handdator

Visa fullständig version : Hur snabbt skriver du på tangentbordet? typera.tk


MrBoris
2009-01-05, 13:55
Ja, helt enkelt hur snabba är ni på tangentbordet, testa er på http://typera.tk och ta antingen Swedish sentences 2min eller English sentences 2min.

Skriv i tråden hur många tecken per minut ni åstadkom, vid riktigt bra resultat krävs ett screenshot! :) (>400 tecken per minut är i mitt tycke ett bra resultat)

Exhale_
2009-01-05, 14:02
Skriva är kul. Fick:

Game over

Your score: 364 keys per minute ~ 72 words per minute
Language/mode: classic-se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 18% of 2967 registered TyperA users using this language have typed a better result; 82% have a lower or equal result.

Edit: Hade ett fel, upphåv(upphäv)

samme11
2009-01-05, 14:03
Vad fick du?

billmaier
2009-01-05, 14:09
Gjorde på finska, tycker att svenska är svårare att skriva.

Your score: 188 keys per minute ~ 37 words per minute
Language/mode: fi
Ranking: Not bad!
Comparison: 71% of 4080 registered TyperA users using this language have typed a better result; 29% have a lower or equal result.

stevebc
2009-01-05, 14:14
Fick 458 tecken/min men tycker ändå jag presterade kass. Skrev fel och hade inget flyt.

http://img223.imageshack.us/img223/6460/mittreszp2.jpg

egge
2009-01-05, 14:14
Your score: 183 keys per minute ~ 36 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Not bad!
Comparison: 74% of 3221 registered TyperA users using this language have typed a better result; 26% have a lower or equal result.
Mistakes: den(det), fagr(fager)

Jag kör pekfingervalsen och tittar ner på tangentbordet hela tiden. :/

edit: Jobbigt med felaktig kommatering hela tiden.

vsson
2009-01-05, 14:19
Nu blir man ju lite sugen på att se hur mycket jag suger.

MrBoris
2009-01-05, 14:25
var så länge sen jag testade (3år sen) men minns att jag fått 499/minut förut, men fick nu 405tecken/min, ska testa mer ikväll när jag har tid för bättre resultat..

http://img235.imageshack.us/img235/5682/skrivabeviswm7.th.jpg (http://img235.imageshack.us/my.php?image=skrivabeviswm7.jpg)

Övertygad om att det finns de som kan komma över 500 på detta forum

shadowfire
2009-01-05, 14:25
Hmm, jag har ett gammalt rekord på A-Ö på tangentbordet på 3,6 sek utan fel, men har fan legat av mig. Här gick det ju kopiöst dåligt (jelfa ord också).

MrBoris
2009-01-05, 14:26
Fick 458 tecken/min men tycker ändå jag presterade kass. Skrev fel och hade inget flyt.


bra jobbat! cstakterna som ligger i :thumbup:

samme11
2009-01-05, 14:28
För svårt, mitt tangentbord har EXTREMT sega tangenter.

shadowfire
2009-01-05, 14:29
360-380 ligger jag på... jag stakar mig fram på ord som inte känns bekväma eller skumma meningsbyggnader, då kommer jag av mig och skriver fel. Skriver vad jag tänker och inte vad jag ser =/

Kryss
2009-01-05, 14:34
http://img81.imageshack.us/img81/4544/typeragy7.jpg (http://img81.imageshack.us/my.php?image=typeragy7.jpg)
http://img81.imageshack.us/img81/typeragy7.jpg/1/w1528.png (http://g.imageshack.us/img81/typeragy7.jpg/1/)

Rekordet på words är strax över 560, detta är mycket svårare.

spoonchest
2009-01-05, 14:36
Det jobbiga var att man var tvungen att se efter vad det stod och hela tiden. Tips, läs igenom en rad och knappa sedan. (Ja, jag stirrar på tangentbordet, men jag skriver ganska fort ändå.)

stevebc
2009-01-05, 14:38
bra jobbat! cstakterna som ligger i :thumbup:Tack, men stavade mycket fel och det påverkar inte hastigheten negativt, man borde få minuspoäng av det på nåt sätt.

Jo lirade en hel del CS när jag var 14-18, innan 1.6 kom. Hade vent då men inget headset själv så jag fick alltid typa och då jävlar gällde det att skriva snabbt.

L-Sami
2009-01-05, 14:46
248 keys per minute, 48 words per minute. Slarvade för mycket.

Whistler
2009-01-05, 14:55
Jag trodde jag skrev hur snabbt som helst, har alltid varit snabbast oavsett sällskap, men fick ynkliga 264. Det var ju ett wake-up call om något.

hoikka poika
2009-01-05, 14:56
237 keys per minute ~ 47 words per minute

Snabbare än 51% av de "tävlande". :)

kaer
2009-01-05, 15:06
228, kan kanske skrämma upp det lite högre men det är nog bara marginellt. Åker på en del fel med punkt och stor bokstav.

PowPow
2009-01-05, 15:10
Hmm, jag har ett gammalt rekord på A-Ö på tangentbordet på 3,6 sek utan fel, men har fan legat av mig. Här gick det ju kopiöst dåligt (jelfa ord också).

Ha. Vi chockade vår dator-lärare på mellanstadiet genom att skriva alfabetet på under sekunden flera gånger!

(ctrl-v)

PowPow
2009-01-05, 15:20
Your score: 339 keys per minute ~ 67 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 25% of 3222 registered TyperA users using this language have typed a better result; 75% have a lower or equal result.

You typed: Jag vet icke, men jag anar mycket och är lycklig. Han stack ner handen i sin ryggsäck och tog ett skott från botten. Han klappade henne mlt på kinden och fick den första örfilen för säsongen. Du är en ovanlig flicka - men illa vore det, om jag i manliga idrotter kunde tävla med en kvinna. Det är roligt att ställa ut marsvin. Hans sov i sitt tält. Och kom ihåg - han har första orted - vi säger ingenting - Så satt de alltså båda i den största spänning, den ena med huvudet mellan knäna, den andra med ögonlocken hopknipna för att inte verka ouppfostrad. Vad är det nu han heter som clown - ? Jag bleve förtvivlad om han ginge förbi min förr i ren distraktion. Där bet min räv din går, nippertippa. fnö

Mistakes: mlt(milt), orted(ordet), ena(ene), förr(dörr), går,(gås,)

-------------

Jag blir helt ställt varje gång det kommer talstreck, stor/lite bokstav med mera i helt fel sammanhang.

Estremo
2009-01-05, 15:29
Hmm, jag har ett gammalt rekord på A-Ö på tangentbordet på 3,6 sek utan fel, men har fan legat av mig. Här gick det ju kopiöst dåligt (jelfa ord också).
Hehe, det var sjukt roligt att sitta och spela på lektionerna. Man ser verkligen ut som en idiot när man spelar det.

Vill minnas att jag satte nåt på 1,6 som bäst. En kompis lyckades dock med under 1,5 sekund vilket alltid smärtat mig att jag inte klarade av.

jwzrd
2009-01-05, 15:30
Your score: 413 keys per minute ~ 82 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 10% of 3223 registered TyperA users using this language have typed a better result; 90% have a lower or equal result.

You typed: Hon är vår dagliga oumbärliga tjänarinna och hon blir bvår härskarinna. jag har det på känn - Hans spänning grep också kanadensiskan som stirrade framför sig under kraftigt rynkade ögonbryn. Tja, det hade jag på känn, muttrade yngligen och skyndade att ånyo visa Caroline sin troihet. Men lärjungen steg dag för dag i läraren ynnest. insköt Benbe med len stämma. Det var en hygglig liten prick , där juden, och det är just av honom jag har hela historien. Trodde han, att Singoalla skulle återkomma? Till sådana ord svarade Erland föga. Ibland kan ho vara riktigt elakt och ibland är hon så naivt hjärtegod så att man blir nästan lika bekynmrad för det. Nej, Erland! Han nyttjade därvid icke överflödiga ord. Det gick ett ordstäv, redan då gam

Mistakes: bvår(vår), jag(Jag), yngligen(ynglingen), troihet.(trohet.), läraren(lärarens), prick(prick,), ,(den), ho(hon), elakt(elak), bekynmrad(bekymrad)

Well done!



Det är svårt som fan att man inte ser ordet skrivas utan måste titta på ett annat ställe.

spange
2009-01-05, 15:31
103 keys per minute

jag leder bottenligan! wohoo

jag vet att jag är seg men detta var löjligt

PowPow
2009-01-05, 15:36
Ha. På finska. Jag kan inte finska.

Your score: 146 keys per minute ~ 29 words per minute
Language/mode: fi
Ranking: Not bad!
Comparison: 83% of 4080 registered TyperA users using this language have typed a better result; 17% have a lower or equal result.

You typed: Lyhyestä virsi kaunis. Silonkin kun tanssit ilosta, varo että et kopastu maahan. Parempi hyvä sovinto kion paha ustävyys. Se toista uunista etsil, joka itse uunissa asuu. Oahsti pahoin kerätty, väärin vääryydellä koottu Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuilee. Vahingosta viisastuu. Aika muuttuupi moneksi, ihminen ajan keralla. Joka häjillä kuntää, se hägistä haastaa. Joka lihaa etss, se

Mistakes: Silonkin(Silloinkin), kopastu(kompastu), kion(kuin), ustävyys.(ystävyys.), etsil,(etsii,), Oahsti(Pahasti), koottu(koottu.), kuilee.(kuolee.), häjillä(härjillä), kuntää,(kyntää,), hägistä(härjistä), etss,(etsii,)


Sjukligt jobbigt att inte kunna se orden som helhet.

emmzan
2009-01-05, 16:04
Game over

Your score: 484 keys per minute ~ 96 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Very fast.
Comparison: 3% of 3223 registered TyperA users using this language have typed a better result; 97% have a lower or equal result.


Mistakes: böljer(böjer), Mras(Mrs), cANADIAN,(Canadian,), LÅT(låt), BLI(bli), ATT(att), GLO(glo), känlskla,(känsla,), sticka(stiga), SIngoalla,(Singoalla,), nyttjamde(nyttjade), överflödig(överflödiga), störasta(största), nöjde(nöje), bstår(består), expolaterat(exploaterat), atmosrfäfenn.(atmosfären.), Semma(Simma)

Well done!

hahavaffan
2009-01-05, 16:14
Game over

Your score: 484 keys per minute ~ 96 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Very fast.
Comparison: 3% of 3223 registered TyperA users using this language have typed a better result; 97% have a lower or equal result.


Mistakes: böljer(böjer), Mras(Mrs), cANADIAN,(Canadian,), LÅT(låt), BLI(bli), ATT(att), GLO(glo), känlskla,(känsla,), sticka(stiga), SIngoalla,(Singoalla,), nyttjamde(nyttjade), överflödig(överflödiga), störasta(största), nöjde(nöje), bstår(består), expolaterat(exploaterat), atmosrfäfenn.(atmosfären.), Semma(Simma)

Well done!Grymt.


Detta sög ju lite. Knappt 60 ord per minut :(

burre
2009-01-05, 16:20
Testa att hoppa över alla ord över 6-7 bokstäver. Tryck en random bokstav och mellanslag och gå vidare. Man tjänar som satan.

LoTiX
2009-01-05, 16:46
Jag ser att mitt lilla highscore står sig ännu. Tappat 5 placeringar ser det ut som.

http://img352.imageshack.us/img352/6298/highscorewooaz1.jpg

Kappman
2009-01-05, 17:06
Sjukt LoTiX!! Jag skramlade ihop 301 tecken/min. Tappar tempo då det ska in siffror och tecken man normalt inte använder så ofta.

shut teh face
2009-01-05, 17:11
Fick 300 på första försöket, men jag upptäckte att jag låg i otakt och satt o skrev så de blev rött ganska länge

LoTiX
2009-01-05, 17:27
Sjukt LoTiX!! Jag skramlade ihop 301 tecken/min. Tappar tempo då det ska in siffror och tecken man normalt inte använder så ofta.

Tack! Tappar också tempo, man blir ju nervös när man ser att man är påväg att slå sin tid. Och man kommer lätt ur rytm efter ett tag.

L-Sami
2009-01-05, 18:03
På engelska.

Your score: 220 keys per minute ~ 44 words per minute
Language/mode: en
Ranking: Not bad!
Comparison: 57% of 32389 registered TyperA users using this language have typed a better result; 43% have a lower or equal result.

Får mjöksyra i underarmarna av det här :D

L-Sami
2009-01-05, 18:07
På finska

Your score: 229 keys per minute ~ 45 words per minute
Language/mode: fi
Ranking: Not bad!
Comparison: 57% of 4080 registered TyperA users using this language have typed a better result; 43% have a lower or equal result.

obesogen
2009-01-05, 18:09
Lustig text man fick skriva :)

Your score: 284 keys per minute ~ 56 words per minute
Language/mode: se
Ranking: You've got potential.
Comparison: 41% of 3224 registered TyperA users using this language have typed a better result; 59% have a lower or equal result.

You typed: Vad är ära och berömmelse? Er husbonde har beställt den och vill ha den genast. Bor du också här grannskapet? Hans kaskade runt sakerna i ett desperat fösök att hitta ett skott.. Andra bilar kom lastade med unga flickor iförda vacka baddräkter- ÄVen i de långa, mörka korridorerna skymtade helgon i vrå och vinkel, och på trappkrökarnas avsatser dvaldes de i i helgdagstankar. Tack, min gosse. Han skrek till Erik och frågade om han visste var pistolen var, men han gick inget svar. De var inte särdeles svårt att hitta tjuven. Är Assim stor och stark? Att döma av den skämna skälvan i hans stämma, insköt Caroline, så tycktes likväl vår älskade far vara en

Mistakes: också(här), här(i), kaskade(kastade), fösök(försök), vacka(vackra), baddräkter-(baddräkter.), ÄVen(Även), de(de,), i(försjunkna), gick(fick), De(Det), hitta(finna), skämna(sköna), tycktes(tyckes)

Well done!

kelk
2009-01-05, 18:19
Your score: 465 keys per minute ~ 93 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Very fast.
Comparison: 5% of 3224 registered TyperA users using this language have typed a better result; 95% have a lower or equal result.

You typed: då borde han drömma om den, som flätat blommorna. Bakom honom sträckte sig en oändlig rad av noaks-arkliknande hus som så att säga låg förtöjda med stävarna mot asfalten. Även de kom från badstranden iförda baddräkter, smakfulla liksom flickornas fast av ett luftigare snitt. Då du kommer hit om kvällarna, är Singoalla icke här; men hon längtar hit och skall dö av sin längtan. Det är han Du är en vacker flicka, sade han, men mycket ovanligt... Nu var hade han varit på väg tillbaka, men hade tydligen problem med blixtlåset till tältet. Bågen bar han i land, och Käcke följde honom, men på jakt tänkte han icke. Nu låg skotten blandat med resten av hela packningen, utspridd lite överallt i tältet. Född i ett knekatorp blev hon först piga och

Mistakes: då(Då), han(han.), ovanligt...(ovanlig...), Käcke(Käck), knekatorp(knektatorp)


Får helt enkelt träna lite.

johan karlberg
2009-01-05, 18:45
orka kommatecken och stor bokstav.. det har jag inte använt sen i grundskolan :D

Mazr
2009-01-05, 18:57
Your score: 257 keys per minute ~ 51 words per minute
Language/mode: se
Ranking: You've got potential.

ceejay
2009-01-05, 19:00
Skall testas! edit kommer om typ 2min


Game over
Your score: 336 keys per minute ~ 67 words per minute
Language/mode: en
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 24% of 32389 registered TyperA users using this language have typed a better result; 76% have a lower or equal result.



Rätt fort imo :) dock my SLARV!


Mistakes: amtters(matters), pinciople,(principle,), stans(stand), alonio(alonio.), charles(Charles), Reames(Eames), ahve(have), 555-0129(555-0129.), southersn(southern), an(and), dthinking(thinking), fastm(fast,), Itäs(It's), you(your), doesnät(doesn't), work(work.), cahgfne(change), vecomme(become), society(society,), Nyumber(Number), Bek-Sham(Bel-Sham

Sacke
2009-01-05, 19:38
Your score: 235 keys per minute ~ 47 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Not bad!
Comparison: 57% of 3224 registered TyperA users using this language have typed a better result; 43% have a lower or equal result.

You typed: Sju fromma släktled hade bemödat sig att utplåna den hednislka sångarens skuld. Det är duktigt av dig, Benjamin, det visar att du är en pojke som inte vill mögla bort ungdom och ambition i det här struntlandet. Vidare frågade de honom om in te vore vacker och Kalifornien paradiset. Han hade alltid varit rädd för djur av alla de slag. särskilt stora djur. Fru Längsäll sa: Det är inte lönt att tacka honom. Bor du här i grannskapet Men genom sina vänner och bekanta kan han möjligen skaffa dig en anständig syssla -

Mistakes: pojke(pojke,), in(inte), te(vädret), vacker(vackert), slag.(slag,), grannskapet(grannskapet?)

Jag skriver ju ändå alldrig, bara lurkar *whatever*

Alexlindgren
2009-01-05, 19:45
Your score: 415 keys per minute ~ 83 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 10% of 3224 registered TyperA users using this language have typed a better result; 90% have a lower or equal result.


Kan nog få mkt bättre resultat med ett försök till.

Exdiaq
2009-01-05, 19:47
217/min

Skulle gärna se hur det ser ut när ni som skriver uppemot 500/min. Det måste gå undan nått så inte i helvete eftersom jag skriver rätt snabbt anser jag och får knappt hälften.

Pejij
2009-01-05, 19:58
217/min

Skulle gärna se hur det ser ut när ni som skriver uppemot 500/min. Det måste gå undan nått så inte i helvete eftersom jag skriver rätt snabbt anser jag och får knappt hälften.

Det ser ut ungefär som för dig, fast dubbelt så fort! :)

LoTiX
2009-01-05, 20:03
217/min

Skulle gärna se hur det ser ut när ni som skriver uppemot 500/min. Det måste gå undan nått så inte i helvete eftersom jag skriver rätt snabbt anser jag och får knappt hälften.

1 Wim Gerbecks 894 2006-03-17

Den där vill jag gärna se. =/

Raggis
2009-01-05, 20:05
1 Wim Gerbecks 894 2006-03-17

Den där vill jag gärna se. =/

Är nog mindre svårt att fixa ett automatiserat script. Med mycket fritid så är det mesta möjligt.

PowPow
2009-01-05, 20:07
Your score: 339 keys per minute ~ 67 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 25% of 3222 registered TyperA users using this language have typed a better result; 75% have a lower or equal result.

You typed: Jag vet icke, men jag anar mycket och är lycklig. Han stack ner handen i sin ryggsäck och tog ett skott från botten. Han klappade henne mlt på kinden och fick den första örfilen för säsongen. Du är en ovanlig flicka - men illa vore det, om jag i manliga idrotter kunde tävla med en kvinna. Det är roligt att ställa ut marsvin. Hans sov i sitt tält. Och kom ihåg - han har första orted - vi säger ingenting - Så satt de alltså båda i den största spänning, den ena med huvudet mellan knäna, den andra med ögonlocken hopknipna för att inte verka ouppfostrad. Vad är det nu han heter som clown - ? Jag bleve förtvivlad om han ginge förbi min förr i ren distraktion. Där bet min räv din går, nippertippa. fnö

Mistakes: mlt(milt), orted(ordet), ena(ene), förr(dörr), går,(gås,)

-------------

Jag blir helt ställt varje gång det kommer talstreck, stor/lite bokstav med mera i helt fel sammanhang.

Testade igen på Svenska. Lite bättre iaf:
Your score: 351 keys per minute ~ 70 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 22% of 3225 registered TyperA users using this language have typed a better result; 78% have a lower or equal result.

Det klyddade till sig rejält i mitten med en helt ceppad mening med parenteser och grejer, haha. Man blir ju helt galet stressad.

MrBoris
2009-01-05, 20:11
Jag känner "rauko" som gjorde 685 på swedish sentences 2min, och när han skriver ser det helt sjukt ut, chattat med honom många gånger :) Han ligger även bland toppen på andra listor t.ex classic mode english med 730tecken/min osv

jaosef
2009-01-05, 20:15
Hmm, jag har ett gammalt rekord på A-Ö på tangentbordet på 3,6 sek utan fel, men har fan legat av mig. Här gick det ju kopiöst dåligt (jelfa ord också).

2.8 :) Dock sög jag på detta!

L-Sami
2009-01-05, 20:18
På turkiska som jag kan inte alls. Svåra ord.

Your score: 64 keys per minute ~ 12 words per minute
Language/mode: tu
Ranking: That's a good start.
Comparison: 87% of 677 registered TyperA users using this language have typed a better result; 13% have a lower or equal result.

Torwald
2009-01-05, 20:19
Det här var inte helt enkelt faktiskt, men klarade ändå 424 tecken per minut. Bevis:
http://img205.imageshack.us/img205/4798/keysperminuteez5.th.png (http://img205.imageshack.us/img205/4798/keysperminuteez5.png)

Tyckte det kändes stressigt och när det började bra blev man långsammare och rädd för att göra fel. Undra om man kan träna upp sig lite!

MrBoris
2009-01-06, 00:13
slutade på 440tecken per minut efter ytterliggare försök...

http://img220.imageshack.us/img220/5605/skrivabevisbm1.jpg

tydligen tappat en hel del speed sen jag slutade med CS och MUD för nära 6år sen:(

MrBoris
2009-01-06, 00:26
Kolos Top10 lista (kommer göras längre när fler får >400)
---------------------------------------------------------
1. Lotix 563tecken/min
2. Kryss 485tecken/min
3. emmzan 484tecken/min (inge screenshot)
4. kelk 465tecken/min (inge screenshot)
5. stevebc 458tecken/min
6. Mrboris 440tecken/min
7. Torwald 424tecken/min
8. Alexlindgren 415tecken/min (inge screenshot)
9. jwzrd 413tecken/min (inge screenshot)
10. -

Observera att jag gärna ser screenshots på de som får >400 och vill vara med på listan, men imponerande av allihopa iaf :) Trodde jag var snabb men tji fick jag, pekfingervalsen är inge vidare tydligen...dags o lära om

MrBoris
2009-01-06, 15:08
bump

Chris
2009-01-06, 15:23
Game over

Your score: 384 keys per minute ~ 76 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 15% of 3225 registered TyperA users using this language have typed a better result; 85% have a lower or equal result.

You typed: Mest av allt hatade Hans sig själv, för att han hade låtit sig övertygas, för att han hade låtit sig luras, för att han hade låtit andra komma in i hans sinne, förvränga hans tankar och leda in honom på villovägar. Jag kunde också säga att hon miste förståndet. Begriper ni inte att hans sekreterare öppnar posten och att han har order att inte lämna fram tiggarbrev. Långsamt, med skakiga händer, försökte han samla mod för att vågra trycka på avtryckaren. HAns letade frenetiskt efter sin pistol. Efter en lite längre stunds funderande inser jag att alla de som inte läste boken inte har någonting med det här att göra. Det vill säga - jag har besökt en neger som bor i hans grindstuga. e tyskte skridande stjärnorna, medan Erlan

Mistakes: vågra(våga), HAns(Hans), tyskte(tyst)

Well done!

emmzan
2009-01-06, 16:38
486 ord på försök två! :D
(våga vägra sitta och pula med screenshots)

MrBoris
2009-01-06, 16:42
486 ord på försök två! :D
(våga vägra sitta och pula med screenshots)

:D uppdaterar

Kolos Top10 lista (kommer göras längre när fler får >400)
---------------------------------------------------------
1. Lotix 563tecken/min
2. emmzan 486tecken/min (inge screenshot)
3. Kryss 485tecken/min
4. kelk 465tecken/min (inge screenshot)
5. stevebc 458tecken/min
6. Mrboris 440tecken/min
7. Torwald 424tecken/min
8. Alexlindgren 415tecken/min (inge screenshot)
9. jwzrd 413tecken/min (inge screenshot)
10. -

jwzrd
2009-01-06, 17:37
424 keys per minute nu första försöket på mac-dattan. Har bara skrivit på pc:n på jobbet tidigare.

http://pooftery.jwzrd.se/typera1.png

Hermit
2009-01-06, 17:38
Försök #2 (93ord/minut första):

http://img145.imageshack.us/img145/1077/ordordbp5.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=ordordbp5.jpg)

Mycket datorspel i mina unga där kan ha satt sina spår :) 100word/minute.

ceejay
2009-01-06, 17:39
jag skall komma med på listan!!!!

kommer med ny kommentar snart

Sniggel
2009-01-06, 17:39
Game over

Your score: 484 keys per minute ~ 96 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Very fast.
Comparison: 3% of 3223 registered TyperA users using this language have typed a better result; 97% have a lower or equal result.


Mistakes: böljer(böjer), Mras(Mrs), cANADIAN,(Canadian,), LÅT(låt), BLI(bli), ATT(att), GLO(glo), känlskla,(känsla,), sticka(stiga), SIngoalla,(Singoalla,), nyttjamde(nyttjade), överflödig(överflödiga), störasta(största), nöjde(nöje), bstår(består), expolaterat(exploaterat), atmosrfäfenn.(atmosfären.), Semma(Simma)

Well done!

Märks ju att du är skadad av din idrott haha! (rödmarkerat)
Annars otroligt snabbt skrivet. du verkar även använda caps lock eller kommer du åt den av misstag?


Jag fick:

Your score: 242 keys per minute ~ 48 words per minute
Language/mode: se
Ranking: Not bad!
Comparison: 55% of 3226 registered TyperA users using this language have typed a better result; 45% have a lower or equal result.

You typed: Detta gjorde att han efter mycken tvekan med oförrättat ärende vände sin gångare mot hemmet, Hon var redan färdig att ila in i skogen, så Erland, vaknade ur en dröm, höjde sitt huvud och utbrast: - Nej, nej, stanna! Ser du, skymningen är god även därför, att om Assim eller kvinnorna äro i grannskapet, se de oss icke. Man ska inte titta på fotografier. Om den gamle hedninge, den Månesköld, som icke låtit ens primsigna sig och som på dödsbädden yrat om sköldmör och odödlighetsmjöd - om denna hednin återvänt i Erland?

Mistakes: hemmet,(hemmet.), vaknade(vaknande), hedninge,(hedningen,), hednin(hedning)

Spene
2009-01-06, 17:44
329

Riktigt snabba en del var. Lotix, spela in en video och lägg upp i träningsfilmstråden vettja.

kelk
2009-01-06, 17:44
Fick bli ett till försök!

http://img266.imageshack.us/img266/3192/scrotel5.jpg

ceejay
2009-01-06, 17:44
Your score: 362 keys per minute ~ 72 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 19% of 3226 registered TyperA users using this language have typed a better result; 81% have a lower or equal result.

You typed: Ett par dar efteråt tog pojkstackarn - ja, jag kan inte ge honom fulare na,mn för han var nu inte riktigt nromal, det är min övertygelse - tar han några hundralappar i farmors chiffonje och försvinner Hans vaknade med ett ryck. Men jag har dey på känn - Kanadensiskan viskade: Jag har bar sett honom på film och i journaler. Han ska ll Salen och sängkammaren andra Desperat, utan några som helst tankar på att vilja komma levande från detta helvetes land, tryckte Hans på avtryckaren flera gånger Han ade förut icke tänkt på skilsmässans möjlighet. Rockefeller - Nej, Jag är inte släkt med dem, sa Benbe men naturligtvis äår herrarna välkomna. jag trodde ni väntade på president Coolidge eller mr Edison eller käre gamle John D. Det vill

Mistakes: na,mn(namn), nromal,(normal,), chiffonje(chiffonjé), försvinner(försvinner.), dey(det), bar(bara), ska(skall), ll(emigrera!), andra(andra.), ade(hade), Jag(jag), Benbe(Benbe,), äår(är), jag(Jag)

Well done!


Några ord till per minut barA :)

jwzrd
2009-01-06, 17:45
Tredje försöket på mac-dattan. Det här tangentbordet är mycket bättre för mig än det jag har på jobbet.
http://pooftery.jwzrd.se/typera2.png

MrBoris
2009-01-06, 17:45
Kolos Top10 lista (kommer göras längre när fler får >400)
---------------------------------------------------------
1. Lotix 563tecken/min
2. emmzan 486tecken/min (inge screenshot)
3. Kryss 485tecken/min
4. kelk 485tecken/min
5. jwzrd 467tecken/min
6. stevebc 458tecken/min
7. Mrboris 440tecken/min
8. Torwald 424tecken/min
9. Alexlindgren 415tecken/min (inge screenshot)
10.

MrBoris
2009-01-06, 17:49
Ska själv testa med nytt tangentbord någon dag, har ett 10år gammalt slitet segt tangentbord, inge vidare ;) Men grymt snabba koloiter!:thumbup:

LoTiX
2009-01-06, 17:49
Kolos Top10 lista (kommer göras längre när fler får >400)
---------------------------------------------------------
1. Lotix 563tecken/min
2. emmzan 486tecken/min (inge screenshot)
3. Kryss 485tecken/min
4. kelk 485tecken/min
5. jwzrd 467tecken/min
6. stevebc 458tecken/min
7. Mrboris 440tecken/min
8. Torwald 424tecken/min
9. Alexlindgren 415tecken/min (inge screenshot)
10.

Du missade hermits 503a.

Vad i helvete, körde en omgång och då var det en munk som sade en latinsk mening. Lycka till.

MrBoris
2009-01-06, 17:51
Du missade hermits 503a

Fan ser inte hur hans screenshot ser ut, kan ej zooma! Hjälp mig :) 503 it is?

jwzrd
2009-01-06, 17:51
Hur ser det ut med felprocent då?

MrBoris
2009-01-06, 17:53
Kolos Top10 lista (kommer göras längre när fler får >400)
---------------------------------------------------------
1. Lotix 563tecken/min
2. Hermit 503tecken/min
3. emmzan 486tecken/min (inge screenshot)
4. Kryss 485tecken/min
5. kelk 485tecken/min
6. jwzrd 467tecken/min
7. stevebc 458tecken/min
8. Mrboris 440tecken/min
9. Torwald 424tecken/min
10. Alexlindgren 415tecken/min (inge screenshot)

MrBoris
2009-01-06, 17:54
Vad i helvete, körde en omgång och då var det en munk som sade en latinsk mening. Lycka till.
haha ja fått den jag med, störande det gick bra den vändan också sen dök man direkt på latinskan :)

MrBoris
2009-01-06, 17:55
Upp till var o en o uppdatera listan nu så fort ni ser någon som fått bättre resultat och bevisat det, pallar inte nu måste jobba också :cool:

LoTiX
2009-01-06, 17:56
"Nej, sade flickan och körde dolken i slidan." Ibland blir rätt även så så fel.

Kryss
2009-01-06, 18:06
http://img255.imageshack.us/img255/8099/urklipp1yf2.th.jpg (http://img255.imageshack.us/img255/8099/urklipp1yf2.jpg)
542.

Blev knäckt av en apostrof :|

ceejay
2009-01-06, 18:06
Your score: 401 keys per minute ~ 80 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 12% of 3228 registered TyperA users using this language have typed a better result; 88% have a lower or equal result.

You typed: Och sen hon väl avstått från att begripa det ena och det viktigaste, så fick resten så småningom försvinna i det stora virrvarret. Tracbac, sa honm bor i Beverly Hill. Ha hade förut icke tänkt på skilsmässans möjlighet. Mest av allt hatade Hans sig själv, för att han hade låttis sig övertygas, för att han hade låtit sig lurar, för att han hade låtit andra komma in i hans sinne, förvränga hans tankar och leda in honom på villovägar. Det var alltså den dagen då ni påstod att ni fallit av spårvagnen - Just den dage, muttrade Benbe. Det utgjordes av flera sammanbyggda ektimrade hus och hade ett runt torn, uppfört av stora granitblock Ännu voro de skygga i varandras sällskap. Har du kraft att offra livets ros åt gud och hava livets törn

Mistakes: honm(hon,), Ha(Han), låttis(låtit), lurar,(luras,), dage,(dagen,), granitblock(granitblock.), gud(Gud)



Bah snart där!

MrBoris
2009-01-06, 18:17
http://img255.imageshack.us/img255/8099/urklipp1yf2.th.jpg (http://img255.imageshack.us/img255/8099/urklipp1yf2.jpg)
542.

Blev knäckt av en apostrof :|

Fan vad nice!! uppdatera listan själv :D Samt varför var du inte registrerad/inloggad? Då hade du kommit top40 på toplistan på sidan:thumbup::thumbup:

MrBoris
2009-01-06, 18:20
Kolos Top10 lista (kommer göras längre när fler får >400)
---------------------------------------------------------
1. Lotix 563tecken/min
2. Kryss 542tecken/min
3. Hermit 503tecken/min
4. emmzan 486tecken/min (inge screenshot)
5. kelk 485tecken/min
6. jwzrd 467tecken/min
7. stevebc 458tecken/min
8. Mrboris 440tecken/min
9. Torwald 424tecken/min
10. Alexlindgren 415tecken/min (inge screenshot)

Kryss
2009-01-06, 18:20
Jorå, jag heter thx där bara på nr36.

Ellis Wyatt
2009-01-07, 10:43
Game over

Your score: 629 keys per minute ~ 125 words per minute
Language/mode: classic-en
Ranking: Excellent.
Comparison: 0% of 10788 registered TyperA users using this language have typed a better result; 100% have a lower or equal result.

You typed: amassing dateline payed loose disastrous ailment louse shockingly lucky requested bewilder cleansing petted multiprocess declination ventilated trajectory legacy unkindly capitalizing stained antihistorical maritime postorder abridges glimpse fingerprints dromedary unexcused assurer wait deck winked frehest guiltless diamond aggravation demonstration indivisbility crouching suqirreling confidential shorting sprinter expose hugeness wandering forthcoming booty bloodstain tremble scaly brass avenue meeting easternmost bloodstain overload extrapolate emigrated emigrated numerically overthrow delimit irrigate humorousness opportunities dangeled gloving leaks identify r

Mistakes: frehest(freshest), indivisbility(indivisibility), suqirreling(squirreling), dangeled(dangled)

[Try again]

Ellis Wyatt
2009-01-07, 10:47
http://typera.tk/user.cws?user=EllisWyatt

LoTiX
2009-01-07, 11:16
Fan inga lätta ord det där, grymt!

kelk
2009-01-07, 12:03
http://img367.imageshack.us/img367/913/scrot2ib0.jpg
Här tror man att man har en pallplacering inom räckhåll så kommer Ellis in och noterar ett monsterresultat! Bra kämpat

capture
2009-01-07, 12:17
En annan får lära sig svorak. Woah vad det lär gå undan när man kan det. Mycket svårare att skriva fel.

Frågan är om man vågar ge sig på det eller inse att man är svindålig ;)

Dreas
2009-01-07, 13:53
Your score: 259 keys per minute ~ 51 words per minute
Language/mode: se
Ranking: You've got potential.
Comparison: 49% of 3229 registered TyperA users using this language have typed a better result; 51% have a lower or equal result.

Jag är ganska säker på att jag skriver snabbare än så vanligtvis, även ibland så hade jag flyt och låg runt 300-350 men sen kom det några jävla skitord som man missade en bokstav på!

Flykt
2009-01-07, 13:59
Your score: 378 keys per minute ~ 75 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 16% of 3229 registered TyperA users using this language have typed a better result; 84% have a lower or equal result.

You typed: I samma stund som dragkedjan till tältet drogs upp hade hans fått tillräckligt mod och tryckte djärvt på avtryckaren. Men fru Elfrida gick in i salen och tillkännagav för riddaren att Erland ridit bort och svårligen vore att hemvänta förr än följande dagen; helt säkert hade han tagit vägen till Ulfåsa , Gudmund Ulfsax' gård, ty varför skulle han smyckat sig så, om ej för den fagra jungfru Helena, sin tillämna Plötsligt, helt utan förvarning, som en välsignelse från gudarna, uppenbarade sig en fantastisk tanke i Hans huvud. En stor byggnad uppföres, vars grundval är jorden, vars spira når in i himmelen (så talade han), och när den varder färdig, då är jorden icke längre jorden, utan en jordisk himmel, ett återsken av den himmel

Mistakes: Ulfåsa(Ulfåsa,), ,(herr)

Patriarch K
2014-12-05, 13:24
400 keys per minute på 3:e försöket. Blir alltid massa slarv och när man väl börjat slarva så är det svårt att sluta :(

Rawrx
2014-12-05, 19:47
Najs bump :D

English words har jag 718 på.

Olegh
2014-12-05, 20:01
Swedish sentences 2 min:

Your score: 163 keys per minute ~ 32 words per minute

L2310
2014-12-07, 15:01
Your score: 424 keys per minute ~ 84 words per minute
Language/mode: se
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 10% of 3702 registered TyperA users using this language have typed a better result; 90% have a lower or equal result.

Well done!

mikaelj
2014-12-07, 17:46
noobs.

E-q7IlAhreg

Olegh
2014-12-07, 17:49
Japp. Det tar ju iaf 10 gånger längre tid att fundera ut vad man ska skriva, så jag ser det inte som någon större förlust.

Patriarch K
2014-12-07, 17:59
Najs bump :D

English words har jag 718 på.

Det var några inlägg innan mitt inlägg. Hmm...de försvann. Jag kollar alltid bara de 2 första sidorna i allmänt och jag använder aldrig sökfunktionen. Skumt! :)

awesomooo
2014-12-07, 18:07
Varför får jag fel på 'bäcken'?

http://s9.postimg.org/njg610cwv/Sk_rmavbild_2014_12_07_kl_18_05_50.png

shirunai
2014-12-07, 22:14
Känns som detta inte säger riktigt hur snabbt man kan skriva, det beskriver hur snabbt man kan skriva av en text.

Det går ju rejält fortare när man vet vad man ska skriva för ord, nu måste man läsa och förstå ordet/bokstaveringen innan man kan skriva ned den.