handdator

Visa fullständig version : Darkfall tråden!


Dav0d
2009-01-02, 08:05
Darkfall, nästa hypade MMORPG utan att någon reklam har visats ifrån utvecklarna. Anledningen till hypen är att spelet ska träffa ett område inom mmo genren som inte någonsin gjorts på ett bra sätt. Sandbox, frihet och full pvp med full loot.

Spelet som ligger på en bra nivå med grafiken men förhoppningsvis utmärkt nivå med användarmöjligheterna och friheten.

Ni som inte vet vad jag menar, här har ni en film.
http://www.youtube.com/watch?v=SlV3iTzAf9U&feature=related
Samt en features thread, som tar upp i princip allt som spelet sägs innehålla.
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=43318

Jag nämnde detta spel första gången för 2 år sedan i en tråd gjord av Zakath angående Roma Victor spelet som tyvärr aldrig hade sitt genombrott. Anledningen till varför jag tror att detta spel kommer hålla är för att utvecklarna har sitt egna tillvägagångssätt när det kommer till att skapa detta spel, till skillnad från majoriteten och deras konstanta reklam pumpande metod. Gör ett bra spel, låt det sälja sig själv.

I alla fall, vilka är det som haft en titt på detta och dreglat kring möjligheterna? Sätter upp en poll för kul skull :)

kimozabe
2009-01-02, 10:35
Älskade det fria o breda gameplayet i Ultima Online.
Darkfall verkar ju behålla alla bra element från just Ultima Online.

Måste provas, när är släppet/beta?

willis
2009-01-02, 11:39
Jag gillar verkligen att dom (försöker) skapa en sandbox. Tyvärr kommer Darkfall misslyckas precis som Conan, WAR etc. Det är som en bekant jag lirade SWG med sa;

"Right now WoW is the worst thing that ever happened to MMOs. You have a large majority of the MMO landscape that know nothing of MMOs except WoW and now want the carebear, whorish nature of WoW to go into other games.

And I think sandbox games are dead. People want/need to have their hand held and paraded around from place to place, not be dropped into a virtual world where you are given a melon and told to go do whatever you please."

Magnus N
2009-01-02, 12:36
Älskade det fria o breda gameplayet i Ultima Online.
Darkfall verkar ju behålla alla bra element från just Ultima Online.

Måste provas, när är släppet/beta?

Håller på med closed beta just nu vad jag vet, open beta någon gång nästa vecka ryktas det om och lanseringen är satt till den 22e januari.

Tricce
2009-01-02, 12:39
Jag tror inte dom kommer få så stor spelarbas.

Tomten
2009-01-02, 12:47
Jag har följt DF utveckling sen de började utveckla det i ett garage i norge för en åtta år sedan eller så :P

Potential har det nog, tyvärr så kan jag inte börja spela det direkt när det kommer ut eftersom jag under min vistelse i Japan bara har tillgång till en laptop som det inte går att spela spel på. :D

Tomten
2009-01-02, 12:57
Jag gillar verkligen att dom (försöker) skapa en sandbox. Tyvärr kommer Darkfall misslyckas precis som Conan, WAR etc. Det är som en bekant jag lirade SWG med sa;

"Right now WoW is the worst thing that ever happened to MMOs. You have a large majority of the MMO landscape that know nothing of MMOs except WoW and now want the carebear, whorish nature of WoW to go into other games.

And I think sandbox games are dead. People want/need to have their hand held and paraded around from place to place, not be dropped into a virtual world where you are given a melon and told to go do whatever you please."

Nja, det där stämmer inte. Det stämmer att inget spel kommer bli lika stort som WOW på bra länge (om någonsin), men spel som Eve-Online och Second-Life är nog bevis på att både du och din SWG kompis har fel. För att få ett spel att gå runt behövs inte en så fruktansvärd stor skara användare. När de tjänat in utvecklingskostnaden så är ju allt som behövs att de får in nog mycket pengar för att hålla igång servrarna och betala de anställda som fortfarande arbetar med spelet och kundtjänsten.

Halldin
2009-01-02, 13:59
Ultima Online var optimalt i sina glansdagar, det bästa det kan göra (och något MMORPG öht.) är att försöka nå upp till klassen som det höll då.
(Nu talar jag om friheten etc., inte användarvänligheten)

Klein
2009-01-02, 14:10
Runescape var ganska långt ifrån något care bear spel innan ändringarna som gjordes i början av 2008 och ändå var det (och är fortfarande) det näst största spelet efter wow. Man kunde pka och loota det mesta offret hade på sig. Man kunde staka allt man hade i duel arena. Man kunde förlora riktigt värdefulla grejer helt enkelt. Spelet har dock något gemensamt med wow. Det finns en jäkla massa saker att göra på individuell basis. Det är nog mest där flertalet spel brister. Det finns för lite saker att göra som ger stimulerande belöning i flertalet spel helt enkelt. Lootningen och riskerna är knappast problemet för nåt så kallat hardcore-spel.

shadowfire
2009-01-02, 14:22
Men helvete då!! Sådana här trådar borde bannas direkt från kolo.
Jag som precis har bestämt mig för ett bra träningsår osv, wow sabbade stora delar av 2008 för mig. Goddamned, detta liret lär jag bli fullständigt såld på om det är så bra som trailern där visade.

Ultima Online ägde sönder WOW fullständigt vad gällde friheten och känslan av att bygga hus, skaffa hem, möbler, inredning, ha en egen vendor o sälja prylar genom osv osv. Dessutom gillade jag inte WOW's instanser.

Hoppashoppashoppas att spelet får karaktär och att de riktiga mmorpglirarna går över till detta och lämnar kidzen till wow.

willis
2009-01-02, 16:17
Nja, det där stämmer inte. Det stämmer att inget spel kommer bli lika stort som WOW på bra länge (om någonsin), men spel som Eve-Online och Second-Life är nog bevis på att både du och din SWG kompis har fel. För att få ett spel att gå runt behövs inte en så fruktansvärd stor skara användare. När de tjänat in utvecklingskostnaden så är ju allt som behövs att de får in nog mycket pengar för att hålla igång servrarna och betala de anställda som fortfarande arbetar med spelet och kundtjänsten.

Tänk på att både EVE och SL är äldre än WoW.
Det han skriver stämmer då en majoritet av MMO-spelarbasen (efter WoW) är småglin som inte klarar av sandbox-spel. De som spelar EVE och andra MMOs är samma gamla rävar som lirat det sen innan WoW.
Pga WoW så görs inte sandbox-spel längre. Se WAR, AoC etc - spel som hade kunnat vara bra.

jwzrd
2009-01-02, 16:30
Nja, det där stämmer inte. Det stämmer att inget spel kommer bli lika stort som WOW på bra länge (om någonsin), men spel som Eve-Online och Second-Life är nog bevis på att både du och din SWG kompis har fel. För att få ett spel att gå runt behövs inte en så fruktansvärd stor skara användare. När de tjänat in utvecklingskostnaden så är ju allt som behövs att de får in nog mycket pengar för att hålla igång servrarna och betala de anställda som fortfarande arbetar med spelet och kundtjänsten.

Jaså bara det? Ja men då så, ska vi bygga oss ett spel ihop du och jag? Det är ju bara att utveckla ett par år, anställa ett par dussin människor till utveckling, kundtjänst, ekonomi och drift. Köpa ett par 100 servrar, hyra en serverhall och ja... lite som att starta ett företag med 50 anställda direkt.

Tigerkotten
2009-01-02, 16:39
WAR sög verkligen på endgame nivå, hade stora förhoppningar ang det.

Fortfarande saknas det bra pvp mmorpg spel sedan dark age of camelot.

tano
2009-01-02, 17:07
Verkar ju onekligen intressant. Mycker mer min stil än WoW, som jag skrotade efter en månad. Vilket jag inte ångrar för en sekund.

Visst kan det vara jätte kul med sådana här spel, men dem tar ju sådan tid. Mycket tveksam att jag skulle börja spela ett sådant här spel man har inte hur mycket tid som helst. Däremot skulle det nog vara roligt testa på betan.

Äh jag väntar nog på diablo 3 istället.... :)

Dav0d
2009-01-02, 17:29
Skaparna har UO i sitt sinne när det skapar detta spel, det fast mycket mer verkar det som. Floppa gör det nog inte heller pågrund av spelarna, eftersom spelarbasen som ligger bakom denna release är nu massiv. Tror det inte varit större efterfrågan på ett nytt mmorpg spel som är mer "hardcore" än dem som finns på marknaden idag.

Enda som kan få spelet är floppa är om de inte levererar minst 50% av det dem lovat. Eftersom jag följt spelet ett tag tror jag absolut dem kommer göra det. Dessa spelskapare är det jag väntat på och är nog de enda som förstått att "Blizzad" stilen är det som fungerar. Att dem också väljer att skapa ett sandbox med UO i sinnet, visar att dem verkligen förstått vad som är framtidens spel.

Mvh
Dav0d

shadowfire
2009-01-02, 17:54
UO var helt otroligt... jag kommer ihåg då vi efter jobbet samlades ett gäng jobbarkompisar i spelet. Vi började med att gå o köpa öl och sedan sätta oss vid bryggorna o fiska lite. Därefter var det bara o sadla upp på diverse mounts o ge sig ut o gibba ihop. Ruskigt kul. Jag minns dagen då jag skramlade ihop till mitt första torn. Ett litet sketet torn mitt ute i ingenstans.

Jag gillade verkligen hur man byggt upp craftsmanship också. Möbeltillverkarna var riktigt poppis o samma sak de som kunde fixa svärd o rustningar av någon blå metall vad den nu hette...

Magnus N
2009-01-02, 19:39
http://darkfallleaks.blogspot.com/

kommit lite nya leaks

18,4gb client :)

Fatalist
2009-01-02, 19:42
Trevligt! Äntligen ett riktigt MMO som kanske är värdigt att spela efter alla värdelösa mesinkarnationer som följde urmodern Ultima Online.

Fatalist
2009-01-02, 19:44
UO var helt otroligt... jag kommer ihåg då vi efter jobbet samlades ett gäng jobbarkompisar i spelet. Vi började med att gå o köpa öl och sedan sätta oss vid bryggorna o fiska lite. Därefter var det bara o sadla upp på diverse mounts o ge sig ut o gibba ihop. Ruskigt kul. Jag minns dagen då jag skramlade ihop till mitt första torn. Ett litet sketet torn mitt ute i ingenstans.

Jag gillade verkligen hur man byggt upp craftsmanship också. Möbeltillverkarna var riktigt poppis o samma sak de som kunde fixa svärd o rustningar av någon blå metall vad den nu hette...

Eller när man är ute och kilar med en kompis i skogen och stöter på en ensam kille som står och hackar i berget efter dyrbara metaller som han sedan lägger i sin packhäst. Man pratar en stund, får honom att erkänna ens karaktär som hans gud för att sedan döda hans packhäst fylld av 5 timmars musklickande, innan man långdraget gör slut på metallsamlaren själv medan han går iväg (han har slut på stamina så han kan ej springa) skrikandes "PLZZZ NOO PLZZ U COOL NO PLZ PLZ PLZ PLZ".

Sen lootar man exakt allt han äger, oavsett om det är värdelöst eller ej, enbart för att man kan, och sprider ut det kring hans kropp för att markera vem som bestämmer. Har han dyra kläder gjorda av dyra tyger klipper man sönder dem till bandage och lägger på marken.


Ahhhhhhh inget spel kommer nånsin nå upp till UO's glans. Total frihet. Total råhet. Där man faktiskt har en anledning att hålla sig vid liv, du har för mycket att förlora på att dö / alt du vågar inte ha bästa sakerna på dig hela tiden utan får faktiskt lita på SKILLZZZ.

Dav0d
2009-01-02, 19:58
Eller när man är ute och kilar med en kompis i skogen och stöter på en ensam kille som står och hackar i berget efter dyrbara metaller som han sedan lägger i sin packhäst. Man pratar en stund, får honom att erkänna ens karaktär som hans gud för att sedan döda hans packhäst fylld av 5 timmars musklickande, innan man långdraget gör slut på metallsamlaren själv medan han går iväg (han har slut på stamina så han kan ej springa) skrikandes "PLZZZ NOO PLZZ U COOL NO PLZ PLZ PLZ PLZ".

Sen lootar man exakt allt han äger, oavsett om det är värdelöst eller ej, enbart för att man kan, och sprider ut det kring hans kropp för att markera vem som bestämmer. Har han dyra kläder gjorda av dyra tyger klipper man sönder dem till bandage och lägger på marken.


Ahhhhhhh inget spel kommer nånsin nå upp till UO's glans. Total frihet. Total råhet. Där man faktiskt har en anledning att hålla sig vid liv, du har för mycket att förlora på att dö / alt du vågar inte ha bästa sakerna på dig hela tiden utan får faktiskt lita på SKILLZZZ.

Precis som i Darkfall, full loot och full pvp överallt :)
Förutom det finns det inga klasser eller traditionellt level system. Du har kring 500 olika skills och 500 magier att levla upp på det sätt du vill för att vinna. Total frihet.

Sleigh
2009-01-02, 20:19
Total frihet.

Total frihet hade dock varit om man fick göra sina egna spells och skills. Man skulle såklart inte kunna påverka skadan men kanske vilken färg explosioner, osv hade haft. Eller om man kunde animera egna rörelser att ha som emotions.

Rahf
2009-01-02, 20:24
UO var helt otroligt... jag kommer ihåg då vi efter jobbet samlades ett gäng jobbarkompisar i spelet. Vi började med att gå o köpa öl och sedan sätta oss vid bryggorna o fiska lite. Därefter var det bara o sadla upp på diverse mounts o ge sig ut o gibba ihop. Ruskigt kul. Jag minns dagen då jag skramlade ihop till mitt första torn. Ett litet sketet torn mitt ute i ingenstans.

Jag gillade verkligen hur man byggt upp craftsmanship också. Möbeltillverkarna var riktigt poppis o samma sak de som kunde fixa svärd o rustningar av någon blå metall vad den nu hette...

Valorite :D. Nördtakterna från fem år bakåt i tiden sitter kvar (lirade 1997-200X).

Dav0d
2009-01-02, 20:53
Total frihet hade dock varit om man fick göra sina egna spells och skills. Man skulle såklart inte kunna påverka skadan men kanske vilken färg explosioner, osv hade haft. Eller om man kunde animera egna rörelser att ha som emotions.

Okej, men jag håller mig till dagens realistiska begränsningar när jag säger "total frihet". Kanske inte rätt sätt att uttrycka mig dock, ursäkta.:)
Ska bli kul att se MMORPG spel om sisådär 50 år.

Mago
2009-01-03, 01:15
Även jag är en gammal UO-fanboi och jag fick faktiskt lite gåshud av filmen. :D

Hur nära är det egentligen att komma ut nu? Det känns som de har varit på väg att launcha det i flera år nu.

Dav0d
2009-01-03, 01:48
Release datum 22 januari, 19 dagar med andra ord :)

www.fistofeurope.com

För er som behöver en guild där fokus ligger på Europa.

Tomten
2009-01-03, 02:01
Jaså bara det? Ja men då så, ska vi bygga oss ett spel ihop du och jag? Det är ju bara att utveckla ett par år, anställa ett par dussin människor till utveckling, kundtjänst, ekonomi och drift. Köpa ett par 100 servrar, hyra en serverhall och ja... lite som att starta ett företag med 50 anställda direkt.

Fan vad du är dryg. I vanlig ordning så prioriterar du att posta "fyndiga" kommenterar över att läsa vad folk faktiskt skriver.

jwzrd
2009-01-03, 02:49
Fan vad du är dryg. I vanlig ordning så prioriterar du att posta "fyndiga" kommenterar över att läsa vad folk faktiskt skriver.

Hahahahaha men vad fan? Ja omg jag är så dryg och jelp så fyndigt det jag skrev var.

Detta skrev du:
"För att få ett spel att gå runt behövs inte en så fruktansvärd stor skara användare. När de tjänat in utvecklingskostnaden så är ju allt som behövs att de får in nog mycket pengar för att hålla igång servrarna och betala de anställda som fortfarande arbetar med spelet och kundtjänsten."

Det är uppenbart att du inte vet ett jävla dugg om varken program-, spelutveckling, drift av större datorsystem, företagsstyrning eller ekonomi för annars skulle du inte säga det du gör.

Det behövs ett visst antal spelare som spelar lagom ofta för att utgivaren ska få in pengar. Men alla som spelar gör det (kanske) inte varje månad (om vi antar att betalningen sker en gång i månaden). Alla spelar spelare inte i 10 år utan kanske i 3-4 månader. Det betyder att för 100 unika i månaden så behöver du kanske ha en total användarbas på kanske 500. (Av anledningarna jag gav här). För att nå till 500 unika behöver du först ha 400... och 300... och 200. Vad kostar det att ha EN enda person anställd ett år med en riktig kacklön? Vad kostar det att ha EN enda server stå ett år med internetlina, el, kylning, backup, service-personal?

Det finns en orsak till att det finns så få bra sköna spel som dessutom finns kvar "länge". (Det finns flera orsaker.) Och det är inte för att det finns få som gillar att göra spel (oberoende av om det handlar om att skapa story, grafik, programmeringen, spelmotorer, snacka om det, etc) utan på att det är helt SJUUUUUUUUUUUUKT dyrt att göra det.

Du ska göra en film. En datoranimerad film. Hundratusentals människor ___måste___ gilla den som fan OCH betala pengar för den.

Men ja. Jag är fyndig. Jag har ingen aning. Och dryg. Men... jag jobbar med spelprogrammerare i den branchen så vad i helvete vet jag?

Snobbe
2009-01-03, 03:13
Jag jobbar inte med spel osv men att ha servrar uppe med bra bandbredd är inte direkt gratis speciellt samt att alla GMs lär ju ta en normal lön iaf i landet. Iaf så tror jag darkfall kan bli grymt men det känns lite som duke nukem forever (att det fucking aldrig kommer).

Basil
2009-01-03, 03:21
Jag jobbar inte med spel osv men att ha servrar uppe med bra bandbredd är inte direkt gratis speciellt samt att alla GMs lär ju ta en normal lön iaf i landet. Iaf så tror jag darkfall kan bli grymt men det känns lite som duke nukem forever (att det fucking aldrig kommer).

Hmm, release 22 januari.

Tomten
2009-01-03, 07:26
Hahahahaha men vad fan? Ja omg jag är så dryg och jelp så fyndigt det jag skrev varDet behövs ett visst antal spelare som spelar lagom ofta för att utgivaren ska få in pengar. Men alla som spelar gör det (kanske) inte varje månad (om vi antar att betalningen sker en gång i månaden). Alla spelar spelare inte i 10 år utan kanske i 3-4 månader. Det betyder att för 100 unika i månaden så behöver du kanske ha en total användarbas på kanske 500. (Av anledningarna jag gav här). För att nå till 500 unika behöver du först ha 400... och 300... och 200. Vad kostar det att ha EN enda person anställd ett år med en riktig kacklön? Vad kostar det att ha EN enda server stå ett år med internetlina, el, kylning, backup, service-personal?


Fast du läser ju fortfarande inte vad jag skrev även om du citerar min text.

NÄR MAN TJÄNAT IN UTVECKLINGSKOSTNADEN

hur svårt är det att fatta den meningen?

För att fortsätta driva servrarna så behövs med andra ord inte att spelarbasen växer, och den kan också minska under förutsättningen att spelarbasen minskar så drar man givetvis ner på personalen och antalet serverar och tillåter kunderna att flytta från de serverar som är underbefolkade. När inte ett spel längre går runt så slutar de att stödja det helt och hållet. Det finns en förklaring att spel som everquest 2 och Darkage of Camelot fortfarande håller igång även om spelarbasen är åtskilligare gånger mindre än vid spelet glansdagar.

Problemet är väl kanske större för spel som Age of Conan som gick up som en sol och ner som en pannkaka, och när man tappar hela sin spelarbas på bara någon enstaka månad så kanske man fortfarande ligger ute med en hel del pengar på investeringar i form av servrar och personal.

Och varför har du fått för dig att jag säger att jag anser att det är lätt att starta och driva ett spelföretag? Det jag säger är att om ett MMO kommer igång med en något så där lyckad start så kan de hålla sig vid liv bra länge även om de tappar mycket av sin spelarbas, då under förutsättning att de sålt nog bra för att tjäna in produktionskostnaderna av spelet.

Och sen kan du ju vara så god att sluta göra antaganden om mig när du inte vet ett skit om mig. Att du håller med programmering och känner spelprogrammerare känns inte så jävla relevant i sammanhanget.

Tomten
2009-01-03, 07:41
Det behövs ett visst antal spelare som spelar lagom ofta för att utgivaren ska få in pengar. Men alla som spelar gör det (kanske) inte varje månad (om vi antar att betalningen sker en gång i månaden). Alla spelar spelare inte i 10 år utan kanske i 3-4 månader. Det betyder att för 100 unika i månaden så behöver du kanske ha en total användarbas på kanske 500. (Av anledningarna jag gav här). För att nå till 500 unika behöver du först ha 400... och 300... och 200. Vad kostar det att ha EN enda person anställd ett år med en riktig kacklön? Vad kostar det att ha EN enda server stå ett år med internetlina, el, kylning, backup, service-personal?


Alltså jzrd jag undrar vad du egentligen argumenterar emot? Har jag sagt något annat? Jag får väl citera mig själv så kanske du till slut förstår

När de tjänat in utvecklingskostnaden så är ju allt som behövs att de får in nog mycket pengar för att hålla igång servrarna och betala de anställda som fortfarande arbetar med spelet och kundtjänsten.

Hur är det jag skrev annorlunda från vad du just skrev? Vem argumenterar du emot?

willis
2009-01-03, 11:02
Tomten: Bortsett allt annat så glömmer du också att ett MMO aldrig är färdigutvecklat.

Whistler
2009-01-03, 11:43
UO var helt otroligt... jag kommer ihåg då vi efter jobbet samlades ett gäng jobbarkompisar i spelet. Vi började med att gå o köpa öl och sedan sätta oss vid bryggorna o fiska lite. Därefter var det bara o sadla upp på diverse mounts o ge sig ut o gibba ihop. Ruskigt kul. Jag minns dagen då jag skramlade ihop till mitt första torn. Ett litet sketet torn mitt ute i ingenstans.

Jag gillade verkligen hur man byggt upp craftsmanship också. Möbeltillverkarna var riktigt poppis o samma sak de som kunde fixa svärd o rustningar av någon blå metall vad den nu hette...

Det är just den där typen av minnen jag har från Star Wars: Galaxies. Kommer Darkfall bli ens hälften så sandboxigt så kommer jag vara på det direkt. :)

kimozabe
2009-01-03, 12:12
Risk för att denna deffen också går åt h-vete. jävla mmo's :p

Tomten
2009-01-03, 23:22
Tomten: Bortsett allt annat så glömmer du också att ett MMO aldrig är färdigutvecklat.

Allt annat?

Jo, det är mycket man missar när man skriver tre rader text.

Please utveckla mer och upplys mig om mer saker som jag inte "vet".

Jens.Andersson
2009-01-04, 00:19
Ett Kolozzeum guild kanske? Är det någon som är säker på att de ska köpa spelet?

Doctor Snuggles
2009-01-04, 00:27
Med tanke på att Second Life är rätt stort, och "fritt", så torde det finnas utrymme för ett sådant MMO. Det måste finnas en hel del WoW spelare som vill ha nåt Mer, inte bara gamla rävar.

jwzrd
2009-01-04, 00:37
Fast du läser ju fortfarande inte vad jag skrev även om du citerar min text.

NÄR MAN TJÄNAT IN UTVECKLINGSKOSTNADEN

hur svårt är det att fatta den meningen?

För att fortsätta driva servrarna så behövs med andra ord inte att spelarbasen växer, och den kan också minska under förutsättningen att spelarbasen minskar så drar man givetvis ner på personalen och antalet serverar och tillåter kunderna att flytta från de serverar som är underbefolkade. När inte ett spel längre går runt så slutar de att stödja det helt och hållet. Det finns en förklaring att spel som everquest 2 och Darkage of Camelot fortfarande håller igång även om spelarbasen är åtskilligare gånger mindre än vid spelet glansdagar.

Problemet är väl kanske större för spel som Age of Conan som gick up som en sol och ner som en pannkaka, och när man tappar hela sin spelarbas på bara någon enstaka månad så kanske man fortfarande ligger ute med en hel del pengar på investeringar i form av servrar och personal.

Och varför har du fått för dig att jag säger att jag anser att det är lätt att starta och driva ett spelföretag? Det jag säger är att om ett MMO kommer igång med en något så där lyckad start så kan de hålla sig vid liv bra länge även om de tappar mycket av sin spelarbas, då under förutsättning att de sålt nog bra för att tjäna in produktionskostnaderna av spelet.

Och sen kan du ju vara så god att sluta göra antaganden om mig när du inte vet ett skit om mig. Att du håller med programmering och känner spelprogrammerare känns inte så jävla relevant i sammanhanget.

Man Bara väntar tills man täckt utvecklingskostnaden precis lika mycket som man Bara springer 100 meter på 10 sekunder. I spelbranchen är det _ytterst_ få som lyckas.

För att ha en given spelarbas så måste du hela tiden få in nya unika spelare eftersom det hela tiden är folk som slutar. Och som jag redan sa: för 100 aktiva spelare behövs minst 300 unika spelarpersoner eftersom alla inte spelar hela tiden.

Du kan sluta upprepa vad det är du säger. Det här handlar inte om att jag inte förstår vad du säger... utan av oss två är jag den som gör det.

Jag undrar om du förstår just mycket många utvecklingstimmar (av de olika slag jag angav tidigare) som behövs för att skapa en speltitel som väldigt många vill spela.

olander08
2009-01-04, 00:51
Guild Wars, Lotr, Conan, Warhammer, Darkfall... Samma hype, samma slut. Det finns inga som har resurserna till att sno en väsentlig del av WoWs playerbase, vilket behövs för att lyckas.

willis
2009-01-04, 00:58
Allt annat?

Jo, det är mycket man missar när man skriver tre rader text.

Please utveckla mer och upplys mig om mer saker som jag inte "vet".
Allt annat jwzrd redan tagit upp.

Guild Wars, Lotr, Conan, Warhammer, Darkfall... Samma hype, samma slut. Det finns inga som har resurserna till att sno en väsentlig del av WoWs playerbase, vilket behövs för att lyckas.

Biowares "Star Wars: The Old Republic" kan bli intressant.

Tomten
2009-01-04, 01:49
Du kan sluta upprepa vad det är du säger. Det här handlar inte om att jag inte förstår vad du säger... utan av oss två är jag den som gör det.

Jag undrar om du förstår just mycket många utvecklingstimmar (av de olika slag jag angav tidigare) som behövs för att skapa en speltitel som väldigt många vill spela.

Jag har inget intresse av att hamna i en pissmatch med dig faktum är att det finns ingenting att argumentera över eftersom du inte har sagt ett skit som jag inte är medveten om.

Ditt problem är att du gör antagande från den lilla information du har och drar sen en massa slutsatser om mig som är helt uppåt väggarna.

Jag förstår fortfarande inte vad du argumentarar emot, eftersom du inte säger någonting som jag inte är medveten om.

Du för också upp en diskussion som inte har någonting med ämnet med topic att göra så vill du fortsätta skriva så håll dig till PM, inte för att jag har något intresse av att svara på ditt trams.

Dav0d
2009-01-04, 05:15
Ett Kolozzeum guild kanske? Är det någon som är säker på att de ska köpa spelet?

Ja, fast jag har min egna guild www.fistofeurope.com som sagt. Tror dock inte en kolozzeum guild skulle hålla i längden, lite begränsat i en värld som kräver stor säkerhet.

Doctor Snuggles
2009-01-04, 15:28
Här är en intressant beta preview av nån:
http://beta.thenoobcomic.com/df_preview/intro.html

Mycket verkar onekligen vara på "riktigt", man kan t.ex. inte göra mouselook i vanliga fall, vilket innebär att folk kan smyga på dig bakifrån.
Slåss man så hörs det på långa vägar, vilket gör att man riskerar andra otrevliga typer dyker upp t.ex.
Stamina går ner när man fightas, så man orkar inte slåss hur många ggr i rad som helst, samt att sprinta när man slåss drar än mer på staminan, och sköld-parering likaså.

petah
2009-01-04, 15:59
Säkert häftigt, men kommer få en rätt liten spelarbas tror jag.

Sacke
2009-01-04, 16:56
Jag vill ha det *drool*

Dav0d
2009-01-04, 21:10
Säkert häftigt, men kommer få en rätt liten spelarbas tror jag.

Liten är nog fel ord, eftersom det finns kring 250 000 medlemmar registrerade på deras forum. Majoriteten av dem jag känner som ska börja spela spelet är inte registrerade på deras forum... Dessutom om de levererar kommer det dra åt sig mycket mer efter tidens gång.

Om du jämfört med WoW kommer det nog vara liten. Men jämfört med alla andra mmospel har spelet potential att vara större än resten.

Zakath
2009-01-04, 22:39
Jag kommer nog prova det, fast egentligen har jag inte tid och vill inte, men det verkar för jävla bra helt enkelt.

Dav0d
2009-01-04, 22:46
Jag kommer nog prova det, fast egentligen har jag inte tid och vill inte, men det verkar för jävla bra helt enkelt.

Samma här, ändå har jag guilden och tänka på. Mindre smart men det är så satans kul och avkopplande :)

Zakath
2009-02-03, 18:11
Yay! (Can't say! ;))

Tricce
2009-02-03, 18:58
Release datum 22 januari, 19 dagar med andra ord :)

www.fistofeurope.com

För er som behöver en guild där fokus ligger på Europa.

Hmm, release 22 januari.

Trallallla lalala

"The date of the Darkfall European commercial release has been pushed back to February 25th, 2009"

Kommer vi se en förskjutning igen?

http://ps3.kombo.com/images/content/news/blurb_duke2_20080626.jpg

Magnus N
2009-02-03, 19:06
Trallallla lalala

"The date of the Darkfall European commercial release has been pushed back to February 25th, 2009"

Kommer vi se en förskjutning igen?

http://ps3.kombo.com/images/content/news/blurb_duke2_20080626.jpg

Kan ju aldrig veta, men betatestandet verkar gå bra och dem har nog en bättre koll på läget nu än för en månad sedan.

De filmer som har släppts från betatestare ser riktigt intressant ut iaf :)

Tricce
2009-02-03, 19:10
Kan ju aldrig veta, men betatestandet verkar gå bra och dem har nog en bättre koll på läget nu än för en månad sedan.

De filmer som har släppts från betatestare ser riktigt intressant ut iaf :)

Usch såg en film som tydligen va från en sen beta där det inte såg alltför skoj ut, vart faktiskt riktigt besviken på utseende och inte minst ljudet som va hiskeligt. Hoppas det va ersättningsljud, ett av ljuden var tom exact samma som deepwound ljudet från wow.

Magnus N
2009-02-03, 19:14
Usch såg en film som tydligen va från en sen beta där det inte såg alltför skoj ut, vart faktiskt riktigt besviken på utseende och inte minst ljudet som va hiskeligt. Hoppas det va ersättningsljud, ett av ljuden var tom exact samma som deepwound ljudet från wow.

hur länge sedan var det du kollade in filmen ? har varit en hel del "fake"släpp där dem har sagt att det varit DF medans dem tagit det ifrån något gratisspel.

betaleaks.blokspot.com , där finns en del filmer att kolla in.

Ljudet är en av de delar dem fått mest kritik för med, kan inte säga att det är direkt bra men det kan man hoppas dem fixar innan släpp eller iaf en bit in.

Tricce
2009-02-03, 19:24
Helt klart att jag måste sett en äldre, såg några nu där det såg otroligt sweet ut :D (Får ny rigg imorrn btw tjohoo)

Magnus N
2009-02-03, 19:28
Helt klart att jag måste sett en äldre, såg några nu där det såg otroligt sweet ut :D (Får ny rigg imorrn btw tjohoo)


:D

http://www.megaupload.com/?d=4LJX9FTR , 13min lång film som visar upp en hel del.

Väntar spänt på en av betatestarna som ska släppa en 30min lång film imorgon antagligen där han går igenom grunderna.

Doctor Snuggles
2009-02-03, 20:22
Yay! (Can't say! ;))

Gick dy Bet(a)? ;)

clash
2009-02-03, 20:37
verkar ascoolt =)

Zakath
2009-02-03, 23:33
Gick dy Bet(a)? ;)

:)

Doctor Snuggles
2009-02-05, 00:20
Nån som kikat på mortal online då? Byggt på unreal 3 motorn tror jag. Utvecklas i malmö. :D

Cerberus
2009-02-05, 00:33
ärligt talat så blev ja mer sugen på ultima online efter denna tråden :D Dark Fall-videon såg inte tokig ut, men jag e mer intresserad av gamla klassiker.

Magnus N
2009-02-19, 06:40
Nu är NDA lyft.

System req:

"The initial system requirements for Darkfall are as follows:
Operating System: Windows XP, Vista
Processor: 2.5GHz Pentium 4, or equivalent
RAM: 1GB for Windows XP, 2GB for Windows Vista
Graphics Card: 128MB PixelShader 2.0 support
Hard Drive Space: 12 GB Free Space Minimum "

Pre-order bör komma upp vilken dag som helst.

kimozabe
2010-01-11, 11:32
Sicket grymt mmo!

Precis lämnat World of Warcraft världen för Darkfall.
Som gammal Ultima Online spelare samt Dark age of Camelot så lockade Darkfall oehört mycket, köpte spelet och även om folk säger att det inte är riktigt färdigt än överträffade det mina förväntningar. Världen är gigantisk, finns oehört mycket att göra och inga restriktioner. Kan vara frustrerande ibland, iallafall om man håller sig i närheten av städerna där man startar, oftast en del folk där som tycker om att ganka nybörjare utanför staden. Jag joinade en guild direkt och band mig till guild staden långt borta från nybörjar städerna och blir inte dödar lika mycket.

Är du på jakt efter ett hardcore mmo utan carebear miljö, ge darkfall ett försök.