handdator

Visa fullständig version : Vad är felet på mina "nipples"?


Hank
2009-01-06, 00:26
Jag vet att jag hade gyno i yngre tonåren då det smärtade och fanns hårda knölar under bröstvårtorna. Nu är jag 20 och känner inte inget hårt under men de putar lik förbannat ut ändå.

När jag svettas eller rör vid bröstvårtorna dras de ihop och ser normala ut vilket också ger en mycket bättre form på pecsen. När de är som vanligt ser de dock slappa och trutiga ut. Vad kan detta vara? Det känns ju som fett men jag har haft betydligt lägre fettprocent än jag har nu och då putar de ändå ut ännu mer, så hur fan ska jag få bort det?

Ser att det inte framkommmer lika tydligt på bild som på riktigt men här är i alla fall bilder.

Före "beröring"

http://img152.imageshack.us/my.php?image=donkikong006ad3.jpg

http://img81.imageshack.us/my.php?image=donkikong004bi9.jpg

Efter "beröring"

http://img152.imageshack.us/my.php?image=donkikong008jf7.jpg

http://img385.imageshack.us/my.php?image=donkikong007au3.jpg

Rahf
2009-01-06, 00:27
Gyno.

samme11
2009-01-06, 00:28
Tror att det är pga av fett i titsen, har själv så, samma fråga, hur bliv man av med det?

Raggis
2009-01-06, 00:31
Känner du några hårda knölar bakom vårtgården? Ser ut att vara viss bröstkörtelförstornad + subkutant fett.

shadowfire
2009-01-06, 00:49
Har likadant själv. Löser det genom att helt enkelt pilla på nipplarna. Ofta.
På gymet är det särskilt opti, lite nipple pull o man bli beefcake direkt.

Honken
2009-01-06, 01:34
Borttagning av gyno kräver oftast kirurgi. Dock så är det en lätt och snabb operation.

Raggis
2009-01-06, 01:36
Borttagning av gyno kräver oftast kirurgi. Dock så är det en lätt och snabb operation.

Nja, lätt och lätt. Visst är det lätt att avlägsna bröstkörtelvävnad + fett (för en behörig kirurg). Men, det är trots allt det estetiska som är det viktiga, och det är en väldigt skör balansgång mellan att ta bort för mycket eller för lite.

Honken
2009-01-06, 01:39
Syftade på riskfaktor och återhämtning. :)

Raggis
2009-01-06, 01:41
Syftade på riskfaktor och återhämtning. :)

Riskfaktor rent fysiskt, eller psykiskt ;)? Beror lite på hur man ser på saken. Men, jag förstår vad du försöker komma fram till =). Vill bara inte att TS skall ta förhastade beslut ang. val av kirurg, etc (om han beslutar för att ta den vägen).

Yes
2009-01-06, 01:41
Syftade på riskfaktor och återhämtning. :)
Visst är det så, men man ska samtidigt komma ihåg att det finns alltid risker med att bli nedsövd.

Troll
2009-01-06, 01:51
Så har jag också det.

När jag var i tidiga tonåren tänkte man på det en del.
Men när jag väl blev sexuellt aktiv så märkte jag att jag fick ökad njutning när jag nöp/pillade på bröstvårtorna!! :naughty:

Så istället för att operera dom så piercade jag mig för att få kvinnfolket att rikta uppmärksamheten till dom!! :hbang: :thumbup:


Har likadant själv. Löser det genom att helt enkelt pilla på nipplarna. Ofta.
På gymet är det särskilt opti, lite nipple pull o man bli beefcake direkt.

+1 :D

C.E.J.
2009-01-06, 13:48
Så istället för att operera dom så piercade jag mig för att få kvinnfolket att rikta uppmärksamheten till dom!! :hbang: :thumbup:

Bild? I gotta tell ya, piercing i ett par gynotuttar låter som nåt hämtat från ett avsnitt av Outsiders :(

Fatcan
2009-01-06, 13:59
Hur fan kan det bli så skillnad för att man petar på dom? På de första bilderna liknar det ju så kvinnobröst, och på de andra ser det helt normalt ut.

Hank
2009-01-06, 15:46
Känner du några hårda knölar bakom vårtgården? Ser ut att vara viss bröstkörtelförstornad + subkutant fett.

Jag tycker mig inte känna något hårt under, men kan samtidigt inte vara helt säker.
Kan det vara enbart subkutant fett som gör att de sticker ut så? Och isåfall skiljer sig typen av operation för att avlägsna detta? Skiljer sig pris och kan man göra en fettsugning, om det nu är det de är frågan om, utan att bli nedsövd?
Jag förutsätter inte att du vet svaret på allt *rolleyes* men kanske någon annan gör?

Raggis
2009-01-06, 15:57
Jag tycker mig inte känna något hårt under, men kan samtidigt inte vara helt säker.
Kan det vara enbart subkutant fett som gör att de sticker ut så? Och isåfall skiljer sig typen av operation för att avlägsna detta? Skiljer sig pris och kan man göra en fettsugning, om det nu är det de är frågan om, utan att bli nedsövd?
Jag förutsätter inte att du vet svaret på allt *rolleyes* men kanske någon annan gör?


Mig veterligen, så kan inte endast fett orsaka just puffigheten. Bröstkörtelvävnad kan te sig i olika former. Behöver således inte vara koncentrerat till en och samma knöl.

Endast fettsugning brukar vara billigare, ja. När de avlägsnar bröstkörtelvävnad, så lägger de ett halvmånesnitt runt nedre delen av aerolan.

Vissa kirurger vill att man sövs ner. Men, lokal bedövning räcker (om man nu vill det).

The_RobRoy
2009-01-06, 16:20
Även jag har samma sak, dock inte riktigt lika kraftigt. Lite störande faktiskt och ganska konstigt att vi kan ändra utseende på brösten så mycket.

Vet dock av erfarenhet att fettprocenten på kroppen spelar väldigt stor roll. Om du deffade ner dig ordentligt, ser det MYCKET bättre ut. Ju fetare man blir desto värre ser det ut. Troligen är det en kombination av bröstkörtlar och en ofördelaktig fettinlagring.

Troll
2009-01-06, 16:50
Bild? I gotta tell ya, piercing i ett par gynotuttar låter som nåt hämtat från ett avsnitt av Outsiders :(

:D Jag har en mild form kan meddelas.
Har inte kvar dom längre men länkar till min förra journal, där du kan se en bild när jag står i vattnet en bit ner på sida 1. http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101391

Krille 87
2009-01-06, 20:00
Nja, lätt och lätt. Visst är det lätt att avlägsna bröstkörtelvävnad + fett (för en behörig kirurg). Men, det är trots allt det estetiska som är det viktiga, och det är en väldigt skör balansgång mellan att ta bort för mycket eller för lite.

Ursäkta om jag snor tråden nu.

Du verkar ha koll. Jag har samma problem. Om jag fryser ser de helt normala ut men annars så sticker just bröstvårtorna ut, problem att ha på mig tajta t-shirtar etc. Jag tror dock inte jag har något ofödelaktigt fett kring bröstvårtan vilket gör att en deff inte skulle göra så stor skillnad, snarare tvärtom. Ju mindre fett desto större kontast till själva knölen.

Vad kostar det att göra ett sådant här ingrepp? Tid att vänta innan operation, på ett ungefär? Väldigt tacksam för svar.

shadowfire
2009-01-06, 20:15
Har jag förstått det där rätt så kan det vara både bara att man har lite fett som lägger sig där, eller det andra gynogrejset. Är det fettdelen så är det bara till o deffa ner sig eller bygga upp större bröst som gör att man inte tänker på det. I min ålder har var o varannan snubbe lite bitchtits om det inte är kallt typ, mest för att formen inte är den bästa.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00155/TR_TTA_TUTTAR_155345w.jpg

ceejay
2009-01-06, 20:19
Har jag förstått det där rätt så kan det vara både bara att man har lite fett som lägger sig där, eller det andra gynogrejset. Är det fettdelen så är det bara till o deffa ner sig eller bygga upp större bröst som gör att man inte tänker på det. I min ålder har var o varannan snubbe lite bitchtits om det inte är kallt typ, mest för att formen inte är den bästa.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00155/TR_TTA_TUTTAR_155345w.jpg

Hans biceps sitter fortfarande kvar iaf :)

Krille 87
2009-01-08, 19:24
Bump bump... :)

CrilleVelin
2009-01-08, 20:16
Har samma problem som vissa andra verkar det som. Om jag fryser eller klämmer på dem så blir dem normala. De jag känner e en knöl, frågade systern på skolan och hon sa att de var normalt vid min ålder. nåt med hormoner sa hon. Om de sitter kvar ska jag försöka operera eller nåt .