handdator

Visa fullständig version : Teknik för att placera grippern korrekt i handen.


Mart|n
2009-01-04, 11:03
Qj9Ue9co4us

Tricklev
2009-01-04, 15:45
Riktigt bra video.

Morrris
2009-01-04, 18:23
Skön kille.

ingster
2009-01-05, 03:10
9 min o 30 sek för o få dedär förklarat för sig :p. Som sagt, skön snubbe ^^

Karkkan
2009-01-05, 11:10
Annars ta upp grippern från bordet och tryck ihop den:hbang:

Smml
2009-01-05, 12:22
Annars ta upp grippern från bordet och tryck ihop den:hbang:

Kör man CoC Trainer funkar det. Testa "ta upp grippern från bordet och tryck ihop" en CoC #3..

ChrisDEFC
2009-01-05, 13:03
Kör man CoC Trainer funkar det. Testa "ta upp grippern från bordet och tryck ihop" en CoC #3..

men jag tror inte han har större chans att klara det efter att ha sett denna film men men... satt med grippern i näven och kollade hela filmen och kan inte säga att jag fick ett enda tips som va vettigt. däremot det karkkan skrev va bra *popcorn*

Karkkan
2009-01-05, 13:19
CoC 2 klarar jag av att TNS.

Mart|n
2009-01-05, 14:10
Om man vill bli riktigt stark med grippers så skall man sätta grippern ordentligt. Finns ingen som helst mening med att träna TNS eller CCS såvida man inte skall certa sig för Captains of Crush eller liknande. För att träna öppenhandstyrka rekommenderar jag istället thickbar och pinch.

De tipsen han i killen visar är faktiskt väldigt bra. Sedan är det upp till er om ni vill ta åt er av det han visar.

Karkkan
2009-01-05, 14:20
Var väll mer som ett litet skämt :cool:

Tricklev
2009-01-05, 18:32
men jag tror inte han har större chans att klara det efter att ha sett denna film men men... satt med grippern i näven och kollade hela filmen och kan inte säga att jag fick ett enda tips som va vettigt. däremot det karkkan skrev va bra *popcorn*

Du ska kanske inte förvänta dig att sätta allting direkt. Personligen ska jag testa mig fram på lite olika sätt den kommande tiden och se vad som funkar bäst för mig. Att skaka av det för att man inte lyckas klämma sin gripper efter 2 försök är ungefär lika klokt som att skippa alla andra övningar som kräver någon form av teknikträning, böj, mark, osv.

EkarN
2009-01-05, 21:43
Kör man CoC Trainer funkar det. Testa "ta upp grippern från bordet och tryck ihop" en CoC #3..

De som faktiskt gör det tar man av hatten för. Och bugar. Djupt.

hoikka poika
2009-01-05, 23:33
Nu har jag inte sett filmen, men jag kör ändå: Jag tycker att jag inte hittar något naturligt grepp för grippern i vänster hand. Jag misstänker att det beror på hur "handtagen" är fästa på fjädern, "fingerhandtaget" hamnar närmare fingrarna på höger hand, någon annan som upplever samma sak?

PS. Det hjälper nog inte att jag är svagare i vänstern, men ändå ...

Hemi
2009-01-06, 00:13
Är det M Samuelsson som klämmer ihop dem med enbart tre fingrar (utan lillfingret)? Man utvinner större styrka så då de tre, ring lång och pekfinger hamnar längre ut på handtaget för bändkraftens skull. Jag kunde inte lyssna inte på den här videon men framgik det? han använder halva lillfingret. Tränar själv supermycket handstyrka men använder aldrig grippers så jag vet inget.

ChrisDEFC
2009-01-06, 00:20
Du ska kanske inte förvänta dig att sätta allting direkt.

Det gör jag inte heller så det är ju bra då.

Honken
2009-01-06, 01:49
Visste inte att Dexter tränade med grippers.
http://images.eonline.com/eol_images/Entire_Site/20080221/293.hall.dexter.022108.jpg

Tricklev
2009-01-06, 16:04
Förövrigt har han sjukt stora händer, när jag har grippern så långt ut kan jag inte nå det andra benet, vilket gör det rätt svårt att få den o ligga still när jag försöker nå andra handtaget. Något att öva vidare på, eller får folk med små händer helt enkelt sätta den betydligt längre in?

bubbe
2009-01-07, 15:08
Aha!

Klämde ihop min CoC 2 direkt när jag provade nu. Har inte lyckats trycka den förutom då jag köpte den för 2 år sen.

Mantus
2009-01-07, 15:24
Bra guide. Känns riktigt bra att få lite tekniktips särskilt som små händer och RB inte riktigt går ihop.

Homunculus
2009-01-07, 20:07
Bra guide. Känns riktigt bra att få lite tekniktips särskilt som små händer och RB inte riktigt går ihop.

Skulle det vara någon skillnad i storlek mellan CoC och RB? Hur mycket i så fall?

Mantus
2009-01-08, 04:47
Skulle det vara någon skillnad i storlek mellan CoC och RB? Hur mycket i så fall?

Det har jag uppriktigt sagt ingen aning om, däremot skiljer det en hel del i vidd mellan handtagen på min värdelösa HG och mina RB.

Mantus
2009-01-08, 04:50
men jag tror inte han har större chans att klara det efter att ha sett denna film men men... satt med grippern i näven och kollade hela filmen och kan inte säga att jag fick ett enda tips som va vettigt. däremot det karkkan skrev va bra *popcorn*

Men vad glad du måste vara då du nu kom fram till att du har så perfekt teknik att den inte går att förbättra. Jag som inte till fullo bemästrat grippers och inte har lika långa fingrar som en babian fick i alla fall en del värdefulla tips.

Halldin
2009-01-08, 10:11
Skulle det vara någon skillnad i storlek mellan CoC och RB? Hur mycket i så fall?
RB är snäppet vidare än CoC, har inga exakta siffror dock.

Mart|n
2009-01-08, 10:47
Samt att äldre RB grippers hade något tjockare handtag än vad de har nuförtiden.

Mart|n
2009-01-09, 09:07
Rvm_m6NFSMA

CoC #4!

:hbang:

Halldin
2009-01-09, 09:21
Svårt att se om sättningen var korrekt men det är brutalt att få ihop den ändå. :)

Såg att man kan certa sig för CoC #3.5 nu också, något för dig Martin?

DudX
2009-01-09, 09:33
Själv har jag beställt en COC #3. Hoppas att jag får ihop den.
Får iaf ihop COC #1.5 typ 20-30ggr. Så det borde gå iaf med 1rep :)

Testade också tekniken i videon, fynkar fina grejjer va :D

Halldin
2009-01-09, 09:47
Själv har jag beställt en COC #3. Hoppas att jag får ihop den.
Får iaf ihop COC #1.5 typ 20-30ggr. Så det borde gå iaf med 1rep :)

Testade också tekniken i videon, fynkar fina grejjer va :D
Det tror jag definitivt inte att du gör, men hoppas kan man. ;)

Mart|n
2009-01-09, 09:50
Svårt att se om sättningen var korrekt men det är brutalt att få ihop den ändå. :)

Såg att man kan certa sig för CoC #3.5 nu också, något för dig Martin?

Den är klart godkänd för parallell sättning. Jag har ett klipp på youtube där jag stänger #3.5 med kreditkortssättning. Några millimeter ifrån med vänstern, men stängd med högern.

JXyL1G_msKM

Karkkan
2009-01-09, 17:23
:bow::bow::bow:

Rockhard
2009-01-10, 11:30
Förövrigt har han sjukt stora händer, när jag har grippern så långt ut kan jag inte nå det andra benet, vilket gör det rätt svårt att få den o ligga still när jag försöker nå andra handtaget. Något att öva vidare på, eller får folk med små händer helt enkelt sätta den betydligt längre in?

Jag har ganska små händer tycker jag och fast jag får den att stanna kvar långt ut så är jag betydligt svagare i det läget, starkast är jag när den ligger mitt i handflatan. Tror det har att göra med att jag har korta fingrar...

Tricklev
2009-01-10, 14:20
Jag har ganska små händer tycker jag och fast jag får den att stanna kvar långt ut så är jag betydligt svagare i det läget, starkast är jag när den ligger mitt i handflatan. Tror det har att göra med att jag har korta fingrar...

Jo funderar på något liknande, trots idogt testande så fick jag ingen av placeringstipsen ifrån videon att fungera alls.

kotten777
2011-11-24, 14:18
Om man vill bli riktigt stark med grippers så skall man sätta grippern ordentligt. Finns ingen som helst mening med att träna TNS eller CCS såvida man inte skall certa sig för Captains of Crush eller liknande. För att träna öppenhandstyrka rekommenderar jag istället thickbar och pinch.

De tipsen han i killen visar är faktiskt väldigt bra. Sedan är det upp till er om ni vill ta åt er av det han visar. Martin! Tycker du man ska träna med paralell sättning ? :)