handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om detta träningsupplägg?


Antonz2
2009-01-08, 01:31
är 20 år, väger ca 60kg och är runt 175 cm lång. Har aldrig tränat förut så jag är i allra högsta grad nybörjare. Har läst runt lite på forumet att nybörjare har förmågan att bygga muskler även på ett kaloriunderskott. Mitt mål är att i början göra mig av med överflödigt fett (har en hel del trots min vikt/längd) samtidigt som jag lägger på mig muskler.

Tänkte så här att om jag börjar styrketräna nu (tre dagar i veckan), samt simmar 2, ibland 3, gånger (har gjort det från och till ett tag), och äter omkring 200-500 kalorier mindre än vad jag gör mig av med, tror ni då kroppen kommer svara med att göra sig av med fett och bygga muskelmassa? Jag tänkte i så fall köra detta i runt tre månader innan jag ökar kaloriintaget och fokuserar mer på en normal bulk.

Till dieten då; Jag är ganska sugen på prova nån diet som går ut på att äta lite kolhydrater och mer protein + fett. Som jag har förstått det är det ett bra sätt för kroppen att bränna bort fett, rätta mig om jag har fel? Och proteiner får jag ju mycket av, vilket är bra när jag styrketränar. Problemet är väl att det kan vara svårt att orka träna när man gör så?

Om ni har ett bättre förslag på diet för att nå mitt mål så är jag mer än tacksam för tips & råd.

Sista frågan. Med tanke på att jag inte tränat förut borde jag kanske inte köra på för hårt det första jag gör. Men tror ni jag kan köra 3x8-10 på de flesta övningar utan för stor risk för skador? Vikterna jag kör 3x10 med är ju inte särskilt tunga då jag inte har så mycket muskler än ;)


Hoppas ni orkade läsa igenom allt, tack på förhand!

ceejay
2009-01-08, 01:48
Du kommer iaf gå ned i vikt om du ligger på kcalunderskott :/
du kanske blir starkare men till en viss gräns, du är redan ganska smal som det är. Bulka säger jag

3x8-10 fungerar utmärkt

young_george
2009-01-08, 10:09