handdator

Visa fullständig version : nybörjare angående gainer pro.. =)


wiff
2009-01-10, 22:45
tja, jag är 17 år och gymmar 5 gånger i veckan, mån-tis-ons-tor-fre, äter frukost(07.40), skolmat(mellan 10-11.30), middag hemma (16.00) och kvällsfika (mellan 21.00 till 22.00).

Har gymmat i 7 månader och funderar nu på att köpa Gainer Pro. Äter maten som bjuds och räknar inga kalorier eller nånting. Är det värt att köpa Gainer Pro att ta efter varje gympass då?

kommer idla tråden tills någon snäll kunnig person svarar*popcorn*;)

wiff
2009-01-10, 22:54
(hittar inte editknappen)
btw är det bättre att träna efter skolan direkt eller äta klockan 16.00 och gymma 17.00 till 18.00?

Rahf
2009-01-10, 23:13
Går du upp i vikt? Vill du gå upp i vikt? Vad är dina träningsmål?

Vad som funkar bäst är upp till dig, matintaget gör egentligen varken från eller till för själva prestationen. Vissa funkar bättre med tom mage och andra tycker om att träna när de inte är hungriga.

Pungis
2009-01-10, 23:19
Ja gainer kommer ge resultat. Intag både före och efter passet

wiff
2009-01-10, 23:34
Går du upp i vikt? Vill du gå upp i vikt? Vad är dina träningsmål?

Vad som funkar bäst är upp till dig, matintaget gör egentligen varken från eller till för själva prestationen. Vissa funkar bättre med tom mage och andra tycker om att träna när de inte är hungriga.


Sen jag började gymma har jag gått upp i vikt jag och har märkt att muskelmassan ökat overall, mitt träningsmål är att bli biffigare overall. Få tydliga och synliga muskler och så att man kan använda dem till diverse saker*rolleyes*
Brukar få träningsverk 1-2 dagar efter gympasset i de musklerna jag tränat. Verkar som att Gainer skulle vara ett bra alternativ, men är fortfarande inte så säker på min sak.:em:

Ja gainer kommer ge resultat. Intag både före och efter passet
Före också? Har läst olika kommentarer om det och sett olika svar. Kan någon bekräfta att det är bättre att ta både före och efter? =)

Rahf
2009-01-10, 23:45
Protein före och gainer efter skulle jag säga. Går du upp i vikt och muskelmassa samt om du ser ökningar så behöver du det egentligen inte gainer eftersom du uppfyller kraven genom din vanliga kosthållning. Se till att äta efter träningspasset.

Biffiga och synliga muskler för att använda dem till diverse saker? Haha det låter lite luddigt ;).

wiff
2009-01-11, 00:09
tack för att du tar dig tid till att svara, har dock legat på ungefär samma vikt ett tag nu. vad skulle vara lättast att ha med sig i ryggsäcken för att få i sig proteiner innan träningen då? bortsett från Whey och sådant. En flaska fylld med äggvitor?*drool*

tänkte att det räcker med att köpa Gainer till att börja med, så kör jag med mamma-betalar-tilltugg innan träningen :thumbup:

Rahf
2009-01-11, 00:15
tack för att du tar dig tid till att svara, har dock legat på ungefär samma vikt ett tag nu. vad skulle vara lättast att ha med sig i ryggsäcken för att få i sig proteiner innan träningen då? bortsett från Whey och sådant. En flaska fylld med äggvitor?*drool*

tänkte att det räcker med att köpa Gainer till att börja med, så kör jag med mamma-betalar-tilltugg innan träningen :thumbup:

USCH för äggvitor. Du behöver inte äta innan träning om du inte vill, det är som sagt upp till dig och det gör förmodligen varken från eller till om du gör det eller ej. Du kan äta ostmackor om du vill, men det är bättre ur återhämtningens synpunkt att göra det efter träningen.

wiff
2009-01-11, 00:21
Tack för alla svar jag fått av dig, uppskattas verkligen!*cupid* Jag ska nog fortsätta som jag kör nu då men bara tillägga Gainer efter varenda gympass. Får se om det kommer med en träningsjournal senare då, så man håller uppe samma glöd som nu. :whipped:

Rahf
2009-01-11, 00:22
Tack för alla svar jag fått av dig, uppskattas verkligen!*cupid* Jag ska nog fortsätta som jag kör nu då men bara tillägga Gainer efter varenda gympass. Får se om det kommer med en träningsjournal senare då, så man håller uppe samma glöd som nu. :whipped:

Kör hårt, lycka till. En träningsjournal är en bra idé för att få inspiration och för att kolla sina tidigare resultat. Ha inte förväntningar på att folk kommer läsa den direkt dock, skapa den endast för dig själv.

wiff
2009-01-11, 00:29
Japp för min egen skull så jag ser mina resultat, hur jag ökar osv. Tror inte precis att the real deal biffarna skulle läsa min träningsjournal... ^^

kanske fixar en privat liten journal enbart för mig på datorn :)

Rahf
2009-01-11, 00:30
Japp för min egen skull så jag ser mina resultat, hur jag ökar osv. Tror inte precis att the real deal biffarna skulle läsa min träningsjournal... ^^

kanske fixar en privat liten journal enbart för mig på datorn :)

"The real deal biffarna", vilka de nu är (kommer inte på en enda) skulle nog läsa den om den var intressant på något vis.