handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om denna träningen till min kropp?


Assazel
2003-07-16, 13:10
Hej igen! efter 2 månader skall jag tillbaka till träningen igen. (Varit sjuk)

Jag har snabb ämnesomsättning och en väldigt smal kropp. Jag vill inte bygga upp så mycket volym utan mer se slimmad ut (disco). Jag hade tänkt att öka från 4-6 reps till 8-10 reps på alla muskler utom Triceps där jag håller kvar på 4-6. Här vill jag nämligen öka volymen snabbare

Är det ett bra upplägg tror ni?

Martin
2003-07-16, 13:41
Det är väl bara att testa och se hur det går.

dude
2003-07-16, 13:49
tror inte att du skulle öka mer volym om du kör färre reps.. snarare tvärt om..

stefan82
2003-07-16, 13:59
Ifall du vill öka volymmässigt ska du köra 4-6 reps och då ska du inte orka mera alltså tUUUnnnnggaa vikter

dude
2003-07-16, 14:33
tror faktiskt att du ökar mer i volym vid högre reps.. men styrkan kommer snabbare vid lägre..

DrP
2003-07-16, 14:48
Tror inte man kan svara på ett enkelt sätt vilket av metoderna som är bäst. Det är ju två skolor. Vissa kör få rep och vissa kör tokmånga. Bäst är nog att periodisera, alltså köra olika under olika perioder under året. Kolla in max-ot. Det bygger på köra tungt. Få rep få set.
http://www.muskelbyggarn.com/training.html

Åse Columbus
2003-07-16, 14:49
Originally posted by dude
tror faktiskt att du ökar mer i volym vid högre reps.. men styrkan kommer snabbare vid lägre..

volymen kommer med lägre o tyngre reps...

Grahn
2003-07-16, 14:57
Tung träning och många set ger ju oxå hög volym på träningen vilket stimulerar muskeltilväxt minst lika bra.
Styrka ger stora muskler.

Mr_fit2002
2003-07-16, 15:38
Enligt mig är det variation som gäller när man ska öka i muskelmassa och volym. Sen spelar såklart kosten en viktig roll för muskelutvecklingen. Jag tror inte att jag kan säga att du ska köra si eller så, utan det är bara att testa sig fram för att hitta vad som fungerar för dig. Vi är som sagt alla unika

M V H/Fredde

Pressarn
2003-07-16, 21:15
Varför inte kombinera båda och köra något som liknar pyramiden? Det tycker jag är skönt iaf.

Wilson
2003-07-17, 01:03
Det knäppa med muskler och träning är...
att man kan öka i styrka kontinuerligt men ändå inte se några ökningar i muskelmassa :confused:

Har det med explosiva och uthålliga fibrer att göra? Explosiva (röda) blir ju betydligt större än uthålliga (vita)

Grahn
2003-07-17, 08:40
Originally posted by Wilson
Det knäppa med muskler och träning är...
att man kan öka i styrka kontinuerligt men ändå inte se några ökningar i muskelmassa :confused:

Har det med explosiva och uthålliga fibrer att göra? Explosiva (röda) blir ju betydligt större än uthålliga (vita)

Har mer att göra med att du lär dig använda det du har bättre istället för att bygga muskler i onödan, kan oftast avhjälpas med att äta mer.

Eftersom styrketräning avnänder explosiva fibrer så förstår du säkert att det inte har med det att göra.

Assazel
2003-07-18, 15:20
jag tror inte du bygger din teori på egna erfarenheter, utan vad du läst och vad du hört.

Jag kan än sålänge intyga att jag växer inte ett dug på få reps och tunga vikter.

Har sen i måndags börjat med många reps och lite lägre vikter... ger besked om ett par månader om det hjälpte...

zombiealex
2003-07-18, 16:46
Ät mera så att du orkar med tyngre vikter. Detta gör att du kommer att växa. Glöm inte att vila!