handdator

Visa fullständig version : Gain Bolic 6000


de_varzha
2009-01-02, 11:19
Fick precis en försenad julkapp som innehöll Gain Bolic 6000 :confused:
Jag kör hårda pass kamsport (MMA) i vanliga fall, och undrar om jag får ut något av denna? Det är ***** som har tillverkat den. Någon som känner igen märket och vet ngt om det?

Jag ska tävla regelbundet och vill inte öka i vikt, och detta är ju en gainer. Verkar inte vara en bra kombination :smash:

King Grub
2009-01-02, 11:32
Det är snabba kolhydrater och protein, precis som alla andra gainers. Ingen skillnad.

Du går inte upp mer i vikt av X kcal "Gain Bolic" än av X kcal potatis och tonfisk eller av X kcal "Diet Fuel" och liknande.

Den fungerar som återhämtningstillskott efter vilken typ av intensiv träning som helst.

de_varzha
2009-01-02, 12:18
Klart jag inte gör ;)
Denna verkade lite intressant iochmed att det är kreatin med i.
Men min fråga var igentligen, kommer jag som kampsportsutövare ha användning av denna om jag samtidigt inte vill dra ner på min vanliga mat (i stora mängder) och inte vill gå upp i vikt? Har förut kört enbart med protein och några kurer kreatin.

King Grub
2009-01-02, 12:22
Ligger du i kaloribalans nu, dvs varken går upp eller ned vikt, kommer du att gå upp i vikt om du lägger till den här produkten, precis som du skulle gå upp om du lade till samma kalorimängd mer mat.

de_varzha
2009-01-02, 12:24
Okej. Någon som vet något om märket då?
Smak/Konsistens? Har Vanilj här

z_bumbi
2009-01-02, 13:18
Har du en burk hemma är det väl bara att smaka?

Av den innehållsdeklarationen jag har hittat är det omöjligt att säga hur mycket kreatin den innehåller, maila någon som säljer den och fråga på ett ungefär. Förhoppningvis är det inga större mängder per 100 g.
Jag antar att det står listad på burken hur mycket vitaminer och mineraler den innehåller men äter man övrigt bra mat finns det ju inget behov av något större tillskott av sådana så jag ser helst att en gainer inte har extra tillsatser av det slaget. I det här fallet är det dessutom helt sjuka doseringsanvisningar så det kan bli ett problem om någon maxar doseringen.
Får någon för sig att följa de högsta doseringsanvisningarna så kommer det nästan garanterat att leda till en rejäl viktökning med 2300 kcal extra per dag och en nätt summa av 90 g protein bara från gainern..

Slutsats
Doseringsanvisningarna är alltså inte bra men håller man sig till att använda den efter och/eller i samband med träningen och anpassar mängden till sin egen nivå så är det en vanlig gainer. Gissningvis utan att kreatinmängden påverkar i någon större utsträckning.

Onigiri
2009-01-02, 13:18
Smaka? ;)

de_varzha
2009-01-02, 13:58
Anledningen till att jag frågade om smaken var att jag funderar på att försöka byta bort den ;) Är som sagt inte i behov av att gainer utan isf enbart proteinen

Morty
2009-01-02, 14:51
Gainer är ju optimalt efter träning. Varför vill du inte ha den? Glukogensyntesen hämmas om du inte intar några kolhydrater efter träning. Nu vet jag inte hur nära passet du äter, men det är bättre med en gainer än inget alls precis runt träningen.

C.E.J.
2009-01-02, 17:38
Anledningen till att jag frågade om smaken var att jag funderar på att försöka byta bort den ;) Är som sagt inte i behov av att gainer utan isf enbart proteinen

Om du inte vill ha gainern för att du kommer gå upp i vikt om du lägger till den så är inte proteinpulver nåt för dig heller, eftersom du skulle gå upp i vikt om du la till det också.

de_varzha
2009-01-04, 12:56
Ursäkta om jag lät som en novis på ämnet, ska formulera mina frågor bättre nästa gång.

Jag förstår helt klart att om jag lägger till något till min kost när jag är i energibalans. Anledningen till att jag inte gillar gainers är att oftast anser jag att andelen kolhydrater kontra protein brukar vara något överdriven åt kolhydrats hållet. Därför brukar jag blanda själv med protein och maltodextrin och ev kreatin för att få en blandning som jag är nöjd med och känner att den funkar.

Det jag mest funderade på var iochmed kampsporten om det var mer lönsamt med ett ökat kolhydrat intag i samband med träningen, då jag på gymmet körde anaerobisk träning och nu blir det till större delen aerobisk.

Sen även om någon som hade bra/dåliga erfarenheter av märket, och även smaken.

C.E.J.
2009-01-04, 13:12
Fast om du redan blandar protein och maltodextrin själv verkar det ju dumt om du skulle köpa den där Gain Bolic 6000 när du kan blanda ihop den mängd protein och kolhydrater du har med ditt protein- och maltodextrinpulver?
Kampsport kräver väl rimligen mer kolhydrater än styrketräning iaf, så ett ökat kolhydratintag skulle nog vara bra. Sen om du har utrymme i din kost för mer kalorier eller inte, det vet bara du.

de_varzha
2009-01-04, 21:32
*slap* Hehehe, om du läser lite längre upp i tråden så ser du att jag fick det i försenad julklapp.

C.E.J.
2009-01-04, 23:51
Kolla på din burk om en portion innehåller mer kalorier än den protein+maltodextrin shake du brukar göra. Om den gör det skulle du kunna använda den när det inte är så mycket tävling, off season, för att ha bättre återhämtning från ditt kampsportande under den perioden, för att sedan återgå till din vanliga shake när tävlingar närmar sig, för att bli av med den kroppsvikt du skulle lägga på dig av Gain Bolic.