handdator

Visa fullständig version : Vad som kan hända i trafiken..


samme11
2009-01-04, 15:28
Hittade denna film på garagaet : http://www.garaget.org/video/iug3k912z1wd

även fast det som händer i filmen inte händer på riktigt, visar dem vad som kan hända om man dricker eller inte har blicken på vägen osv.

Mirre
2009-01-04, 19:35
:bow: Kanske ett av de bästa inläggen? Det går aldrig att påminna för mycket. Man blir rädd när man t ex ser vissa förare sitta och smsa och köra - samtidigt. Idioti!! *grr*

shut teh face
2009-01-04, 19:41
Reklam som borde visas på tv ofta. Man kan åstadkomma sjuka skador med bilen, något som endel inte verkar förstå som kör fulla och allt möjligt.

Jag såg denna under handledarkursen inför körkortet, tror jag, nån liknande iaf.

Coldsmith
2009-01-04, 19:44
Den mådde man inget bra av att se :(. Gud så hemskt att vara tjejen i första.. skulle aldrig klara av det

Jens.Andersson
2009-01-04, 19:49
Tyckte barnet ner-grindat i jorden var värst. Undra hur fan man kan fortsätta leva om man vore föraren.

Andy.da.wohoo
2009-01-04, 19:51
Usch, hemsk film. Hoppas den öppnar ögonen för alla som ser den om vad som kan hända. För fyfan vad hemska olyckor det var!

Nordenator
2009-01-04, 19:52
Rätt kass, faktiskt.

David86
2009-01-04, 21:24
Tycker ändå en del saker var lite väl, tex första olyckan hände pga att han väjde för katten, hade inget att göra med omkörningen och högt varvande (högre hastighet) som dom verkade få det till.

coxie
2009-01-04, 21:36
Tycker ändå en del saker var lite väl, tex första olyckan hände pga att han väjde för katten, hade inget att göra med omkörningen och högt varvande (högre hastighet) som dom verkade få det till.

Å andra sidan borde varenda jävel som har ett körkort veta att man i en sådan situation inte väjer för ett litet djur.

Bra film, får en att tänka på när man kört onödigt fort i Porschen och på hojen.

saab900
2009-01-04, 22:13
Mycket bra film, då jag också är aktiv på bilforum vet jag att det finns många som bränner runt med fullgasaccelerationer och 300 hästar under huven utan att tänka sig för. Blev många rysningar där.

Läste kommentarerna under filmen. En hade mailat tv4 och frågat om de kunde visa den, men "det är omäjligt eftersom den är för våldsam och detaljerad".
Det är väl det som är så bra med den, den visar en helt osminkad verklighet. Det är sådant som får en att tänka till...

palme
2009-01-04, 22:22
Mycket bra film, då jag också är aktiv på bilforum vet jag att det finns många som bränner runt med fullgasaccelerationer och 300 hästar under huven utan att tänka sig för. Blev många rysningar där.

Läste kommentarerna under filmen. En hade mailat tv4 och frågat om de kunde visa den, men "det är omäjligt eftersom den är för våldsam och detaljerad".
Det är väl det som är så bra med den, den visar en helt osminkad verklighet. Det är sådant som får en att tänka till...

Men det skulle räcka om de visade riktiga bilder på olyckor och skadade människor på nyheterna/tidningarna. Vi behöver inte fejkade reklamfilmer. Stoppa den här löjliga censuren istället.

Manta
2009-01-04, 22:22
Läste kommentarerna under filmen. En hade mailat tv4 och frågat om de kunde visa den, men "det är omäjligt eftersom den är för våldsam och detaljerad".
Det är väl det som är så bra med den, den visar en helt osminkad verklighet. Det är sådant som får en att tänka till...

Folk gillar inte en osminkad verklighet, därför tittar vi på tv.

PowPow
2009-01-04, 22:28
Läste kommentarerna under filmen. En hade mailat tv4 och frågat om de kunde visa den, men "det är omäjligt eftersom den är för våldsam och detaljerad".
Det är väl det som är så bra med den, den visar en helt osminkad verklighet. Det är sådant som får en att tänka till...

Osminkad verklighet? Det är väl inte någon osminkad verklighet när en väjning leder till en instant kvadruppel spin i luften för att sedan i slow motion krasha in i ett kärlekspar ackompanjerat av en powerballad?

Kan vara en nyttig film ändå, såklart.

Snobbe
2009-01-04, 22:32
Men det skulle räcka om de visade riktiga bilder på olyckor och skadade människor på nyheterna/tidningarna. Vi behöver inte fejkade reklamfilmer. Stoppa den här löjliga censuren istället.

Stoppa censuren på det sättet är väl dock inte bara något positivt kanske inte är det bästa o bara lägga ut bilder på folk som precis dött/skadat sig rejält i en bilkrash jag skulle iaf inte vilja va med på en sån bild. Dock tycker jag filmen är bra men som någon sa så är det ju att han väjjer för hunden och inte farten som gör så det där händer.

saab900
2009-01-04, 22:34
Osminkad verklighet? Det är väl inte någon osminkad verklighet när en väjning leder till en instant kvadruppel spin i luften för att sedan i slow motion krasha in i ett kärlekspar ackompanjerat av en powerballad?

Kan vara en nyttig film ändå, såklart.

Ok, det jag menade var naturligtvis att det är så följderna av en trafikolycka ser ut, och vad som kan hända om du kör för fort/ kör trött/kör påverkad/ eller helt enkelt är ouppmärksam. Det är den osminkade verkligheten jag menar, det som finns bakom tidningsrubriker nästan dagligen, men som man aldrig kommer kontakt med på det här sättet om man inte skulle befinna sig på en olycksplats själv.

Palme:

Nej, vi gillar inte att tvingas möta verkligheten, man blir illa berörd, och just därför fungerar nog sådana här filmer mycket bra som komplement till plåtpoliser och att samla blås till årsstatisktiken på Essingeleden i rusningstid istället för på helgnätter.

qwerty1
2009-01-05, 13:21
bump! :hbang:

mattilainen
2009-01-05, 14:06
i sverige finns det lika många rattfulla som det finns taxi bilar ute på vägarna, lika ofta som du ser en taxi ser du någon som kör rattfull ca 16 000 om dagen kör rattfulla. Detta gör mig bara ledsen och rädd, filmen fick mig tårögd

stridis
2009-01-05, 14:27
Den där påkörningen med sms:et såg ju lite mesig ut.

Såhär kan det gå för en tränad kille som nätt och jämnt hinner stålsätta sig (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3398823&postcount=71).