handdator

Visa fullständig version : CoC gripper på flyg?


aelgen
2009-01-14, 15:50
Tjo

Visste inte riktigt var jag skulle fråga detta så det fick bli här. Någon som flugit med en CoC (eller annan) gripper i handbaggaget? Orkar inte att dem plockar den från mig och det är inget som jag direkt brukar flyga med. Teoretiskt sätt så skulle man väl kunna döda någon med en, men vafan det kan man med en lagom stor dildo/vibrator också och det får man fan ha!

Flyger inte med något hold baggage så det är handbaggage eller inget.
Någon som vet?

Mart|n
2009-01-14, 15:58
Jag har ifs inte haft i handbagaget. Men har checkat in ett gäng grippers.

Jag och Jense flög från Tyskland efter Grepp-EM 2006, och jag hade ca 10 stycken grippers i bagaget. När vi skulle checka in, så såg vakterna ganska skumt på mig efter att alla dessa grippers visades på skärmen. Men de kom ganska snabbt på vad det var och jag slapp bli grundligt kroppsvisiterad! :)

Tomten
2009-01-14, 15:59
Talar du från egen erfarenhet när du påstår att man får flyga med en dildo i handbagaget?

aelgen
2009-01-14, 16:19
Tomten: Ja det gör jag och nej den var inte min.

Martin: Ok, men nyfiken fråga: om du checkade in dem varför var du där när de körde dem igenom röntgen? Aldrig varit med om att de röntgar baggaget när man checkar in. Har iofs inte varit på alla världens flygplatser riktigt än :D

Mart|n
2009-01-14, 16:26
Tomten: Ja det gör jag och nej den var inte min.

Martin: Ok, men nyfiken fråga: om du checkade in dem varför var du där när de körde dem igenom röntgen? Aldrig varit med om att de röntgar baggaget när man checkar in. Har iofs inte varit på alla världens flygplatser riktigt än :D

På denna flygplatsen var det som så att man själv gick igenom en metalldetektor och sidan om den är ett rullband där man lägger upp sitt bagage, som sedan röntgas. När bagaget är kollat så fick jag gå vidare till ett annat ställe som lasta på bagaget.

aelgen
2009-01-14, 16:33
Shit, vilket lustigt system. Let me guess: du flög med Ryanair och hamnade på någon liten skit flygpplats utanför staden? Alltid en sport att flyga med dem och se var man landar :D

Kan tänka mig att vakterna blir lite fundersamma när någon flyger med 10 grippers, hehe.

chidde
2009-01-14, 16:51
alla handbagage röntgas och allt som är av metall kollas extra noga
jag har själv funderat på om det går att ta med grippers i handbagaget men jag tar hellre det säkra före det osäkra, annars får man välja mellan att missa flyget eller att slänga dem

när jag åkte till norge (köpenhamn - oslo) hade jag endast handbagage och jag lyckades få med mig en kapsylöppnare och en vinöppnare, vilket ÄR förbjudet

http://blog.wired.com/gadgets/9004-1.jpg

http://www.vinetpassion.com/catalog/img_VinPassion/Pulltaps%20noir.jpg

vinöppnaren kan jag förstå att man inte får ta med sig ombord, men kapsylöppnaren var liiiite väl.. incheckningspersonalen menade att man kunde använda det som vapen, fair enough. om du frågar mig så anser jag att en gripper är betydligt farligare än dem prylarna. (förresten så får man inte ens ta med sig en nagelsax!!)
men jag sket i vilket, jag var ute i god tid (viktigt) och skulle jag bli stoppad kunde jag bara checka in bagaget, inget mer med det


såhär kom jag igenom
jag hade andra saker av metall i väskan, i det här fallet var det två shakers av stainless steel och självklart reagerar röntgendetektorn, personalen säger att de måste öppna väskan och efter ditt godkännande så öppnar antingen dem den eller så ber dem dig öppna den själv. sen plockar du ut det som gav utslag, i mitt fall plockade jag ut mina shakers och förklarade för honom vad som gav utslag och han bara: okej, lugnt

alltså, det är rätt svårt att se om det inte är så att du har en stor kökskniv med dig..

ett förslag (OBS! jag garanterar inget) är att du virar in din gripper i en tröja, sen virar du in ett annat ofarligt metallföremål i en annan tröja... förslagsvis en liten staty eller vad du nu har för nåt kul och lägger den ovanpå, men låt den vara synlig när man öppnar väskan. det är alltid en person som kollar på skärmen, sen säger han/hon till den som står vid rullbandet att kolla vad som gav utslag. när han/hon eller du öppnar väskan så kommer det bli: "ahh, ett ofarligt föremål... gå vidare"

och vips, så har man stenhårt grepp när man stiger av planet :D

aelgen
2009-01-14, 17:05
Tack för din nogranna utläggning :naughty:

Jag är väl bekant med systemen runt flygplatser (har flygit i snitt 2 ggr i månaden sen jag var 6) dock har jag aldrig ens haft tanken på att flyga med träningsredskap tidigare :D

Får nog skita i att ta med mig den, jag flyger från england vid detta tillfälle och dem är ju som mini USA när det gäller säkerheten. Ser dem tillstymelse till att man försöker dölja någonting så blir det lååånga samtal. Är bara borta i 5 dagar ändå så greppet får vila istället.

Angående din resa får jag hålla med om att det var lite skumt. Jag brukar uppleva kastrup som jävligt tighta med säkerheten.
Haha appråpå det, jag och en polare flög från geneve för snart 1 år sedan, i kön till säkerhetskollen kommer han på att han hade sin schweiziska arme kniv i väskan. Så han tar snällt fram och visar den för damen, men han fick behålla den med orden "den är inte över 8 cm". Vad i helvete. 8 cm kan man ju ganska lätt döda någon med. Kapa ett plan är kanske lite svårt men ändå...

PowPow
2009-01-14, 17:08
varför skulle man missa flyget för att något inte går igenom? De gånger jag varit med om att ha saker i handbagaget som man inte fick ha så skickade de mig bara till en disk där jag lämnade föremålet. Sen dök det upp på rullbandet med de vanliga bagaget, i en liten pappkartong.

Edit: Apropå armekvinar. En polare hade med sig värsta jaktkniven när vi skulle flyga till frankrike för något år sedan. Hade fått den i julklapp av något företag och glömt ta ur den ur sin rygga. Det blev fullt kaos. Den var liksom inte bara olaglig att ta med sig på planet - den var olaglig att ha över huvud taget i Danmark, menade tjejen i säkerhetskontrollen. Men det löste sig till slut. De kastade kniven och polisen slapp komma dit.

rooz
2009-01-14, 17:18
När jag gick i 9'an (Usch, vilken minnen) så åkte jag med hockeylaget till usa.

När vi kommer fram och väntar på bagaget så letar jag efter biljetten i ena fickan (kul att ha som minne) det jag hittar utom biljetten är en FICKKNIV:smash:

Hur dem missade denna på Arlanda vette fasen, och hade den antagligen i jackan för jag brukade ha den till att skära upp tejpen på benskydden efter träningarna...

Rädd som fan för tullvakter, FBI, CIA och allt vad dem heter slängde jag kniven i en soptunna

aelgen
2009-01-14, 17:30
Haha fan va klockrent att dom inte hittade en fickkniv i säkerheten. Känns ju tryggt!

Kanske skulle ändra denna tråden till typ: Roliga flyg minnen eller något sådant. Finns nog en del kul som hänt medlemmar på forumet.

En trevlig polis dam på amsterdams flygplats knäppte t.o.m upp knappen på sitt hölster när hon försökte få mig att stanna trots att jag inte hörde henne (Ipod...). Vände mig om när en annan snubbe pekade bakåt varpå jag vänder mig och ser henne springa efter mig med handen på hölstret. Då började man undra. Visade sig att det tydligen hade pippit när jag gick igenom (hade ipoden på mig genom metalldetektorn, hehe :D) och jag fortsatte rakt fram eftersom ingen signalerade. Många saker som var fel där men numera är jag nogrann med att lägga av mig mp3n innan jag går igenom.

rooz
2009-01-14, 17:54
Jodå, började undra hur den gick igenom, då en polare i laget blev busted för han hade en 1-krona:smash:

Iaf, när jag var yngre (ca. 7år) så var familjen i Grekland på båtluff. När vi skulle flyga hem så sitter står jag och myser med mitt gosedjur i kön. Då kommer 2 st vakter med bister uppsyn (såg ut som någon dragit in deras lön och tvingat dem jobba julafton och alla andra högtider)

Dessa 2 TAR mitt gosedjur och går iväg:banned

Får tillbaka det 45-50 min senare med kommentaren " Sorry, tought it was a bomb"

aelgen
2009-01-14, 18:28
HAHAHAHA. Höjden av ondska!

chidde
2009-01-15, 05:06
varför skulle man missa flyget för att något inte går igenom? De gånger jag varit med om att ha saker i handbagaget som man inte fick ha så skickade de mig bara till en disk där jag lämnade föremålet. Sen dök det upp på rullbandet med de vanliga bagaget, i en liten pappkartong.


aah, PowPow har rätt... o man vet med sig att det är förbjudna föremål men ändå vill ta med sig det så finns det särskilda säkerhetsboxar att tillgå
däremot förstår jag inte det där med rullbandet? handbagaget tar man ju med sig hela tiden, det rullar väl aldrig på nåt rullband? eller syftar du på bandet vid röntgendetektorn?

vad jag menar med att "missa" flyget är när man är där i lagom god tid, men blir stoppad vid kontrollen och blir tvungen att gå tillbaka till incheckningen. har man otur så hinner incheckningen stänga, skiljer från bolag till bolag, det brukar oftast röra sig om 40-60 minuter innan avgång

palme
2009-01-15, 09:40
Dessa 2 TAR mitt gosedjur och går iväg:banned

Får tillbaka det 45-50 min senare med kommentaren " Sorry, tought it was a bomb"

Hahahahhahahaa :D

PowPow
2009-01-15, 19:11
aah, PowPow har rätt... o man vet med sig att det är förbjudna föremål men ändå vill ta med sig det så finns det särskilda säkerhetsboxar att tillgå
däremot förstår jag inte det där med rullbandet? handbagaget tar man ju med sig hela tiden, det rullar väl aldrig på nåt rullband? eller syftar du på bandet vid röntgendetektorn?

vad jag menar med att "missa" flyget är när man är där i lagom god tid, men blir stoppad vid kontrollen och blir tvungen att gå tillbaka till incheckningen. har man otur så hinner incheckningen stänga, skiljer från bolag till bolag, det brukar oftast röra sig om 40-60 minuter innan avgång

Fast det var inte sådana säkerhetsboxar jag menade. Menade att man lämnade det till någon nisse och sen checkades det förbjudna saken in som vanligt bagage istället (i en liten kartong), och man hämtade det där de andra hämtade sina stora incheckade väskor efter att man landat. Det är det rullbandet jag syftar på.

Summa: Man kan checka in saker även om man endast reser med handbagage. Eller jag har iaf gjort det en gång. En skruvmejsel.

Såklart förutsatt att man hinner till den där disken (kanske är incheckningen i vissa fall?).

joriice
2009-01-15, 20:24
Blir inspirerad till en "Vilka vapen kan man döda folk med, och motivera ditt svar"

Grippers torde vara en stark utmanare tillsammans med kapsylöppnaren. :D