handdator

Visa fullständig version : Lång och smal


HOTAIR
2009-01-13, 00:42
Hej, tänkte börja träna hemma nu igen, försökte i början av 2008 men det gick inte så bra! Gick bara upp en massa i vikt, nog pga min kost och dålig träning?

Tja, anledningen är väl mest då att en tjej är intresserad av mig men hon får mig att känna mig värdelös och inte värdig henne, hon är mer eller mindre för snygg för mig, hon tränar och har en gudomlig kropp enligt mig. Men hon har varit väldigt intresserad av mig i flera år och vet om att jag är också intresserad av henne också, men jag har så jävlar in i helevetes dåligt självförtroende pga min kropp att jag inte ens klarar av att riktigt vara nära henne då hon blir närgången, fråga mig inte varför :em: Det är som en mental jävla spärr som stoppar mig. Men tur nog verkar hennes intresse för mig aldrig försvinna! Nu ska jag ändra på det och visa att jag också kan, när hon kommer hem :thumbup:

Nog om detta nu..

Lång,smal och inga muskler! Klarar inte ens av 10 armhävningar på knäna!!

Aja till saken! Vill hinna träna upp kroppen tills hon kommer hem nu till kommande juni-augusti. Jag har inget jätte stort mål, vill bara få lite muskler som syns på armarna och slippa den lilla öl magen, fått en sån på bara några månader och den ser för jävlig ut på en sån smal kille som mig! Grejen är, jag kan bara träna hemma, finns inga andra alternativ för mig, förlåt.

Tyvärr har jag bara hantlar hemma, två 10KG och en 20KG. Klarar knappt 20KG, måste fuska isåfall, det ska man inte göra! ;) Ska skaffa fler tyngder när jag vågar, kanske en stång?

Hm, va långt jag skriver!

Det jag skulle vilja ha hjälp med är en kost.
Jag är en väldigt dum,lat men framför allt den mest osäkra killen du träffat. Skulle en vänlig själ med lite extra tid över kunna skriva vad jag ska äta varje dag? Förlåt, det måste låta helt sjukt tragiskt när jag säger så.

Fattar inte riktigt när folk skriver, du måste ha visst mycket av det och det.
Skulle verkligen behöva någon som skrev exakt vad jag ska äta, då menar jag verkligen exakt! Gärna vad jag ska undvika också! Från måndag till söndag, om man nu inte kan äta samma sak varje dag? :smash: Och ifall ni säger gröt, säg gärna vilken gröt som är bäst och vilken ska man undvika?

Helst även inte så jätte dyr mat och inga protein saker eller tabletter!

Och en grej, jag gillar att festa lite på helgerna, varje helg faktiskt, så maten jag äter från söndag till fredag får gärna vara "extrem" kost, så att jag kan dricka mig medvetslös och äta någon sorts snabbmat på lördagarna utan att det påverkar för mycket.

Sen sista frågan, den stora frågan? Kan en kille som jag, lång och smal, runt 80-85kilo, få en hyfsad kropp på 6-7 månader då jag tränar hemma?
Har som mål att få en "normal" kropp, alltså hyfsat synliga muskler på armarna, lite snyggare bröst(får man säga så?) och en snygg och platt mage, med lite tur, magrutor? :) Benen är väl hyfsat tränade så dem behöver jag inte fokusera så jätte mycket på, men klart dem också ska tränas!

Är inte riktigt säker på hur mitt träningsschema kommer se ut, får försöka hitta nån sån guide nånstans för endast hantlar.

Känner mig som en idiot när jag skriver det här..

Panizz
2009-01-13, 01:06
Det mest idiotiska du skriver imo är att du tänker träna för att du träffat en brud, för att du känner dig otillräcklig gentemot henne. Det du behöver göra är snarare att arbeta på att skaffa ett bättre självförtroende, vilket inte kommer automatiskt via en vältränad kropp.
Bortsett från det finns svaren på alla dina frågor redan behandlade flera gånger, bara du tittar runt.

Elfsberg
2009-01-13, 01:15
Jag tror du skulle må bättre av träffa en psykolog. Vad är nästa steg: må taskigt över att grannens bil är snabbare?

tsp
2009-01-13, 01:23
Jag lovar att bruden kommer tycka att du är alldeles fantastisk precis så som du är!

Jag tycker att du ska börja träna på gym, för med 2st 10kg hantlar och en 20kg kan du aldrig bygga några vettiga muskler med.

tsp
2009-01-13, 01:25
Jag tror du skulle må bättre av träffa en psykolog. Vad är nästa steg: må taskigt över att grannens bil är snabbare?

Nu ska du inte vara sån. Har själv vart i TS sits, fast överviktig istället för underviktig när jag träffade en tjej (min nuvarande flickvän) och jag förstår PRECIS hur han känner, och det har ingenting att göra med avundsjuka att likställa med att känna avund på grannens bil som du gör..

Tricklev
2009-01-13, 01:40
Först och främst, dra dig till ett gym, och skit i om du skäms över dina vikter eller din kropp, träna målinriktat i dessa månader du har på dig så kommer du få resultat. Se till att du tar ut dig under träningen (kanske inte första veckorna dock). Styrketräning ska vara tungt.

Z_bumbi här har skrivit upp ett par bra nybörjarscheman.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
(Dom flesta övningar kan du hitta beskrivade här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071) eller här (http://www.exrx.net/Lists/Directory.html).

Ät mycket, allt du ser, även om det är halvtaskig mat, du kommer antagligen lägga på dig lite fett, men med dom nya musklerna så kommer din kropp se betydligt mer muskulös ut än den gör nu, och det lilla fett du lägger på dig kommer inte dra ner på utseendet i någon betydande grad.


Du måste tyvärr dra dig till ett gym om du ska få resultat, även om du finner det pinsamt, min första dag på gymmet (169cm lång, vikt cirka 50-55) var jag inte enorm precis, men kör ihärdigt och målinriktat så kommer resultaten komma.


Lycka till, och glöm inte att njuta på vägen, det tar målmedvetenhet och dedikation att bygga muskler.

Hemi
2009-01-13, 02:00
Separera dina fokus. Tjejen en grej, träningen den andra. Det är nog bara så du kan lyckas med bägge.

Nej, du måste inte släpa dig till ett gym för att få resultat ens på kort tid, det har jag sett aldeles för många exempel på. Ett år är iofs bättre än ett halvår. Men, du måste skaffa en skivstång och fler vikter. Fast, som Sverige ser ut i dag, borde det inte vara svårt att ta dig till ett gym. Finns ju överallt och med tanke på tiden, ett halvåreller kanske ett år är det säkert mer ekonokiskt i förhållande till möjligheterna. Hantlarna du har där hemma kan du däremot kompletera med.
Verkar det som en brant start, sätt i gång med armhävningarna nu, snart gör du dem på knäna.

Black Star Abyss
2009-01-13, 03:50
Jag tror du skulle må bättre av träffa en psykolog. Vad är nästa steg: må taskigt över att grannens bil är snabbare?

Va? Om han mår dåligt för att han tycker att han har en ful kropp är det väl skitbra att träna upp den? Jag tycker faktiskt inte det är en bra idé att vara nöjd med en ful kropp. Då lurar man ju bara sig själv.

mini
2009-01-13, 08:01
Som sagt: ta dig till ett gym, ha ett mål att träna två eller tre gånger i veckan, dra ner på alkoholen (mest för att det är idiotiskt att dricka sig medvetslös men också för att det är dåligt för din träning) och håll blicken på målet. På gymmet kan du få hjälp och motivation.
Ät vanlig "bra" mat, mer än du gör nu om du vill bygga musker men ta det lugnt med att äta allt du ser, att bli fet bara för att är inte nödvändigt.
Håll dig kvar här på Kolozzeum. Här finns samlad kompetens så det räcker och blir över. Använd sökfuntionen eller klicka runt lite så hittar du allt du behöver veta.

KaptenKnäsvag
2009-01-13, 10:26
Dessutom; rom byggdes inte på en dag..

nickodemus
2009-01-13, 13:24
Jag tränar efter en replik som Dr.Cox sa i Scrubs.
"Dagen du inte hatar din egen kropp har du förlorat kampen"

ett och två kämpa på typ

spoonchest
2009-01-13, 13:32
Va? Om han mår dåligt för att han tycker att han har en ful kropp är det väl skitbra att träna upp den? Jag tycker faktiskt inte det är en bra idé att vara nöjd med en ful kropp. Då lurar man ju bara sig själv.
PROBLEMET är att han inte verkar vara nöjd med SIG SJÄLV på grund av sin kropp, det är en annan sak att inte gilla sin kropp och göra något åt det.
Som någon skrev tidigare så måste han separera fokus ifrån tjejen och träningen.
Annars kommer hela hans självkänsla bygga på hans utseende.

CiCoro
2009-01-13, 13:47
orkade inte läsa igenom allt, men ser att folk skriver något om att du tränar pga. en brud? lägg av då direkt, ni kommer göra slut till slut :), så inte någon mening med att slösa tid och kraft på gym. ska du träna gör det för att du vill se bättre ut för dig själv, för att du trivs och är nöjd med en större? kropp och att du gillar att döda och se bicepen pumpas upp haha :)..sen träna i ett gym ! där kan du träna allt möjligt, sen är det roligt att kolla på folk och ibland lära sig något nytt osv..sen det med 10 armhävningar på knäna tycker jag är lite konstigt? när jg började träna vägde jag ca 54 kg på 175 cm och gjorde väldigt många riktiga armhävningar? gör en extra 2 dm så mycket på kraften?, för tunnare kan du inte vara..

henk4n
2009-01-13, 14:10
bra att du vill börja träna, men jag tror också att du skulle uppsöka en psykolog också, tror du skulle må bra av det

joko
2009-01-13, 14:18
Ändamålen helgar medlen i det här fallet, träning är objektivt bättre för dig oavsett om du gör det för att se bättre ut för en tjej, alla tjejer eller för dig själv.

Dock tycker jag du har lite för många förbehåll, och att du är lat är inte något du egentligen behöver skriva ut, det framgår av hela posten.

Så sluta vara lat, du kommer aldrig lyckas så länge du är det.

ChrisDEFC
2009-01-13, 15:59
lathet är en vana och vanor kan man träna bort.
kan va bra att ha tjejen som en morot för att motivera dig men häng inte upp allt på det för vem vet, kanske hon träffat en kille under våren och inte alls är sugen på dig till sommaren och oavsett så måste du kunna känna att träningen är något positivt för dig.

som många skrivit så är nog bästa rådet du kan få att skaffa dig ett gymkort, då kommer du träffa folk som gillar och träna och kommer få massa tips på hur du ska träna den vägen, och hänger du kvar här på kolo så kan du få reda på i princip allt du behöver veta inom träning och kost. låter kanske tråkigt men använd sökfunktionen, för varje ämne har förmodligen behandlats MINST 10ggr om det inte är nån extremt konstig fråga du har. kör hårt och tänk på att du kommer må mycket bättre av träningen och får mer ork osv, så fördelarna är väldigt många så finns egentligen ingen bra anledning att inte träna!

Elfsberg
2009-01-13, 20:59
Visst ska han träna, det är ett superbra intiativ, men jag tycker ändå det låter fucked up att göra det för nån annans skull. Eller ja, han gör det ju för sin egen skull också, men ändå.

Aja, kör hårt.

saab900
2009-01-13, 21:55
orkade inte läsa igenom allt, men ser att folk skriver något om att du tränar pga. en brud? lägg av då direkt, ni kommer göra slut till slut :),

Skön inställning:thumbup:

HOTAIR
2009-01-13, 22:52
Tack för alla svar! Gym är något jag inte klarar av i dagsläget, förlåt men det går bara inte just nu. Psykolog kanske skulle vara det som är bäst för mig ändå, tänkt på det tidigare men aldrig riktigt vågat då jag har ett annat problem som jag ej nämnt.

Men i alla fall, får skaffa lite mer vikter så fort som möjligt, och äta så mycket jag orkar!

Tackar även för alla pm!

Hemi
2009-01-13, 23:04
Tänk på att tjejer eller killar för den delen inte gillar om man verkar för självuppragen heller vilket tränandet lätt kan bli eller uppfattas som. Att komma i form generellt på en inte allt för stressad nivå är nog bäst. En grovbulk kanske inte är så tändande heller fast vad vet jag, kanske gillar hon det. För att spinna vidare på förhållandet mellan tjejen och din träning. Tror det mest hänger på ditt självförtroende, hela saken. En annan grej, tränar hon? Kan ni träna tillsammans?

pwnyou
2009-01-13, 23:15
Skit i psykologen, sånt kostar pengar ;)

Att träna pga en brud är inte heller fel, det är ett bra sätt att få motivation på! Du ska ha mål, ifall man hela tiden är nöjd så blir man ju aldrig bättre.

Även jag tycker att du ska börja på gym, det blir mycket lättare och man får större resultat..

Kör hårt, och lycka till! :hbang:

Black Star Abyss
2009-01-13, 23:22
Jag tycker man kan (ska) träna om man är missnöjd med sin kropp, men håller med om att man ska göra det för sitt EGET välbefinnande. Inte för att duga för någon annan.

Nelli
2009-01-13, 23:42
Men hon har varit väldigt intresserad av mig i flera år och vet om att jag är också intresserad av henne också, men jag har så jävlar in i helevetes dåligt självförtroende pga min kropp att jag inte ens klarar av att riktigt vara nära henne då hon blir närgången

ville bara peka ut det uppenbara (eftersom du redan fatt en massa bra tips) Tjejen gillar dig som du ar...