handdator

Visa fullständig version : Få fram blodådrorna


Allram
2009-01-05, 22:22
Hallå everybody!

Jag undrar hur man egentligen får fram blodådror? Då menar jag främst på underarmar och händer. Skulle jätte gärna vilja veta det, så jag kan fokusera på det.

Tacksam för svar från er kunniga!

Ha de gott,
Allram

Frillan
2009-01-05, 22:24
Beror på hur dina ådror *går*

Lite underhudsfett = Synliga ådror.

Allram
2009-01-05, 22:25
Och hur får man lite underhudsfett?

tsp
2009-01-05, 22:27
Går ner i vikt.

Frillan
2009-01-05, 22:27
Man ligger på ett kaloriunderskott.

Läs deffguide.

Det är väl ganska logiskt, att ådrorna syns mera om du har mindre fett? ^^

Allram
2009-01-05, 22:29
Det min fråga egentligen var från början var ifall det fanns någon speciell träningsform man ska använda sig av för att få fram på t ex underarmar/händer?

Frillan
2009-01-05, 22:31
Nej du kan inte, det finns ingen speciell träningsmetod för att bokstavligt talat *Träna fram ådrorna*

Gå ner i fettvikt och dina ådror bör synas.

LoTiX
2009-01-05, 22:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Rahf
2009-01-05, 23:32
Generellt sett så ju mer vältränad du är, desto fler synliga ådror har du på lågt BF. Det verkar vara normen iallafall. Sen spelar genetik en stor roll också, Jay Cutler är (ö)känd för sin låga vaskularitet.

wo0b9n
2009-01-05, 23:53
dra den!

Hemi
2009-01-05, 23:58
Ja vem som helst kan inte deffa fram dem riktigt synligt. Om det är så att de kan växa på något sätt av träning (vilket jag tror) torde de synas mer även om det finns stora utstående muskler som trycker fram dem underifrån. Det finns många spinkiga människor med lågt underhudsfett som inte visar upp några direkt stora ådror. Själv tycker jag att mina borde synas mer än de gör på så pass lågt BF, de syns tydligt på vissa ställen, har två som går over magmusklerna exempelvis, lite mysko, genetiskt antagligen.

Raggis
2009-01-06, 00:01
Högt blocktryck is the key


(OBS: ironisk)

jokem
2009-01-06, 00:02
mina syns jävligt mycket på underarmarna och ändå har jag inte så lite kroppsfett, det har bara kommit naturligt för mig! på något underligt sätt syns det också mycket mer på höger underarm än på vänster (A)

Fjäderfrans
2009-01-06, 00:07
De är väl genetiskt om man har mer eller mindre synliga ådror antar jag. Min morfar och mor och väldigt synliga ådror på händer och armar som jag då ärvt. Pappsen och hans släkt har äckligt mycket ådror på ben och fötter så det ärvde jag med. Sen beror de nog hur vältränad man är så alla muckler trycker ut ådrorna skulle jag gissa på. T.ex. sen jag började gymma har jag börjat få 2 st ådror på vardera sidor där magmusklerna börjar till de sista rutorna, sen vid obliqeserna(stavning?) och från navel och neråt.

Zealot
2009-01-06, 01:10
Självklart som med det mesta annat så speler generna in. Likväl lågt bf. Men givetvis får man mer framhävande/större ådror av att bygga muskler.
Så skulle man vilja ha "mer" ådror skulle jag inte rekommendera deffning i första hand. Snarare se till att koncentrera sig på att bygga muskler under en period först så kommer likaså fler synliga ådror på köpet. Då kommer man sen se betydlig skillnad i deffat tillstånd än om man som relativt ny, utan massa hade deffat direkt.

Tolkia
2009-01-06, 08:55
Att åldras är också effektivt. Fast det har vissa andra nackdelar. :D

LindaS
2009-01-06, 09:19
Jag undrar hur man egentligen får fram blodådror? Då menar jag främst på underarmar och händer. Skulle jätte gärna vilja veta det, så jag kan fokusera på det.Varför?!?!?!

Rahf
2009-01-06, 11:42
Varför?!?!?!

För att det anses häftigt och snyggt.

LindaS
2009-01-06, 13:29
För att det anses häftigt och snyggt.Eh, nej.

Rahf
2009-01-06, 13:30
Eh, nej.

För vissa gör det.

young_george
2009-01-06, 13:33
Eh, nej.

Du vet vad han tycker är snyggt?
Om han inte tyckte om det så hade han nog inte eftersträvat det.

Förutsatt att han inte tränar för din skull så.

LindaS
2009-01-06, 13:38
Du vet vad han tycker är snyggt?
Om han inte tyckte om det så hade han nog inte eftersträvat det.

Förutsatt att han inte tränar för din skull så.Varför skulle han träna för min skull? "Det anses" var det jag svarade på, som i "Eh, nej, jag anser inte att det är häftigt och snyggt" Att ha det som träningmål låter mer som en fetisch än just ett träningsmål, anser jag.

Rahf
2009-01-06, 15:08
Varför skulle han träna för min skull? "Det anses" var det jag svarade på, som i "Eh, nej, jag anser inte att det är häftigt och snyggt" Att ha det som träningmål låter mer som en fetisch än just ett träningsmål, anser jag.

Jag borde egentligen ha formulerat mig bättre där kanske. För yngre killar i gemen (nu drar jag en generalisering på 20 år och nedåt) så verkar ådror hålla en viss status.

Personligen så brukade jag vara avis på polare som hade ådror på armarna. Är inte det längre dock.

ajminfot
2009-01-06, 19:42
Okej det här är absolut ingenting jag tror mig veta, eller på något annat sätt försöker framhäva som fakta.

Men jag tror att folk som dels som folk tidigare sagt i tråden har lågt fett%
men också gör saker som får deras puls och blodtryck att öka ofta och kraftigt blir mer tränade i sin glatta muskulatur, det vill säga den som reglerar ådrornas bredd för att blodströmmen ska fungera.

Typ folk som tränar intensivt eller ger fan i att andas när de kör sina sett eller något.

Men men folk som svarat tidigare i tråden är säkert mer insatta...jag är egentligen nybörjare, så de e ba min teori

petah
2009-01-06, 19:47
Varför?!?!?!

Han tycker det är snyggt med synliga blodådrar, därav skulle han vilja lägga extra fokus på att försöka få fram lite blodådror. Rätt simpelt.


Tyvärr skulle jag vilja säga att det är genetiskt och att träning och bf% kommer göra en rätt liten skillnad om du inte går ner till tävlingshård.

Rahf
2009-01-06, 19:52
Han tycker det är snyggt med synliga blodådrar, därav skulle han vilja lägga extra fokus på att försöka få fram lite blodådror. Rätt simpelt.


Tyvärr skulle jag vilja säga att det är genetiskt och att träning och bf% kommer göra en rätt liten skillnad om du inte går ner till tävlingshård.

Nog tusan ser jag en bicepsådra nu som jag aldrig sett tidigare i mitt liv. Träning ger resultat!