handdator

Visa fullständig version : Deff schema


Quzham
2009-01-13, 23:31
Tjena kolozzeum :)

Jo nu är de så att jag hade ju ett nyårs löfte att deffa till sommaren, väger ca 94 kg just nu ska vel ner typ 85 kg eller så.

De ända jag äter är ca 100g couscous och 1 kycklingfile ungefär ca 200g väger en file.

Min dag ser ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt ca 100 - 150g 2 skedar äppelmos.

Lunch: De som blir serveras i skolan, brukar då ta mer än halva tallriken grönsaker och rästen mat. Annars är de ca 100g cuscous ca 200g kycklingfile

mellanmål: 1 banan

Middag: Ca 100g couscous och ca 200g kycklingfile igen.

Om jag är hungrig på kvällen blir blir de 1 macka med ost på, eller 1 banan bror på hur pass hungrig jag är.

Och såklart så går jag 1 timme rask promenad varje dag :)

Så min fråga är: Är mitt lunch schema bra?
Är de nåt jag borde ändra på?

Alla tips är välkomna:cool:

Har hört att många bodybuilders använder denna teknik så jag tänkte testa den ^^

Och sen skulle nån kunna räkna ut hur mycket kcal min måltid couscous och kycklingfile inne håller skulle vara jätte schysst? :)

Snobbe
2009-01-13, 23:41
Kolla upp hur mycket 100g kyckling har i kcal (tänker inte göra det åt dig) kör x2 så du får 200g. Sen gör du samma sak på 100g couscous så ser du där med.

Sen undrar jag lite vilken teknik är det många bodybuilders använder? äta couscous och kyckling eller vad?

Quzham
2009-01-13, 23:45
Kolla upp hur mycket 100g kyckling har i kcal (tänker inte göra det åt dig) kör x2 så du får 200g. Sen gör du samma sak på 100g couscous så ser du där med.

Sen undrar jag lite vilken teknik är det många bodybuilders använder? äta couscous och kyckling eller vad?

aa dom använder denna teknik innan dom ska tävla :)

Mickeee?
2009-01-13, 23:48
ser lite klent ut tycker jag , då framörallt mellanmål och kvällsmålet...bara en macka till kvällsmat?

Jag ser inte heller ngt fett eller några grönsaker i din kost...kan lägga till t ex tomat, broccoli, blomkål, brysselkål och för fett Avocado, fet fisk (mums), lite fetare kött tex......fett behövs också :)

Quzham
2009-01-13, 23:51
ser lite klent ut tycker jag , då framörallt mellanmål och kvällsmålet...bara en macka till kvällsmat?

Jag ser inte heller ngt fett eller några grönsaker i din kost...kan lägga till t ex tomat, broccoli, blomkål, brysselkål och för fett Avocado, fet fisk (mums), lite fetare kött tex......fett behövs också :)

ok :)

CVN
2009-01-14, 00:11
Du bantar, inte deffar. Och ja du kommer gå ner i vikt om du är strikt med kosten och inte tjuväter.

Quzham
2009-01-14, 19:10
Du bantar, inte deffar. Och ja du kommer gå ner i vikt om du är strikt med kosten och inte tjuväter.

ok.

Skulle någon kunna förklara vad de är för skillnad på att banta och deffa?*popcorn*

Duden
2009-01-14, 20:23
ok.

Skulle någon kunna förklara vad de är för skillnad på att banta och deffa?*popcorn*

Deffa= man vill bara gå ner i fettmassa och behålla så mycket muskler som möjligt och få synligare muskler

Banta= du vill bara gå ner i vikt, oftast vid bantning kan du förlora mkt muskler

De är min uppfattning av banta och deffa men den kanske inte stämmer till 100%...

MVH

Agent Cooper
2009-01-14, 20:28
Deffa= man vill bara gå ner i fettmassa och behålla så mycket muskler som möjligt och få synligare muskler

Banta= du vill bara gå ner i vikt, oftast vid bantning kan du förlora mkt muskler

De är min uppfattning av banta och deffa men den kanske inte stämmer till 100%...

MVH

Tänkte skriva samma sak.Bantning är att lägga sig på ett stort energiunderskott för att gå ner så fort som möjligt.
Vid deff lägger man sig på ett mindre energiunderskott för att minimera muskelförlusten vid viktnedgång.

Jag tycker du ska räkna kalorierna och se hur mycket det blir på en dag.Och läs igenom deffguiden och gör som det står där.

JoeyP
2009-01-14, 20:36
Deffa = Definera
Banta = Definera? Bli smal? Samma sak? >,<

CVN
2009-01-14, 20:49
Deffa = Definera musklerna, få musklerna synliga. Ofta kombinerad med styrketräning.

Banta = Bara gå ner i vikt.