handdator

Visa fullständig version : Fråga om gainer och 3 timmars pass


Black Star Abyss
2009-01-14, 05:22
Jag vill verkligen träna både thaiboxning och MMA och eftersom min klubb har lagt dem samma dagar (efter varandra) blir det 3-3.5 timmars pass för min del två dagar i veckan. Under dessa pass... bör jag dricka halva gainern efter första och resten efter andra, eller bara köra på i 3 timmar och dricka hela gainern efteråt?

Sverker
2009-01-14, 07:14
Tjaa...vill du köra över 3 timmar så.


Blanda gainern tunnt och drick regelbundet under passet. Tänk på hur konditionsidrottarna gör under ett långlopp. Ditt problem lär bli hur mycket vätska du kan ha i magsäcken.

TyskenGBG
2009-01-15, 19:28
Kommer ha samma problem
Ibland BJJ + MMA = 3 timmar direkt direkt efter varandra
Och ibland BJJ + Crossfit + Submission Wresling = närmare 4 timmar :(

Men skoj är det ! :D

svamptroll
2009-01-16, 13:32
drick en innan en under o en efter :D

jenJ
2009-02-07, 22:36
Tjaa...vill du köra över 3 timmar så.


Blanda gainern tunnt och drick regelbundet under passet. Tänk på hur konditionsidrottarna gör under ett långlopp. Ditt problem lär bli hur mycket vätska du kan ha i magsäcken.

så man kan blanda en drink och sedan vänta med att dricka den senare efter passet ?
läste nånstanns att effekten försvann om man gjorde i ordning en gainer drink..och sedan väntade tills efter tränings passet med att dricka upp den..
är det bara en myt eller försvinner effekten?

(tränar själv o vill få i mig gainer drink så fort jag tränat färdig men vill veta om jag bör vänta tills jag kommer hem o göra i ordning drinken o dricka direkt då?!)

C.E.J.
2009-02-07, 23:19
så man kan blanda en drink och sedan vänta med att dricka den senare efter passet ?
läste nånstanns att effekten försvann om man gjorde i ordning en gainer drink..och sedan väntade tills efter tränings passet med att dricka upp den..
är det bara en myt eller försvinner effekten?

(tränar själv o vill få i mig gainer drink så fort jag tränat färdig men vill veta om jag bör vänta tills jag kommer hem o göra i ordning drinken o dricka direkt då?!)

Nej effekten försvinner inte.

Rahf
2009-02-07, 23:43
Man blir jäkligt slö efter tre timmar intensiv kampsportsträning säger jag bara. Testa att skaffa lite koffein för att behålla skärpan om ni märker av sämre prestation efter någon vecka. Rekommenderar det inte, åtminstone inte så gott som överlappande pass.

Lockzi
2009-02-08, 09:44
så man kan blanda en drink och sedan vänta med att dricka den senare efter passet ?
läste nånstanns att effekten försvann om man gjorde i ordning en gainer drink..och sedan väntade tills efter tränings passet med att dricka upp den..
är det bara en myt eller försvinner effekten?

(tränar själv o vill få i mig gainer drink så fort jag tränat färdig men vill veta om jag bör vänta tills jag kommer hem o göra i ordning drinken o dricka direkt då?!)

Näringen i gainern finns fortfarande kvar, mestadels även då det har gått så lång tid att allt vatten dunstar (fullt med pulver i botten av shaker :) ).