handdator

Visa fullständig version : Akut tandläkare på helgerna


Richard85
2009-01-10, 18:01
Finns det, är bosatt i Skåne, Landskrona finns det möjligen i närliggande område någonstans?..

Gnusram
2009-01-10, 18:05
Google: akut tandvård skåne

http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=18495

Richard85
2009-01-10, 18:15
Tyvärr framkommer det inte så mkt information hurvida det FINNS eller inte på helgerna och vid den här tidpunkten, jag hittar åtminstone ingen relevant information

Mille L
2009-01-10, 18:20
Vill minnas att tändläkaren på Eriksgatan, till vänster om Olivers hamburgerbar, har akuttelefon du kan ringa.

Gnusram
2009-01-10, 18:25
Tyvärr framkommer det inte så mkt information hurvida det FINNS eller inte på helgerna och vid den här tidpunkten, jag hittar åtminstone ingen relevant information

I första stycket står:
För information om jourhavande tandläkare under lördag, söndag eller helgdag ring Sjukvårdsrådgivningen, telefon 1177.

Visserligen ett märkligt telefonnummer men har du prövat att ringa?

Richard85
2009-01-10, 19:02
Ska jag kolla upp Mille, tack!

Jag ringde. Fick det klassiska svaret "Ät ipren det hjälper" När jag berättade att jag fick ont ner mot halsen då beslutade hon DIREKT att det inte var visdomstanden som spökade men det står likaväl på deras hemsida att visdomstanden när den spökar kan ge smärta o svullnad en bit ner i halsen/nacken. Något hon INTE höll med om. :smash:

Fick iallafall ett nummer till en tandläkare i Helsingborg, dock imorgon mellan 10-12...

Audrey
2009-01-10, 19:10
Ska jag kolla upp Mille, tack!

Jag ringde. Fick det klassiska svaret "Ät ipren det hjälper" När jag berättade att jag fick ont ner mot halsen då beslutade hon DIREKT att det inte var visdomstanden som spökade men det står likaväl på deras hemsida att visdomstanden när den spökar kan ge smärta o svullnad en bit ner i halsen/nacken. Något hon INTE höll med om. :smash:

Fick iallafall ett nummer till en tandläkare i Helsingborg, dock imorgon mellan 10-12...

Det är inte hennes beslut att göra. Har du riktigt ont och värktabletter inte hjälper så ring igen.