handdator

Visa fullständig version : Astma?


sundvall
2009-01-10, 02:22
Tjena. Har gått med en långvarig jäkla hosta, eller ja den går upp och ner. Jag kan vara helt hostfri i 2 veckor för att sedan hosta väldigt mycket under 3 veckor, så har det hållt på väldigt väldigt länge nu, flera flera månader. Har gått till doktorn men dom har inte sett något speciellt, har bara fått diverse hostmediciner etc.

För några dagar sedan när jag var ute och gick och det var rätt kallt ute märkte jag att det inte gick lika lätt att andas, det kändes inte som att jag var kapabel till att fylla hela den vänstra lungan med luft helt enkelt, efter några minuter blev det bra igen.

Nu sitter jag här och för en halvtimme sen började jag känna samma sak igen, visst går det att andas, med samtidigt känner jag ett litet tryck i vänstra lungan och det känns inte som att jag kan andas till 100%, rätt svårt att förklara kanske.


Kan detta vara astma? Går det att bota? Vad innebär det om jag fått astma?

Detta är inte roligt alls. Ska boka tid så snart som möjligt.

Cilia
2009-01-10, 02:25
Jag fick förkylningsastma över en natt. Som tur är får jag bara astma istället för en ordentlig förkylning så typ vart annat år. Jag är inte jättebra på astma alltså.

Men jag uppsökte läkare och fick hjälp. Nej det går inte att bota men det går att behandla.

Vinter
2009-01-10, 02:29
Åk in och gör ett andiningtest, kommer testa hur du känner efter inanding med olika hjälpmedel. Så får du se vad dom säger. Går ganska snabbt.