handdator

Visa fullständig version : vatten i örat


Ignatius72
2009-01-09, 13:01
De senaste gångerna jag uppsökt någon badfacilitet så slutar det med att jag får lock för öronen. Efter en semesterresa i höstas så var jag lomhörd i en vecka efteråt. Fruktänsvärt störigt, har aldrig haft såna bekymmer tidigare. vad göra åt detta och vad är det som har hänt?

Loke
2009-01-09, 13:08
Det finns ju sånna där öronproppar på apoteket som tydligen kan användas vid bad så väl som vid oljud. Kanske värt att testa?

Edit: Det som händer är kanske att vattnet löser upp vaxet i örat, och sedan när vattnet dunstas så stelnar vaxet igen på ett sådant sätt att du får en lättare vaxpropp? Testa att gå till vårdcentralen nästa gång och be dem skölja ur eller kör revaxör-kur.

Brian The Family Dog
2009-01-09, 13:08
Förmodligen en vaxpropp som växer sig större i det ena eller båda öronen

Edit: ring till vårdcentralen och be om att få en rejäl ursköljning :naughty:

Stoltz
2009-01-09, 13:09
Ta ett piller som egentligen är utskrivet till din polare. Det ska göra underverk. Sedan gör du en ny tråd.

saab900
2009-01-09, 13:17
Ta ett piller som egentligen är utskrivet till din polare. Det ska göra underverk. Sedan gör du en ny tråd.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
fd

Kross
2009-01-09, 13:21
Ta ett piller som egentligen är utskrivet till din polare. Det ska göra underverk. Sedan gör du en ny tråd.

Vinnande koncept.

"Jag hade lock i örat så kom polarn med ett piller som jag tog. Men nu har jag fett ont i njurarna och kissar blod, borde jag fara till sjukhuset?"

MasterChief
2009-01-09, 13:26
Förmodligen en vaxpropp som växer sig större i det ena eller båda öronen

Edit: ring till vårdcentralen och be om att få en rejäl ursköljning :naughty:

Ja, det stämmer. Ignatius har fömodligen alldeles för mycket vax i örat och när det kommer in lite vatten, löses det upp och det bildas lock. Jag drabbas rätt regelbundet av det. Gå bara till vårdcentralen, de är vana och med hjälp av en stor jävla vattenspruta blåser de rent hörselgången på dig. Du kommer bli paff hur sjukt mycket bättre du hör efter det.

Audrey
2009-01-09, 13:45
Ja, det stämmer. Ignatius har fömodligen alldeles för mycket vax i örat och när det kommer in lite vatten, löses det upp och det bildas lock. Jag drabbas rätt regelbundet av det. Gå bara till vårdcentralen, de är vana och med hjälp av en stor jävla vattenspruta blåser de rent hörselgången på dig. Du kommer bli paff hur sjukt mycket bättre du hör efter det.

Rätt lätt att göra själv annars.

Ahead Of The Pack
2009-01-09, 14:09
Sätt tryckluftsmunstycket i örat och blås rent....

johan karlberg
2009-01-09, 15:02
Sätt tryckluftsmunstycket i örat och blås rent....

AJ AJ..

hmm. kanske skulle gå å skölja mina öron med :)

blir det bättre på vårdcentralen än nä rman gör det hemma själv?

MasterChief
2009-01-09, 16:43
Rätt lätt att göra själv annars.

Revaxör funkar, och kan vara ett fullgott alternativt eftersom Ignatius inte konstant har lock. Men samtidigt går det fort och blir bättre med vattenspruta. Att böka med Revaxör kan ta en del tid och man vet aldrig om det blev helt rent. På vårdcentralen tittar de ju i örat så man får ju det bekräftat. Helt klart värt pengarna.

Sen blir hörseln klart bättre, vilket är sjukt trevligt (om man är HiFi-tönt som jag).

Ignatius72
2009-01-09, 17:49
vaxpropp, hmmm, kanske det. Men grejen är ju att när vattnet släpper (redan klart) så hör jag perfekt. Men det är nog värt en koll iaf för fenomenet är nytt.

stoltz :laugh:

Klein
2009-01-09, 17:56
Revaxör funkar, och kan vara ett fullgott alternativt eftersom Ignatius inte konstant har lock. Men samtidigt går det fort och blir bättre med vattenspruta. Att böka med Revaxör kan ta en del tid och man vet aldrig om det blev helt rent. På vårdcentralen tittar de ju i örat så man får ju det bekräftat. Helt klart värt pengarna.

Sen blir hörseln klart bättre, vilket är sjukt trevligt (om man är HiFi-tönt som jag).

Det ingår väl ofta en gummispruta att fylla med vatten för att spola örat i revaxörpaketen. Alltså, först revaxör, sen vattenspruta. 1+1=2.

enzodiac
2009-01-09, 18:01
vaxpropp, hmmm, kanske det. Men grejen är ju att när vattnet släpper (redan klart) så hör jag perfekt. Men det är nog värt en koll iaf för fenomenet är nytt.

stoltz :laugh:

Jag trodde jag hörde bra innan jag spolade ur min gigantiska vaxpropp. Jag upplevde det nästan jobbigt att höra så bra som jag gjorde efter detta.

pojken
2009-01-09, 18:26
Ta ett piller som egentligen är utskrivet till din polare. Det ska göra underverk. Sedan gör du en ny tråd.

:laugh:

MasterChief
2009-01-09, 19:43
Det ingår väl ofta en gummispruta att fylla med vatten för att spola örat i revaxörpaketen. Alltså, först revaxör, sen vattenspruta. 1+1=2.

Jo, det gör det. Men den är liten och sitter det hårt kan det krävas en hel del tålamod. Hos doktorn tar det ett par sprut bara.

Audrey
2009-01-09, 20:07
Revaxör funkar, och kan vara ett fullgott alternativt eftersom Ignatius inte konstant har lock. Men samtidigt går det fort och blir bättre med vattenspruta. Att böka med Revaxör kan ta en del tid och man vet aldrig om det blev helt rent. På vårdcentralen tittar de ju i örat så man får ju det bekräftat. Helt klart värt pengarna.

Sen blir hörseln klart bättre, vilket är sjukt trevligt (om man är HiFi-tönt som jag).

Bara att köpa en lite större spruta och fylla med varmvatten. Revaxör är ju mest en förberedande behandling för att lösa upp det lite.