handdator

Visa fullständig version : 17 åring på lucia 2009?


JerryRamen
2009-01-12, 21:41
Hej , har inte gjort en tråd förut på det här forumet, men jag ska göra ett gott försök iallafall :)

Lite om mig själv: Heter Jerry , är 17 år och går andra året bygglinjen på gymnasiet och har som så många andra här intresse av gymmet ;) Nu har det gått ganska bra, gått upp och blivit lite större än då jag började, har gymmat sen jag började ettan i fjol, ungefär 1,5 år sedan då. Har väl alltid tyckt det är roligt med bodybuilding och , ja när en på gymmet frågade när jag skulle upp på scenen så var det ju såklart roligt. Läst lite body magazine och tja, det skulle väl inte vara helt fel att prova.

Det finns ju en hel del frågor också, jag kan ju knappapst gå in och bara säga hej.

Dels är jag scenrädd, och ja vem vill göra bort sig inför en hel del åskådare. Men jag tänker ge det en chans, jag kanske inte gör bort mig totalt, och jag hinner kanske bygga upp lite till, och förhoppningsvis går deffen bra, har aldrig deffat förut, men jag ska läsa mig till det.

Kanske dags att dra mitt strå till stacken , då jag gillar att läsa och jämföra.

Nåväl, jag hade gärna sett era synpunkter, och gärna lite tips och kommentarer!

Det är som sagt lucia som jag hade tänkt ställa upp i om allt går vägen, har för mig att den är vid december 2009 ? Eller har jag fel?

Lite frågor som jag har :

Vad är det som man smörjer in, och vem gör det på mig? Är det något man måste göra själv, ha någon som assisterar en med? Det bruna som man har alltså.

Vilka klasser är det? Jag är ca 181 cm lång och väger runt 80 kg, ( något kilo mindre, men hallå , ett helt år sig. Sen kommer deffen , går väl ner något kilo där, är inte så farligt fet.

Åldergränser? Jag är 18 år vid tävlingen , och är det lugnt ?

Lägger till sist upp lite bilder som jag gärna vill att ni kommenterar, inte direkt världens bästa bilder, och inte ben bilder, är klen i dem , ska köras hårt med under året. Men ni kan väl hålla tillgodo så länge, jag kanske kommer med en edit om det är mer jag kommer på, eller fler bilder tas.

57963
57964


Tack på förhand

Jerry

Supercharger
2009-01-12, 21:42
Bildlänkarna funkar inte...

Godfella
2009-01-12, 21:43
Yo!

JerryRamen
2009-01-12, 21:47
57966

57967


nudå?

joriice
2009-01-12, 21:48
Jag ser stora armar bara. Snälla bättre bilder.

samme11
2009-01-12, 21:49
jag ser stora armar bara. Snälla bättre bilder.

+1

JerryRamen
2009-01-12, 21:50
Får bli fler imorrn dåligt med bilder på datorn :)

Fjollgymarn
2009-01-12, 21:50
Jag tror du kan klara det bestämm dej bara. lägg upp fler bilder bättre posering och olika poser.=)

Godfella
2009-01-12, 21:54
Kul att du vill tävla and so forth, men stressa inte fram någonting. Av dina rätt så värdelösa bilder att döma, så ser det helt okej ut, men om du vill hävda dig så borde du ge dig själv ett par år, du är junior i 5 år till. Det finns massor av tid att bygga på.

Altec
2009-01-15, 15:17
Db front/back eller någon annan obligatorisk pose?

ChrisDEFC
2009-01-15, 17:41
Kul att du vill tävla and so forth, men stressa inte fram någonting. Av dina rätt så värdelösa bilder att döma, så ser det helt okej ut, men om du vill hävda dig så borde du ge dig själv ett par år, du är junior i 5 år till. Det finns massor av tid att bygga på.

+1 med den kunskap (och storlek av bilderna att döma) så är det nog smartare att sikta lite längre fram i tiden, men kanon att du sätt upp mål att du vill tävla! finns ju endel nybörjartävlingar åxå som kanske kan vara en bättre början än luciapokalen som blivit riktigt stor. jaja bättre bilder =)

actiwe
2009-01-15, 18:47
ser ut som pecsen släpar på ''sidechesten'' men dåliga bilder.. och kanske inte jättebra pose :)

Wirfelt
2009-02-04, 23:42
Bra tryck i armen där! Skulle vara intressant att se en bild framifrån med lite bättre ljus!

gymrat
2009-02-05, 10:24
Vilka klasser är det? Jag är ca 181 cm lång och väger runt 80 kg, ( något kilo mindre, men hallå , ett helt år sig. Sen kommer deffen , går väl ner något kilo där, är inte så farligt fet.

Åldergränser? Jag är 18 år vid tävlingen , och är det lugnt ?

För juniorer har klasserna de senaste åren varit -70 kg, -80 kg samt +80 kg.

För att införskaffa licens från Svenska Kroppskulturförbundet, SKKF (vilket krävs för att tävla), behöver du ha fyllt 17 år.

K-Son
2009-02-05, 13:51
Jag instämmer med övriga föregående talare.
Ta det lugnt o skynda långsamt så kommer resultaten att komma och även bestå, istället för att stressa och förstöra din kropp !

Bara ett litet tips.

MVH // K-son

Piranha
2009-02-05, 14:11
Jag tycker om du vill tävla så gör absolut det.

Du kommer kanske inte vinna första eller andra eller tredje året, men du får erfarenhet, har jävligt kul och träffar galet mycket kul folk.