handdator

Visa fullständig version : Det där lilla på magen:(


fetnils
2009-01-08, 00:12
Vad ska man göra för att bli av med bukfetman? alltså jag ser bra ut kroppsligt men känner mig äcklad av min mage dock säger alla att jag ser för smal ut och ingen tycker det är något konstigt men jag mår inte bra och behöver lite hjälp av någon erfaren.

Kan berätta att jag i augusti detta år slutade på mitt jobb som elektriker där jag rör mig mycket och använder hela kroppen så nu har jag tappat lite muskler och trappat upp i matkedjan. Förut deffade jag på jobbet med att äta fil&musli till frukost sedan en banan och en tonfisk burk. Åt i princip morötter till snacks och drack bara vatten om inte låg kalori juice.

Det jag åstakom under min deff period på 7 veckor var:
Gick ner från 87kg till 71 och byggde på muskler i samband med bra kost och motion, jag är 184 lång och har under min arbetslösa tid ätit lite onyttigare men inte proppat i mig så jag väger fortfarande 71kg men vet inte vart jag ska börja för att bli av med magen, jag har dock rutor fortfarande men det känns som att jag tappar allt och är på väg upp igen börjar få lite panik.

Vad jag vet så är bukfetman det svåraste att få bort eftersom det inte finns någon punktfettförbränning sedan har man ju skinnet också som måste dra åt sig.

Så vad ska man göra? Har inga problem med att gå tillbaka till tonfisk & morötter, simpel mat är ju bara det bästa tycker jag. / MVH Johnny

young_george
2009-01-08, 00:27
Om jag ska vara lite hobbypsykolog så borde du nog börja se över din självbild först.
Att bli äcklad av sin egen kropp är nog djupare än något gram fett.

Förut deffade jag på jobbet med att äta fil&musli till frukost sedan en banan och en tonfisk burk. Åt i princip morötter till snacks och drack bara vatten om inte låg kalori juice.

Detta kallar du bra kost? En bra kost som du "byggt muskler" på samtidigt som du gått ner över 2kg i veckan? Du lurar dig själv här.

Är du intresserad av bra kost, så titta på Deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

ceejay
2009-01-08, 01:57
Jag säger såhär, skit i magen. Jag skulle inte klaga egentligen, för jag bryr mig egentligen inte så mycket om det, det som jag prioriterar just nu är storlek och styrka.

Varför äcklar den dig?

JohnRick
2009-01-08, 11:49
Du gick alltså ner 16 kg på sju veckor? Jag hade inte gått ner ens hälften så mkt på lika lång tid med den startvikten (eller alls) om jag ville genomföra en sund deff.

71 kg på 184 cm är ingenting. Dessutom hävdar du att du har rutor kvar? i ditt fall skulle jag gå upp tio kilo med seriös träning innan deff skulle komma på tal. Du saknar nämligen muskelmassan. Jag väger drygt tio kilo mer än vad du gör på 182 cm, men tänker inte deff ännu. Och några rutor tänker jag inte skaffa förrän om ett halvår or so.

Beppe
2009-01-08, 12:38
ja herregud. jag är 1,87 lång och jag väger just nu 93 kg:hbang:
Sen så är ju en liten härlig kula på magen ingenting att bry sig om, det tänder bara tjejjorna på:naughty:

fetnils
2009-01-08, 12:42
Tack för svaren! Jo jag vet att jag gick ner mycket på kort tid men om jag ska vara helt ärlig så mådde jag bra under den tiden.
Men min fråga är hur man ska bli av med det lilla så dom 2 sista rutorna ploppar fram haha:D. Kanske finns någon som vart med om liknande och hur gjorde ni för att få en slätare mage? Måste man träna varje dag och springa som en tok? Vad är bästa sättet?

lectris
2009-01-08, 14:02
Men min fråga är hur man ska bli av med det lilla så dom 2 sista rutorna ploppar fram haha:D. Kanske finns någon som vart med om liknande och hur gjorde ni för att få en slätare mage? Måste man träna varje dag och springa som en tok? Vad är bästa sättet?

Ja det är bara att gå ner ytterligare i fett för att få en "slätare" mage. Inget magiskt med det, man kan inte styra vart fettet tas på kroppen. Sen om det kommer fram rutor vid fortsatt viktnedgång eller om du bara börjar se utmärglad ut är en annan sak. Finns det inga muskler att visa så spelar det ingen roll hur lite fett man har på kroppen så att säga :)

Mickeee?
2009-01-08, 14:59
Din inställning låter snudd på ohälsosam!...Fokusera på ngt annat än viktnedgång som får dig att må bra, gym? akvarell? pulka? :)

Fatcan
2009-01-08, 16:13
Det jag åstakom under min deff period på 7 veckor var:
Gick ner från 87kg till 71 och byggde på muskler i samband med bra kost och motion

Knappast att du byggde muskler under den perioden, snarare förlorade du muskler.

Lillebror
2009-01-08, 19:11
Vad ska man göra för att bli av med bukfetman? alltså jag ser bra ut kroppsligt men känner mig äcklad av min mage dock säger alla att jag ser för smal ut och ingen tycker det är något konstigt men jag mår inte bra och behöver lite hjälp av någon erfaren.


Låter ju som du har en ätstörning, det är ju som trådsmala tjejer vars reben sticker längre ut än deras bröst och fortfarande tycker att de är feta. (Kan ju ha helt fel och bara din omgivning som gör en björntjänst)

Nu har vi ju ingen anning om hur du ser ut, langa upp en bild så är det ju lättare.

L-Sami
2009-01-08, 19:16
Bygg upp musklerna inkl. magmuskulaturen. 10kgs viktuppgång på ett halvår kan göra att din mage blir fastare pga ökad muskeltillväxt. Att gå ner ännu mer när man underviktig kommer bara bryta ner muskulaturen och värst av allt kommer det lilla på magen finnas kvar där om du har otur.