handdator

Visa fullständig version : Motionscykel


daff__
2009-01-13, 16:20
Hej. Har sökt på ett flertal forum utan att hitta några bra tips om detta.
Undrar bara om nån har tips på en billig motionscykel runt 2000kr...
Såg denhär tex: http://sportartiklar.se/products/bilder/realsize/616961.jpg

Är det nått speciellt märke som är bättre/sämre?
Vill inte att den ska va för stor heller. Vill gärna kunna "gömma" undan den lite snyggt vid besök eller förfester :P

Och jag behöver inga svar som "köp en riktig cykel", "skaffa gymkort och motionera där" eller "gå ut och spring istället" tack :)
Här handlar det om att motionera dagligen till en film.
Gymet kör/körde jag bara styrka på, som jag för övrigt har lagt ner tills vidare.

Thx. Over and out.

forslund
2009-01-13, 18:45
Även om du vill motionera dagligen till en film skulle jag satsa på något vettigare än sådär. Då antar jag att du är hyfsat ung och frisk.

Duger för farfar som vill röra på benen i 15 minuter utan att riskera att halka ute i vinterkylan, men inte mycket mer än så, tyvärr.

daff__
2009-01-13, 18:50
Även om du vill motionera dagligen till en film skulle jag satsa på något vettigare än sådär. Då antar jag att du är hyfsat ung och frisk.

Duger för farfar som vill röra på benen i 15 minuter utan att riskera att halka ute i vinterkylan, men inte mycket mer än så, tyvärr.

Jag är 25. Vad är vettigare än dedär då? Jag vill verkligen inte ut och gå eller springa. Har testat det under en månad men det är för tråkigt helt enkelt och speciellt nu under vintern. Då är det helt uteslutet.

forslund
2009-01-13, 19:33
En mer robustare modell i form av spinningcykel vore ett bättre val enligt mig.

http://www.maxpuls.se/produkter/produktbilder/1709/1709_0.jpg

Om du dock har en budget på 2000 kr så kan det vara svårt att hitta någon modell som passar. Men jag tror att du definitivt kommer ha mer glädje av en sådan än en vanlig motionscykel.

Om du verkligen inte kan lägga ned mer än 2000, tänk dig lite för innan du köper en motionscykel.
Att knalla ner till närmsta intersport/stadium för att testa en och se ifall du kan tänka dig att köra på en sådan.