handdator

Visa fullständig version : Frukost+Tonfiskdiet?


FreePlopp
2009-01-07, 11:03
Har länge funderat på att köra såhär;

- Frukost (Vanlig jävla svensk frukost, onyttig eller inte är skitsamma. Är en frukostmänniska.)

- Mellanmål (Några gånger om dagen, typ frukt.)

- En "stor" måltid innan träning (Kyckling & Ris exempelvis).

- Efter träningen blir det enbart tonfisk + proteinpulver. Hur mycket tonfisk bör jag äta efter ett gympass? Vill gå ner i vikt men upp i muskler just nu då jag bulkat på mig under hösten.

Tacksam för svar.

/Gröngöling

King Grub
2009-01-07, 11:09
Det är efter träning du har bäst möjligheter att lagra in kolhydrat i musklerna till nästa pass. Att äta kolhydrat vid andra mål men inte efter träning måste vara sämsta tänkbara upplägg vad gäller den saken.

johan karlberg
2009-01-07, 12:56
vad är en "vanlig jävla svensk" frukost?

FreePlopp
2009-01-07, 13:02
Det är efter träning du har bäst möjligheter att lagra in kolhydrat i musklerna till nästa pass. Att äta kolhydrat vid andra mål men inte efter träning måste vara sämsta tänkbara upplägg vad gäller den saken.

Så jag ska äta mycket kolhydrater efter träningen och mycket protein innan, eller? Blir man inte typ mer "fet" då?

FreePlopp
2009-01-07, 13:12
vad är en "vanlig jävla svensk" frukost?

1 glas juice
1 glas blåbärssoppa
3 mackor av den grova sorten, ost/skinka + smör på dessa
1 tallrik fil+müsli/havregrynsgröt
1 gott humör

King Grub
2009-01-07, 13:13
Det är dygnets totala kaloriintag jämfört med dygnets totala kaloriförbrukning som avgör om du blir "mer fet", inte vilken tid du äter protein eller kolhydrat.

Är det något tillfälle kolhydrat inte lagras som kroppsfett är det efter träning. Det gör dom ogärna vid andra tillfällen heller, men efter fysisk aktivitet är det ännu mer ett faktum.

FreePlopp
2009-01-07, 18:56
Är detta ett bra upplägg?

8.00 Frukost;Havregrynsgröt + fullkornsbröd med skinka + juice

10.30 Frukt; Banan och äpple

12.30 Lunch; En portion med mycket kött/fisk + sallad

16.00 Mellanmål; Proteindrink / Fil eller Keso med frukt

18.00 Träna

19.30 Gainomax

20.00 Middag; Hälften kolhydrater och hälften proteiner, typ spaghetti och kyckling

22.00 Kvällsmat; Te och fullkornsmackor / Tonfisk och mjölk

Hur låter detta?
Angående kaloriintaget så har jag rätt bra koll på hur mycket jag stoppar i mig. Hålla sig 500 kalorier under det dagliga behovet skall inte vara något problem.

Wish me luck!

Scratch89
2009-01-07, 19:48
Det ser bra ut.

a2thedmc
2009-01-14, 09:29
Bojkotta gainomax.. reklam apan ljuger det finns skit mycket bananer. Plus att aperna tar kraftigt överpris på snabba kolhydrater..

King Grub
2009-01-14, 09:30
Det finns inget negativt med Gainomax i samband med träning. Och alla behöver eller vill inte snåla.