handdator

Visa fullständig version : Min (förmodade) utveckling


ThisIsTheOne
2009-01-02, 10:44
Inte överdrivet muskulös med lite för mycket kroppsfett och säkert inte med det optimala utförandet i övningarna, men med en jävla vilja att utvecklas. Så vill jag, som fyller 28 i år, presentera mig för er som orkat läsa ända hit.

Längd: 187
Vikt: 91
BF: 19.5%
Träningshistoria: Jag har sedan ett halvår tillbaka tränat så seriöst det går utan att ta tjänstledigt från jobbet och nonchalera tjejen/kompisarna helt. Dessförinnan har jag haft en period (våren 2006-februari 2008) då jag visserligen tränade hårt, men tänkte inte mer på kosten än att jag kunde trycka i mig en burk pepparkakor till middag. Resultaten blev därefter också.

Nu står 4-5 pass i veckan på schemat och min huvudsakliga poäng med den här journalen är att kunna följa min egen utveckling samt att få tips och råd från de som är kan sin sak.

Morgonens (tränar nästan alltid innan jobbet mellan 07.15 och 08.15) rygg- och axelpass såg ut enligt följande:

Axlar multi (en övning, närmat omöjlig att förklara, som PT:n givit mig under en av de fyra PT-timmar jag kostat på mig):
20 kg x 12 reps stående, 15 kg x 12 reps liggande på bänk
Latsdrag brett grepp:
75 kg x 6 reps x 2 set, 60 kg x 6 reps x 1 set (avslutande på 60 efter de tre seten med smalt grepp)
Latsdrag smalt grepp:
60 kg x 6 reps x 3 set
Militärpress:
40 kg x 6 reps x 1 set, 40 kg x 4 reps x 3 set
Supported chins
(85% av kroppsvikt, fixar ännu inte lyfta mina 90+):
6, 4, 4
Hantelrodd:
30 kg x 8 reps x 3 set
Shrugs:
80 kg x 8 reps x 4 set

Imorgon vila innan söndag innebär bänkpress och pass 2 av MM2K-programmet som jag och en polare bestämt oss för att följa. Mitt PB på 82.5 kg skall upp över 100 innan sommaren.

ThisIsTheOne
2009-01-02, 14:37
Och programmet i sin helhet är upplagt så här...

Ben - Måndag
Knäböj i smith
Benpress
Vadpress
Liggande lårcurl
Benspark

Bröst/triceps - Tisdag
Bänkpress
Dips
Sned hantelpress
Tricepstryck i maskin
Peckdek
Pushdown
Hantelpress
Omvänd stångcurl för underarm

Rygg/axlar - Torsdag
Axlar multi
Latsdrag
Militärpress
Supported chins (85% av kroppsvikt)
Hantellyft framåt
Rodd/hantelrodd
Cabledrag
Marklyft

Biceps/mage - Fredag
Scottcurl
Hängande benlyft
Hantelcurl
Mage på boll
Mage sida
Bicepscurl i cable
Crunches

Att en del av ovanstående benämningar inte säger så mycket - som t ex mage på boll - får vi acceptera så länge.

Nu 250 g Lidl-Kvarg med Fun light och valnötskärnor.

ThisIsTheOne
2009-01-03, 16:23
En dryg timmes före frukost-promenad i högt tempo gav en försmak på vad februari till maj kommer att bjuda betydligt mer av när 6-7 kg fett ska skalas av.