handdator

Visa fullständig version : Tips på måltidsersättare!


Pontik
2009-01-03, 00:11
Tjena! ska Deffa nu inför sommaren och funderar på måltidsersättning, för har inte alltid tid att fixa mat eller om skolmaten är äcklig så..*spy* Men iaf tränar 5 dagar veckan styrka och motion efter det. Så vill ha tips på billiga och bra måltidsersättare. Mvh

kalajset
2009-01-03, 01:00
Hej, vill inte moralisera alltför mycket, men tyvärr inte den bästa av idéer att ersätta riktig mat med måltidsersättningar av olika slag, så länge man inte lider av extrem övervikt/har väldigt svårt för att gå ner i vikt, etc etc. Låter som du är relativt ung, och då finns det enligt min åsikt verkligen ingen anledning att ens överväga måltidsersättningar.

Om nu skolmaten är så äcklig att den inte "går att äta", brukar det ju åtminstone finnas sallad, knäckebröd, mjölk och smör. Ät detta istället är min ärliga åsikt. Även om det ofrånkomligt bästa vore ifall du trots allt fick i dig skolmaten. Hur stor viktnedgång vill du göra?

Pontik
2009-01-03, 13:07
Hej, vill inte moralisera alltför mycket, men tyvärr inte den bästa av idéer att ersätta riktig mat med måltidsersättningar av olika slag, så länge man inte lider av extrem övervikt/har väldigt svårt för att gå ner i vikt, etc etc. Låter som du är relativt ung, och då finns det enligt min åsikt verkligen ingen anledning att ens överväga måltidsersättningar.

Om nu skolmaten är så äcklig att den inte "går att äta", brukar det ju åtminstone finnas sallad, knäckebröd, mjölk och smör. Ät detta istället är min ärliga åsikt. Även om det ofrånkomligt bästa vore ifall du trots allt fick i dig skolmaten. Hur stor viktnedgång vill du göra?


Vill gå ner 5-7 kg och förlora så lite muskler som möjligt

kalajset
2009-01-03, 16:45
Vill gå ner 5-7 kg och förlora så lite muskler som möjligt

Fixar du utan några som helst problem utan måltidsersättare, jag hade definitivt sparat mina pengar om jag var du. Lycka till!