handdator

Visa fullständig version : Ryanair


plexmar
2009-01-14, 18:08
Tänkte höra om någon vet ifall man kan boka onlineincheckning, alltså utan bagage, och sedan när man kommer till flyget ändå checka in resväskorna mot erlagd avgift?

Hittat en resa för 20 kr, tur och retur per person. Men vet inte ännu om vi ska åka och två väskor kostar 700 kr att checka in.

Tänkte om man kan boka två biljetter för 40 kr utan incheckning av bagage och sedan om vi ska åka så kan man betala avgiften för bagage på flygplatsen?

aelgen
2009-01-14, 18:27
Den resan kommer inte landa på 20 spänn, bara så du vet det. Räkna med 400-500. Du ska kunna betala i efterhand för att ta med dig 2 väskor men bered dig på att det kommer bli snor dyrt.

heltzonicka
2009-01-14, 18:29
Som jag har förstått det så ska allting vara ibokat innan avresa, och priset på 20 kr är bara utgångspriset. Du måste klicka i diverse rutor, se till att allt är ifyllt annars kommer en påbackningsuppgift om dom måste ändra något vid terminalen. Var noga med vikten på ditt bagage, när jag reste så minns jag att dom tog dryga 15 euro för varje överkilo.
Men dom är billiga det är inget snack om saken vad gäller biljetter.

plexmar
2009-01-14, 18:40
Skatter och avgifter ingick i priset, 20 kr tur och retur per person.

Sedan var det avgifter för bagage och incheckning, men onlineincheckning kostade 0 kr. 330 kr per väska och person, men det är den avgiften jag tänkte om man kunde ta i efterhand på flygplatsen?

Är några kampanjbiljetter och finns bara begränsat antal fram tills måndag, men vi vet inte om vi ska åka förrens mitten av februari någon gång :/

plexmar
2009-01-14, 18:51
Skatter och avgifter ingick i priset, 20 kr tur och retur per person.

Sedan var det avgifter för bagage och incheckning, men onlineincheckning kostade 0 kr. 330 kr per väska och person, men det är den avgiften jag tänkte om man kunde ta i efterhand på flygplatsen?

Är några kampanjbiljetter och finns bara begränsat antal fram tills måndag, men vi vet inte om vi ska åka förrens mitten av februari någon gång :/


Och vad menar dem med "expeditionskostnad"?

Bland dem sämsta hemsidorna jag varit med om måste jag säga!

saab900
2009-01-14, 18:57
Ja, den som designat deras site kan inte vara riktigt frisk*screwy*

Men hur kan biljetten kosta 20 kr inkl. skatter och avgifter?Flygskatten är väl misnt nån hundralapp?

plexmar
2009-01-14, 19:10
Ja, den som designat deras site kan inte vara riktigt frisk*screwy*

Men hur kan biljetten kosta 20 kr inkl. skatter och avgifter?Flygskatten är väl misnt nån hundralapp?


Jag vet inte, står Tax Free. Men gäller bara på några biljetter..

Snobbe
2009-01-14, 19:12
Syrran åkte me ryanair till tyskland för ett tag sen. Var inga problem hon hade bara handbaggage med sig dock. Enda som va skumt va att resan kosta 75k men sen när dem betalade så kom en kreditkorts avgift (enda sättet o betala?!) på 100kr. Så resan gick på 175kr per person men iaf sjukt billigt. Men har hört att baggage o skit ska va snordyrt från dom.

wepp
2009-01-14, 19:12
Hur kan det kosta 1kr från sthlm-berlin? någon som kan berätta mer om detta? :D

plexmar
2009-01-14, 19:20
Syrran åkte me ryanair till tyskland för ett tag sen. Var inga problem hon hade bara handbaggage med sig dock. Enda som va skumt va att resan kosta 75k men sen när dem betalade så kom en kreditkorts avgift (enda sättet o betala?!) på 100kr. Så resan gick på 175kr per person men iaf sjukt billigt. Men har hört att baggage o skit ska va snordyrt från dom.

Kortavgiften är gratis just nu enligt hemsidan.

aelgen
2009-01-14, 19:55
Kort avgiften är det sjukaste. Det är det enda sättet man kan betala och så kostar den över 100 spänn. Även RyanAir Visa card har samma avgift, varför i helvete skulle man då vilja ha det?

Sen har de ju kampanjer ibland där de säljer vissa flighter skit billigt (med förlust, om man nu kan kalla det så) för att locka folk och göra folk medvetna om de rutterna. Däremot kan du räkna med hög kostnad om du ändrar dig, exempelvis bestämmer dig för att ta med baggage.

saab900
2009-01-14, 19:57
Hur kan det kosta 1kr från sthlm-berlin? någon som kan berätta mer om detta? :D

Det gör det inte, dom säljer en del resor med förlust;)

dice
2009-01-14, 20:53
Hur kan det kosta 1kr från sthlm-berlin? någon som kan berätta mer om detta? :D

Snittpriset på alla sålda biljetter är runt 340kr.

TcAnders
2009-01-14, 21:37
Hur kommer det sig att Ryanair inte flyger till Holland, eller finns det fler än Amsterdams flygplats?

Vore ju klockrent om man kunde flyga dit över en helg med Ryanair..

dice
2009-01-14, 21:59
Hur kommer det sig att Ryanair inte flyger till Holland, eller finns det fler än Amsterdams flygplats?

Vore ju klockrent om man kunde flyga dit över en helg med Ryanair..

Flyger till Eindhoven från Skavsta, 12 mil till Amsterdam.