handdator

Visa fullständig version : Vem fan öppnar matförpackningar i affären?


machine gun
2009-01-09, 19:07
Kom precis hem från träningen och tänkte ta lite yoghurt från en förpackning jag köpte idag och när jag skruvar av korken upptäcker jag att förpackningen redan är bruten och att det saknas ca 1 dl av innehållet. Wtf?! Och det sjuka är att det här är tredje ggn sen jag flyttade till Jönköping för ca 4,5 månader sen som jag fått med mig en öppnad förpackningen hem från affären. Innan jag flyttade hit kan jag inte minnas att det skulle ha hänt nångång. Vad är det för människor som bor i den här jävla stan egentligen? Nu ska jag fan börja kontrollera varenda förpackning grundligt innan jag går till kassan.



(och ja, man får en ny vara om man går tillbaka och klagar, men det är inte poängen)

mattilainen
2009-01-09, 19:08
sjukt störande måste det vara iaf, kan inte fatta att folk gör sånt. Aldrig själv varit med om det

shadowfire
2009-01-09, 19:09
Har så jävla svårt o tygla mig nu under deffen asså, bara går förbi en yoghurt i affären o får panikångest o bara moste ha kollisar...

frambogir
2009-01-09, 19:11
Det är verkligen idiotiskt beteende, nog för att det kan vara jobbigt att handla på fastande mage....

Brian The Family Dog
2009-01-09, 19:11
Förmodligen en mupp ( kan vara flera då de rör sig i flock ) som inte har lika god ekonomi som dig. Fast en yoghurt kostar väl en tjuga så antagligen en uteliggare eller en kleptoman :D

Edit: kan även vara någon unge som kände för lite yoghurt

Exdiaq
2009-01-09, 19:14
Det händer rätt ofta kan jag säga. När jag jobbade på ICA i somras brukade jag hitta halvätna förpackningar var och varannan dag.

Fredrik S
2009-01-09, 19:20
Kom precis hem från träningen och tänkte ta lite yoghurt från en förpackning jag köpte idag och när jag skruvar av korken upptäcker jag att förpackningen redan är bruten och att det saknas ca 1 dl av innehållet. Wtf?! Och det sjuka är att det här är tredje ggn sen jag flyttade till Jönköping för ca 4,5 månader sen som jag fått med mig en öppnad förpackningen hem från affären. Innan jag flyttade hit kan jag inte minnas att det skulle ha hänt nångång. Vad är det för människor som bor i den här jävla stan egentligen? Nu ska jag fan börja kontrollera varenda förpackning grundligt innan jag går till kassan.

Samma affär alla tre gångerna, isf vilken?

Juliette
2009-01-09, 19:21
Sist jag handlade på ica så fattades det ett ägg i kartongen.. man undrar vem som tar ett sånt?? Nån som behövde öka proteinintaget snabbt kanske.. :)

machine gun
2009-01-09, 19:25
Samma affär alla tre gångerna, isf vilken?

Två av gångerna ICA vid Juneporten, en gång Hemköp.

machine gun
2009-01-09, 19:26
Det händer rätt ofta kan jag säga. När jag jobbade på ICA i somras brukade jag hitta halvätna förpackningar var och varannan dag.

Jag har iofs jobbat som väktare, så man har ju sett en del. Skillnaden här har varit att förpackningarna har varit prydligt återförslutna och tillbakaställda i hyllan. Störda människor.

The Swedish Oak
2009-01-09, 19:33
Okej om man öppnar förpackningen i affären när man planerar att betala för den i kassan, men att ställa tillbaka den verkar konstigt, kanske inte gillade smaken. ^^

egge
2009-01-09, 19:33
Sist jag handlade på ica så fattades det ett ägg i kartongen.. man undrar vem som tar ett sånt?? Nån som behövde öka proteinintaget snabbt kanske.. :)

Äggkartongerna öppnar man ju alltid och kollar så att äggen ser hela ut. Handlingsn00b. :p

saab900
2009-01-09, 19:37
Okej om man öppnar förpackningen i affären när man planerar att betala för den i kassan, men att ställa tillbaka den verkar konstigt, kanske inte gillade smaken. ^^

Nu kan vi nog vara något på spåren här, det kanske är en provsmakare? Man kan ju inte köpa äcklig youghurt, den måste ju prövas först:smash:

Juliette
2009-01-09, 19:38
Äggkartongerna öppnar man ju alltid och kollar så att äggen ser hela ut. Handlingsn00b. :p

Jag vet, men ibland är man lite lat.. :) och då slår genast karma till och tar bort ett ägg ur kartongen. Som straff.

MasterChief
2009-01-09, 19:41
Smålänningar :-/

machine gun
2009-01-09, 19:47
Smålänningar :-/

Precis min tanke.

Tricce
2009-01-09, 19:58
Det är väl "uteliggare" som är hungriga naturlish.

rQx
2009-01-09, 20:02
Äggkartongerna öppnar man ju alltid och kollar så att äggen ser hela ut. Handlingsn00b. :p

asg! :D

hahavaffan
2009-01-09, 20:06
Ägd!

Nä, det är faktiskt jävligt störigt. Jag ägde mig själv igår genom att glömma glass, yoghurt och frysta hallon framme efter att ha gjort en smoothie. Allt var nyköpt :(

Nelo322
2009-01-09, 20:46
Två av gångerna ICA vid Juneporten, en gång Hemköp.

bor själv i jönköping och att det just är de 2 affärerna är väll inte så konstigt? alla knarkare och annat konstigt folk hänger ju där runt! handla på maxi istället eller nåt....

Rockhard
2009-01-09, 21:01
Jag har iofs jobbat som väktare, så man har ju sett en del. Skillnaden här har varit att förpackningarna har varit prydligt återförslutna och tillbakaställda i hyllan. Störda människor.

Du vet att förövaren antagligen står 5 meter därifrån och fnissar när du tar den öppnade yoghurten? Ganska vanlig psykisk åkomma enligt mig.

lectris
2009-01-09, 21:11
haha undra hur det går till, ställer man sig mitt i mejeridisken och tar en klunk yoghurt och kliar sig i skrevet medan andra ser på? eller smyger man till husdjursmatshyllan och klunkar i sig där ingen ser?

saab900
2009-01-09, 21:22
Hmm, den nya yoggi-smaken, den kanske man ska slå till på?
Men tänk om jag inte gillar den?
Ähh, what the hell, jag provsmakar!
Fy bubblan, vad äckligt*spy* *ställer tillbaka och går iväg*

Finns det folk som klämmer på köttfärsen tills plasten spricker, kör ned sin smutsiga näve i lösgodisburken och klämmer skiten ur varenda tomat i hela affären så finns det nog folk till att provsmaka youghurt med*screwy*

Kwon
2009-01-09, 21:34
Kanske är Mangs som har provsmakat lite innan en tråd på Kolo? :)

tjabon
2009-01-09, 21:38
Kom precis hem från träningen och tänkte ta lite yoghurt från en förpackning jag köpte idag och när jag skruvar av korken upptäcker jag att förpackningen redan är bruten och att det saknas ca 1 dl av innehållet. Wtf?! Och det sjuka är att det här är tredje ggn sen jag flyttade till Jönköping för ca 4,5 månader sen som jag fått med mig en öppnad förpackningen hem från affären. Innan jag flyttade hit kan jag inte minnas att det skulle ha hänt nångång. Vad är det för människor som bor i den här jävla stan egentligen? Nu ska jag fan börja kontrollera varenda förpackning grundligt innan jag går till kassan.



(och ja, man får en ny vara om man går tillbaka och klagar, men det är inte poängen)


Vi är snåla och hungriga....:D

Jag har ALDRIG råkat ut för detta själv.
Var handlar du?
Själv handlar jag mest på Netto i Hovslätt och Ica Supermarket i Hva.

tjabon
2009-01-09, 21:41
Två av gångerna ICA vid Juneporten, en gång Hemköp.

Det där är riktiga sunk-affärer.
Samtliga Jönköpings uteliggare och missbrukare frekventerar dessa
affärer.
Jag skulle rekommendera Ica-Maxi eller Ica-Klostergatan.

Fredrik S
2009-01-09, 22:09
Det där är riktiga sunk-affärer.
Samtliga Jönköpings uteliggare och missbrukare frekventerar dessa
affärer.
Jag skulle rekommendera Ica-Maxi eller Ica-Klostergatan.

Som sagt var, välj en affär som ligger lite längre från juneporten i fortsättningen så skall du nog slippa dessa problem. Jag har handlat på ICA Klostergatan sedan 1991 och aldrig råkat ut för detta.

shut teh face
2009-01-09, 22:13
Det finns ju vissa produkter som man kan lämna tillbaka om de inte uppfyller måttet; typ rengöra något eller diverse. Så jag brukar ta med grillen och smutstvätten till affären och testa lite olika grilloljor och tvätta lite, sen om jag inte är nöjd så lägger jag tillbaka produkterna.

Audrey
2009-01-09, 22:26
ICA Klostergatan är en riktig fin och fräsch affär. Tror tom dom fått något pris för det. ICA Juneporten är fruktansvärd sunkig tyvärr.

Alfred Nobel
2009-01-09, 22:43
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

saab900
2009-01-09, 23:01
Jo, men det är ju en annan sak om hon skulle öppna en naturgodispåse, käka lite, och sedan smälta ihop den igen med den portabla lamineringsmaskinen hon bär med sig och låta nästa stackars intet ont anande kund köpa den;)

frambogir
2009-01-09, 23:06
Klart man smakar en godis bland lösgodiset lite diskret, men att ta färdigförpackad mat och öppna den och ställa tillbaka... Jag vet inte. För att citera Killinggängets lilla film om att göra någon illa "Bögbeteende är ju alltid bögbeteende, va!"

CrazyJoeDavola
2009-01-09, 23:31
Usch för folk som äter av plockgodiset, nötterna eller vad det nu må vara... tvi... :( inte mycket till uppfostring där inte...

shadowfire
2009-01-09, 23:32
öppna äggkartonger gör jag alltid.. trött på o pröjsa för 3st crackers...

Elfsberg
2009-01-09, 23:56
Jag och några polare har gjort det något av en sport till att äta kakor och bullar inne på affären. Som allra bäst är vi på fyllan på tryggt avstånd från våra hemstäder.

Måste sluta med det. :(

Estremo
2009-01-10, 00:35
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

Jag och några polare har gjort det något av en sport till att äta kakor och bullar inne på affären. Som allra bäst är vi på fyllan på tryggt avstånd från våra hemstäder.

Måste sluta med det. :(

Stjäla ftw?

Stoltz
2009-01-10, 00:46
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

En liten varning - De arbetande ser mer än vad man tror. Ser jag någon som går och tar godis som den inte tänker betala för, då ryker det dubbla upp på mängden godis jag slår in att kunden ska betala för.

Hände en gång att en kund blev skitförbannad när hon såg att jag inte slog in samma mängd som det stod på vågen. Jag pekade på våra övervakningskameror och berättade för henne att jag hade stått på kontoret och sett hennes tre nävar godis hon stoppat i sig.

Hade jag sett din mamma göra något sådant i min butik hade det blivit ett jävla liv, det kan jag ju lova. Ingen uppfostran någonstans uppenbarligen.

Wille005
2009-01-10, 00:58
Jag brukar göra det ibland för att irritera folk, det funkar tydligen rätt bra. Andra lustiga hyss man kan göra i en mataffär kan vara att exempelvis; Sätta sig på chipspåsar, Möblera om i frysdisken (byta ut torsken mot daim-strutar), Re-fronta alla varor med fel datum längst fram (fungerar bäst på gamla och riktigt unga som inte kan/skiter i att kolla datumet), Aptera fällor i kylskåpen såsom lutande mjölkpaket mot dörrarna så dom taktiskt krossas vid fötterna när någon öppnar dörren (tro mig, det slutar alltid i tragedi), fejka kikhosta då du samtidigt gett dig ut för att hitta "det perfekta" äpplet.

Vem har sagt att handla mat skall vara en börda?

Vastrix
2009-01-10, 01:00
öppna äggkartonger gör jag alltid.. trött på o pröjsa för 3st crackers...

samma här men det syns ju inte på förseglingen, varken att man öppnar eller om äggen är trasiga. Dessutom tar man ju förpackningen om äggen är hela och skulle de vara trasiga besparar man bara sig själv och butiken extra jobbet med ev. påföljder.

saab900
2009-01-10, 01:21
Jag brukar göra det ibland för att irritera folk, det funkar tydligen rätt bra. Andra lustiga hyss man kan göra i en mataffär kan vara att exempelvis; Sätta sig på chipspåsar, Möblera om i frysdisken (byta ut torsken mot daim-strutar), Re-fronta alla varor med fel datum längst fram (fungerar bäst på gamla och riktigt unga som inte kan/skiter i att kolla datumet), Aptera fällor i kylskåpen såsom lutande mjölkpaket mot dörrarna så dom taktiskt krossas vid fötterna när någon öppnar dörren (tro mig, det slutar alltid i tragedi), fejka kikhosta då du samtidigt gett dig ut för att hitta "det perfekta" äpplet.

Vem har sagt att handla mat skall vara en börda?

:laugh:

OnT: Hoppas du inte handlar där jag handlar:banned

Manta
2009-01-10, 01:52
Jag brukar göra det ibland för att irritera folk, det funkar tydligen rätt bra. Andra lustiga hyss man kan göra i en mataffär kan vara att exempelvis; Sätta sig på chipspåsar, Möblera om i frysdisken (byta ut torsken mot daim-strutar), Re-fronta alla varor med fel datum längst fram (fungerar bäst på gamla och riktigt unga som inte kan/skiter i att kolla datumet), Aptera fällor i kylskåpen såsom lutande mjölkpaket mot dörrarna så dom taktiskt krossas vid fötterna när någon öppnar dörren (tro mig, det slutar alltid i tragedi), fejka kikhosta då du samtidigt gett dig ut för att hitta "det perfekta" äpplet.

Vem har sagt att handla mat skall vara en börda?

Stannar du kvar och kollar folks reaktioner? Annars förstår jag inte riktigt vad poängen är.

Estremo
2009-01-10, 01:54
Jag brukar göra det ibland för att irritera folk, det funkar tydligen rätt bra. Andra lustiga hyss man kan göra i en mataffär kan vara att exempelvis; Sätta sig på chipspåsar, Möblera om i frysdisken (byta ut torsken mot daim-strutar), Re-fronta alla varor med fel datum längst fram (fungerar bäst på gamla och riktigt unga som inte kan/skiter i att kolla datumet), Aptera fällor i kylskåpen såsom lutande mjölkpaket mot dörrarna så dom taktiskt krossas vid fötterna när någon öppnar dörren (tro mig, det slutar alltid i tragedi), fejka kikhosta då du samtidigt gett dig ut för att hitta "det perfekta" äpplet.

Vem har sagt att handla mat skall vara en börda?
Jag vet inte vilket som är mest tragiskt. Att bete sig som en femåring eller att skryta om det på ett internetforum för att få ryggdunkningar.

Vinter
2009-01-10, 02:02
Tips: troll brukar författa(fiction) lite lätt irriterande poster som sticker i ögonen på endel för att få en reaktion. Welcum to teh interweb.

Saft und Kraft
2009-01-10, 03:53
Jag vet inte vilket som är mest tragiskt. Att bete sig som en femåring eller att skryta om det på ett internetforum för att få ryggdunkningar.

Tips: troll brukar författa(fiction) lite lätt irriterande poster som sticker i ögonen på endel för att få en reaktion. Welcum to teh interweb.

Jag tycker att alla hädanefter ser till att vara 100% allvarliga. Alltid. Jag menar herregud annars, va va? Jag vet att jag är medhållen.

Wille005
2009-01-10, 12:15
Detta är precis vad mina hyss i diverse mataffärer syftar på. Folk som blir sura och plockar fram uttryck som "troll" och "tragisk".

Jag bugar och bockar för era varma reaktioner.




Btw. Jag är helt seriös med posten.

Jens.Andersson
2009-01-10, 12:19
Ville bara säga att detta kan ha hänt redan på fabriken eller på ett lager. Har jobbat på ICA lagret både i Växjö och Kungälv och sett personer hugga sönder fryspåsar, kaffe och allt möjligt av ren tristess. En jag jobbade med i Kungälv brukade skruva upp grädde från norrmejerier och lukta på grädden för han tyckte det luktade så himla gott.

Wille005
2009-01-10, 12:20
Ville bara säga att detta kan ha hänt redan på fabriken eller på ett lager. Har jobbat på ICA lagret både i Växjö och Kungälv och sett personer hugga sönder fryspåsar, kaffe och allt möjligt av ren tristess. En jag jobbade med i Kungälv brukade skruva upp grädde från norrmejerier och lukta på grädden för han tyckte det luktade så himla gott.
Kul att någon tänker i samma banor. :hbang:

palme
2009-01-10, 12:27
Har så jävla svårt o tygla mig nu under deffen asså, bara går förbi en yoghurt i affären o får panikångest o bara moste ha kollisar...

Humor :laugh:

Psychological
2009-01-10, 12:51
Kom precis hem från träningen och tänkte ta lite yoghurt från en förpackning jag köpte idag och när jag skruvar av korken upptäcker jag att förpackningen redan är bruten och att det saknas ca 1 dl av innehållet. Wtf?! Och det sjuka är att det här är tredje ggn sen jag flyttade till Jönköping för ca 4,5 månader sen som jag fått med mig en öppnad förpackningen hem från affären. Innan jag flyttade hit kan jag inte minnas att det skulle ha hänt nångång. Vad är det för människor som bor i den här jävla stan egentligen? Nu ska jag fan börja kontrollera varenda förpackning grundligt innan jag går till kassan.



(och ja, man får en ny vara om man går tillbaka och klagar, men det är inte poängen)

Inte så konstigt om du bor i Jönköping . Snåla smålänningrar är väl resultatet av det som hänt dig :)

Daniiiel
2009-01-10, 14:59
Två av gångerna ICA vid Juneporten, en gång Hemköp.

Sluta handla i jönköpings sämsta affärer så ska du nog se att det löser sig

machine gun
2009-01-10, 18:05
Jag har bott i Sumpan med Chrille Pettersson med polare hängande runt knuten och Systembolaget på bottenvåningen i huset och inte fan vare någon som nallade av yoghurten där.

Jag tror på snåla Smålänningar.

Daniiiel
2009-01-10, 18:12
Jag har bott i Sumpan med Chrille Pettersson med polare hängande runt knuten och Systembolaget på bottenvåningen i huset och inte fan vare någon som nallade av yoghurten där.

Jag tror på snåla Smålänningar.

Vart i jönköping bor du förresten om du handlar där? Lyckades du få tag på en lägenhet förstahand i jkpg?

MojjMojj
2009-01-10, 18:55
Sumpan = Sundbyberg. Inte så nära jkpg.

ceejay
2009-01-10, 19:19
jag får väl öppna förpackningarna om jag vill, KLAGA EJ

Skywalker
2009-01-11, 00:00
Jag tror att det är en fattig student.

Jorgen
2009-01-11, 00:12
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

Din mamma stjäl alltså?

Troll
2009-01-11, 00:34
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

Det är ju lika illa det!!! :banned


Själv kontrolerar jag alltid varorna noga innan jag lägger dom i vagnen, inte bara för att dom kan vara i brutna förpackningar utan även så det ser färskt ut om man nu kan se innehållet.

Har hänt en gång att jag kommit hem med ost som var möglig trots att bäst före datumet var bra..

Fatalist
2009-01-11, 00:37
Din mamma stjäl alltså?

Nej, hon är ekonomisk, du ser ju själv att det framgår klart och tydligt i posten att hon tjänar 30-40kr varje gång de handlar.

Exdiaq
2009-01-11, 00:52
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.


Får hon 30-40:- av kassörskan när hon ska betala eller?

Edit: Hoppas hon blir påkommen.

nickodemus
2009-01-11, 01:15
Nej, hon är ekonomisk, du ser ju själv att det framgår klart och tydligt i posten att hon tjänar 30-40kr varje gång de handlar.

hahah five on the high på den

tigerofsweden
2009-01-11, 01:24
Din mamma stjäl alltså?

+1, vad är det med folk egentligen *screwy*

Elfsberg
2009-01-11, 02:31
Snatta äger.


:D

machine gun
2009-01-11, 11:15
Vart i jönköping bor du förresten om du handlar där? Lyckades du få tag på en lägenhet förstahand i jkpg?

Jag bodde på Väster tom igår. Vem fan vill ha ett förstahandskontrakt i Jkpg? Då måste man ju bo här en längre tid. Nej, andrahand duger åt mig.

machine gun
2009-01-11, 11:18
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

Jag har gripit folk för det när jag jobbade som väktare.

Elfsberg
2009-01-11, 15:59
Jag bodde på Väster tom igår. Vem fan vill ha ett förstahandskontrakt i Jkpg? Då måste man ju bo här en längre tid. Nej, andrahand duger åt mig.

PMS, månne? :)

Audrey
2009-01-11, 16:09
Jag bodde på Väster tom igår. Vem fan vill ha ett förstahandskontrakt i Jkpg? Då måste man ju bo här en längre tid. Nej, andrahand duger åt mig.

Var bor du nu då?

samme11
2009-01-11, 16:20
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

Och varför gör hon detta, varför inte betala för sig istället? Vart är samhället påväg.

Fatcan
2009-01-11, 17:15
Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.

Allvarligt? *screwy*. Hatar sådant där betéende.

machine gun
2009-01-11, 18:52
PMS, månne? :)

Nej, bara sjukt trött på den här staden.

Var bor du nu då?

Fortfarande i Jkpg, tyvärr.

mangs
2009-01-12, 12:18
Hmm, när man läser denna tråden kommer man osökt att tänka på blastryckardebatten som pågick här för några år sedan. Även denna utspelade sig i Jönköping om jag minns rätt, Internethjälten får gärna kommentera. Antingen är han i farten igen eller är det ett småländskt gissel.





En liten varning - De arbetande ser mer än vad man tror. Ser jag någon som går och tar godis som den inte tänker betala för, då ryker det dubbla upp på mängden godis jag slår in att kunden ska betala för.

Hände en gång att en kund blev skitförbannad när hon såg att jag inte slog in samma mängd som det stod på vågen. Jag pekade på våra övervakningskameror och berättade för henne att jag hade stått på kontoret och sett hennes tre nävar godis hon stoppat i sig.

Hade jag sett din mamma göra något sådant i min butik hade det blivit ett jävla liv, det kan jag ju lova. Ingen uppfostran någonstans uppenbarligen.

Ha ha, jag hade browser-fönstret så långt till vänster att jag inte ser vem som skriver vad men när jag läste detta tänkte jag diurekt på dig och se på fan...

Detta är en typisk Stoltz och helt rätt. Folk som stjäler skall få tillbaka med samma mynt. Mest förvånad blir jag när vuxna stjäler, att barn och ungdomar utan pengar snattar kan jag i alla fall förstå då de inte vet bättre men närvudna går in och stjäler för några enstaka kronor, vad handler det då om? En liten adrenalinkick för stunden eller bara allmänt dåligt omdöme?

Kanske är Mangs som har provsmakat lite innan en tråd på Kolo? :)

Damnit du förstörde min plan. Har ju precis kommit hem nu från en liten räd i de småländska skogarna. Jag räknar med att fler trådar komemr att komma upp de närmsta dagarna från folk i trakten som upptäckt liknande saker, he he.


Morsan brukar inte öppna förpackningar, däremot när vi storhandlar fyller hon en påse med naturgodis och småäter under resans gång i affären. Ibland brukar hon ta en randomdricka med skruvkork och dricka samtidigt. När vi väl betalar är hon ärlig och låter den halvuppdrucka flaskan åka med bandet, medan vi tjänat 30-40kr på några hg naturgodis som vi småätit under tiden vi plockat varor.


Antingen är naturgodiset jäkligt dyrt där ni handlar eller äter ni rätt snabbt. Dessutom är detta precis den typen av info som kan slå tillbaka på en själv och de i ens närhet när man inte är anonym på nätet som vi pratat om i blog-tåden. Jag hopaps för din egen skull att du är ironisk annars borde du ta ett snack med din morsa.

Fatcan
2009-01-12, 23:49
Antingen är naturgodiset jäkligt dyrt där ni handlar eller äter ni rätt snabbt. Dessutom är detta precis den typen av info som kan slå tillbaka på en själv och de i ens närhet när man inte är anonym på nätet som vi pratat om i blog-tåden. Jag hopaps för din egen skull att du är ironisk annars borde du ta ett snack med din morsa.

Japp, man kanske borde maila och varna alla livsmedelsbutiker i Flysta i Stockholm för familjen Sjöö. :D

PowPow
2009-01-13, 00:08
Vadå? Följer ju bara butikens instruktioner. "Öppnas här", står det ju på var varannan förpackning.



kekekekeekeke ojoj

Elfsberg
2009-01-13, 01:11
När jag idag letade efter ett dugligt snabbkaffe på Hemköp sprang jag på en skål med kakor småkakor. Jag konstaterade snabbt att kakorna inte var något vidare goda då jag rensade en likadan skål på City Gross dagen innan, men tog sedan fyra kakor och la dem i min ficka: den som spar, han har.

Stoltz
2009-01-13, 01:13
Vadå? Följer ju bara butikens instruktioner. "Öppnas här", står det ju på var varannan förpackning.



kekekekeekeke ojoj

Kekekekekekeeke :D