handdator

Visa fullständig version : Vilket schema?


j-a
2009-01-10, 22:36
Hej!

Jag kör för tillfället på ett schema som ser ut såhär:

- Bröst/Triceps
- Rygg/Biceps
- Axlar/Ben + (mage, om jag inte kör mage någon annan dag)

Innan det här schemat körde jag såhär:

- Bröst/Biceps
- Rygg/Triceps
- Axlar/Ben + (mage....)

Schemat som jag håller på att följer just nu känns i längden ganska jobbigt. Tex efter man har kört ett hårt bröstpass så ska man genast hoppa in och köra ett tungt tricepspass, då är man redan helt slut i båda triccarna. Och det andra schemat som jag brukade köra har alltid känts bra.

Men vad är egentligen bäst? Ska man fortsätta köra "det första schemat" eller det andra?

MVH

ceejay
2009-01-10, 22:55
jag kör bröst triceps, för jag tycker det är lugnt att köra triceps efter mina bröstövningar

Biceps kör jag däremot separat då dragövningar tar mer på biceps än vad press gör på triceps, IMO

j-a
2009-01-10, 23:42
jag kör bröst triceps, för jag tycker det är lugnt att köra triceps efter mina bröstövningar

Biceps kör jag däremot separat då dragövningar tar mer på biceps än vad press gör på triceps, IMO

Att dragövningar tar mer på biceps än press tar på triceps håller jag till fullo med om. Men jag tycker det fortfarande är lite småjobbigt att köra triceps direkt efter ett bröstpass - speciellt övningen smalbänk.

Någon som kan övertyga mig om vilket schema jag ska följa hädanefter? Vore tacksam med alla svar.