handdator

Visa fullständig version : Dragövningar, biceps sätter gränsen...superset?


BigForre
2009-01-15, 13:59
Tänkte ta en kortare period med träning med högre rep och kortare vila. Är ute på främmande vatten då jag vanligtvis bara brukar lyfta tungt. Mitt problem är att vanligtvis när jag kör den här typen av träning i dragövningar får jag ett fruktansvärt tryck i biceps, vilket sätter stopp. Provade därför igår att leka lite superset och började dagen med sittande rodd supersetat med lätta hantelflyes för bröstryggen. Kändes som att jag kunde ro på mig ordentligt med tryck i ryggen och är idag mör som en oxfilé..

Några som brukar jobba på detta sätt? Eller löser det på något annat vis? Diskussionen är öppnad..

Rockhard
2009-01-15, 19:12
Tänkte ta en kortare period med träning med högre rep och kortare vila. Är ute på främmande vatten då jag vanligtvis bara brukar lyfta tungt. Mitt problem är att vanligtvis när jag kör den här typen av träning i dragövningar får jag ett fruktansvärt tryck i biceps, vilket sätter stopp. Provade därför igår att leka lite superset och började dagen med sittande rodd supersetat med lätta hantelflyes för bröstryggen. Kändes som att jag kunde ro på mig ordentligt med tryck i ryggen och är idag mör som en oxfilé..

Några som brukar jobba på detta sätt? Eller löser det på något annat vis? Diskussionen är öppnad..

Nej tvärtom, kör jag högreps får jag tokpump i biceps och dom tar slut långt innan ryggen, så jag kör bara tungt. Har aldrig haft pump i latsen faktiskt :(.

BigForre
2009-01-15, 19:45
Nej tvärtom, kör jag högreps får jag tokpump i biceps och dom tar slut långt innan ryggen, så jag kör bara tungt. Har aldrig haft pump i latsen faktiskt :(.

Det är det jag upplever också om du läser en gång till. Därför jag provade att supersetta en övningar som plockar biceps+rygg med en övning som plockar rygg, men låter biceps vila. Ryggen går in i sittande rodd med pump, men biceps har hunnit återhämta sig något. Har aldrig kunnat nå den pumpen i ryggen med någon dragövning tidigare.

BigForre
2009-01-19, 12:59
Bümp

Morty
2009-01-19, 17:23
Börja med denna övning, ett antal set, eller superseta med ex rodd eller latsdrag.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/LatissimusDorsi/LVPullover.gif

Morty
2009-01-19, 17:24
Argh, gillar itne att man blir ägd av exrx :P
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/LVPullover.html

Commando1980
2009-01-19, 17:57
Tänkte ta en kortare period med träning med högre rep och kortare vila. Är ute på främmande vatten då jag vanligtvis bara brukar lyfta tungt. Mitt problem är att vanligtvis när jag kör den här typen av träning i dragövningar får jag ett fruktansvärt tryck i biceps, vilket sätter stopp. Provade därför igår att leka lite superset och började dagen med sittande rodd supersetat med lätta hantelflyes för bröstryggen. Kändes som att jag kunde ro på mig ordentligt med tryck i ryggen och är idag mör som en oxfilé..

Några som brukar jobba på detta sätt? Eller löser det på något annat vis? Diskussionen är öppnad..

ge kroppen tid att vänja sig? problemen kanske försvinner om du ger det några pass.

stärk dina biceps och/eller se över övningsutförande i ryggövningarna. (du kanske drar för mkt med armarna osv)

vila mer mellan setten.