handdator

Visa fullständig version : Dextropur & Fettförbränning = Dålig mix?


broel
2009-01-10, 19:13
Hejsan, jag undrar om min nya rutin med 10-20g intag av Dextropur innan styrketräning förstör min fettförbränning under mitt konditionspass?
Jag gymmar ca 1h 20 min, därefter kör jag: 20 min cykel, 20 min rask promenad.

Har börjat med dextropuren för att kunna orka genom gympasset, pga att jag har börjat med EAA som ska intas på tom mage.

Tacksam för alla svar

Mvh / Jacob

William
2009-01-10, 19:42
Hejsan, jag undrar om min nya rutin med 10-20g intag av Dextropur innan styrketräning förstör min fettförbränning under mitt konditionspass?
Jag gymmar ca 1h 20 min, därefter kör jag: 20 min cykel, 20 min rask promenad.

Har börjat med dextropuren för att kunna orka genom gympasset, pga att jag har börjat med EAA som ska intas på tom mage.

Tacksam för alla svar

Mvh / Jacob

Nej, det är bara att köra på !

King Grub
2009-01-10, 20:29
Även om fettförbränningen under själva konditionsträningen nedregleras, innebär det inte per automatik att det viktiga, dygnets fettförbränning, nedregleras för det.

broel
2009-01-12, 18:39
så själva förbränningen under cykelpasset drabbas inte?

Eddie Vedder
2009-01-12, 18:42
så själva förbränningen under cykelpasset drabbas inte?

Tvärtom.

Det är jut DÅ den påverkas men din kroppsfettbalans över tid blir dock densamma. Så välj det alternativ som får dig att prestera som bäst och således orka förbruka mest energi.

Vad har en procentuellt ökad fettförbränning under kort tid för egenvärde om du med en annan "metod" kunnat öka din prestationsförmåga (och möjlighet att, om du vill, köra hårdare och förbruka mer energi som sagt).