handdator

Visa fullständig version : Biceps eller triceps dagen innan/efter t.ex. bröst- eller ryggträning


mjeuuu
2009-01-15, 19:58
Om vi tar mitt fall idag som exempel. Idag tränade jag rygg (i princip hela ryggen) och körde bl.a. latsdrag och liknande övningar. Skulle det vara fel för mig att träna biceps imorgon då eftersom latsdrag och vissa andra liknande ryggövningar även tar lite på biceps?

Jag har samma funderingar över t.ex. bröst och triceps.

Är detta något man borde i allmänhet borde undvika eller är det helt ok?

Tack på förhand.

Kischen
2009-01-15, 20:02
Känner du dig fräsch så shoot! Behöver ju inte göra så varje gång utan kan vila armarna emellanåt.

ceejay
2009-01-15, 20:17
En anledning till jag har lagt om mitt program, jag vill inte köra rygg dagen innan/före biceps och bröst innan efter axlar.

Sniggel
2009-01-16, 01:29
Om vi tar mitt fall idag som exempel. Idag tränade jag rygg (i princip hela ryggen) och körde bl.a. latsdrag och liknande övningar. Skulle det vara fel för mig att träna biceps imorgon då eftersom latsdrag och vissa andra liknande ryggövningar även tar lite på biceps?

Jag har samma funderingar över t.ex. bröst och triceps.

Är detta något man borde i allmänhet borde undvika eller är det helt ok?

Tack på förhand.

Om det är viktigt för dig att prestera bra i bicepsövningar så kanske du hellre ska köra triceps imorgon och ta biceps en anann dag. Men jag tror personligen att det alltid är att föredra att vara fräsch vid flerledsövningar och kompromissa på isolationsövningar än tvärtom.