Visa fullständig version : Alkohol
SuperVictor
2009-01-09, 16:07
Jag ska dricka lite pilsner med en polare ikväll. Första gången på riktigt länge.
Första gången sen jag börja träna.
Hur mycket kalorier innehåller sprit? Absolut tillexempel.
Hur mycket innehåller Öl?
Mycket tacksam för svar!
=)
young_george
2009-01-09, 16:09
7kcal/gram innehåller etanol.
Sök finns en driljard trådar om detta, alltid vid varje helj kmr frågan.
livsmedelsverket har tabeller i guees.
Dont drink n train when u can eat meat and grow. :D
shut teh face
2009-01-09, 16:15
Ta det lugnt och drick istället för att oroa dig. Och sen inatt kanske ni tar en pizza någonstans. Nyttigt? Nej men sen på söndag-måndag har du nya krafter och kör igång igen
SuperVictor
2009-01-09, 16:19
Jo, det är mest faktiskt i "utbildnings syfte" jag vill veta.
Jag är inte rädd att få i mig för mycket :)
http://www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/Broschyr/Blir_man_tjock_av_sprit.htm
http://www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/Alkoholochsjukdom/alkoholoviktBolaget.htm
Jo, det är mest faktiskt i "utbildnings syfte" jag vill veta.
Jag är inte rädd att få i mig för mycket :)
Inte tillräckligt mycket för att söka..........?
1 liter vodka är runt 2000kcal om jag minns rätt.
Degpekka
2009-01-10, 16:23
lönt å bry sig om kcal när man dricker alkohol? :S
Sen får vi lägga på ytterligare ca 600 kcal för blannevannet, om han tar en 1.5 liters cola tex och spär ut den fina spriten...
Nordenator
2009-01-11, 18:49
lönt å bry sig om kcal när man dricker alkohol? :S
Om man vill veta hur mycket kalorier man sätter i sig.. ja? Speciellt då man deffar. En 33a Kilkenny innehåller 122,1 kcal. 37 kcal/100g. En 5,2:a är väl runt 45 kcal/100g vill jag minnas. Starkare sorter är självklart mer kaloririka.
Degpekka
2009-01-12, 12:06
Om man vill veta hur mycket kalorier man sätter i sig.. ja? Speciellt då man deffar. En 33a Kilkenny innehåller 122,1 kcal. 37 kcal/100g. En 5,2:a är väl runt 45 kcal/100g vill jag minnas. Starkare sorter är självklart mer kaloririka.
Känns ju inte så lönt att bry sig om kcal in vs kcal ut när man stoppar alkohol i kroppen.
Eddie Vedder
2009-01-12, 12:45
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108257&highlight=alkohol
Degpekka
2009-01-12, 13:13
det var bara den första länken som funkade för mig eddie :S
Eddie Vedder
2009-01-12, 13:20
det var bara den första länken som funkade för mig eddie :S
Ja jäklar, samma sak för mig också märker jag nu.
Tar bort övriga.
Nordenator
2009-01-12, 13:21
Känns ju inte så lönt att bry sig om kcal in vs kcal ut när man stoppar alkohol i kroppen.
Så om man räknar kalorier men tar en öl till maten är plötsligt "all in vain"? Det är klart att man räknar med alkoholen som vilken som helst annan dryck. Bara för att man dricker lite öl dricker man inte nödvändigtvis 10 stycken. Det finns bra förhållanden till den drycken också.
Slartibartfast
2009-01-12, 13:28
Så om man räknar kalorier men tar en öl till maten är plötsligt "all in vain"? Det är klart att man räknar med alkoholen som vilken som helst annan dryck. Bara för att man dricker lite öl dricker man inte nödvändigtvis 10 stycken. Det finns bra förhållanden till den drycken också.
+1
Klart man räknar in alkoholintag. Vet man med sig att det kommer intas en par tre bärs på kvällen, så kan man lämna bort den ena havreshaken. Öl är ju flytande bröd.
Ska det supas är det bara att konsumera ett kilo kvarg den dagen med lite bär/grönsaker och så, då var hela proteinintaget "säkrat" och kalorierna ligger lågt. Då är det fritt fram för spriten!
gbgkille19
2009-01-12, 22:27
Nej
Greven_2008
2009-01-12, 23:41
Ska det supas är det bara att konsumera ett kilo kvarg den dagen med lite bär/grönsaker och så, då var hela proteinintaget "säkrat" och kalorierna ligger lågt. Då är det fritt fram för spriten!
låter som spriten knappt hinner komma ner i magen innan den "vänder" med 1 kilo kvarg enbart i "botten" isf :) tacka vet ja ett stabilt mål innan man börjar supa t.ex pasta+köttbullar eller tja kebabtallrik kanske ännu bättre
Nordenator
2009-01-13, 01:11
+1
Klart man räknar in alkoholintag. Vet man med sig att det kommer intas en par tre bärs på kvällen, så kan man lämna bort den ena havreshaken. Öl är ju flytande bröd.
Sen är ju öl den godaste drycken som finns.. så 1-2 öl per vecka tycker jag utan tvekan att man (jag) kan får unna sig, i som ur deff! :D
Ren sprit innehåller inga kalorier, det gör dig snarare smalare.
Eddie Vedder
2009-01-18, 22:20
Ren sprit innehåller inga kalorier, det gör dig snarare smalare.
Va?
Alkohol är 7kcal/g. Ren sprit är med andra ord väldigt kaloririkt.
Va?
Alkohol är 7kcal/g. Ren sprit är med andra ord väldigt kaloririkt.
Ah visst, då hade jag gått upp jävligt mycket, konstigt att jag vaknar varje morgon och har en tvättbräda som inte ens finns när jag är nykter.
Eddie Vedder
2009-01-18, 22:27
Ah visst, då hade jag gått upp jävligt mycket, konstigt att jag vaknar varje morgon och har en tvättbräda som inte ens finns när jag är nykter.
Så din kropp är ett bevis på att alkohol plötsligt inte är en energigivare? Du inser väl själv hur extremt felaktigt det är att tro något sånt?
Som att säga att en person som röker två paket cigg om dagen och som inte har lungcancer är tt bevis på att rökning är ofarligt.
Så din kropp är ett bevis på att alkohol plötsligt inte är en energigivare? Du inser väl själv hur extremt felaktigt det är att tro något sånt?
Som att säga att en person som röker två paket cigg om dagen och som inte har lungcancer är tt bevis på att rökning är ofarligt.
Vad är det som säger att det är farligt, bara för att vissa personer får vissa symptom. Kan det inte vara så att vissa personer är känsliga för vissa ämnen och enklare/snabbare utvecklar sjukdomar?
Visst det finns säkert farliga substanser i cigaretter, luften vi andas in, alkohol osv men det betyder inte att allting är no no.
Eddie Vedder
2009-01-18, 22:33
Kan det inte vara så att vissa personer är känsliga för vissa ämnen och enklare/snabbare utvecklar sjukdomar?
Vad vill du ha sagt? Självklart är vissa individer mer determinerade för att utveckla visa sjukdomar men på vilket sätt hindrar det att alkohol bidrar med energi?
Alkohol är väl väldigt vätskedrivande, jag tycker också jag ser smalare ut på morgonen efter jag har druckit, men det är tillfälligt...
undra var ölmagen kommer ifrån ? men alla vet att ren alkohol och utspädd innehåller väldigt mycket kcal..på morgonen upplever jag det bara som att muskler har försvunnit, inte att jag har minskat fett..
undra var ölmagen kommer ifrån ? men alla vet att ren alkohol och utspädd innehåller väldigt mycket kcal..på morgonen upplever jag det bara som att muskler har försvunnit, inte att jag har minskat fett..
Vilken ölmage, jag är så långt ifrån ölmage du kan komma.
dricker för lite såfall..kör ett flak varje helg i 2 månader med ett before / after pic så ska vi se :)
Scratch89
2009-01-18, 22:50
Vad har det med saken att göra? En kompis till mig röker som en skorsten och baserar sin kost på snickers, chips och cola, och han är smal. Betyder det att det är den nya hippa dieten?
Eddie Vedder
2009-01-19, 07:06
Nu spelar du bara dum.
Varför inte bara vara glad att du kan supa så mycket som du vill och ändå håller formen? Känns lite som en byggare som lyckats uppnå en grym fysik men istället för att vara stolt över vad han/hon åstadkommit genom hård träning och seriös inställning så lägger han/hon all energi på att tjata om hur bra glutamin minsann funkar.
Alkohol ger energi, närmare bestämt 7kcal/g. Så är och det faktum förändras inte för att en person som dricker är i form.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.