handdator

Visa fullständig version : Protein och kosttillskott.


tranarN1
2009-01-08, 15:16
Hej!

Nu är det så att jag är en halvtnybörjare som tänkte börja gymma seriöst.

Det jag vill uppnå är en rätt stor viktökning och en muskelökning. Så jag tänkte höra med er om protein och kosttillskott, vad man ska köpa och sådär.

Kreatin är något jag redan inhandlat. Vad ska man mer köra på om man vill ha det "bästa och snabbaste" resultatet?

Schemat ser lite ut såhär:

-----------------------------------

Dag 1
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

Dag 2
Marklyft 3*6
Skivstångsrodd 3*8
Latsdrag eller chins 3*10
Omvända ryggresningar 3*max
Bicepscurl med stång 3*8
Hammercurl 3*8
Greppträning med kabelhandtag 2*10
Pinch 2*20 s

Dag 3
Knäböj 4*6-8
Rakbensmarklyft 3*10
Benspark 3*10
Bencurl 3*10
Stående vadpress 4*10
Crounches/situps 3*10-15
Kabelcrounches 3*8

-----------------------------------

Kommer även motionera lite på det. Väldigt mycket att gå ut och gå. Så vore tacksam för tips och vad man ska tänka på! Även om schemat var något att gå på i sådär 2-3 månader? Sedan att öka och fokusera mer på muskelgrupper.

MVH Pontus

C.E.J.
2009-01-08, 16:12
Gainer att ta efter träningen. I övrigt mycket mat och hård träning, det brukar ge bäst och snabbast resultat.

tranarN1
2009-01-12, 00:23
Okej. Är det något mer speciellt man ska tänka på?

Någon som har synpunkter på schemat?

King Grub
2009-01-12, 20:29
Undvik hård träning tidigt på morgonen innan frukost då glykogenlagren är tömda

Vad gör du i sängen som tömmer muskelglykogenet så pass?

Scratch89
2009-01-13, 00:22
http://www.virgeweb.com/cars/smiley/cartoons/19.gif

Rahf
2009-01-13, 00:24