handdator

Visa fullständig version : Vad ligger dessa scheman på i stressfaktor? 1.2-2.0


pwnyou
2009-01-10, 22:02
Jag vill kunna veta hur många kalorier jag behöver per dag, så jag måste veta vilken stressfaktor från 1.2-2.0 jag ligger på under dessa två olika träningsuppläggen:

Schema 1:

Måndag: Promenad 30 min, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme.
Tisdag: Promenad 70 min, hyffsat snabb takt - Innebandy i 90 minuter.
Onsdag: Promenad i 30 min, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme - 1 timmes idrott i skolan.
Torsdag: Promenad i 70 min, hyffsat snabb takt - Innebandy i 90 minuter - 1 timmes idrott i skolan.
Fredag: Promenad i 30 min, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme.
Lördag: Löpning i 20-30 minuter.
Söndag: Promenad i 30 minuter, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme.

Schema 2:

Måndag: Promenad 30 min, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme - Löpning i 20-30 minuter.
Tisdag: Promenad 70 min, hyffsat snabb takt - Innebandy i 90 minuter.
Onsdag: Promenad i 30 min, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme - 1 timmes idrott i skolan - Löpning i 20-30 minuter.
Torsdag: Promenad i 70 min, hyffsat snabb takt - Innebandy i 90 minuter - 1 timmes idrott i skolan.
Fredag: Promenad i 30 min, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme - Löpning i 20-30 minuter.
Lördag: Löpning i 20-30 minuter.
Söndag: Promenad i 30 minuter, hyffsat snabb takt - Styrketräning i en timme - Löpning i 20-30 minuter.

Promenaderna i 30 minuter är till och från gymmet/skolan (samma ställe, gymmar oftast efter skolan)

Promenaderna på 70 minuter är till och från gymmet/skolan + till och från innebandyträningen. Resten av dagarna så är jag mest stilla.

Jag vore väldigt tacksam för svar:) Jag ska inte deffa ännu men det vore najs att kunna räkna kalorier ifall man orkar någon gång.

Scratch89
2009-01-11, 00:18
1.6 respektive 1.8, eller nåt. Det är ju olika aktiviteter varje dag, men någonstans däremellan blir det nog.

pwnyou
2009-01-11, 00:19
Det låter bra. Tack!

Scratch89
2009-01-11, 00:21
Jag tycker att det är dumt att begränsa sitt liv efter en tabell, dock. Det är medelvärden multiplicerat med ett annat medelvärde, och så ska du tillämpa det på ett liv där inte dagarna ser identiska ut, och troligen inte ens din fritid. Det bästa är väl försöka hålla samma energiintag under ett tag, för att se vad som händer med vikten.

eye of the tigeress
2009-01-11, 00:36
...från den klädsamt knubbiga:).
Jag har så mkt dåliga erfarenheter, både personligen och då jag arbetar med träning, av all deffhets.... Lite knubb har ingen dött av!