handdator

Visa fullständig version : Återkomsten efter ofrivilligt uppehåll


Roggan43
2009-01-11, 12:58
Efter att ha varit borta från en förening sedan slutet på 2003 så är jag nu- tillbaks i den igen.
Tänkte här berätta lite om varför det blev ett ofrivilligt uppehåll.
Det började med en person som under en tid var ordförande i föreningen.
Han började att anklaga en person för att stjäla för klubben så att denne slutade i klubben och bara ett par veckor senare var det min tur att få samma behandling av denne person det tyckte jag va för jäkligt och ingen av dom- andra som då va med i styrelsen sa eller gjorde nåt för att personen i fråga-
kunde styra och kontrollera dom som han ville.
Därför la jag ner med klubben under ett visst antal år men är nu tillbaks igen-
Efter att hela styrelsen avgått och ny styrelse tog över var man och kände-
sig välkommen tillbaks igen.
Detta är inte allt den dåvarande ordföranden ställt till med det är en massa skit som han ställt till med för föreningen under dessa fem år.
Föreningen har en massa saker lagrade i ett garage som den dåvarande ordföranden står som hyrestagare för.
Klubben har under en tid nu försökt att få tillbaks alla sakerna men personen i fråga verkar inte vilja återlämna dessa saker.
Vid ett tillfälle nu i januari så skulle vi få sakerna tillbaks då klubben äntligen fått tag i personen och bestämt med denne både tid och datum för återlämmnande utav sakerna.
Personen dök aldrig upp det gick inte att få densamme på något sätt så våra saker lär vi nog inte få tillbaks på ett tag ännu verkar det som.

Nån gång runt jultid 2008 fick klubben en räkning från personen som var ordförande under den här tiden där han kräver klubben på en större summa för städning och renovering i klubben som han gjort i idellt arbete.
Personen i fråga har ochså sålt saker som tillhör föreningen utan dess vetskap under denna tiden.
Kan bara säga vilken soppa det är inte första föreningen han är i blåsväder i och säkerligen inte sista heller.
Hörde att han blivit medlem i en ny förening nu gud bevare mig dom får nog samma skit där med till slut.
Att anklaga folk för saker som han gjort är ful kan ju lika gärna varit han själv som stal för föreningen skulle man ju kunna tro när han sitter i en massa skit själv.
Detta är bara toppen på ett isberg det finns mer som han ställt till med saker som är straffbara som det pågår undersökning utav på högre nivåer.

Kul o va tillbaks i alla fall med ny styrelse och allt nu är och känner man sig välkommen dit igen.

Fatalist
2009-01-11, 13:00
Okej, tack för updaten min vän. Det är gädjande att du känner dig välkommen i den nya klubben.

Mental
2009-01-11, 13:02
Problemet med en demokrati är att korkade väljare väljer korkade ledare ;)

Hur kunde ett sånt rötägg bli ordförande?
Eller vad är det meningen att vi ska diskutera här?

shut teh face
2009-01-11, 13:06
Vilken nisse, jaja skönt att ni är av med honom iaf. Glöm grejerna och det förflutna och börja på nytt utan honom!

Roggan43
2009-01-11, 13:15
Det är precis det som vi gjort och föreningen är på fötter igen tack vare nuvarande- styrelse.
Allt har går ju att lösa om man bara lägger manken till.
Stämningen i föreningen är i alla fall på topp nu och ska så förbli.

LindaS
2009-01-11, 13:21
Bra!
Bara att ta nya tag.

Roggan43
2009-01-11, 13:27
Detta rötägget är borta nu som tur är hoppas att andra föreningar ser va han är för nåt-
innan det är för sent bara.
Det går väl att diskutera om tex rötägg i föreningar om man vill det och andra saker med- Det värsta med det här är att rötägget gör allt för att sabbotera för klubben även att han inte är kvar här.

LindaS
2009-01-11, 13:31
Det finns tyvärr flera exempel på liknande historier och personer. Kom ihåg att han förmodligen mår ganska dåligt. Låt inte det påverka ert arbete.