handdator

Visa fullständig version : starta med vilken CoC


capture
2009-01-12, 00:30
Tänkte beställa någon captain of crush men har lite ångest över vilken den lättaste ska vara. Ska jag ta #trainer eller #1 som den lägsta.

Om någon har någon bra riktlinje man kan gå efter så skulle jag vara tacksam.

Rahf
2009-01-12, 01:04
Köp båda. Trainer kan nog de flesta intermediära gymtränande stänga ett par ggr. Ettan är lite hipp som happ, vissa klarar det lätt och andra har det svårare.

DudX
2009-01-12, 08:02
Jag tycker att du ska satsa på att köpa minst tre st.
Själv hade jag valt:
Trainer
#1
#1.5
#2

Men när jag köpte första ggn så köpte jag 1 och 1.5. Just för att jag hade lätta grippers hemma. Och efter ungefär 2 veckor stängde jag båda. Så nu har jag köpt en utmaning. COC #3 :hbang:

capture
2009-01-12, 11:42
Hade nog planerat att köpa 3 st. Hittade något erbjudande någonstans.

Det verkar som att de allra flesta ökar väldigt snabbt så det jag funderar på är om jag kanske inte orkar stänga #1 på första försöket så kanske man kunde träna upp sig så man klarar den med negativa reps(hjälpa till att stänga ihop den och sedan hålla kvar) och på så sätt slippa kostnaderna för #trainer. Låter kanske lite snålt men är man student så är man ;)

DudX
2009-01-12, 12:04
Kör du tunga mark utan remmar?
Låt säga 5or-8or på 130-160kg så har man nog tillräcklig styrka att klämma ihop en Coc#1 :)

Satsa på 1, 1.5 och 2 :)

capture
2009-01-12, 12:12
Har gjort 6or på 125 och har de senaste 2 månadera gått ner lite och kört lite mer högrep så borde nog ligga ungefär där du skriver.

Nu är det inte långt förrän avtryckarfingret går lös :D

Nordenator
2009-01-12, 12:15
Hade nog planerat att köpa 3 st. Hittade något erbjudande någonstans.

Det verkar som att de allra flesta ökar väldigt snabbt så det jag funderar på är om jag kanske inte orkar stänga #1 på första försöket så kanske man kunde träna upp sig så man klarar den med negativa reps(hjälpa till att stänga ihop den och sedan hålla kvar) och på så sätt slippa kostnaderna för #trainer. Låter kanske lite snålt men är man student så är man ;)

My thoughts exactly. Skippade mellansteget 1,5 också med tanke på att belastningen mellan 2an till 2.5 verkar vara mer likt 1an till 2an än 1an till 1.5an. Kanske får slita lite mer mellan, men hey.. student :D

maaherra
2009-01-12, 12:30
Funderar också på att beställa CoC grippers, jag har börjat bli rätt intresserad av greppstyrka.

Drar väl en 3a på 160kg i mark med omvänt grepp (twistat grepp kanske det heter?) och lite magnesium. Vilka CoC bör jag satsa på och vart i sverige kan man köpa dem?

Smml
2009-01-12, 18:16
Kör du tunga mark utan remmar?
Låt säga 5or-8or på 130-160kg så har man nog tillräcklig styrka att klämma ihop en Coc#1 :)

Satsa på 1, 1.5 och 2 :)

Det är ju den sista biten i grippers som är trög. Den får man inte (har jag upplevt) av att köra marklyft.. Eller om man får tillräcklig styrka av det så är det iaf inte tillräckligt för coc #2.

Funderar också på att beställa CoC grippers, jag har börjat bli rätt intresserad av greppstyrka.

Drar väl en 3a på 160kg i mark med omvänt grepp (twistat grepp kanske det heter?) och lite magnesium. Vilka CoC bör jag satsa på och vart i sverige kan man köpa dem?

Man beställer dom på ironmind. Går snabbt, leverans inom 1 vecka (arbetsdagar alltså) och så slipper man röra sig från datorn :naughty:

johan karlberg
2009-01-12, 18:42
det är ju omöjligt att säga vilken ni ska köpa, ajg vart paff när jag stängde 1:an utan vidare, 2:an är inte långt ifrån, och jag är långt ifrån vältränad och hade aldrig provat grippers förutom plast skiten man köper på intersport som man kan stänga 250 gånger utan problem typ..

kör 1 2 2.5 eller strunta i 1:an om du tror du är stark.. men den kan ju va bra å ha som uppvärming sen när du klämmer tyngre kanske

Mart|n
2009-01-12, 19:08
Jag hade beställt Trainer, #1 och #2, trainern använder jag alltid till uppvärmning.

capture
2009-01-12, 20:42
Nu kanske man får tänka om då när MartIn säger annat. Du har hållt på lite med greppträning om jag fattat det rätt.

capture
2009-01-12, 21:11
Kunde inte vänta. Gjorde som Martin sa och köpte #trainer, #1 och #2 så jag har något att kämpa emot :D

Halldin
2009-01-12, 21:15
Annars är det inte så dumt att skaffa sig en Vice Gripper och sen bara eventuellt komplettera med de CoC man tycker är kul att ha.

Billigare totalt sett och ett mer progressivt motstånd.

capture
2009-01-12, 21:52
Om det är den stora med fjädrarna så tyckte jag den var så ful :P
Känns lite roligare på något sätt att ha CoC

Halldin
2009-01-12, 22:20
Om det är den stora med fjädrarna så tyckte jag den var så ful :P
Känns lite roligare på något sätt att ha CoC
Här får du en storleksuppfattning:

http://www.snovits.se/zgripps.JPG

Fördelen är just att det inte blir sådana väldiga glapp i motstånd som man får med grippers, samt att det räcker med o köpa en.

Grippers är dock roligare som du säger.

capture
2009-01-12, 22:35
Var den jag trodde. Om det är roligare med grippersna så är det nästan värt de extra pengarna man får lägga till.

Mart|n
2009-01-13, 08:15
Jag har så jäkla många olika greppgrejor så jag knappt vet vad jag skall göra av dom! :)

Skitmånga grippers, fastän jag knappt använder en femtedel, en Vice Gripper, en Vulcan Gripper, BB Grip Machine, två blobbar, två rolling thunder handtag, två stycken Crushers (en som är 2" och en annan som är 3").

Det som jag har använt mest på sistone är: CoC T, #1, #2, #3, #3.5, BBSE och rolling thunder.

Halldin
2009-01-13, 09:59
Varför två RT-handtag? :)

Mart|n
2009-01-13, 10:18
Varför två RT-handtag? :)

Bra att ha ett i reserv, ifall jag blir av med det ena, ungefär som nu efter att jag har flyttat! :D