handdator

Visa fullständig version : Oxford Diet


-xR-
2003-07-18, 11:49
Min mor har fått rekommendation från sin läkare att gå på "Oxford diet". Någon som vet vad kosten består av och kan ev. ge lite fakta?

Mvh

King Grub
2003-07-18, 12:56
Det skall väl läkaren som rekommenderade dieten veta? Han kan väl inte bara säga namnet på dieten utan att berätta vad den innebär.

The Dwag
2003-07-19, 08:44
Originally posted by King Grub
Det skall väl läkaren som rekommenderade dieten veta? Han kan väl inte bara säga namnet på dieten utan att berätta vad den innebär.

Jag vet inte när du pratade med en läkare sist men mera obildade idioter får du fan leta efter med ljus och lykta!

Otroligt tråkigt att dom inte själva väljer att hänga med i framstegen som görs inom olika områden! Visst finns det undantag men generellt sätt så har dom en väldigt låg kunskaps nivå speciellt om kost och liknande!

När jag var på Läkarkontroll sist så hade jag 2-3ggr så högt blodsocker mot förra gången! Jag fick förklara för honom att jag ätit 3st rostadeskivor vittbröd med marmelad och kaffe därav den kraftiga blodsockerkurvan. Det visste han inget om men uppskattade att jag förklarade det. Här pratar vi om en läkare som skall hålla koll på min hälsa och inte ens kan Basics