handdator

Visa fullständig version : Få sexpack till jul?


norrbottning
2009-01-15, 21:03
Jag har tränat sen början av agusti på gym och har lyckats ökat mycket i vikter, men ej i massa. Jag låg då på 79 kilo. Nu på 90...
Jag behöver ett sex-pack till julen, och jag har sedan november tränat riktigt seriöst.

Kör kroppen en gång i veckan splittat på 4 dagar.
Har börjat äta vettigare och mer, och mer proteiner.
Jag är 190 cm och väger 90 kg.
Hur svårt borde det vara att få ett sexpack?, om jag tränar på seriöst till oktober och deffar sedan tills jul?. Iaf så man kan se magmuskler.
Tyvärr har jag nu fett där, men tränar magen en gång i veckan och är hyffsat stark.

Kan stoppa upp bild om det behövs så ni kan bedömma bättre....
Dock vill jag bygga så mycket jag kan innan julen.

Whistler
2009-01-15, 21:14
På 11 månader lär du hinna gå ner rätt många kilon, för det är enda sättet att få fram rutorna.

Läs det här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Martin Löwgren
2009-01-15, 21:16
Jag har tränat sen början av agusti på gym och har lyckats ökat mycket i vikter, men ej i massa. Jag låg då på 79 kilo. Nu på 90...
Jag behöver ett sex-pack till julen, och jag har sedan november tränat riktigt seriöst.

Kör kroppen en gång i veckan splittat på 4 dagar.
Har börjat äta vettigare och mer, och mer proteiner.
Jag är 190 cm och väger 90 kg.
Hur svårt borde det vara att få ett sexpack?, om jag tränar på seriöst till oktober och deffar sedan tills jul?. Iaf så man kan se magmuskler.
Tyvärr har jag nu fett där, men tränar magen en gång i veckan och är hyffsat stark.

Kan stoppa upp bild om det behövs så ni kan bedömma bättre....
Dock vill jag bygga så mycket jag kan innan julen.
Piece of cake med all den tiden :thumbup:

norrbottning
2009-01-15, 21:19
Jag vet att jag måste deffa för det ska synas, dock så borde jag ändå kunna bulka ett tag och träna så jag får mer muskler?...borde vara lättare senare att deffa då jag har större energibehov och så...Har bara 6 månaders gymerfarenhet...

Kan jag kanske lägga upp en bild så ni kan bedömma på ett ungefär hur länge det skulle ta för mig tills musklerna blir synliga?

L-Sami
2009-01-15, 21:43
Ja, om du har tränat seriöst i ett halvår och lagt på dig 11kg så har du byggt muskler också. Fortsätta bygg och börja deffa om några månader så kommer du förhoppningsvis skymta några rutor till jul.

Three pigs
2009-01-15, 21:52
Jag vet att jag måste deffa för det ska synas, dock så borde jag ändå kunna bulka ett tag och träna så jag får mer muskler?...borde vara lättare senare att deffa då jag har större energibehov och så...Har bara 6 månaders gymerfarenhet...

Kan jag kanske lägga upp en bild så ni kan bedömma på ett ungefär hur länge det skulle ta för mig tills musklerna blir synliga?

Lägg upp :thumbup:

Ungrim
2009-01-15, 22:12
En bild säger mer än tusen ord!

Sniggel
2009-01-16, 01:26
Ja det borde vara möjligt att få sexpack till jul. Sen om 2-3 månader räcker beror ju på om du är fet eller bara har lite bekvämlighetskilon och om du kan tänka dig att köra en aggresiv diet eller vill ta det lite lugnare.

norrbottning
2009-01-16, 16:21
http://img510.imageshack.us/img510/7324/dsc00497uv6.th.jpg (http://img510.imageshack.us/my.php?image=dsc00497uv6.jpg)

Här är bilden, hur mycket kan jag ha i kroppsfett procentuellt? jag gissar på 15-25%....

Jag har haft samma viktnivå sen jag börja gymma nästan...
Så jag vill bygga så mycket jag kan innan jul.

aelgen
2009-01-16, 20:17
Liten bild (funkar inte att förstora?), men 25% har du iallfall inte. Du ser typ ut som mig :D jag har runt 15. Men svårt att gissa sig till via bild.

norrbottning
2009-01-16, 20:45
Liten bild (funkar inte att förstora?), men 25% har du iallfall inte. Du ser typ ut som mig :D jag har runt 15. Men svårt att gissa sig till via bild.

Klickar du så blir den självklart större^^

Men 15% då borde jag gå ner till 10 kanske? blir 4,5-5 kilo det då..

Jacksatan
2009-01-17, 00:40
Klickar du så blir den självklart större^^

Men 15% då borde jag gå ner till 10 kanske? blir 4,5-5 kilo det då..

tyvärr så är du minst 10kg ifrån någon sex-packsform.

norrbottning
2009-01-17, 08:43
tyvärr så är du minst 10kg ifrån någon sex-packsform.

Aja då vet man ungefär...Om man ska få bort på 0,5 så blir den minst 5 månader?

Vespertilio
2009-01-17, 11:51
Jag säger det här som en vän så ta inte illa upp. Men du skulle behöva träna mycket mage samtidigt som du bör satsa på att tappa iaf 10 kg. Alltså vikt minskning är jätteviktigt för rutorna. Jag vet kilalr som har betydligt starkare mage än mig och tränar den mer. Nästan enbart med en strikt diet och jogging har jag fortfarande betydligt synligare (dock svagare) mage. Dock måste man träna den iaf.

jag antar att det är synligheten du är ute efter så därför har du inget annat val än att bränna mycket fett och köra crunches på sidan av allt annat på gymmet. Det är lätt att skriva vad man bör o ska göra här men det kommer kräva en stark mental inställning. Du kan dock lyckas garanterat!

Ett tips är att börja gymma regelbundet och köra cardio på sidan av det. På så vis kommer du via gym passen träna allt man bör inklusive mage. Senare kommer du bränna fett utöver det med hjälp av kondis träning. Utöver detta bör du se över din diet. Läs gärna deff guiden för bra information över vad du bör göra med kosten.

Jag skulle gissa på att med 6 månaders bra regelbundet gymmande, lite kondisträning och en genomtänkt diet kommer magen se grym ut!

Kischen
2009-01-17, 12:03
Jag säger det här som en vän så ta inte illa upp. Men du skulle behöva träna mycket mage samtidigt som du bör satsa på att tappa iaf 10 kg. Alltså vikt minskning är jätteviktigt för rutorna. Jag vet kilalr som har betydligt starkare mage än mig och tränar den mer. Nästan enbart med en strikt diet och jogging har jag fortfarande betydligt synligare (dock svagare) mage. Dock måste man träna den iaf.

jag antar att det är synligheten du är ute efter så därför har du inget annat val än att bränna mycket fett och köra crunches på sidan av allt annat på gymmet. Det är lätt att skriva vad man bör o ska göra här men det kommer kräva en stark mental inställning. Du kan dock lyckas garanterat!

Ett tips är att börja gymma regelbundet och köra cardio på sidan av det. På så vis kommer du via gym passen träna allt man bör inklusive mage. Senare kommer du bränna fett utöver det med hjälp av kondis träning. Utöver detta bör du se över din diet. Läs gärna deff guiden för bra information över vad du bör göra med kosten.

Jag skulle gissa på att med 6 månaders bra regelbundet gymmande, lite kondisträning och en genomtänkt diet kommer magen se grym ut!

Eller så kör man som vanligt, och lägger sista 2-3 månaderna på att deffa *rolleyes*

Stoltz
2009-01-17, 12:20
Eller så kör man som vanligt, och lägger sista 2-3 månaderna på att deffa *rolleyes*

Blir du av med 10-12 kg på 2-3 månader?...

Vespertilio
2009-01-17, 12:26
Eller så kör man som vanligt, och lägger sista 2-3 månaderna på att deffa *rolleyes*

mjo, kan inte tala för alla men jag tycker det fungerar bättre tvärtom. Att komma ner i sin optimala vikt kräver mer tid för de flesta skulle jag tro. Framförallt är det den svåraste uppgiften.

Jag föredrar att komma ner i min optimala vikt först o bränna fett (gärna i samband med gym.) och senare lägga på mer muskler om man nu tycker att man behöver det.

Vikten är nog det mentalt tuffaste att uppnå för de flesta. Många slarvar med dålig mat och klarar helt enkelt inte av den mentala biten. (vilket du säkert vet:)
I trådstartarens fall skulle jag satsa på att bränna bort fettet snarast.

Kischen
2009-01-17, 13:27
Blir du av med 10-12 kg på 2-3 månader?...

Hellre på 2-3 månader än att hålla på 6 månader med det.

norrbottning
2009-01-17, 14:58
Jag bygger nog hellre muskler ett tag än att börja direkt nu att gå ner i vikt, för det känns då som alla muskler jag har tränat fram(inte mycket alls) antagligen försvinner. Så jag får iaf bygga seriöst fram till sommaren sen där försöka med mer cardio/gym/och diet.

Dock är det kanske inte ett helt sexpack som jag behöver, men iaf att magmusklerna blir någorlunda synliga^^

Jacksatan
2009-01-17, 15:17
Jag bygger nog hellre muskler ett tag än att börja direkt nu att gå ner i vikt, för det känns då som alla muskler jag har tränat fram(inte mycket alls) antagligen försvinner. Så jag får iaf bygga seriöst fram till sommaren sen där försöka med mer cardio/gym/och diet.

Dock är det kanske inte ett helt sexpack som jag behöver, men iaf att magmusklerna blir någorlunda synliga^^

Det tycker jag är en bra idé. Problemet med att fokusera för mkt på rutform i början av sin träningskarriär är att man tappar så väldigt mkt uppbyggnadstid. När man kommit förbi det absoluta nybörjarstadiet så bygger man absolut inga muskler under en viktnedgång.
Satsa på att bygga upp dig nu nåra månader och sen kan du köra en deff och ta bort lite isolering om du vill.

Detective
2009-01-18, 13:12
sexpack är inte alltför svårt. Har gått från 127 kg och ölmage till sexpack på relativt kort tid. Med seriös träning såklart

Walleman999
2009-02-02, 03:52
Med den tiden ska det nog inte vara några problem om du äter och tränar rätt :)

Carl_X
2009-02-02, 08:42
sexpack är inte alltför svårt. Har gått från 127 kg och ölmage till sexpack på relativt kort tid. Med seriös träning såklart

Berätta mer!

Brian The Family Dog
2009-02-02, 08:52
Berätta mer!

+1

Blev bra nyfiken nu :)

norrbottning
2009-05-03, 20:11
har skrivit fel, låg på runt 103 kilo vid den tidpunkten...har tappat ner till 88 kilo just nu och har 87 i midjemått. hade runt 102 vid 103 kilo^^ så det börjar gå frammåt

Liven
2009-05-03, 20:17
Jag har tränat sen början av agusti på gym och har lyckats ökat mycket i vikter, men ej i massa. Jag låg då på 79 kilo. Nu på 90...
Jag behöver ett sex-pack till julen

Jag behöver smör till maten.

Lät roligt det där tyckte jag, på nåt sätt.

Du har ökat i styrka men inga muskler på en viktuppgång på 11kg? Är det ens möjligt? Lustigt.

Lycka till med din diet & deff i alla fall, har du ett 4-pack nu månne?

norrbottning
2009-05-03, 20:29
Jag behöver smör till maten.

Lät roligt det där tyckte jag, på nåt sätt.

Du har ökat i styrka men inga muskler på en viktuppgång på 11kg? Är det ens möjligt? Lustigt.

Lycka till med din diet & deff i alla fall, har du ett 4-pack nu månne?

visst har jag fått massa men inte så mycket:S dumt formulerat av mig...
har ökat fast jag har deffat,,, men inte i massa men ja