handdator

Visa fullständig version : Är detta nya grejen på gymmet ? *haha


znicker
2009-01-15, 22:29
haha måste bara dela med mig av de jag såg idag. Jag skulle träna som vanligt och går ner där de är fria vikter o hantlar o allt. det är mycket folk å de är trångt som vanligt. men allt var inte vanligt idag. det står 2 pojkar (15-16 års åldern) med en massa hantlar och stångar och en massa saker. men sedan så hade de också en liten dvd spelare som de har ställt på en bänk :laugh: på dvd spelaren spelar de upp en film där de är en snygg tjej som står och gör massa övningar ! så där står de och ser väldigt dumma ut när de kollar på en liten skärm å följer deras instruktioner (för övrigt gjorde dom övningarna helt fel )

:laugh::laugh:

så va tycker ni, är detta nån grej man ska ta efter ?!

Three pigs
2009-01-15, 22:35
Hahahaha. Det hade jag jättegärna velat se! Glad att du såg det o kunde förmedla det vidare till oss på Kolo.

AJO
2009-01-15, 22:39
Låter roligt, men det kanske inte är en så dum att ha för de som känner sig osäkra på hur övningarna ska utföras. :)

muffe85
2009-01-15, 22:41
Måste verkligen ha sett komiskt ut!! hehe!
Men å andra sidan är jag överraskad över engagemanget och modet att våga tamed sig en instruktionsfilm gymet, där matchoinställningen genomsyrar hela ställen i en sån grad att väggarna nästan fräter. Enormt modigt att våga stå där o försöka lära sig övningarna genom en video :P

Det är min spontana reaktion.

znicker
2009-01-15, 22:43
Låter roligt, men det kanske inte är en så dum att ha för de som känner sig osäkra på hur övningarna ska utföras. :)

hehe de är sant, men själv kollar jag upp de på internet och testar hemma men visst, man kanske ska testa å ta med en dvd spelare :cool:

znicker
2009-01-15, 22:47
Måste verkligen ha sett komiskt ut!! hehe!
Men å andra sidan är jag överraskad över engagemanget och modet att våga tamed sig en instruktionsfilm gymet, där matchoinställningen genomsyrar hela ställen i en sån grad att väggarna nästan fräter. Enormt modigt att våga stå där o försöka lära sig övningarna genom en video :P

Det är min spontana reaktion.

jo måste hålla med dig där ! man såg "matchokillarna" stog å garva åt dem fast de kollade bara på sin film å körde :hbang: haha men de hade de perfekta utseendet också för att göra de, de såg ut att va lite halvt "borta" och ena hade glasögon och såg lite nördig ut :)

GurraGo
2009-01-15, 22:47
Vilket gym?

L-Sami
2009-01-15, 22:48
Lite roligt är det ju, men whatever it takes som man säger :)

znicker
2009-01-15, 22:50
Vilket gym?

sats fridhelmsplan

muffe85
2009-01-15, 22:50
jo måste hålla med dig där ! man såg "matchokillarna" stog å garva åt dem fast de kollade bara på sin film å körde :hbang: haha men de hade de perfekta utseendet också för att göra de, de såg ut att va lite halvt "borta" och ena hade glasögon och såg lite nördig ut :)

Mmm jag är imponerad över engagemanget.

Chrillee
2009-01-15, 22:54
Tecken på att dem vill lära sig i alla fall. :D

znicker
2009-01-16, 12:10
Tecken på att dem vill lära sig i alla fall. :D


mm verkligen. förstår inte hur man kommer på en sån idé dock

mangs
2009-01-16, 12:45
Men tänk vilken potential detta har. man borde köra lite klipp med Ronnie Coleman och grababrna mellan seten för maximal tändning.

Episoden låter komisk här men egentligen om vi rannsakar oss själva är den inte så dum. Vem här har inte tittat på hur någon som vi tror är bättre utför en viss grej?

I dagens samhälle när möjligheten finns att ta med detta till gymmet så ser jag inte varför man skall vänta till man kommer hem för att kolla att man gör rätt.

Det gäller och hänga med i utvecklingen farfar. ;)

Brian The Family Dog
2009-01-16, 12:49
Detta är ju värt att åka till Stockholm för att skåda :D

saab900
2009-01-16, 13:10
Risken finns ju att grabbarna sitter och läser den här tråden och då lämnar dom nog dvd'n hemma nästa gång :D

Tricce
2009-01-16, 13:12
Risken finns ju att grabbarna sitter och läser den här tråden och då lämnar dom nog dvd'n hemma nästa gång :D

Eller så tog dom med den för att se ifall det skulle bli en post på kolo om det :D

mini
2009-01-16, 13:24
Fast det är ju fånigare att kolla, fnissa och starta en tråd om det. Jag tycker att det var innovativt att ta med en instruktionsvideo.

znicker
2009-01-16, 13:38
Fast det är ju fånigare att kolla, fnissa och starta en tråd om det. Jag tycker att det var innovativt att ta med en instruktionsvideo.

har inte sagt att de va fånigt eller att jag fnissa (visst va de svårt att hålla de inne men) jag delade bara med mig vad jag såg !

mini
2009-01-16, 13:40
har inte sagt att de va fånigt eller att jag fnissa, jag delade bara med mig vad jag såg !

Man kan ju annars få det intrycket av *haha:et i rubriken och missbruket av :laugh:

-S-T-
2009-01-16, 13:44
Ah, det är väl inget fel att göra så. Uppfinningsrikedom.

Mycket bättre än babianer som spelar egen musik, antingen med lurar som brusar högt eller helt sonika utan lurar, med MP3:an på bänken bredvid eller liknande. Det är ett jävla otyg.

znicker
2009-01-16, 13:46
Man kan ju annars få det intrycket av *haha:et i rubriken och missbruket av :laugh:

för att jag tyckte det såg roligt ut. det är va ju inte så att jag stod och fnissa å tyckte de va fånit irl, mer att det såg lite knasigt ut..men ja håller med dig visst va de innovativt

ryss
2009-01-16, 13:49
hahaha måste sett riktigt roligt ut

jwzrd
2009-01-16, 13:52
För att jag tyckte att det såg roligt ut. Det var inte så att jag stod och fnissade och tyckte att det var fånigt när jag var där, mer att det såg lite knasigt ut; men jag håller med dig, visst var de innovativa.

Jag hjälpte dig med språket.

Whistler
2009-01-16, 13:57
Jag tycker det är klockrent!
Tänk om alla nybörjare gjorde så. :)

Polaren har alltid med sin iPhone när vi tränar, där har han något program som han fyllt i de övningar vi ska köra i passet så får han se hur de ska utföras, samt att han ser vad han tog i den övningen passet innan.

stolpskott
2009-01-16, 14:21
Borde de inte kollat på porr istället? Det ger mer motivation enligt mej :D

jwzrd
2009-01-16, 14:22
Borde de inte kollat på porr istället? Det ger mer motivation enligt mej :D

Tack, då vet vi.

Beeebisarna1987
2009-01-16, 14:37
jo måste hålla med dig där ! man såg "matchokillarna" stog å garva åt dem fast de kollade bara på sin film å körde haha men de hade de perfekta utseendet också för att göra de, de såg ut att va lite halvt "borta" och ena hade glasögon och såg lite nördig ut
Ena killen hade alltså glasögon! Det hade jag velat se!!! :hbang:

mangemani
2009-01-16, 15:16
borde ha en stooor projektor duk på varje gym där dom spelar upp en film på en jävligt snygg tjej som går in på gymmet,ställer sej på trapp maskinen,blir lite svettig och sen står och tittar så där utmanande i smyg på alla i gymmet...det skulle få upp motivationen hos dom flesta:D

Morrris
2009-01-16, 15:19
Jag hjälpte dig med språket.
Skulle du kunna göra det där oftare?

Bahir
2009-01-16, 15:22
Jag och mina polare brukade alltid snacka om att man bör sätta upp TV-skärmar överallt i gymmet och konstant spela Ronnies videor, för att få motivation.

Grabbarna verkar ju ta initiativ, det är bra.

L-Sami
2009-01-16, 15:26
borde ha en stooor projektor duk på varje gym där dom spelar upp en film på en jävligt snygg tjej som går in på gymmet,ställer sej på trapp maskinen,blir lite svettig och sen står och tittar så där utmanande i smyg på alla i gymmet...det skulle få upp motivationen hos dom flesta:D

Finns ju gruppträning annars för de omotiverade, bodypump o dylikt :)

LoTiX
2009-01-16, 15:29
Ena killen hade alltså glasögon! Det hade jag velat se!!! :hbang:

Glasögon!! :laugh:

Jag hjälpte dig med språket.

Kan du inte rätta allt jag skriver också? *kissass*

jwzrd
2009-01-16, 15:31
Glasögon!! :laugh:



Kan du inte rätta allt jag skriver också? *kissass*

Om du berättar för mig hur det blir roligt med en annan grabbs glasögon. Hur skiljer det sig från: Ahahahahah du har långt hår så du ser ut som en tjej1111


För ett par timmar sedan undrade jag. Nu vet jag. Vad undrar någon? Inte? Jag vet att det är extrapris på LSD någonstans för alla i den här tråden har fan konsumerat LD50 av den varan. Vad fan är det för fel på er?

mangemani
2009-01-16, 15:33
Finns ju gruppträning annars för de omotiverade, bodypump o dylikt :)

haha,jo det är ju klart:D

kaysim
2009-01-16, 15:36
[QUOTE=jwzrd;3430505]Om du berättar för mig hur det blir roligt med en annan grabbs glasögon. Hur skiljer det sig från: Ahahahahah du har långt hår så du ser ut som en tjej1111

Alltså, är det bara jag som tolkar det som att Lotix var ironisk=)?

sundvall
2009-01-16, 15:44
hahaha

sundvall
2009-01-16, 15:49
Fast det är ju fånigare att kolla, fnissa och starta en tråd om det. Jag tycker att det var innovativt att ta med en instruktionsvideo.

Äsch, du är bara en tråkmåns :)

mini
2009-01-16, 15:52
Äsch, du är bara en tråkmåns :)

Jag vill inte ligga med dig även om du säger så.

sundvall
2009-01-16, 15:55
Jag vill inte ligga med dig även om du säger så.

Vem sa något om sex? Vad har du i tankarna mini? Sexuellt frustrerad? :)

mini
2009-01-16, 15:59
Vem sa något om sex? Vad har du i tankarna mini? Sexuellt frustrerad? :)

Ja?

sundvall
2009-01-16, 16:00
Ja?

Jag förstår :)

Vinter
2009-01-16, 16:05
Vad fan är det för fel på er?

Machokultur typ?

Kwon
2009-01-16, 16:12
Enastående engagemang!

Vilken inlevelse och patos! Imponerande!

Där snackar vi ungdomar som verkligen har engagemang och lägger ner all sin energi till träningen!

Om några år kan de utbrista "Såhär ser min vilja ut, manifesterad som kropp!"

Stark vilja, Stark Kropp! Screw Genetics!

Soar across all boundaries, like the Falcon!

Embrace your desire!

Do what thou WILT!

mangs
2009-01-16, 16:21
Om du berättar för mig hur det blir roligt med en annan grabbs glasögon. Hur skiljer det sig från: Ahahahahah du har långt hår så du ser ut som en tjej1111


För ett par timmar sedan undrade jag. Nu vet jag. Vad undrar någon? Inte? Jag vet att det är extrapris på LSD någonstans för alla i den här tråden har fan konsumerat LD50 av den varan. Vad fan är det för fel på er?


Kommit tillbaka från ett jobbigt möte?

Antingen är du dubbelironisk här eller missade du nog att Lotix var det, ironisk alltså. Sedan ser jag inte riktigt var LSDn kommer i bilden men jag är ju som alla andra här inne under the influence.....:Virro

Kwon
2009-01-16, 16:22
Rick James sa en gång:

"The LSD-drug (egentligen Kokain, red. anm.) also known as the Kolozzeum-spirit is one HELLUVA drug!"

Pez
2009-01-16, 16:47
haha måste bara dela med mig av de jag såg idag. Jag skulle träna som vanligt och går ner där de är fria vikter o hantlar o allt. det är mycket folk å de är trångt som vanligt. men allt var inte vanligt idag. det står 2 pojkar (15-16 års åldern) med en massa hantlar och stångar och en massa saker. men sedan så hade de också en liten dvd spelare som de har ställt på en bänk :laugh: på dvd spelaren spelar de upp en film där de är en snygg tjej som står och gör massa övningar ! så där står de och ser väldigt dumma ut när de kollar på en liten skärm å följer deras instruktioner (för övrigt gjorde dom övningarna helt fel )

:laugh::laugh:

så va tycker ni, är detta nån grej man ska ta efter ?!

Nej. Jag tycker att du ska fortsätta med inslaget spår, att skratta åt nybörjare är kutym när man själv tränat på gym i 6 månader och är fullärd.

You go girl.

LoTiX
2009-01-16, 17:14
Alltså, är det bara jag som tolkar det som att lotix var ironisk=)?

Kommit tillbaka från ett jobbigt möte?

Antingen är du dubbelironisk här eller missade du nog att Lotix var det, ironisk alltså. Sedan ser jag inte riktigt var LSDn kommer i bilden men jag är ju som alla andra här inne under the influence.....:Virro

jwzrd har nästan dubbelt så många mer inlägg än mig så jag tror det han tycker räknas.

Förresten har jag också glasögon, vem slår styrka -7?

znicker
2009-01-16, 20:14
Nej. Jag tycker att du ska fortsätta med inslaget spår, att skratta åt nybörjare är kutym när man själv tränat på gym i 6 månader och är fullärd.

You go girl.

läs vad jag har skrivit i tråden tack

joriice
2009-01-16, 20:24
Låter idiotiskt som fan.

Exdiaq
2009-01-16, 20:27
Jag har lagt in MAQ-övningar på min iPod Touch för att kunna kolla på när jag tränar eftersom jag inte kommer ihåg alla övningarna.

Eloge till dem att de förmodligen skiter i vad andra tycker och gör vad de anser behöver göra för att lära sig.

ceejay
2009-01-16, 20:50
Måste sett riktigt roligt ut:)


Ni som försöker snacka om att de är modiga, att vad de gjorde var bra etc, visst kanske det var det, men ni kan väl för fan inte tycka att det inte skulle se rätt roligt ut och istället börja försvara dem. Släpp loss för sjutton kvinnor lite kul är det att skratta åt andra.

Grotesk
2009-01-16, 22:45
Jag har hört, från en tvivelaktig källa, att en av grabbarna var Pez. :naughty:

grisbil3n
2009-01-16, 23:23
Jävligt roligt onekligen, men känns som att man skrattar med dom och inte åt dom, skön grej helt enkelt. Sen behöver inte muppligan grina som dom gör i alla jävla trådar.

RandomC
2009-01-16, 23:26
Måste sett riktigt roligt ut:)


Ni som försöker snacka om att de är modiga, att vad de gjorde var bra etc, visst kanske det var det, men ni kan väl för fan inte tycka att det inte skulle se rätt roligt ut och istället börja försvara dem. Släpp loss för sjutton kvinnor lite kul är det att skratta åt andra.

Jag tror nog de flesta tycker det låter väldigt kul. Jag skulle småflinat hela passet om jag sett något liknande. Det kanske är så att vissa reagerar när folk hånar och ska trycka ner andra. Själv tycker jag det låter som ett par modiga och rätt kul grabbar. Trådskaparen noterar att dom såg nördiga ut och bar glasögon ungefär som om det skulle göra dom sämre, svagare, klenare m.m.

PS. Jag är nörd och pressar dubbelt så mycket som trådskaparen i bänk. *popcorn*

stevebc
2009-01-16, 23:41
Incidenten du beskriver inträffade före ett gäng förbannade ålänningar entrade lokalen. Följden blev den nedan dokumenterade:

DAGo-bhY3wk

ceejay
2009-01-16, 23:43
Jag tror nog de flesta tycker det låter väldigt kul. Jag skulle småflinat hela passet om jag sett något liknande. Det kanske är så att vissa reagerar när folk hånar och ska trycka ner andra. Själv tycker jag det låter som ett par modiga och rätt kul grabbar. Trådskaparen noterar att dom såg nördiga ut och bar glasögon ungefär som om det skulle göra dom sämre, svagare, klenare m.m.

PS. Jag är nörd och pressar dubbelt så mycket som trådskaparen i bänk. *popcorn*

Läste inte vad trådskaparen tyckte :)

vad är en nörd btw? jag är en gamer, är jag nörd då?

RandomC
2009-01-17, 00:20
Läste inte vad trådskaparen tyckte :)

vad är en nörd btw? jag är en gamer, är jag nörd då?

Vet inte ärligt talat. :)
Jag ser mig som nörd eftersom jag är extremt intresserad av mina studier samt är en inbiten gamer. Sen har jag en hel del mindre nördiga egenskaper och intressen. Vilket kanske gör mig till någon form av seminörd?

stevebc
2009-01-17, 00:33
Nörd är någon som är sjukt insnöad på ett visst ämne. T ex är jag nörd pga styrkelyft och innan var jag nörd pga att jag lirade mycket cs, följt av en del wow. Jag är även nörd för att jag hänger mycket på kolozzeum, och det är ni också för den delen så av med hatten och släpp ut ömdjukheten plox.

CiCoro
2009-01-17, 00:43
Nörd är någon som är sjukt insnöad på ett visst ämne. T ex är jag nörd pga styrkelyft och innan var jag nörd pga att jag lirade mycket cs, följt av en del wow. Jag är även nörd för att jag hänger mycket på kolozzeum, och det är ni också för den delen så av med hatten och släpp ut ömdjukheten plox.

kek

micke81
2009-01-17, 00:52
klart kreativt initiativ, bättre att försöka med tillgängliga medel göra saker rätt än att slarva sej genom livet utan att ens försöka göra saker rätt

shadowfire
2009-01-17, 00:56
Händelsen i sig såg nog på ett sätt lustig ut...

... samtidigt som jag får säga att det onekligen var ett smart och ruskigt bra jäkla drag, istället för alla som "gymmat i ett år" (inga namn nämnda) som tro sig träna rätt utav självlära.

Jag har själv stått o försökt apa efter allt från böjfilmer med jwrzd till raka mark till så sent som i förra veckan o köra rodd i concept2 efter träningsfilm.

Nästa gång du ser dem göra samma sak igen så kliv fram, be om ursäkt för att du dömt dem o beröm dem för att de har ett bra tänk.

Saft und Kraft
2009-01-17, 01:34
Nörd är någon som är sjukt insnöad på ett visst ämne. T ex är jag nörd pga styrkelyft och innan var jag nörd pga att jag lirade mycket cs, följt av en del wow. Jag är även nörd för att jag hänger mycket på kolozzeum, och det är ni också för den delen så av med hatten och släpp ut ömdjukheten plox.

Den röda trådens utseende och uppenbarelse: CS (Counter Strike)-WoW-SL. Naturligtvis.

Ostknäcket
2009-01-17, 01:38
Den röda trådens utseende och uppenbarelse: CS (Counter Strike)-WoW-SL. Naturligtvis.

Lol så var det för mig kekburlolroflmaozoromghaha.

stevebc
2009-01-17, 01:59
Lol så var det för mig kekburlolroflmaozoromghaha.låll!111

edit: fast du är inte SL:are :/

Saft und Kraft
2009-01-17, 02:19
låll!111

edit: fast du är inte SL:are :/

Men det kanske var så att bara spelen avsågs. Två av tre är inte helt illa. SL var klart inte det som utgjorde kontrasten i sammanhanget utan snarare spelens olika utförande.

Grotesk
2009-01-17, 23:36
Läste inte vad trådskaparen tyckte :)

vad är en nörd btw? jag är en gamer, är jag nörd då?

OT: Ska man vara petig så är (läs var) en nörd faktiskt någon som TROR han är bra på en sak - men är inte det.

ON: Jag förstår inte grejen.. Det känns lite som att skratta åt att någon som nyss börjat träna, och väger 50kg, inte pressar/lyfter/curlar lika mycket som Jay Cutler. :smash:

Mirre
2009-01-18, 08:16
sats fridhelmsplan
Det finns ett par killar som ser ut att vara i den åldern på det gymmet som jag är imponerad av! De tragglar på och kämpar! De kommer ofta fram till min kära bror och frågar försynt om han vill visa dem en särskild övning eller ge dem förslag på övning. Nu kör inte min bror där lika ofta så kanske saknar de honom och tog med filmerna? :laugh:;) Seriöst så är det smart av dem att ha den viljan, motivationen och modet! Kanske an affärsidé för gymägare? Kom till repan, checka in och vill du ha motvation, hyr en dvd och mosa!:hbang:

Mvh,
Mirre

P.s Så kallade "nördar" är bäst och coolast! Det är de som oftast kommer längst i livet och lyckas. :thumbup:

TheInsane
2009-01-18, 09:09
Detta låter ju som en riktigt bra idé....*slap*

bubbe
2009-01-18, 09:46
Det svåra med att titta på film och apa efter är att man inte får feedback av någon som vet hur man ska korrigera utförandet.

Men det är ju klart bättre än att försöka lära sig bygga upp kroppen genom att få tips av kompisen som tränat 1 år i maskiner och vet hur man bicepscurlar för att se tuff ut.

bubbe
2009-01-18, 09:47
Finns det inte instruktörer på sats?

Killgänget kanske borde fråga om dom kunde få hjälp med ett par övningar.

TheInsane
2009-01-18, 09:48
men det är ju klart bättre än att försöka lära sig bygga upp kroppen genom att få tips av kompisen som tränat 1 år i maskiner och vet hur man bicepscurlar för att se tuff ut.

+1 Håller med absolut