handdator

Visa fullständig version : RealityCheck Dewpo


Dewpo
2009-01-15, 17:04
Hur formen är är en fråga som det är svårt att bli klok på alla har olika referenser om vad som är vad. En bekant som själv är lite kraftigare (inte tjock) tyckte att jag var smal, en annan som själv inte är så vältränad tyckte jag var vältränad ibland undrar jag om fluffet i sidorna inte gör att jag passar in på lite extra så vad är jag smal, normalbyggd, vältränad eller lite extra?

Rahf
2009-01-15, 17:08
Vilken värdelös bild för det syftet ;).

Du ser ut att ligga mellan smal och normalbyggd.

Dewpo
2009-01-15, 17:18
Vilken värdelös bild för det syftet ;).

Du ser ut att ligga mellan smal och normalbyggd.

Inte lätt att ta en bättre själv med mobilkamra men jag är alvarlig när jag säger att olika personer verkar ha väldigt olika preferenser :)

Rahf
2009-01-15, 17:21
Själva kvaliteten på bilden är ok för syftet men vinkeln är värdelös. Rakt framifrån hade nog varit bättre.

Tom Jr
2009-01-15, 17:25
Alltså definiera vältränad?

Du ser normalbyggd ut.

En vältränad för mig kan springa milen på under 40, köra 25 chins, ... etc (exempel)

Dewpo
2009-01-15, 17:42
Alltså definiera vältränad?

Du ser normalbyggd ut.

En vältränad för mig kan springa milen på under 40, köra 25 chins, ... etc (exempel)

Att vara vältränad för mig har också med den fysiska prestations förmågan att gör men ibland blir man tillfågad om sin kroppsbyggnad och ska svara med alternativ smal, normalbyggd, vältränad, bodybilder, lite extra etc och alla verkar ha olika preferneser om vad som är vad men jag antar att man där menar att man ser vältränad ut men du kan få mina stats om du tycker det spelar roll mina pb är Bänk 110 Mark 190 Knäböj 8*130 Dips 30 Chins 21 Enarms Chins 3 styrke frivändning 2*85 mina nuvarande stats är lite sämmre men inte mycket.

MaF
2009-01-15, 17:51
Utan att känna honom, han undrar naturligtvis om han SER vältränad ut.
Normalbyggd och "sunt" utseende tycker jag.

Tom Jr
2009-01-15, 17:57
Just det jag ville poängtera. Alla har ju sin egna teori om vad vältränad är.
Sedan vet jag inte vad du kommer få ut av denna tråd, men helt klart ser man att du tränar.

Dewpo
2009-01-15, 18:16
Just det jag ville poängtera. Alla har ju sin egna teori om vad vältränad är.
Sedan vet jag inte vad du kommer få ut av denna tråd, men helt klart ser man att du tränar.

Jag vet vad jag tycker att jag tycker att jag har för kroppsbyggnad (jag tycker inte att jag är så vältränad som jag borde) men sen har man ju bekanta som inte tränar som har en helt annan uppfattning om vad som är smalt, normalbyggd, vältränad, lite rund etc jag försöker bara få en lite mer objektiv uppfattning.

The Swedish Oak
2009-01-15, 18:44
Jag vet vad jag tycker att jag tycker att jag har för kroppsbyggnad (jag tycker inte att jag är så vältränad som jag borde) men sen har man ju bekanta som inte tränar som har en helt annan uppfattning om vad som är smalt, normalbyggd, vältränad, lite rund etc jag försöker bara få en lite mer objektiv uppfattning.

Allmänhetens uppfattning är om du är deffad/synliga muskler så är du vältänad/snygg, annars är det inte så lätt o veta vad som döljer sig under kroppsfettet.

Dewpo
2009-01-15, 18:56
Allmänhetens uppfattning är om du är deffad/synliga muskler så är du vältänad/snygg, annars är det inte så lätt o veta vad som döljer sig under kroppsfettet.

Så är det säkert men jag tycker även man stöter på ganska många som aldrig rört sig i hela livet och tycker deras kropsbyggnad är att vara normalbyggd och föjadaktigen har en ganska frikostig syn på vad som är vältränat :)

L-Sami
2009-01-15, 19:00
Det ser ut som att du tränar, normalbygd för mig är en person som har normal kropp och tränar inte. Mer åt tränad hållet är du enligt mig, inte vältränad pga jag ser bara framsidan av din kropp. Ryggen och benen tillhör kroppen också de ska också vara tränade om du ska vara vältränad. Grov börjar man bli när man har större definierade muskler, grovskalan är stor för mig 1-5 skulle jag säga.

enzodiac
2009-01-15, 19:28
enligt mina preferenser ser du ut som en normal person som tränar på gym. Inte grov, inte smal. Tänk på att personer som aldrig tränat eller är intresserade av muskler tycker att minsta lilla definition är grovt.

joriice
2009-01-15, 19:29
Normalbyggd som tränar lite.

fåret
2009-01-15, 19:34
normalbyggd som tränar lite.

+1

Sniggel
2009-01-15, 23:56
Du är vältränad om jag kollar dina stats men du ser ut att "träna något" på bilden. Det är ju min åsikt. Självklart varierar sånt här enormt mellan individer. Svaren du kommer få här på kolozzeum kommer nog att vara mer åt det "otränade" hållet. Detta eftersom folk tränar själv och har andra referensramar, men också för att det ligger en mentalitet i att man ska höga krav på vad man kallar "vältränat" och man vill ju gärna ge ungefär samma svar som resten av "gänget" så man kanske förvränger sin egen åsikt något. Dessutom får det en att framstå som mer vältränad om man antyder att man har höga krav på vad som är vältränat. :D

Mickeee?
2009-01-16, 00:55
jag tog vältränad, tycker magen ser riktigt stark ut!

Troll
2009-01-16, 06:38
normalbyggd som tränar lite.

+1

Brooklyn
2009-01-16, 08:21
du är helt klart mer vältränad än average svenson :)

GurraGo
2009-01-16, 15:10
Skulle säga att du ser hyfsat vältränad ut. Visst, det skulle kunna vara mycket bättre men det skulle enligt min skala i så fall vara "mycket vältränad" följt av "extremt vältränad".

Dewpo
2009-01-16, 15:22
Roligt med responsen det verkar vara lite olika uppfattning även om de flesta lutar åt normalbyggd så jag undrar vad ni tycker krävs för att kvala till vältränad? Lägre Bf mer muskler jämnare fysik eller alltihop?

L-Sami
2009-01-16, 15:28
Roligt med responsen det verkar vara lite olika uppfattning även om de flesta lutar åt normalbyggd så jag undrar vad ni tycker krävs för att kvala till vältränad? Lägre Bf mer muskler jämnare fysik eller alltihop?

Som jag skrev så vill jag gärna se ryggen och benen om de är lika tränade.

Ungrim
2009-01-16, 15:32
Normalbyggd som tränar lite.

Jag gör också +1 på den formuleringen.

Dewpo
2009-01-16, 16:44
Benen ber om ursäckt for kvaliten ska försöka att ta en bild på rygggen också(Jag har redan försökt men min mobilkamra är mycket dålig så jag har inte lyckats få någon bild som inte är så gryning att det inte går att se något)

Wille005
2009-01-16, 18:40
Ser ut som du besökt ett gym om man jämför med average svensson helt klart. Personligen vill jag se mer massa och ådror! HUBBA!