handdator

Visa fullständig version : Sex och Testosteron!


elitsoldat
2009-01-06, 13:23
tjena!

vad jag har hört ska man inte ha sex några veckor innan en viktigt match, men stämmer dt, varför ? men hur är sex i samban med träning? ökar sex testosteron nivån eller minskar den? vad jag hört så minskar tesosteron nivån först men sedan höjs den. då borde dt inte vara lämpligt att ha sex direkt innan träning? dt är ju inte så lämpligt heller om man vill göra en bra prestation kanske

testosteron booster, har testat en produkt från Nordic Nutrition som heter Mega-test som gav mig grymt med pump och ökad sexlust, även för mig som endast är 20 år och inte allt har några problem med dt annars

MEGA TEST är en unik formula med 6 olika aktiva ämnen för att höja testosteron nivåerna i kroppen. MEGA TEST ser till att maximera produktion av androgena hormoner vilket kan göra att du når enorma resultat. Första gången du använder MEGA TEST under träning kommer du säkerligen att uppleva en testosteron boost i kroppen.

MEGA TEST innehåller inga otillåtna medel.
Innehållsdeklaration
Dos storlek: 2 kapslar
Antal doseringar: 50
Mängd Per Dos (2 kapslar): %RDI
Eurycoma Longifolia (Long Jack) 100 mg *
Tribulus Terrestris extrakt 200mg *
(furostanoler 90% 180 mg
Protodioscin 10% 20 mg)
Wild Yam extrakt 200 mg *
( Diosgenin 16% 32 mg)
Epimedium (Horny Goat Weed) 200 mg *
( Icariin 20% 40 mg)
Chasteberry extrakt (munkört) 200 mg *
Zink 20 mg 133 %
* RDI ej angiven

spoonchest
2009-01-06, 13:30
tjena!

vad jag har hört ska man inte ha sex några veckor innan en viktigt match, men stämmer dt, varför ? men hur är sex i samban med träning? ökar sex testosteron nivån eller minskar den? vad jag hört så minskar tesosteron nivån först men sedan höjs den. då borde dt inte vara lämpligt att ha sex direkt innan träning? dt är ju inte så lämpligt heller om man vill göra en bra prestation kanske

Vet inte, vad jag har hört så ska skillnaden på prestation vara magrinell om man inte tränar/tävlar på elitnivå.


MEGA TEST är en unik formula med 6 olika aktiva ämnen för att höja testosteron nivåerna i kroppen. MEGA TEST ser till att maximera produktion av androgena hormoner vilket kan göra att du når enorma resultat. Första gången du använder MEGA TEST under träning kommer du säkerligen att uppleva en testosteron boost i kroppen.

MEGA TEST innehåller inga otillåtna medel.
Innehållsdeklaration
Dos storlek: 2 kapslar
Antal doseringar: 50
Mängd Per Dos (2 kapslar): %RDI
Eurycoma Longifolia (Long Jack) 100 mg *
Tribulus Terrestris extrakt 200mg *
(furostanoler 90% 180 mg
Protodioscin 10% 20 mg)
Wild Yam extrakt 200 mg *
( Diosgenin 16% 32 mg)
Epimedium (Horny Goat Weed) 200 mg *
( Icariin 20% 40 mg)
Chasteberry extrakt (munkört) 200 mg *
Zink 20 mg 133 %
* RDI ej angiven
copy/paste från deras egen sida? varför då?

mattilainen
2009-01-06, 13:33
Finns ett program som heter sportvetenskap där dom tagit upp denna som jag anser "myten"

Dom kom fram till att denna elite idrottare påverkades positivt efter sex och därmed blev starkare och mer fokuserad. Mycket som sitter i hjärnan.

Tror du att det funkar, så funkar det, tror du inte det funkar då funkar det inte.

Jag själv fungerar bättre efter sex men som sagt, det är väldigt personligt.

regus
2009-01-06, 13:34
Jag undrar mest hur en testoboost känns.:D

rolf
2009-01-06, 13:39
Jag undrar mest hur en testoboost känns.:D

Aldrig varit full? :D

OnT: Tribulus terrestris som fanns med där i innehållsförteckningen har väl visats vara verkningslöst?

Dan S
2009-01-06, 13:46
Det här låter som reklam. *grr*

elitsoldat
2009-01-06, 14:20
ingen reklam ville bara vissa vad det var för produkt!

elitsoldat
2009-01-06, 14:23
Tribulus terrestris har med hört, läst att den ska vara verkningslös, men produkten funkade verkligen, de andra ämnena som var verkande då..

King Grub
2009-01-06, 14:31
Sex och orgasm påverkar inte testosteronnivåerna.

Efter sju dagars avhållsamhet uppstår däremot en testosteronfrisättning på 125% över basnivåer som varar en dag.

First
2009-01-06, 14:36
Sex och orgasm påverkar inte testosteronnivåerna.

Efter sju dagars avhållsamhet uppstår däremot en testosteronfrisättning på 125% över basnivåer som varar en dag.

Gäller detta unga som gamla?

När denna frisättning skett, "nollställs" det och börjar om och sker igen efter 7 dagar, trots sammanlagt 14 dagars avhållsamhet?

Excite!
2009-01-06, 14:38
Sex och orgasm påverkar inte testosteronnivåerna.

Efter sju dagars avhållsamhet uppstår däremot en testosteronfrisättning på 125% över basnivåer som varar en dag.

Efter sju dagar, och sen en ökning just i en dag? Det låter mycket märkligt.

King Grub
2009-01-06, 14:39
The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline. No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum.

J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

145% var det, inte 125.

Hemi
2009-01-06, 14:44
Sex och orgasm påverkar inte testosteronnivåerna.

Efter sju dagars avhållsamhet uppstår däremot en testosteronfrisättning på 125% över basnivåer som varar en dag.

Kan man märka av det på något sätt, just den dagen?

Rockhard
2009-01-06, 14:46
Kan man märka av det på något sätt, just den dagen?

Ja, vad vore annars poängen med det?

Sniggel
2009-01-06, 17:02
Gäller detta unga som gamla?

När denna frisättning skett, "nollställs" det och börjar om och sker igen efter 7 dagar, trots sammanlagt 14 dagars avhållsamhet?

Vet inte om det undersöktes.

Ja, vad vore annars poängen med det?

Hur ska man märka av det? Det är väl kanske möjligt att ens humör ändras något men jag är tveksam till om det är så mycket mer än mätbart.

Raggis
2009-01-06, 18:06
Ja, vad vore annars poängen med det?

Berätta gärna hur man märker av den tillfälliga peaken.

Rahf
2009-01-06, 19:25
Sex och orgasm påverkar inte testosteronnivåerna.

Efter sju dagars avhållsamhet uppstår däremot en testosteronfrisättning på 125% över basnivåer som varar en dag.

Jag får en mental bild: Byggarversionen av en varulv i princip. På sjunde dagens första ljusglimt så sker transformationen till... TESTOMAN! Han grymtar, tränar och växer besinningslöst.

Ok ok, nu blir nog inte skillnaden så märkbar, och inte tusan är det värt sju dagars återhållsamhet.

Rockhard
2009-01-06, 20:11
Berätta gärna hur man märker av den tillfälliga peaken.

Man vill fortplanta sig :naughty:. Om peaken inte hade haft någon effekt så hade den inte funnits.

Tolkia
2009-01-06, 20:15
Man vill fortplanta sig :naughty:. Om peaken inte hade haft någon effekt så hade den inte funnits.
Jag vågar lova att hur k0t du momentant upplever dig vara inte är någon bra indikator på hur mycket testosteron som cirkulerar.

Raggis
2009-01-06, 20:18
Man vill fortplanta sig :naughty:. Om peaken inte hade haft någon effekt så hade den inte funnits.

Det är ju en mätbar effekt. Bara att läsa studien.

Rockhard
2009-01-06, 20:47
Jag vågar lova att hur k0t du momentant upplever dig vara inte är någon bra indikator på hur mycket testosteron som cirkulerar.

Att ett hormon som styr sexualdriften plötsligt ökar när man inte haft sex på ett tag kan ju bara innebära en sak, att man ska vilja ha sex. Jag kan inte se någon annan förklaring.

Sniggel
2009-01-07, 11:15
Det har säkert någon effekt. Jag skulle lika gärna kunna gissa jag också varför det är så utan att ha några direkta belägg, ok nu gör jag det:

Efter att kroppen producerat testosteron och spermier i 7 dagar utan att spermierna fått användas inser kroppen att den inte behöver producera så mycket och minskar produktionen. Detta leder till att de signalerande hormoner som säger till testiklarna att producera spermier och testosteron fortsätter signalera i lika stor utsträckning, men eftersom hormonerna ej används i så stor utsträckning till spermieproduktion ökar istället testosteronproduktionen (det blir mer över till detta). Kroppen märker av den för höga mängden cirkulerande testosteron och minskar utsöndringen av hormoner som styr bl a testosteronproduktionen och detta får effekt efter ytterligare en dag då testosteronproduktionen är stabiliserad igen.

Detta var alltså bara en gissning från min sida till varför testosteronet är högt just den 7e dagen. Menar inte att det jag skrev är sant utan ville visa att det kan finnas en helt annan anledning som vi inte förstår (ännu) till varför testosteronet går upp.

MojjMojj
2009-01-07, 12:15
Så om man ska vara opti så ska man alltså ha sex eller onanera var 8.e dag? :D

kalajset
2009-01-07, 15:40
Nu blir det ännu mera OT, men sägs det inte att lagliga "testoboosters" åtminstone ger en effekt på "tjillevippen" om inte annat? :D (Jag vet inte, har aldrig prövat..prömise!). För någon större effekt när det gäller muskeltillväxt verkar det aningen tveksamt om de har av vad jag förstått.

Rahf
2009-01-07, 17:08
Nu blir det ännu mera OT, men sägs det inte att lagliga "testoboosters" åtminstone ger en effekt på "tjillevippen" om inte annat? :D (Jag vet inte, har aldrig prövat..prömise!). För någon större effekt när det gäller muskeltillväxt verkar det aningen tveksamt om de har av vad jag förstått.

Som 23-årig karl så skulle jag bli stirrig som en hingst om Kåboj-Kurt var mer aktiv än vad han är för tillfället. *rolleyes*

AsTfL
2009-01-08, 20:21
Så om man ska vara opti så ska man alltså ha sex eller onanera var 8.e dag? :D

Om man verkligen tycker att det låter optimalt så varför inte?

jwzrd
2009-01-08, 20:24
När ska folk lära sig vad optimalt betyder? Optimalt innebär det bästa möjliga upplägget för en given individ. Det innebär __INTE__ att man gör precis alla jävla saker man inbillar sig att studier visar, samtidigt. Att fucka upp sitt sexliv (oberoende av om man delar det med någon annan) bara för att man inbillar sig att testosteron är början och slutet av allt är helt obeskrivbart jävla dumt.

Sniggel
2009-01-08, 20:42
När ska folk lära sig vad optimalt betyder?

Ingen aning. Kommer nog alltid finnas number crunchers och överanalyserare som fokuserar på fel saker :D
"Många bäckar små" tänker nog många men det är nog snarare så att de inte "ser skogen för alla träden".