handdator

Visa fullständig version : Tips/Förslag till Träning


r1kkie
2009-01-12, 19:56
Halloj!
Finns förmodligen mängder av trådar redan om dvs saker som kommer tas upp här men iaf...

Är så att jag nu tränat på gym 4 ggr/veckan med olika muskelgrupper per pass i 3-4 månader. Passen varierar mellan 45-65 min långa, enbart styrketräning. Kör de flesta övningar 3 set 12/10/8 ibland 6 på sista. Och ökar alltid vikten mellan varje set, av en polares kompis som börjat tävla fitness get de tipset.

Undrar utav era erfarenheter/kunskaper om denna träning är bra/dålig, och varför. Förslag på annat osv. Lite fundersam på just om det är bra att öka varje set eller om man ska köra samma vikt alla 3. Kan man ändra och träna så man inte vilar 1 vecka innan man kör samma muskelgrupp igen. Känner själv att jag orkar mer men inte riktigt säker på om det är bra eller dåligt. Kanske bara är negativt. Har hört att en muskel behöver 36-48h timmar på sig att återhämta sig sen kan man träna den igen, rätt/fel?
Hur många övningar är bra att köra per muskelgrupp, tex kör vi 4 st som tränar bröst nu, för många?

Kan nämna att mitt mål med träningen är att gå upp från 63kg (180 cm lång) till nånstans runt 75 kg skulle jag bli grymt nöjd, alltid varit liten.

Tacksam för alla seriösa svar, Mvh r1kkie!