handdator

Visa fullständig version : Ont i huvudet när jag tränar.

PingPongPung
2009-01-12, 23:06
Har på senaste, vid varje pass fått extrem huvudvärk. Speciellt i bakhuvudet på samma ställe varje gång.

Jag dricker vatten (2-4L) beroende på varje dag. Är det något att oroa sig för? Känns inte som vanlig huvudvärk utan det ilar nästan i bakhuvudet på just en punkt.

Sniggel
2009-01-13, 02:04
Några förändringar du gjort nyligen? kosttillskott, kost, träningsupplägg, nytt jobb, jobbig situation i ditt liv, etc.. ?

Black Star Abyss
2009-01-13, 03:38
Har fått det flera gånger. KOm varje gång jag började ta i rejält. Vila några veckor (2-3) och prova sedan igen. Funkade för mig. :)

Scratch89
2009-01-13, 08:09
Vad har du för blodtryck?

Varför dricker du så mycket vatten?

JFO
2009-01-13, 15:31
Vänta ska jag ge dig nr:t till sjukvården och internetadressen till sjukvårdsrådgivingen.

Sniggel
2009-01-13, 17:11
Vad har du för blodtryck?

Varför dricker du så mycket vatten?

Tycker du 3L (i snitt) vatten är mycket för en aktiv man?

samsam
2009-01-13, 17:28
Fått någon stöt i bakhuvudet på sistone? En lätt klapp räcker för tämligen grava skador om det skulle inträffa under träningstillfälle(under övningens gång spec.).

Fick bänka mig själv i ett par veckor efter att jag upplevde samma symptom som dig.

aggression
2009-01-13, 17:40
Hade samma problem lite innan julen, det "högg" till i huvudet och man fick en temporär huvudvärk som försvann efter 5 minuter eller så, sen kom den tillbaks när man lyfte igen. Hade ingen huvudvärk innan eller efter träning bara under träning och efter lyft. Jag vilade i 5 dagar och det försvann, vad det beror på vet jag inte men vila fick det iaf att försvinna.

Observera att jag inte är kunnig inom detta ämnet och jag beskrev bara vad som löste problemet för mig, vilket var vila. Skulle dock vara kul om någon kom med information om varför detta händer.

Tricklev
2009-01-13, 17:56
Ett annat lekman tips kan vara att ta en titt på din andning, att hålla andan under långa tunga reps kan frambringa en huvudvärk som kan jämföras med få andra smärtor.

Erik.L
2009-01-13, 20:08
När du säger att du får extrem huvudvärk funderar man lite på om du har migrän, även om migrän i stort sätt alltid sitter på ena sidan av huvudet, och sitter i rätt länge (från ett antal timmar till flera dagar). Migrän kan nämligen utlösas av fysisk stress. Du kan ju kolla på symptomen på länken nedan, och se om du känner igen dig:
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25587

Spänningshuvudvärk och ansträngningshuvudvärk låter ju också som möjliga bovar. Om det är ansträngningshuvudvärk som är problemet kan det hjälpas genom att se till att du andas ordentligt, och slappnar av nacken under övningarna. En vätskeuppladdning tycker många hjälper, men iom att du dricker så pass mycket vatten endå är det väl tveksamt.

Men om jag vore du skulle jag gå till en läkare i stället för att söka hjälp här; huvudvärk kan ha hur många orsaker som helst, och det är nog en läkare som gäller om du vill ha några aboluta svar.

Lycka till i vilket fall, hoppas det löser sig. Huvudvärk kan vara fruktansvärt jobbigt!

Scratch89
2009-01-13, 22:05
Tycker du 3L (i snitt) vatten är mycket för en aktiv man?

Om det är tre liter vatten, så tycker jag det. Om han inte svettas enorma mängder när han styrketränar då.

MasterChief
2009-01-13, 22:20
Inlägg jag skrev om huvudvärk vid träning. Kanske stämmer det in på dig?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1423633&postcount=13