handdator

Visa fullständig version : Skånedrag


MangeByggarn
2009-01-06, 20:05
Tjo, har hört övningen "Skånedrag" flyga runt allt oftare på forumet utan att ha någon som helst aning över vad det är. Vet iaf att det är sonen till pappa-Latsdrag.

Men: Hur utför man Skånedrag(Helst i bilder/video)
Varför heter det Skånedrag och fördelar/nackdelar mot vanliga Latsdrag

MangeByggarn
2009-01-06, 21:35
..hmm?

Emil_Larsson
2009-01-06, 22:16
Den är otroligt hemlig tror jag så frågan är om vi ens kommer få ett hum om vad det är =)

värstingen
2009-01-06, 22:19
I och med att den är bezzt för övre ryggen så tror jag den förblir helt hemlig, eller vad sägs herr Ekman ;D?

Där har du ditt svar. :)

Emil_Larsson
2009-01-06, 22:21
Åk till Dennis och imponera på honom med lite tunga vikter så kanske du får äran att ta del av den övningen :D

Upptaget
2009-01-06, 22:42
skulle också vilja veta vad det är för övning! har sökt på google och hela köret men hittar fan ingenting om den :(

MangeByggarn
2009-01-06, 22:46
Då kommer jag på min egen :3 Malmödrag, den är hemlig.

Ekman_
2009-01-06, 23:09
Top secret tyvärr

wittzell
2009-01-06, 23:10
Top secret tyvärr

Kan inte vi som bor i Skåne få ta del av den? *jorgen*

Ekman_
2009-01-06, 23:13
Kan inte vi som bor i Skåne få ta del av den? *jorgen*

Jag bor inte ens i skåne

Nonamenoshame
2009-01-06, 23:15
Övningen är från gud till hans bästa representanter. Skånedrag förblir en myt, en legend.

värstingen
2009-01-06, 23:16
Nu blir man ju bara mer nyfiken om vad det är för något.. Kanske ska åka ner till skåne och tjuvkika när du tränar nån gång :devil:

faogel@hotmail.com
2009-01-06, 23:19
Ni som är intresserade att få hum om denna övning är hjärtligt välkommna till Helsingborg. Klassiker på mitt gym. Ta Er till helsingborg och hör av Er innan, ska jag visa guds gåva till mänsligheten. Bättre trapz/mittre rygg-övning är svår att hitta. Som sagt. Hör av Er :) För att göra det hela lite mer spännande finns det en nuvarande svensk mästare, samt en fd i tungvikten som använder sig av den frekvent.

Och dom har sjuhelvetes trapz/mittre rygg båda två.

värstingen
2009-01-06, 23:21
Enda gången jag är missnöjd över att bo i Norrland......

Mushan
2009-01-06, 23:22
Ni som är intresserade att få hum om denna övning är hjärtligt välkommna till Helsingborg. Klassiker på mitt gym. Ta Er till helsingborg och hör av Er innan, ska jag visa guds gåva till mänsligheten. Bättre trapz/mittre rygg-övning är svår att hitta. Som sagt. Hör av Er :) För att göra det hela lite mer spännande finns det en nuvarande svensk mästare, samt en fd i tungvikten som använder sig av den frekvent.

Och dom har sjuhelvetes trapz/mittre rygg båda två.

Vilket gym i Helsingborg?

faogel@hotmail.com
2009-01-06, 23:24
Tjo, har hört övningen "Skånedrag" flyga runt allt oftare på forumet utan att ha någon som helst aning över vad det är. Vet iaf att det är sonen till pappa-Latsdrag.

Men: Hur utför man Skånedrag(Helst i bilder/video)
Varför heter det Skånedrag och fördelar/nackdelar mot vanliga Latsdrag


Varför det heter Skånedrag är för att den enligt myterna ska ha grundats i Löddeköpinge. Av två fruktandsvärt grova pojkar.
Och nej. Det är inte någon släkting till latsdrag. Snarare tvärtom. En blandning mellan hacklift, marklyft, shrugs somt t-bar.

Besök Helsingborg så ska jag visa Er.

delta_mats
2009-01-06, 23:45
Är det inte typ av shrugs med stången bakom ryggen, fast man drar upp stången något högre än vid shrugs?

The Swedish Oak
2009-01-07, 00:54
Låter spännande.

tsp
2009-01-07, 01:11
Väntar på att någon ska avslöja "hemligheten"..

CVN
2009-01-07, 01:41
Väntar på att någon ska avslöja "hemligheten"..

me to.

Henkezd
2009-01-07, 09:08
Spännande :P jag är riktig skåning och jag vet inte vad det är :P *pinsamt*

PiNG.
2009-01-07, 10:05
Aldrig hört, bott i skåne hela mitt liv, och att köra till hbg för att kolla på de...nja...

Finns en del vattendrag här i skåne, de nöjer jag mig med :)

Men om faogel vill så kan han ju ta en bild, på sig själv, när han utför denna magiska övning, spänningen verkar vara olidlig ;)

Smml
2009-01-07, 11:13
Känns inte som att skånedrag är en ny övning som verkligen bygger mer rygg och trapz, eller vad det nu var, mer än t ex marklyft, chins och latsdrag..

rolf
2009-01-07, 15:34
Varför det heter Skånedrag är för att den enligt myterna ska ha grundats i Löddeköpinge. Av två fruktandsvärt grova pojkar.
Och nej. Det är inte någon släkting till latsdrag. Snarare tvärtom. En blandning mellan hacklift, marklyft, shrugs somt t-bar.

Besök Helsingborg så ska jag visa Er.

Av den beskrivningen att döma får jag en bild av någon form av Haney-shrugs.

Kischen
2009-01-07, 15:41
Känns inte som att skånedrag är en ny övning som verkligen bygger mer rygg och trapz, eller vad det nu var, mer än t ex marklyft, chins och latsdrag..

Men han skrev ju " Bättre trapz/mittre rygg-övning är svår att hitta."

*kissass*

Den måste vara über med andra ord.

major Pectoralis
2009-01-07, 15:54
hehe, jag är från Skåne och Löddeköpinge och har aldrig hört talas om några Skånedrag - däremot vet jag att det brukar vara bra drag i Skåne i allmänet och i "Lödde" i synnerhet.

Dessa "Skånedrag" - om de ens finns - måste följaktligen vara en mycket lokal företeelse. Kanske är det en övning i linje med Umeås beryktade "smygande vader", den bästa vadövningen där är...:D