handdator

Visa fullständig version : Bästa sätt till deff?


Wikzen
2009-01-09, 12:58
Hallå, jag orkade inte sitta och läsa igenom alla trådar då jag är ny på detta forumet och ja jag vet att det finns en sökfunktion. Men jag skriver en ny tråd ändå.

Vad är det bästa sättet till att deffa och bränna fett på? Gymmar 3ggr i veckan just nu för att bygga en grund sen öka till 4 ggr i veckan. Men då jag har normalkondition som en normal icke rökande person och har ett gym med det mesta maskiner du behöver för att förbränna och bygga..

CrossTrainer, springband, cykel? vad kan är det bästa enligt dig? Finns det några andra sätt? Stackers, eller nått ? :smash:

Exhale_
2009-01-09, 13:02
Du deffar genom att äta mindre energi än vad ditt energibehov är. 500 kcal mindre än dagsförbrukningen brukar vara det vanligaste, då går du ner ca 0,5 kg i veckan. För att behålla musklerna styrketränar du under tiden du deffar. Det är, lite förenklat, det enda du behöver tänka på.

Underskottet i sig kan du skapa genom att äta mindre mat eller röra på dig mer. Hur du väljer att göra är upp till dig. Väljer du att röra på dig mer och samtidigt käka lite mindre (vilket brukar vara vanligast bland medelsvensson) kan du välja motionsform hur du vill. Kör crosstrainern en gång, springbandet en annan och cykeln den tredje. Då blir du inte så less. Varva med promenader som är någorlunda energikrävande men samtidigt skonsamma för din kropp.

Frågor på det? Näe tänkte väl. KÖTTA :D

Wikzen
2009-01-09, 13:08
Någon speciell form av träning som man kan använda för att få bort mycke fett på mage, röv och ben? Allrahelst ben och röv?

Har en stor benstomme från morsan och farsan som är ganska störande, väger just nu 118 drygt och är 178 cm lång. Har tidigare idrottat sen jag va typ 4 år slutade när jag va 17 är nu 21 år. Så jag har kvar min grundstyrka sen tidigare för jag har ju inte förslappats och suttit vid datorn och druckit cola bara. En del övervikt har jag ;) haha... Så lår, ben och mage är primära deff delen.

Exhale_
2009-01-09, 13:11
Någon speciell form av träning som man kan använda för att få bort mycke fett på mage, röv och ben? Allrahelst ben och röv?

Har en stor benstomme från morsan och farsan som är ganska störande, väger just nu 118 drygt och är 178 cm lång. Har tidigare idrottat sen jag va typ 4 år slutade när jag va 17 är nu 21 år. Så jag har kvar min grundstyrka sen tidigare för jag har ju inte förslappats och suttit vid datorn och druckit cola bara. En del övervikt har jag ;) haha... Så lår, ben och mage är primära deff delen.

Du kan inte välja varifrån fettet kommer att försvinna. Det väljer kroppen själv. Se bara till att styrketräna hela kroppen under deffen så du behåller musklerna.

Jogging sägs omlokalisera fettet från magregionen till andra delar av kroppen dock.

Men som sagt, det du behöver tänka på är att skapa ett energiunderskott (antingen genom att äta mindre, röra på dig mer eller helst båda två) och styrketräna hela kroppen. Det kommer att gå så bra så.

För att hålla koll på viktnedgången kan du väga dig på morgonen en gång i veckan. Nypissad och innan du käkat någon frukost :D

Lycka till!

Sniggel
2009-01-09, 13:16
Den här frågan har ställts sjuttielva-tusen gånger i den här forumdelen men du orkade inte söka?
Det hade tagit dig 20 sekunder att få fram ett urval av trådar som besvarar din fråga många gånger om.

Wikzen
2009-01-09, 13:19
Du kan inte välja varifrån fettet kommer att försvinna. Det väljer kroppen själv. Se bara till att styrketräna hela kroppen under deffen så du behåller musklerna.

Jogging sägs omlokalisera fettet från magregionen till andra delar av kroppen dock.

Men som sagt, det du behöver tänka på är att skapa ett energiunderskott (antingen genom att äta mindre, röra på dig mer eller helst båda två) och styrketräna hela kroppen. Det kommer att gå så bra så.

För att hålla koll på viktnedgången kan du väga dig på morgonen en gång i veckan. Nypissad och innan du käkat någon frukost :D

Lycka till!


Det med att man inte kan välja vet jag men man kan ju träna mer för den muskelgruppen eller för att få en annan / ökad process på förbränningen?


Den här frågan har ställts sjuttielva-tusen gånger i den här forumdelen men du orkade inte söka?
Det hade tagit dig 20 sekunder att få fram ett urval av trådar som besvarar din fråga många gånger om.

Nä jag orkade inte det för jag ville ha ett snabbt svar som jag blev nöjd med. :) Därför. Sen tar det år att sitta och läsa igenom. Tackar Exhale_ för dina svar.. :)

Dreas
2009-01-09, 13:43
Så du vill få allt serverat på silverfat? Sätt dig och läs, någon timma i veckan på detta forum kommer bara vara positivt för din träning!

Vadå "man kan ju träna mer för den muskelgruppen eller för att få en annan / ökad process på förbränningen?"?

Du kan inte punktförbränna det var du med på, kcalminus leder till viktnedgång. Promenader, styrketräning och springa är bra vid deff. Styrketräning för att säga till kroppen att musklerna behövs och samtliga för att landa på kcal -.

Wikzen
2009-01-09, 13:47
Mjo ska börja med det från och med nu, men som jag nämnde i förra tråden att jag behövde ett snabbt svar. Va just därför.

JohnRick
2009-01-09, 14:05
Nä jag orkade inte det för jag ville ha ett snabbt svar som jag blev nöjd med. :) Därför. Sen tar det år att sitta och läsa igenom. Tackar Exhale_ för dina svar.. :)

Du orkar inte vänta 20 sekunder på en sökning, men har ändå kraft nog att lägga ner tid och energi på att deffa några månader? Det här blir bra...

Personligen hade jag inte velat ha ett snabbt svar som hade
bekräftat ett önsketänkande, framför ett mer genomtänkt sådant.
Men allt som sagts stämmer redan. Ligg på ett kaloriunderskott
and the fat will follow.

Wikzen
2009-01-09, 23:45
Du orkar inte vänta 20 sekunder på en sökning, men har ändå kraft nog att lägga ner tid och energi på att deffa några månader? Det här blir bra...

Personligen hade jag inte velat ha ett snabbt svar som hade
bekräftat ett önsketänkande, framför ett mer genomtänkt sådant.
Men allt som sagts stämmer redan. Ligg på ett kaloriunderskott
and the fat will follow.

Det är inte sökningen som är poängen. Det är igenomläsningen.

Börjar bli lite OT nu tycker jag. Jag har fått svar på min fråga så lägg ner nu.

Melkeer
2009-01-11, 20:50
Någon som skulle kunna säga hur maten skulle kunna se ut under en dag när man har löpning 6km eller 2timmars pass gym? frukost-lunch-mellanmål-middag. när man deffar.

Scratch89
2009-01-11, 22:58
Någon som skulle kunna säga hur maten skulle kunna se ut under en dag när man har löpning 6km eller 2timmars pass gym? frukost-lunch-mellanmål-middag. när man deffar.

Som vanligt fast lite mindre.