handdator

Visa fullständig version : Gotland


Windstalker
2009-01-14, 23:06
Tänkte dra iväg med några polare till Gotland i sommar, men är såklart alltid svårt att veta vart man ska bo. Är det någon som har bott i någon trevlig stugby hyffsat nära Visby på senaste tiden, och som kan rekommendera denna? Vi är fem studenter, så våran budget är ju inte direkt obegränsad, men vi letar inte heller efter det allra enklaste vandrarhem.

Det vi letar efter är alltså en stuga (helst i en stugby) med möjlighet att grilla och som ligger rätt nära Visby.

Madame
2009-01-14, 23:39
Det blir nog dyrare om ni ska ha i eller nära visby, men kolla en camping som heter Snäcks eller snäckvikens camping (kommer inte riktigt ihåg). Det ligger vid vattnet i norra visby på promenadavstånd in till stan, finns minigolf, minilivs, restaurang med pool mm. Jag bodde i tält där men såg att det fanns några stugor också. Dock är det nog åldersgräns där, 18 om man tältar och högre om man ska bo i stuga. För stugorna kan jag inte ge något betyg då jag inte bott där, och för tältning är den campingen nog inte mitt förstahandval till nästa gång. Annars vet jag inte så noga vad som finns kring visby, jag var mest ute på ön o flängde :)

Tolkia
2009-01-15, 07:58
Det finns en camping precis vid stadsgränsen också, jag vet dock inget om prisläget. Annars finns det gott om uthyrningslägenheter (dock kanske inget alternativ om man vill grilla) och dito hus.