handdator

Visa fullständig version : Otrohet eller ej?


hemlis
2009-01-03, 13:24
Sag att din flickvan eller pojkvan gar ut en kvall utan dig med sina kompisar. Senare far du reda pa att hon eller han har hanglat med en annan pa klubben.

Tycker du att det ar otrohet?




Bakgrunden till att jag fragar ar att jag har haft en flickvan som hanglade med en annan kille nagra manader in i varat forhallande da hon var valdigt full. hon var jatteledsen for det och berattade det med en gang. vi pratade och hon sa att det ska inte handa igen. 2 manader senare hande det igen och den har gangen var hon inte lika full, hon berattade efter nagra dagar vilket jag tycker ar bra for hon kunde hallt tyst, men att hon gjorde sahar igen gjorde att jag tappade all tillfortro till henne och sedan gick vi skiljda vagar. Nu efter nagra manader kontaktade hon mig och ville traffas, vilket vi gjorde och hon sa att hon alskar mig och hon var saker pa att hon hade lekt klart och var 100 pa att hon inte ar intresserad av andra killar langre... hon fyller snart 20 och levt singelliv i nagra manader. jag har kanslor for henne men jag litar inte pa hene en sekund. skulle kunna vara lycklig med henne for hon ar en valdigt fin tjej pa manga satt men... jag tror hon har fatt smak for nattliv och jag litar som sagt inte pa henne. jag tycker att, om hon menar nar hon sager att alskar mig och allt det har, sa valjer hon mig fore att ga ut pa klubbar eller traffa sina killkompisar hadanefter, for att visa att jag betyder mer. jag tror inte hon ar beredd att gora detta hursomhelst, och om det ar sa, sa tolkar jag det som hon inte menar nar hon sager att hon alskar mig och vill forsoka igen.

Kom garna med asikter!

Yankeee
2009-01-03, 13:27
Du får väl förklara för henne att du inte accepterar ett sådant beteende och att en förutsättning för en eventuell fortsättning av ert förhållande är att hon är dig trogen. Köper hon inte det är det inte så mycket att diskutera.

Sedan är det självklart att hon ska kunna gå ut med sina killkompisar utan att du misstänker att hon slabbar runt varje gång. Du måste, om ni ska få till ett fungerande förhållande, lita på henne.

Yes
2009-01-03, 13:29
Ja, det är otrohet och min åsikt är även den att man måste kunna lita på sin partner.

coxie
2009-01-03, 13:32
Enligt mig är det otrohet.

Lösning: Kedja fast henne vid spisen.

BigForre
2009-01-03, 13:35
Det kommer inte fungera att ställa det ultimatum du vill ställa och det kommer inte heller att fungera att vara ihop med henne om du inte litar på henne. Otrohet är inte något som stämplas med fysiska gränser, men ett hångel är otrohet för mig.

Ignatius72
2009-01-03, 13:35
Packad eller ej så är det klart att bruden är otrogen. Kedja inte fast henne vid spisen för då får du gå och handla själv.

frambogir
2009-01-03, 13:37
Solklart fall av otrohet, jag hade blivit så förstörd av en sån sak :(

Scratch89
2009-01-03, 13:38
Problemet med att något är otrogen är att båda kommer bli förstörda av det, sakta men säkert. Du kommer inte kunna lite på henne, vilket leder till att du inte vill att hon går ut med sina killkompisar, vilket leder till att hon blir sur. Har man en gång varit otrogen är det väldigt lätt att halka dit igen, och om hon dessutom känner pressen från dig, att hon ska vara otrogen, så kan tankarna bli "han tror ju ändå att jag kommer göra det!".

hemlis
2009-01-03, 13:41
Det kommer inte fungera att ställa det ultimatum du vill ställa och det kommer inte heller att fungera att vara ihop med henne om du inte litar på henne. Otrohet är inte något som stämplas med fysiska gränser, men ett hångel är otrohet för mig.

nej precis. tillit ar allting. om hon inte forstar det och visar att hon vill bygga upp ett fortroende igen sa ar hon inte serios.

joriice
2009-01-03, 13:42
Säg att nästa gång hon skulle få för sig att göra samma sak, så kan hon räkna med konsekvenser.

Börja smid på en hämnd plan redan nu är mitt tips! Bara för "ifall att" : ]

Yankeee
2009-01-03, 13:42
Men du kan ju inte begära att hon ska ge upp sitt liv för dig, det är en helt annan femma än att vara dig trogen.

hahavaffan
2009-01-03, 13:47
Solklart fall av otrohet. Håll avstånd.

hemlis
2009-01-03, 13:48
Men du kan ju inte begära att hon ska ge upp sitt liv för dig, det är en helt annan femma än att vara dig trogen.

nej precis det vill jag ju inte, och sa ska det inte behova vara. den enda losning som jag ser ar att hon forstar att hon maste visa sig trustworthy igen, pa nagot satt.

jag ar val ratt dum om jag ger henne en tredje chans.
men nar det ar kanslor inblandat blir man latt dum.

Yankeee
2009-01-03, 13:49
nej precis det vill jag ju inte, och sa ska det inte behova vara. den enda losning som jag ser ar att hon forstar att hon maste visa sig trustworthy igen, pa nagot satt.

Det känns som att det är dömt att misslyckas redan från början om man har den inställningen.

mini
2009-01-03, 13:51
Ja, det är otrohet (så länge ni inte uttalat att det är ok vilket jag antar att ni inte har) men nej, du kan inte kräva att hon ska sluta träffa sina kompisar eller sluta gå ut. Hon är 20.

Yankeee
2009-01-03, 13:52
Ja, det är otrohet (så länge ni inte uttalat att det är ok vilket jag antar att ni inte har) men nej, du kan inte kräva att hon ska sluta träffa sina kompisar eller sluta gå ut. Hon är 20.

Precis, det är först när kvinnorna börjar komma upp i ålder som man kan ställa sådana krav.

Yes
2009-01-03, 13:53
nej precis det vill jag ju inte, och sa ska det inte behova vara. den enda losning som jag ser ar att hon forstar att hon maste visa sig trustworthy igen, pa nagot satt.
Tänk på att hon faktiskt visat sig opålitlig två gånger redan. Du väljer förstås själv hur allvarligt du tar på sånt och vi som inte känner henne kan ju endast bedöma hennes karaktär baserat på det du berättar. För egen del tycker jag dock det låter som ett misstag att ta tillbaka henne.

mini
2009-01-03, 13:55
Precis, det är först när kvinnorna börjar komma upp i ålder som man kan ställa sådana krav.

Precis. Eller så slutar du missförstå med flit.

Arnesson
2009-01-03, 13:57
Otrohet och jag råder dig till att öeta vidare, en gång är knapp förlåtbart, två gånger är i min värld helt otänkart..

Racso
2009-01-03, 14:40
Dumpa...

sundvall
2009-01-03, 14:59
Ja det är otrohet. Och nej, du ska inte ge henne någon chans igen, ICKE. Gör du det kan du ge dig faan på att hon inom högst ett halvår varit otrogen igen, jezuz hon har redan varit det 2ggr och du sitter ens och FUNDERAR på det?

Denna tjej är inte bra skit, bort med kontakten.

Imni
2009-01-03, 15:01
Ja det är otrohet. Jag skulle ha lite svårt att lita på en sån donna efter att hon gjort det 2 ggr på ganska kort tid.

Nitrometan
2009-01-03, 15:05
Ja, det är otrohet.

Eftersom har gjort det två gånger så skulle jag inte ge henne fler chanser.



Vad betyder "Osaker"?

ryssen
2009-01-03, 15:17
snyt dig och gå vidare. det finns andra som inte lider av hennes tendenser.

hemlis
2009-01-03, 15:20
Ja, det är otrohet.

Eftersom har gjort det två gånger så skulle jag inte ge henne fler chanser.



Vad betyder "Osaker"?

Osäker ska det vara. kan inte skriva ä. kopierade nu...

Frillan
2009-01-03, 15:33
Fy fan, vidrigt. Står inte ut med att ens partner är otrogen när man byggt upp all tillit under x antal år.

Nitrometan
2009-01-03, 15:35
Osäker ska det vara. kan inte skriva ä. kopierade nu...
Jo. Jo. Det hajade jag.

etwNuITBgPE



Har du gjort slut med henne?

hemlis
2009-01-03, 15:55
Jo. Jo. Det hajade jag.


Har du gjort slut med henne?

vi ar inte tillsammans sen nagra manader. hon har tagit upp kontakten igen nu.

maaherra
2009-01-03, 16:10
Tillit är väldigt svårt, men absolut inte omöjligt att bygga upp igen.
Båda måste dock vara beredda på att det inte blir en walk in the park och
ställer rätt stora krav på båda vad gäller uppoffringar, är ni beredda på det?

LindaS
2009-01-03, 16:17
Ja och +1 på maaherra.

userfriendly
2009-01-03, 16:38
Ja, det är otrohet (så länge ni inte uttalat att det är ok vilket jag antar att ni inte har) men nej, du kan inte kräva att hon ska sluta träffa sina kompisar eller sluta gå ut. Hon är 20.

Agree.

Mickeee?
2009-01-03, 16:47
Om du tycker det är otrohet är det upp till dig, inte vad vi tycker....annars gå på hur hon AGERAR/GÖR och skit i vad hon SÄGER/KÄNNER..

LindaS
2009-01-03, 16:49
Om du tycker det är otrohet är det upp till dig, inte vad vi tycker....annars gå på hur hon AGERAR/GÖR och skit i vad hon SÄGER/KÄNNER..
Hm, ska han bry sig om vad vi tycker eller ska han inte göra det..?

Mickeee?
2009-01-03, 16:51
när det gäller otrohet spelar det INGEN som helst roll vad vi anser vara otrohet...bara hur han känner kring situationen ;)

LindaS
2009-01-03, 16:58
när det gäller otrohet spelar det INGEN som helst roll vad vi anser vara otrohet...bara hur han känner kring situationen ;)Jag är med.. Blev bara lite förvirrad när du säger det och sedan säger du vad du tycker att han ska göra. (Retas lite)

drakfelt
2009-01-03, 17:03
jag hade inte fixat det första gången heller, hade inte kunnat lita på henne

Tolkia
2009-01-03, 17:13
Ja, det är otrohet, ja, ni behöver uppenbarligen prata om hur ni ser på det att ha ett förhållande och hur ni vill ha det och nej, det är inte ett vettigt krav att hon skall "visa sig trustworthy", helt enkelt för att det är omöjligt att göra det (hur hade du tänkt dig att "beviset" skulle se ut?). +1 på Yankeees första post.

Kappman
2009-01-03, 19:37
Otrohet. Gå vidare. Du kommer aldrig att börja lite på henne igen. Det är kört. Det finns fler.

stevebc
2009-01-03, 19:43
Som jag ser det finns det två alternativ:

1. Yankees första inlägg. Säg som det är: att du inte accepterar det, men om du är misstänksam/svartsjuk så är det dödsdömt.
2. Gå vidare.