handdator

Visa fullständig version : Boxning & Deff


jonkel
2009-01-10, 00:18
Tja

Jag är 1.78 cm lång och väger 81 kg. Jag är lönnfet atm. Jag har styrketränat på gym i tre månader och nu är det dags för boxningen igen.

Jag har bestämt mig för att gå ned i vikt.

Mitt schema:
Månd:Boxning:
Tisd: Bröst-triceps + Löpa på löpband i 50 minuter(eller tills jag inte orkar mer)
Onsd: Rygg, biceps + Löpa på löpband i 50 minuter (eller tills jag inte orkar mer)
Torsd: Boxning
Fredag: Vila
Lördag: Axlar, mage + Löpband i 50 minuter (eller tills jag inte orkar mer)
Söndag: Löpa bara


Jag ska äta lite mindre än vad jag brukar göra och skippa 3 liter läsk per dygn. Tror ni mitt schema kommer funka? Jag skiter i vad jag väger bara jag blir smal igen :) Jag kommer lägga upp en pic snart.

00600
2009-01-10, 11:46
Är i lite av samma situation.
Tränar boxning 3-4 gånger i veckan á 2 timmar åt gången.

Är 188 cm och väger 76 kg ftf. Ska tappa några kg till innan jag är i bra form.

Et tips är att verkligen köra lugnt första månaden. Så jäkla lätt att "springa in i väggen" för att man är överentusiastisk. Ge det tid så släpper det!

Träna boxningspassen och dra ner på styrkan har funkat bra på mig.
Man får ju ganska mycket styrketräning av att göra momenten som boxningen innebär.
Har ni inte fys inblandat i passen?
Hos oss utgör fysdelen kanske 1/3 av passen.
Olika formen av armhävningar, situps, knäböj, ryggresningar, upphopp mm.

Jag försöker köra 1 gympass i veckan med huvudfokus på benträning.

Men annars låter det sunt i att kontrollerat dra ner på kaloriebehovet och köra på.

jonkel
2009-01-10, 15:22
Är i lite av samma situation.
Tränar boxning 3-4 gånger i veckan á 2 timmar åt gången.

Är 188 cm och väger 76 kg ftf. Ska tappa några kg till innan jag är i bra form.

Et tips är att verkligen köra lugnt första månaden. Så jäkla lätt att "springa in i väggen" för att man är överentusiastisk. Ge det tid så släpper det!

Träna boxningspassen och dra ner på styrkan har funkat bra på mig.
Man får ju ganska mycket styrketräning av att göra momenten som boxningen innebär.
Har ni inte fys inblandat i passen?
Hos oss utgör fysdelen kanske 1/3 av passen.
Olika formen av armhävningar, situps, knäböj, ryggresningar, upphopp mm.

Jag försöker köra 1 gympass i veckan med huvudfokus på benträning.

Men annars låter det sunt i att kontrollerat dra ner på kaloriebehovet och köra på.



Japp våra pass består alltid av Styrka > Teknik :)

billanpillan
2009-01-11, 06:07
haha samma för mig lite ;>

178cm, 69kg, har fett jag vill få bort

tränar boxning 3-5ggr i veckan men ska försöka få in ett simmningspass där med

Snobbe
2009-01-11, 06:12
Tja

Jag är 1.78 cm lång och väger 81 kg. Jag är lönnfet atm. Jag har styrketränat på gym i tre månader och nu är det dags för boxningen igen.

Jag har bestämt mig för att gå ned i vikt.

Mitt schema:
Månd:Boxning:
Tisd: Bröst-triceps + Löpa på löpband i 50 minuter(eller tills jag inte orkar mer)
Onsd: Rygg, biceps + Löpa på löpband i 50 minuter (eller tills jag inte orkar mer)
Torsd: Boxning
Fredag: Vila
Lördag: Axlar, mage + Löpband i 50 minuter (eller tills jag inte orkar mer)
Söndag: Löpa bara


Jag ska äta lite mindre än vad jag brukar göra och skippa 3 liter läsk per dygn. Tror ni mitt schema kommer funka? Jag skiter i vad jag väger bara jag blir smal igen :) Jag kommer lägga upp en pic snart.

Ditt schema visar ingenting på om det kommer funka eller inte. Du har inte med överhuvudtaget av vad du kommer äta under tiden du tränar som du gör.