handdator

Visa fullständig version : Caroline - Achieving begins with believing


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Carolinew
2009-01-01, 21:45
Traditionsenligt blir det en ny journal så här vid årsskiftet. Det blir mitt tredje år och min tredje journal här på kolozzeum och det känns lite halvkonstigt måste jag säga. Det känns nästan som om det vore igår jag hittade hit för första gången :Virro

Kort info:
Född: 18 juli 1988
Längd: 164
Vikt: Ca 66 kg
Bor: Göteborg
Tränar på: Slottskogsvallen

Träningsbakgrund:
Har tränat på gym sedan två år tillbaka, och haft uppehåll ungefär hälften av den tiden av olika orsaker. Så det har väl blivit ett års effektiv träning om man nu kan räkna så. Det har blivit en del styrkelyftsinriktad träning i perioder men har ganska blygsamma resultat (Knäböj 75 kg, Bänkpress 55 kg, Marklyft 115 kg).

Innan jag hittade till gymmet löptränade jag en del i 1-2 år innan och sprang bl.a. tjejmilen 2006 (55 min). Har även ridit och tävlat med hästar sedan barnsben men slutade även med det för ett par årsedan.

Mål för 2009:
Mina mål för det här året är lite annorlunda jämfört med tidigare år, eller rättare sagt, jag har flyttat på fokus lite grann. Har inga specifika styrke- eller konditionsmål förutom att jag alltid skall göra mitt bästa. Däremot är tanken att på sikt gå ner till en kroppsvikt under 60 kg, så det kommer bli ganska mycket konditionsträning utöver styrketräningen.

Tanken är att träna styrka ca 3 ggr/vecka och även löpning ca 3 ggr/vecka. Men jag kör inte efter något schema, utan tränar oftast det som känns bra för dagen. Har inte heller något schema på gymmet men det brukar väl bli någon slags 3-split :)

Jag har dock ett specifikt mål på längre sikt, ett mål som sträcker sig betydligt längre än ett år framåt. Därav namnet på journalen. Det känns ganska ouppnåeligt i dagsläget, men jag har bestämt mig för att ge det hela en chans, och är det någonstans min envishet är gynnsam så är det väl här. Det kommer definitivt inte att gå på räls det här, det vet jag, but no joy without annoy ;)

Nu kör vi! :kickass:

Carolinew
2009-01-01, 21:47
Ett par dagar gammal bild:

shadowfire
2009-01-01, 22:01
Gutt, man ska ta stora mål o dela upp dem i delmål, annars kan det kännas (och bli) en omöjlighet att lyckas. Det här fixar du, tuta o kör "grannen"! :)

Godfella
2009-01-01, 22:06
Snyggt! Bra armar, och ryggen ser inte dum ut den heller, minsann. :)

Exhale_
2009-01-01, 22:20
Din beef *flex*

Lycka till med ditt jättemål och skoj med en ny journal! :thumbup:

Carolinew
2009-01-02, 11:55
Gutt, man ska ta stora mål o dela upp dem i delmål, annars kan det kännas (och bli) en omöjlighet att lyckas. Det här fixar du, tuta o kör "grannen"! :)

Tackar så mycket!

Snyggt! Bra armar, och ryggen ser inte dum ut den heller, minsann. :)

Tack! men ryggen? Hur tusan ser du den? :Virro

Din beef *flex*

Lycka till med ditt jättemål och skoj med en ny journal! :thumbup:

Tackar!!

Carolinew
2009-01-02, 11:59
Tyvärr så börjar det här året åt skogen när det gäller träningen. Än en gång så har jag blivit störtförkyld. Dessa förbannade förkylningar, var väl förkyld en 4-5 månader totalt förra året... Men fick ju vara relativt frisk nu i drygt tre månader så trodde kanske att det hade gått över men icke :(

Hoppas att det går över snabbare än förut i alla fall. Nu blir det till att vara utan träning ett tag... Jag har redan lite ångest och abstinens, för sjutton, det är ju mitt liv! *cry*

Ja jag är bitter.

Exhale_
2009-01-02, 12:57
4-5 månaders förkylning är inte godkänt :P

Det känns som att det ligger något problem bakom. Övertränar du? Käkar för dåligt? Vilar för lite?

Jag var förkyld väldigt mycket förut och det berodde dels på att jag aldrig lät kroppen vila (det var gym, promenader, fotboll dagligen) samt att jag käkade för ensidigt. Det suger att vara förkyld det är därför jag försöker hjälpa.

shadowfire
2009-01-02, 12:58
Tyvärr så börjar det här året åt skogen när det gäller träningen. Än en gång så har jag blivit störtförkyld. Dessa förbannade förkylningar, var väl förkyld en 4-5 månader totalt förra året... Men fick ju vara relativt frisk nu i drygt tre månader så trodde kanske att det hade gått över men icke :(

Hoppas att det går över snabbare än förut i alla fall. Nu blir det till att vara utan träning ett tag... Jag har redan lite ångest och abstinens, för sjutton, det är ju mitt liv! *cry*

Ja jag är bitter.

Vila, länge och mkt, har du möjlighet så sov bort förkylningen. Då du vaknar så är du frisk liksom. Drick honungsvatten, rejäla mängder (minst 2 liter/dag). Får inte vara för hett vatten bara, då knalldör de goda bakterierna i honungen. Detta är min huskur o den har fungerat åtminstone de senaste 20 åren :)

LadyInsane
2009-01-02, 13:11
Hej, kul att du är tillbaka!

Formen ser riktigt bra ut!:)

Hoppas du kryar på dig från förkylningen snart och börjar lyfta lite vikter!

Godfella
2009-01-02, 13:21
Man ser ju tydligt dina lats på bilden :)

Carolinew
2009-01-02, 14:20
4-5 månaders förkylning är inte godkänt :P

Det känns som att det ligger något problem bakom. Övertränar du? Käkar för dåligt? Vilar för lite?

Jag var förkyld väldigt mycket förut och det berodde dels på att jag aldrig lät kroppen vila (det var gym, promenader, fotboll dagligen) samt att jag käkade för ensidigt. Det suger att vara förkyld det är därför jag försöker hjälpa.

Övertränar har jag väldigt svårt att tro, kroppen känns bra i övrigt. Visst är man trött ibland men något annat vore ju konstigt...

Tycker även att jag äter relativt bra. Okej, har ju visserligen legat på rejäla underskott i vissa perioder men jag har ju blivit förkyld även när jag inte gjort det...

Vilar för lite gör jag inte heller. Jag sover bra för det mesta och sällan mindre än 7 timmar per natt, även om det händer.

De lustiga är att även om jag varit "frisk" nu i drygt tre månader (sept-dec) så har jag ständigt haft slem i halsen... Det låter inte så mysigt men jag vet inte om det kan ha med saken att göra :Virro

Carolinew
2009-01-02, 14:24
Vila, länge och mkt, har du möjlighet så sov bort förkylningen. Då du vaknar så är du frisk liksom. Drick honungsvatten, rejäla mängder (minst 2 liter/dag). Får inte vara för hett vatten bara, då knalldör de goda bakterierna i honungen. Detta är min huskur o den har fungerat åtminstone de senaste 20 åren :)

Jag vilar och tar det lugnt så mycket jag kan. Fast det är jobbigt att ligga i sängen när näsan murar igen hela tiden *grr* 2 liter honungsvatten... det var en hel del! Jag brukar dricka varm honungsmjölk faktiskt (värmer mjölken i micron och i med lite honung) vilket faktiskt är väldigt gott, men har aldrig tagit bort mina förkylningar :(

Carolinew
2009-01-02, 14:25
Hej, kul att du är tillbaka!

Formen ser riktigt bra ut!:)

Hoppas du kryar på dig från förkylningen snart och börjar lyfta lite vikter!

Hej och tack! Kul att se dig igen. Har förstått att du blivit stark som en jag vet inte vad, tittar in hos dig emellanåt :Virro Riktigt bra jobbat.

Jo jag hoppas också att förkylningen inte håller i sig i alltför många veckor... :(

Man ser ju tydligt dina lats på bilden :)

Ah, du tänker så :)

Exhale_
2009-01-02, 14:45
Övertränar har jag väldigt svårt att tro, kroppen känns bra i övrigt. Visst är man trött ibland men något annat vore ju konstigt...

Tycker även att jag äter relativt bra. Okej, har ju visserligen legat på rejäla underskott i vissa perioder men jag har ju blivit förkyld även när jag inte gjort det...

Vilar för lite gör jag inte heller. Jag sover bra för det mesta och sällan mindre än 7 timmar per natt, även om det händer.

De lustiga är att även om jag varit "frisk" nu i drygt tre månader (sept-dec) så har jag ständigt haft slem i halsen... Det låter inte så mysigt men jag vet inte om det kan ha med saken att göra :Virro

Jag lyckas överträna mig ganska ofta. Trots att jag sover minst 9 timmar per natt ;) Grejen är istället att jag sällan är still. Är det inte gymmet så hittar jag på någon annan aktivitet.

Nu behöver det ju inte vara så för dig. Vill bara hjälpa dig komma underfund med varför du ofta är förkyld. För är det något som är trist så är det att vara klen och inte kunna träna.

Lycka till!

Carolinew
2009-01-02, 15:05
Jag lyckas överträna mig ganska ofta. Trots att jag sover minst 9 timmar per natt ;) Grejen är istället att jag sällan är still. Är det inte gymmet så hittar jag på någon annan aktivitet.

Nu behöver det ju inte vara så för dig. Vill bara hjälpa dig komma underfund med varför du ofta är förkyld. För är det något som är trist så är det att vara klen och inte kunna träna.

Lycka till!

Well, jag sover säkert upp emot 10-11 timmar vissa nätter, menade mest att det nästan aldrig går under 7 heller. Så säg, 7-11 :Virro Still är jag faktiskt ganska mycket också, och kommer nog fortsätta vara framöver då plugg inte är så värst fysiskt aktiverande... Psykisk stress är något jag funderat på dock, men den biten är lite svårare att bli av med.

Funderar på att boka tid hos läkare återigen. Känns inte riktigt normalt med förkylningar som återkommer så här ofta och länge. Var hos läkaren för ett årsedan med samma besvär men då sade han bara att jag "hade haft otur och skulle äta mer apelsiner" men börjar undra om jag verkligen kan ha haft så otur i ytterligare ett år. Har iaf frikort så går ju dit gratis :)

Krampus
2009-01-02, 17:46
Carroline ringde mig strax efter tolvslaget på nyår. Det ni! Kände mig speciell. :)

shadowfire
2009-01-02, 17:49
Carroline ringde mig strax efter tolvslaget på nyår. Det ni! Kände mig speciell. :)
Därför det var upptaget då jag försökte nå dig... trodde först det var så att mobiltäckningen inte fungerade på hisingen!

Krampus
2009-01-02, 17:51
Därför det var upptaget då jag försökte nå dig... trodde först det var så att mobiltäckningen inte fungerade på hisingen!

Haha. :D

Carolinew
2009-01-02, 21:31
Carroline ringde mig strax efter tolvslaget på nyår. Det ni! Kände mig speciell. :)

Du är ju speciell :)

Därför det var upptaget då jag försökte nå dig... trodde först det var så att mobiltäckningen inte fungerade på hisingen!

Vilken tur att jag hann först då :D

LadyInsane
2009-01-02, 22:12
Hej och tack! Kul att se dig igen. Har förstått att du blivit stark som en jag vet inte vad, tittar in hos dig emellanåt :Virro Riktigt bra jobbat.

Jo jag hoppas också att förkylningen inte håller i sig i alltför många veckor... :(




Med andra ord får du börja jaga nu?:D Du har ju all potential o bli riktigt stark. Vore grymt o ses på en sl-tävling!

Carolinew
2009-01-02, 22:28
Med andra ord får du börja jaga nu?:D Du har ju all potential o bli riktigt stark. Vore grymt o ses på en sl-tävling!

Well, som det ser ut nu så satsar jag inte på något SL... men vi får väl se om jag ångrar mig framöver :) Jag får heja på dig istället!

Krampus
2009-01-02, 22:39
Du är ju speciell :)


Åh tack.

http://i13.photobucket.com/albums/a289/amature/special_olympics.jpg

Exhale_
2009-01-04, 19:42
Skönt att du är igång igen! Var det semester du var på i höstas eller?

Japp, nästan 3 månader i Asien. Var riktigt skönt förutom att jag saknade träningen ;)

Samtidigt var det skönt att komma hem till jul och kylan. Igår hade vi 24 minus här uppe :hbang:

Miquey
2009-01-04, 20:17
Åh, ny journal! Lycka till Caroline!

Carolinew
2009-01-04, 20:33
Japp, nästan 3 månader i Asien. Var riktigt skönt förutom att jag saknade träningen ;)

Samtidigt var det skönt att komma hem till jul och kylan. Igår hade vi 24 minus här uppe :hbang:

24 minus??? Bor du på nordpolen eller? :Virro Jag fryser ju ihjäl så fort det går under nollan här :D

Åh, ny journal! Lycka till Caroline!

Tack Miquey!

Carolinew
2009-01-04, 20:42
Liten update idag då... Det är lite pinsamt att den här journalen inte innehåller ett enda sketet träningspass än! *grr27* Är fortfarande förkyld (kan knappt ens prata) men är å andra sidan bara inne på dag 4 än *rolleyes*

Det är så (ursäkta språket) JÄVLA jobbigt att inte få träna. Jag hatar att sitta här inne och mögla bort, jag vill ju ut och springa skiten ur mig på ett löppass eller köra knäböj tills jag spyr. Jag har inte ord för känslan... men jag mår faktiskt psykiskt dåligt just nu :( Tyvärr fuckar även maten upp sig när jag inte tränar. Det är i och för sig bara mitt fel men när jag inte kan träna skiter sig verkligen precis allting i mitt liv. Inte minst humöret... Tur för mig (och mina släktingar) att julen är över!

Exhale_
2009-01-04, 22:19
Haha, ja jag bor faktiskt på Nordpolen. Brukar äta sälar och lyfta isbjörnar som träning. Men snart är det rena Hawaii här pga växthuseffekten. :D

Carolinew
2009-01-07, 19:21
2009-01-07

Jogging 2,5 km

Kommentar:
Woho, journalens och årets första träningspass, otroligt! *rolleyes* Är väl inte riktigt frisk än men jag har iaf inte ont i halsen så jag tror inte att det är någon större fara, tog det ganska lugnt också.

Semiramis
2009-01-07, 20:43
Skönt att vara på gång med träningen igen! Jag önskar ett härligt och friskt träningsår!

Carolinew
2009-01-07, 20:57
Skönt att vara på gång med träningen igen! Jag önskar ett härligt och friskt träningsår!

Ja det är verkligen skönt.

Tack detsamma! :)

LadyInsane
2009-01-08, 10:37
Få se lite styrka nu...:D

Carolinew
2009-01-08, 16:18
Få se lite styrka nu...:D

Haha nä jag är så svag nu så jag vågar inte redovisa mina pass längre :laugh:

Carolinew
2009-01-08, 16:20
2009-01-08

Styrka idag, körde enbart rygg. Gick väl okej, förutom att jag fick lite näsblod men det är ju bara hardkår. Är väl inte helt 100 frisk än så är nog delvis därför men jag känner mig pigg i alla fall. Fick även lite cardio idag då jag sprungit runt på stan i ett par timmar :D

Godfella
2009-01-08, 19:26
Vikter, övningar, reps, set för bövelen *grr27*

Carolinew
2009-01-08, 19:47
Vikter, övningar, reps, set för bövelen *grr27*

Nej för bövelen, pinsamt ju! :D

ceejay
2009-01-08, 19:59
Nej för bövelen, pinsamt ju! :D

Men en journal är ju till för att hålla koll på utvecklingen ju!!!!!:smash:

dessutom är det roligare att kika in i journaler då*popcorn*

Godfella
2009-01-08, 20:01
Nej för bövelen, pinsamt ju! :D

Bah, pyttsan! Låt oss se nu, var inte rädd. *slap*

Carolinew
2009-01-08, 20:14
Men en journal är ju till för att hålla koll på utvecklingen ju!!!!!

dessutom är det roligare att kika in i journaler då*popcorn*

Min utveckling har bara gått neråt sista tiden så det är inte så kul att läsa ;) Eller ja jo, för er kanske men inte för mig :D

Bah, pyttsan! Låt oss se nu, var inte rädd. *slap*

Nån gång i framtiden så :cool:

Godfella
2009-01-08, 20:19
Tråkmåns... *grr*

Carolinew
2009-01-10, 16:33
2009-01-10

Jogging 5 km

Kommentar:
Kändes helt okej ändå.

Carolinew
2009-01-11, 17:24
2009-01-11

Styrka idag, i princip mest bara axlar, sen lite biceps och triceps då. Har bestämt mig för att lägga mycket fokus på axlarna i år, då de är under all kritik. Körde dropset mot slutet, fyfan *spy*:D

Godfella
2009-01-11, 17:31
*grr*

Carolinew
2009-01-13, 17:00
2009-01-13

Jogging 10 km

Kommentar:
Det var ganska segt, särskilt efter 7,5 km, då ville kroppen lägga ner maskineriet. Men på något konstigt sätt kom kraften tillbaka ganska snabbt och kunde avsluta i ett ganska bra tempo för att vara jag.

Förresten så har jag satt upp ett mål, och det är att springa till Stockholm innan 1 augusti. Missförstå mig inte nu, jag ska såklart inte göra det på en gång :D utan jag skall lägga ihop alla mina joggingpass from 1 januari i år och komma upp i 47 mil så småningom. Vi får se hur det går!

LadyInsane
2009-01-13, 17:22
Vilket lustigt mål:D Hoppas du klarar av det!

Carolinew
2009-01-13, 17:37
Vilket lustigt mål:D Hoppas du klarar av det!

Hehe mja jo lite är det väl... Men det ger ju inte direkt några utrymmen för träningsuppehåll så jag gör nog bäst i att hålla mig frisk det här året :Virro

Carolinew
2009-01-14, 16:04
2009-01-14

Gymmet idag, körde enbart mage och lite biceps. Blev väl ca 230 reps mage totalt i tre olika övningar. Dock kändes det inte riktigt som jag fick någon direkt kontakt, vilket stör mig. Men hoppas att det känns lite imorgon iaf... Discobyggaren i Carro har vaknat iaf ;)

LadyInsane
2009-01-14, 17:18
2009-01-14

Gymmet idag, körde enbart mage och lite biceps. Blev väl ca 230 reps mage totalt i tre olika övningar. Dock kändes det inte riktigt som jag fick någon direkt kontakt, vilket stör mig. Men hoppas att det känns lite imorgon iaf... Discobyggaren i Carro har vaknat iaf ;)

230 reps känns ganska extremt. Varför inte köra extremt tunga magövningar med max 8 reps per set?

Carolinew
2009-01-14, 18:38
230 reps känns ganska extremt. Varför inte köra extremt tunga magövningar med max 8 reps per set?

Jag vet inte men jag tycker det känns som att det tar bättre om jag kör fler reps... det är ju jobbigt ändå. Och brutalbänken tex. som alla kallar den av någon anledning går ju att göra tyngre med att tex. ha en viktplatta i famnen men det pallar inte jag :Virro

Godfella
2009-01-14, 20:44
Jag vet inte men jag tycker det känns som att det tar bättre om jag kör fler reps... det är ju jobbigt ändå. Och brutalbänken tex. som alla kallar den av någon anledning går ju att göra tyngre med att tex. ha en viktplatta i famnen men det pallar inte jag :Virro

There is nothing to it, but to do it :)

ceejay
2009-01-14, 20:47
There is nothing to it, but to do it :)

Nothing but a peanut!

porja
2009-01-15, 00:31
denna journalen får man inte missa...såg på bilden du la, armar är ju riktig bra, ryggen o axlar är inte dålig heller.....är det fitness du siktar på?

Krampus
2009-01-15, 00:34
Oh - oh!
Smutchi, smutchi, smoo!!! *love*

Carolinew
2009-01-15, 01:17
There is nothing to it, but to do it :)

Nothing but a peanut!

Uhuh jag fattar precis ja :Virro

Carolinew
2009-01-15, 01:18
denna journalen får man inte missa...såg på bilden du la, armar är ju riktig bra, ryggen o axlar är inte dålig heller.....är det fitness du siktar på?

Oj tack :) Snällt sagt. Haha alltså, jag vet inte, det är klart att det hade varit kul men det är en väääldigt lång väg dit isåfall... men jag hade tänkt göra ett försök ja :)

Oh - oh!
Smutchi, smutchi, smoo!!! *love*

Smutchi smutchi smoo på dig med *cupid* :D

Carolinew
2009-01-15, 21:08
2009-01-15

Löpning 2,5 km

Kommentar:
Kändes riktigt jäkla bra idag :) mycket bättre än förra gången jag körde tempopass. Synd att jag glömde klockan bara. På vägen hem från skolan kände jag verkligen hur sugen jag var på att få komma ut och springa av mig all energi, riktigt skönt. Men jag måste pressa mig ännu hårdare i fortsättningen för jag var inte dödstrött när jag kom fram och det skall jag fasen vara. Så lite mer satsning från början nästa gång.

Carolinew
2009-01-16, 15:50
2009-01-16

Gymmet igen, axlar och triceps. Körde dips med hjälpvikt för första gången sen stenåldern ungefär, kändes väldigt ovant och gjorde ont lite varstans, men jag minns att det var så i början innan man vänjer sig. Behövde ju inga satans hjälpvikter förut men nu behövde jag tydligen det :smash: Blir att hårdträna det också framöver. Sen körde jag dropset på hantellyften, så jag hoppas det känns ordentligt i axlarna imorgon. Kändes lite halvkul när man droppat från 10 till 3 kg och knappt orkade lyfta dem :laugh: Snacka om pump.

Nästa pass måste bli rygg eller ben, någon måtta får det ju vara med discon. Fast imorgon blir det nog en löprunda.

Carolinew
2009-01-17, 15:45
2009-01-17

Löpning 5 km

Kommentar:
Kändes inte alls bra när jag gav mig av idag, var trött i både kroppen och huvudet. Hade egentligen tänkt mig 10 km idag med men insåg att det inte skulle funka, så körde på 5 km istället. Jag kunde faktiskt pressa mig riktigt bra på sista varvet, så jag är ändå ganska nöjd med mig själv :)

CiCoro
2009-01-17, 15:49
2009-01-17

Löpning 5 km

Kommentar:
Kändes inte alls bra när jag gav mig av idag, var trött i både kroppen och huvudet. Hade egentligen tänkt mig 10 km idag med men insåg att det inte skulle funka, så körde på 5 km istället. Jag kunde faktiskt pressa mig riktigt bra på sista varvet, så jag är ändå ganska nöjd med mig själv :)

tid? eller kör du lätt jogging?

Carolinew
2009-01-17, 15:54
tid? eller kör du lätt jogging?

Jag hade ingen klocka idag, för tanken var ju ett lugnt 10 km-pass och då blir jag bara stressad av att ha klockan med mig... Så första varvet blev ju lugnt sen ökade jag ganska mycket på det andra då jag bestämde mig för att sluta efter 5.

Carolinew
2009-01-18, 14:29
2009-01-18

Gymmet idag, körde enbart rygg. Kändes väl helt okej... :)

Carolinew
2009-01-21, 16:21
2009-01-21

Gymmet igen, axlar och armar. Fick en hel del pump... dropset i hantellyften igen. :) Nu jäklar måste det hända något!

Godfella
2009-01-21, 19:21
Snela, skriv ner vikter iallafall ? *rolleyes*

Miquey
2009-01-21, 19:51
Håller med Godfella :D Skriv upp vikterna för tusan!

Carolinew
2009-01-24, 15:53
Snela, skriv ner vikter iallafall ? *rolleyes*

Håller med Godfella :D Skriv upp vikterna för tusan!

Haha, näfan det är fortfarande pinsamt. Kommer nog vara ett tag till :(

Carolinew
2009-01-24, 15:59
2009-01-24

"Jogging" 5 km

Kommentar:
Men jävla helvetes skitpissfan! *grr27* Vilken idiot var det som uppfann isen egentligen? Var skittaggad idag, otroligt sugen på att springa skiten av mig och såg verkligen fram emot passet idag.

Men vad ser jag när jag kommer dit? Jo - det är isbana över nästan hela jäkla slingan!!! *gah!* Helt förbannat omöjligt att ta sig fram nästan, försökte så gott jag kunde att springa i gräset/buskarna/leran vid sidan av men det gick inte så bra, resulterade mest i dyblöta skor och plaskplask i strumporna.

Blev iaf nåt slags konstigt intervallpass med högre tempo på de isfria bitarna och något slags "trippande" på isen. Borde kanske gett upp och åkt hem men jag var ju så himla sugen idag. Jaja... inget fel på motivationen i alla fall. Får se om jag ger mig ut imorgon med, fast ser det likadant ut då känns det ganska onödigt.

ceejay
2009-01-24, 16:37
Se positivt på det, där det var halt, så fick du koncentrera dig på att inte ramla och därmed använda stabilisatormuskler :) och där det var lugnt körde du intervaller som jag hoppas du tog i på :D

Carolinew
2009-01-24, 18:55
Se positivt på det, där det var halt, så fick du koncentrera dig på att inte ramla och därmed använda stabilisatormuskler :) och där det var lugnt körde du intervaller som jag hoppas du tog i på :D

Hehe tror inte några stabilisatormuskler fick jobba direkt eftersom jag i princip fick gå över isen, riktigt långsamt. Kanade faktiskt vissa partier mest på skoj =P Hade nog gått bättre med skridskor på idag :)

Carolinew
2009-01-25, 14:30
2009-01-25

Jogging 5 km

Kommentar:
Fortfarande lite is kvar vid vissa partier, men inte alls som igår. Riktigt fint väder med, kändes verkligen som vår, så idag var det en fröjd att vara ute :) Kroppen kändes lite sisådär dock, men är nöjd i alla fall.

Exhale_
2009-01-25, 14:39
Jäklar va du är ute och springer :thumbup: Å i gymmet händer det grejer också vad jag förstår! Keep it up *kissass*

Carolinew
2009-01-25, 15:05
Jäklar va du är ute och springer :thumbup: Å i gymmet händer det grejer också vad jag förstår! Keep it up *kissass*

Ja det är jättekul att vara ute och springa nu, vilket det iofs alltid har varit men ännu mer nu :) Sen om det händer grejer på gymmet är dock tveksamt, isåfall åt fel håll :D

porja
2009-01-26, 23:07
slingan i ruddalen gissar jag på hehe :D

LadyInsane
2009-01-26, 23:36
Ja det är jättekul att vara ute och springa nu, vilket det iofs alltid har varit men ännu mer nu :)

Omg, bad girl! Skärpning, in i gymmet med dig, starka dam!:banned

Carolinew
2009-01-27, 16:19
slingan i ruddalen gissar jag på hehe :D

Nä faktiskt inte, har inte sprungit där en enda gång, trots att jag nästan bor granne med Ruddalens friluftsområde :D Är alltid uppe vid Sisjön, så himla fin natur där + att jag är van vid slingorna och vet på ett ungefär hur jag ligger till tidsmässigt.

Omg, bad girl! Skärpning, in i gymmet med dig, starka dam!:banned

Hahah... det är inte bra för mitt självförtroende att vara på gymmet längre, men visst går jag dit ;)

Carolinew
2009-01-27, 16:22
2009-01-27

Gymmet idag då, rygg. Jag var trött, svag och omotiverad. Inte alls kul faktiskt... Men det betyder absolut inte att jag tänker sluta. Inga fler uppehåll nu, förr eller senare kommer ändå suget tillbaka :)

Carolinew
2009-01-28, 20:09
2009-01-28

Jogging 10 km

Kommentar:
Fick ordentligt ont i knäna idag tyvärr, det kom redan i början och blev värre hela tiden, borde kanske avbrytit men jag tror och hoppas att det inte är något allvarligt. Jag misstänker att det är pga. fruset och hårt underlag samt skor som sjöng på sista versen för längesedan. Måste köpa nya skor, men det är en så stor utgift... :(

Det positiva var att konditionen har blivit riktigt bra. Var knappt jobbigt alls idag, var inte alls trött när jag var klar :)

porja
2009-01-30, 00:39
ja Sisjön, hade orienteringsexam. där i höstas, fin natur, många löpare på spåret, d gillar jag. Men lite för långt bort bara...

köpt nya skor?

Carolinew
2009-01-31, 18:20
ja Sisjön, hade orienteringsexam. där i höstas, fin natur, många löpare på spåret, d gillar jag. Men lite för långt bort bara...

köpt nya skor?

Jo det är en bit bort, hade jag inte haft bilen hade jag nog inte varit där så mycket. Men nu i vår/sommar skall jag försöka utvidga mina vyer lite och utforska även andra motionsspår, har t.ex. aldrig varit i Skatås!

Nä jag tror jag skall åka ner till löplabbet på måndag och se vad de har att säga :)

Carolinew
2009-01-31, 18:23
2009-01-31

Jogging 12,5 km

Kommentar:
Gött mos! Konditionen har förbättrats otroligt mycket nu, jättekul! Hade massor av energi kvar efter 10 km så ökade tempot en del på sista varvet. Sen var jag smått död efter spurten, helt sjukt :D

Knäna kändes inte så bra idag heller tyvärr, de värkte under hela passet. Suck.

Carolinew
2009-02-01, 17:28
2009-02-01

Gymmet idag. Axlar, biceps och triceps. Blir galen på mina axlar snart, varför växer de inte!!! *grr27*

shadowfire
2009-02-01, 17:38
shit inte dåligt o löpa 12,5km.. konditionen verkar det inte vara fel på! vill du ha omväxling så har du ju safjället här där jag bor också o springa i, även det är ett naturreservat. 2,5km-spår, men väldigt kuperat.

Carolinew
2009-02-01, 17:47
shit inte dåligt o löpa 12,5km.. konditionen verkar det inte vara fel på! vill du ha omväxling så har du ju safjället här där jag bor också o springa i, även det är ett naturreservat. 2,5km-spår, men väldigt kuperat.

Haha, well, nu joggade jag ju väldigt lugnt (förutom sista varvet) så någon "löpning" är det inte tal om ;) Jo tror jag skall ta mig runt och kolla upp lite fler motionsspår nu i vår. Men jag trivs så bra i Sisjön så jag kommer inte riktigt därifrån :D Kuperat är det nog nästan överallt i Gbg tror jag, finns ett par ordentligt jobbiga backar i Sisjön med som jag brukar dö i typ varje gång... Men det är bra träning!

Miquey
2009-02-01, 19:36
Önskar jag hade din kondition Caroline! Kan jag inte få lite av dig? :em:

Carolinew
2009-02-01, 19:46
Önskar jag hade din kondition Caroline! Kan jag inte få lite av dig? :em:

Om jag får lite av dina muskler =P

Miquey
2009-02-01, 19:47
Om jag får lite av dina muskler =P

Du kan få 2 kilo, så kan jag få 2 kilometer av dig *cupid* deal? :naughty:

Carolinew
2009-02-01, 19:48
Du kan få 2 kilo, så kan jag få 2 kilometer av dig *cupid* deal? :naughty:

Haha, gör inte du en riktigt dålig deal då? :D Får jag 2 kg muskler av dig kan du få 1 mil av mig :thumbup:

Carolinew
2009-02-03, 18:38
2009-02-03

Jogging 5 km, Tid 31 min

Kommentar:
Det kändes ganska bra idag faktiskt. Kände inte alls så mycket i knäna som förra gången så kanske håller skorna ett litet tag till (nej jag har inte varit på löplabbet än...) Nu har jag ju varit i riktigt dålig form ett bra tag så det tar ju lite tid att få fason på konditionen igen men nu börjar det verkligen lossna, kapade 3½ minut av PB-tiden idag :) Eller ja, nu menar jag på den här banan, och efter den här "nystarten" då. Är ju inte i närheten av min tid på tjejmilen 2006, på 55 min. Men snart så :MrT:

Miquey
2009-02-03, 18:39
Haha, gör inte du en riktigt dålig deal då? :D Får jag 2 kg muskler av dig kan du få 1 mil av mig :thumbup:

DEAL!!! *drool*

Carolinew
2009-02-04, 16:39
2009-02-04

Gymmet idag, rygg och mage. Det var på tok för längesedan jag körde mage, jag som skulle satsa hårt på det i år :smash: Sjukt svag är jag fortfarande, det går inte framåt. Buhuhu. Längtar som fan till nästa löppass, men det är inte planerat förrän på fredag... :(

Carolinew
2009-02-05, 21:40
2009-02-05

Jogging 4,6 km

Kommentar:
Ett lätt litet pass, blev inte särskilt trött, så det känns bra.

Carolinew
2009-02-08, 17:48
2009-02-08

Jogging 15 km, 01:56 tim

Kommentar:
Heheh, långsammare jogging har nog sällan skådats. Men jag ville ta det försiktigt då knäna fortfarande bråkar, sen vet jag inte om jag hade orkat så mycket fortare heller, kändes ganska segt ända från start. Men är nöjd att jag klarade det iaf!

Godfella
2009-02-08, 18:44
Långsamt eller inte, huvudsaken är att du gjorde vad du skulle. Duktigt! :)

Carolinew
2009-02-11, 21:39
Långsamt eller inte, huvudsaken är att du gjorde vad du skulle. Duktigt! :)

Tack du :)

Carolinew
2009-02-11, 21:41
2009-02-11

Jogging 2,5 km + 40 min

Kommentar:
Åkte först upp till Sisjön, men det var i princip helt omöjligt att springa där. Enbart en jäkla massa HÅRT packad snö runt hela jäkla banan, halkade nog fram hälften av det varvet. Kändes fruktansvärt meningslöst att fortsätta, men jag hade så mycket energi jag ville bli av med, så jag åkte hem igen sen gav jag mig ut i stan istället. Jag är inte så glad i att springa på asfalt (kändes i knäna) men nöden har ingen lag... Har ingen koll på hur långt det blev men 40 min i bra tempo i alla fall.

porja
2009-02-12, 16:20
ser inte bra ut kommande dagarna heller, minusgrader hela tiden :(
men ruddalen ser lite bättre ut tror jag...

Carolinew
2009-02-13, 16:31
ser inte bra ut kommande dagarna heller, minusgrader hela tiden :(
men ruddalen ser lite bättre ut tror jag...

Nä det är kallt som fanken, fast solen skiner ju nu i alla fall :)

Carolinew
2009-02-13, 16:32
2009-02-13

Gymmet idag, körde axlar, triceps och mage. Kändes helt okej trots typ ingen sömn alls inatt :)

Carolinew
2009-02-14, 15:53
2009-02-14

Jogging 50 min

Kommentar:
Helt otroligt fantastiskt underbart!!! Bestämde mig för att testa lite nya vägar i naturreservatet, så idag sprang jag från Sisjön ner till Oxsjön. Helt otroligt fin natur, jag svävade som på moln hela vägen. Har ingen aning om hur långt det blev, men 50 min i lugnt tempo.

Efter passet tog jag en promenad ut på Sisjön (det var is såklart) och det var som en gigantisk fotbollsplan som var kritvit av all snö. Fullt med folk som åkte skridskor, fikade och lekte med sina vovvar. Helt underbart. Satte mig på en sten (typ en liten ö) ute i sjön och solade innan jag gick hem. Vilken dag!!!

Carolinew
2009-02-19, 19:58
Jahapp, får väl masa mig in här och berätta att jag har blivit dunderförkyld igen. Började komma förra helgen och nu är det ganska illa. Blir ingen träning för mig på ett tag med andra ord... suck, trodde nästan att jag skulle få vara ifred ett tag nu men icket.

Fasen vad dåligt man mår psykiskt när man inte kan träna... det är ungefär som om en drogberoende person var tvungen att sluta ta droger varje gång han var förkyld. Hah! Beroende som beroende?! *cry*

Godfella
2009-02-19, 19:59
Usch och fy. Krya på dig! :)

Semiramis
2009-02-19, 21:17
Krya på dig!!!

Carolinew
2009-02-26, 01:45
Usch och fy. Krya på dig! :)

Krya på dig!!!

Tack båda två... :)

Carolinew
2009-02-26, 01:48
2009-02-25(26...)

Jogging 43 min

Kommentar:
Ett nattpass... ville först göra klart skolarbetet så det blev en tur nu efter midnatt. Förkylningen är väl inte helt borta, har lite snuva kvar och jag kände att kroppen kanske inte riktigt var som den borde nu under passet, men jag tror och hoppas att det inte skall vara någon fara.

Allt har verkligen skitit sig de senaste två veckorna tack vare förkylningen. Bl.a. så missköter jag maten något otroligt när jag inte tränar :smash: Hoppas det det kan bli ordning och reda nu igen. Sen är jag fruktansvärt bitter och sur efter att ha fått ett kasst resultat på ett prov i skolan idag :(

porja
2009-02-27, 02:26
2009-02-25(26...)

Jogging 43 min

Kommentar:
Ett nattpass... ville först göra klart skolarbetet så det blev en tur nu efter midnatt. Förkylningen är väl inte helt borta, har lite snuva kvar och jag kände att kroppen kanske inte riktigt var som den borde nu under passet, men jag tror och hoppas att det inte skall vara någon fara.

Allt har verkligen skitit sig de senaste två veckorna tack vare förkylningen. Bl.a. så missköter jag maten något otroligt när jag inte tränar :smash: Hoppas det det kan bli ordning och reda nu igen. Sen är jag fruktansvärt bitter och sur efter att ha fått ett kasst resultat på ett prov i skolan idag :(

det var bra att du rörde på dig lite
du kommer igen tjejen :)

Carolinew
2009-03-02, 13:49
det var bra att du rörde på dig lite
du kommer igen tjejen :)

Jo, hoppas det...

Carolinew
2009-03-02, 13:52
2009-03-01(02)

Jogging 6,5 km

Kommentar:
Ett nattpass efter midnatt igen :Virro Kändes okej.

Carolinew
2009-03-20, 18:52
2009-03-??

Jogging 2,5 km

2009-03-??

Jogging 2,5 km + Intervaller 2 km

2009-03-??

Jogging 2,5 km

Kommentar:
Några pass jag inte orkat skriva i förut.

2009-03-20

Jogging 8 km

Kommentar:
Dagens, kändes sådär, väldigt segt. Men har ju inte varit igång på sista tiden direkt, vilket beror på lite bristande motivation men också min dåliga planering. Måste bli lite mer effektiv på dagarna så jag hinner med det jag skall :smash:

Carolinew
2009-03-22, 16:08
2009-03-22

Löpning 2,5 km

Kommentar:
Fint väder?

Godfella
2009-03-22, 16:11
Snöade det i Göteborg också ?*grr*

Carolinew
2009-03-22, 16:18
Snöade det i Göteborg också ?*grr*

Idag? Skojar du? Riktigt vårväder här :)

Godfella
2009-03-22, 16:20
Idag? Skojar du? Riktigt vårväder här :)

*mutter* Det kom snö här i Skövde på förmiddagen, minsann. Fast vi har haft rätt så fint väder i veckan iallafall. Legat runt 7-10 grader. :)

Carolinew
2009-03-26, 16:58
Update...

Legat döende (kändes iaf så) i vinterkräksjukan den här veckan. Det värsta jag varit med om sen jag vet inte när, fick åka in med ambulans igår pga uttorkning. Idag känns det dock mkt bättre och jag tror aldrig jag har uppskattat ett glas vatten så mkt som nu, när man får behålla det i kroppen.

Petar i mig lite varm blåbärssoppa just nu. Men träning blir det inte på ett tag... :(

BobaFett
2009-03-26, 17:34
Update...

Legat döende (kändes iaf så) i vinterkräksjukan den här veckan. Det värsta jag varit med om sen jag vet inte när, fick åka in med ambulans igår pga uttorkning. Idag känns det dock mkt bättre och jag tror aldrig jag har uppskattat ett glas vatten så mkt som nu, när man får behålla det i kroppen.

Petar i mig lite varm blåbärssoppa just nu. Men träning blir det inte på ett tag... :(

Vat hur det känns *spy* men se det från den ljusa sidan... du kommer att gå ner i vikt i alla fall :D

Carolinew
2009-03-26, 18:58
Vat hur det känns *spy* men se det från den ljusa sidan... du kommer att gå ner i vikt i alla fall :D

Jo förmodligen :Virro Fast det är nog mest vätska...

Carolinew
2009-03-30, 18:36
2009-03-30

Jogging 5 km

Kommentar:
Segt och jobbigt. Jag var faktiskt ute redan igår och försökte springa men det fanns verkligen noll krafter i kroppen, överskattade uppenbarligen min tillfriskning rätt rejält. Blev bara någon kilometer igår innan jag avbröt. Lite bättre gick det väl idag i alla fall.

Skönt att det är ljust så länge nu!!

Carolinew
2009-04-09, 12:15
Hm, jag har uppenbarligen inte bara blivit dålig på att träna, utan också på att skriva i min lilla dagbok. Få se nu om jag minns vad jag tränade sist :Virro

2009-??-??

Jogging 2,5 km


2009-04-??

Jogging 7,7 km


2009-04-??

Jogging 7,7 km


2009-04-08

Löpning 2,5 km - tid 14:10

Carolinew
2009-04-09, 22:43
2009-04-09

Löpning 2,5 km - tid 14:25

Kommentar:
Lite sämre tid, mycket tröttare i kroppen... Heh. Trampade snett och vred till foten det första jag gjorde, vilket gjorde rätt ont men det försvann ganska fort så fortsatte som vanligt. Kände inget efteråt, dock känns det nu flera timmar efteråt... fast det är nog ingen fara alls :)

Ligger väldans långt efter i mitt mål att komma till sthlm, är bara uppe i 16 mil hittills. Blir att lägga på ett kål nu.

Sedan har jag tänkt ta tag i gymträningen i nästa vecka igen. Det suger egentligen att gå dit eftersom jag är så pinsamt svag och för att jag är arg på mig själv, men skall försöka att börja väldigt lätt och inte sätta nån press på mig själv, för då blir jag bara sur och grinig och lägger av när det inte går som jag tänkt...

Miquey
2009-04-09, 22:47
Nu är det vår, då vaknar löpar-caroline upp från sitt ide! :D

Carolinew
2009-04-09, 22:56
Nu är det vår, då vaknar löpar-caroline upp från sitt ide! :D

Nåja, löpningen har jag väl sysslat med mer eller mindre hela tiden, dock med lite för många dagar emellan ibland... :) Däremot har gympassen gått i ide :em:

Miquey
2009-04-09, 22:59
Nåja, löpningen har jag väl sysslat med mer eller mindre hela tiden, dock med lite för många dagar emellan ibland... :) Däremot har gympassen gått i ide :em:

Det måste du ändra på! :) Bra sprungit hur som. Det är något som har gått i ide för mig under vintern, men håller på och ändrar på det nu.

Carolinew
2009-04-15, 12:02
2009-04-10

Löpning 2,5 km


2009-04-15

Jogging 2,5 km

Kommentar:
Omotiverad och småsur idag. Satte mig efteråt och tittade på två grodor i vattnet. Snacka om meningslöst liv de måste ha, sitta på en sten i vattnet dygnet runt kan inte vara så värst kul? :confused:

Carolinew
2009-04-16, 14:28
2009-04-16

Knäböj:
20 kg: 8
30 kg: 8, 8, 8

Frontböj:
20 kg: 8, 8

Raka marklyft:
40 kg: 8, 8, 8

Axelpress hantlar:
10 kg: 8, 8

Magmaskin:
30 kg: 8, 8, 8

Halvbrutalbänk:
8, 8
+2,5 kg: 8

Kommentar:
Mitt första gympass sen stenåldern! :hbang: Det var riktigt, riktigt kul att vara på gymmet igen. Kommer att köra lätt nu i början och öka långsamt, men trots bebisvikterna i böjen idag är mina ben som kokt spagetthi... men så brukar det ju bli efter långa uppehåll i knäböj. I de andra övningarna kändes det inte alls så dåligt som jag hade trott :) Struntade i att köra axlar sen för kom på att jag nog inte vill köra dem ihop med ben.

Nu skall det köttas!!

rolf
2009-04-16, 14:40
Woohoo! Länge sen senaste passet. Vad är planen nu? :)

Semiramis
2009-04-16, 14:52
Välkommen tillbaka till gymet :thumbup:

Carolinew
2009-04-16, 16:48
Woohoo! Länge sen senaste passet. Vad är planen nu? :)

Japps, väääldigt längesen... Planen nu är att börja på väldigt låga vikter och sedan öka lite, lite grann för varje gång. Kanske bara med 2,5 kg... men huvudsaken är att jag inte kör på samma vikt två pass i rad :) Sen får vi se vart det slutar.

Välkommen tillbaka till gymet :thumbup:

Tack så mycket!! :D

Carolinew
2009-04-18, 16:08
2009-04-18

Jogging 8,7 km - 58:40

Kommentar:
Är faktiskt ganska nöjd ändå. Riktig härligt väder också! Snart får man väl jogga med badkläder under så det bara är att slänga sig i sjön när man är klar :D

Imorgon blir det gym!

Carolinew
2009-04-19, 15:29
2009-04-19

Bänkpress:
20 kg: 10
30 kg: 8, 8, 8, 8

Axelpress hantlar:
10 kg: 8, 8, 8

Dips med hjälpvikt:
33 kg: 8, 8, 8

Triceps pushdowns (rep):
Nr 15: 10, 10, 10, 10

Hantellyft sidan:
8 kg: 15, 10, 10, 10
Dropset, ingen vila:
7 kg: 10
6 kg: 10
5 kg: 10
3 kg: 30

Kommentar:
Nåja, så jävla hemskt dåligt kändes det inte. Får hoppas på muskelminne :)

Troikha
2009-04-20, 22:06
Det brukar komma tillbaka snabbt efter uppehåll, kämpa på! :thumbup:

Miquey
2009-04-20, 22:09
Bra tränat Carro :)

Carolinew
2009-04-20, 22:12
Det brukar komma tillbaka snabbt efter uppehåll, kämpa på! :thumbup:

Ehrm jo, det har ju blivit en hel del såna haha :smash:

Bra tränat Carro :)

Tack tack! Skäms lite över vikterna men vafan, snart så :D

Miquey
2009-04-20, 22:14
Förresten så tycker jag du ska börja uppdatera din blogg! :D Kollade nyss, och du har ju metrobloggen med ju :D Har du lyckats komma upp i över 5000 så du får pengar?

Carolinew
2009-04-20, 22:21
Förresten så tycker jag du ska börja uppdatera din blogg! :D Kollade nyss, och du har ju metrobloggen med ju :D Har du lyckats komma upp i över 5000 så du får pengar?

Haha, den bloggen är lite... hrm, ouppdaterad :D Har inte orkat skriva på ett tag. Nej, har inte kommit upp i 5000, men ärligt talat så litar jag inte ett skit på metrobloggen. De redovisar ju inte ens sidvisningar ens innan man kommer upp i 5000, så man har ju ingen aning om vart man ligger. Sen har man ju hört om alla dessa bloggar som "stängts ner" för att de blivit för framgångsrika. Så jag funderar på att byta till nån annan bättre bloggsida istället där layouten och designen är betydligt bättre...

CiCoro
2009-04-21, 00:17
Ja, de stänger ofta ner, hittar på någon konstig orsak. Likadant med Google "länkar" man kan ha på sin hemsida, börjar man tjäna en del så fuskar man plötsligt eller uttnyttjar systemet blabla och så stängs man ner..

Carolinew
2009-04-21, 21:19
Ja, de stänger ofta ner, hittar på någon konstig orsak. Likadant med Google "länkar" man kan ha på sin hemsida, börjar man tjäna en del så fuskar man plötsligt eller uttnyttjar systemet blabla och så stängs man ner..

Är ju tyvärr så. Dock lite svårt att protestera mot ett sånt företag, man har inte så mycket att säga till om direkt. Det bästa är väl att bojkotta dem hehe.

Carolinew
2009-04-21, 21:22
2009-04-21

Löpning 2,3 km - 13:38

Kommentar:
Yes box! En putsning av gamla PB:t med 36 sekunder. Då har jag väl i alla fall fått lite bättre kondis trots allt. Förväxla nu inte den här banan med 2,5 km banan runt Sisjön, elljusslingan som jag sprang nu är som sagt bara 2,3 km.

Carolinew
2009-04-22, 13:20
2009-04-22

Marklyft:
50 kg: 5
60 kg: 8, 8, 8
50 kg: 10

Breda latsdrag:
40 kg: 8, 8
33 kg: 12

Chins med hjälpvikt:
33 kg:
8, 8, 8

Hantelrodd:
12,5 kg: 10, 10, 10 (per arm)

Bicepscurl:
20 kg: 6, 6, 4

Kommentar:
Fick sån sjukt jobbig pump i underarmarna efter latsdragen och chinsen så det var i skitsvårt att ens hålla i en hantel, vilket gjorde roddarna ännu sämre än normalt. Sen har jag visst tappat en del styrka i biceps också hahah :laugh: I alla fall, kommer i fortsättningen att höja 5 kg/gång i mark och böj och 2,5 kg i bänken, så får vi se hur det går.

rolf
2009-04-22, 13:28
Det tar sig ju! Hur mycket var du uppe i som mest i mark och bänk?

Carolinew
2009-04-22, 13:30
Det tar sig ju! Hur mycket var du uppe i som mest i mark och bänk?

Heheh, 5:a på 100 kg i mark, bänken är jag lite osäker men i alla fall 5:a på 45... Ingen utrustning då. Jag har en bit kvar :laugh:

rolf
2009-04-22, 13:34
Heheh, 5:a på 100 kg i mark, bänken är jag lite osäker men i alla fall 5:a på 45... Ingen utrustning då. Jag har en bit kvar :laugh:

Det sitter till sommaren! :thumbup:

Troikha
2009-04-22, 17:44
Kämpa på bara, det kommer igen. Din tidigare femma på 100kg i mark är riktigt stark.

Carolinew
2009-04-25, 11:42
Det sitter till sommaren! :thumbup:

Nja så fort lär det inte gå, jag får nog vara glad om det sitter tills efter sommaren =/

Kämpa på bara, det kommer igen. Din tidigare femma på 100kg i mark är riktigt stark.

I will... tack :)

Carolinew
2009-04-25, 11:49
2009-04-25

Jogging 4 km

Kommentar:
Hade tänkt mig 8,7 km idag men jag råkade gå ut lite för hårt och sen var mina ben döda efter ca halva biten, så jag avbröt och gick och lade mig på en klippa vid vattnet istället och solade lite :) Jätteskönt. Sen gick jag 5 km hem igen, och på vägen kom det fram en huggorm som ringlade över stigen :Virro jag tvärstannade någon meter ifrån den och glodde, den likaså, sen ringlade den in i skogen igen. Det är faktiskt första gången jag ser en sådan vild i naturen, lite häftigt. Alldeles svartvit var den, jättefin. Såg ut ungefär som på bilden fast starkare färger.

http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/13176/img_468eb0d616529.jpg

mildanimal
2009-04-25, 12:13
po lordagar er det ok att ta det lugnt :)

Carolinew
2009-04-25, 12:36
po lordagar er det ok att ta det lugnt :)

Njah, helger är ju perfekta för träningen :) Men men, det kan inte gå bra varje gång...

Carolinew
2009-04-26, 14:30
2009-04-26

Knäböj:
35 kg: 8, 8, 8

Benpress:
+75 kg: 8, 8, 8

Raka marklyft:
45 kg: 10, 10, 10

Magmaskin:
30 kg: 10, 10, 10, 10

"Halvbrutalbänk"
+2,5 kg: 10, 10, 10

Kommentar:
Lätt och fint, tålamod, tålamod... Dock blev jag minst sagt mör i benen ändå :D

Carolinew
2009-04-28, 13:09
2009-04-28

Bänkpress:
32,5 kg: 8, 8, 8, 8

Dips med hjälpvikt:
33 kg: 8, 8, 8

Hantelpress axlar:
10 kg: 6, 6, 6

Sidolyft axlar:
8 kg: 10
9 kg: 8, 8, 8, 8
Dropset:
8 kg: 8
7 kg: 8
6 kg: 10
5 kg: 10
3 kg: 20

Kommentar:
Inte så mycket att säga. Bara att harva vidare.

Carolinew
2009-04-28, 21:24
2009-04-28 forts.

Löpning 2,5 km - 14:37

Kommentar:
Men satans blä, trampade snett i början (i samma backe som jag trampat snett i tre ggr förut), så där rök en hel del tid då jag inte kunde springa ordentligt. Men hade nog inte blivit någon särskilt bra tid oavsett, det var jobbigt idag. Men kul.

Efter passet tog jag ett varv till blandat med lite lugn jogg och promenad samt tjurrusningar upp för backarna.

Carolinew
2009-04-30, 09:51
2009-04-30

Marklyft:
70 kg: 8, 8, 8
50 kg: 12

Stångrodd:
30 kg: 10, 10, 10

Chins med hjälpvikt:
33 kg: 8, 8, 8

Hantelcurl:
10 kg: 10, 10, 10, 10
7 kg: 30

Kommentar:
Jättetrött och jättejobbigt. Gjorde inte mer än nödvändigt... morgonpass är nog inte min grej.

Carolinew
2009-05-01, 16:46
2009-05-01

Knäböj:
40 kg: 8, 8, 8

Frontböj:
30 kg: 8, 8, 8

Hängande benlyft:
15, 15, 15

"Halvbrutalbänk":
+5 kg: 10, 10
+2,5 kg: 10

Magmaskin:
25 kg: 12, 12

Kommentar:
Inte så mycket att säga. Imorgon blir det jogging.

Carolinew
2009-05-02, 19:19
2009-05-02

Jogging 5 km

Kommentar:
Tunga ben, jobbigt, varmt. Gick inte särskilt bra nej.

Carolinew
2009-05-03, 13:18
2009-05-03

Bänkpress:
35 kg: 8, 8, 5

Smal bänkpress:
30 kg: 8, 8

Hantelpress axlar:
10 kg: 8, 5, 6, 6

Dips med hjälpvikt:
33 kg: 8, 8, 8

Kommentar:
Men usch. Körde hantelpressarna utan ryggstöd, lite tyngre.

Godfella
2009-05-03, 15:20
Inte klaga, det var ju ett bra pass ju! Det finns ju styrka i dig, kvinna. =)

Carolinew
2009-05-03, 16:59
Inte klaga, det var ju ett bra pass ju! Det finns ju styrka i dig, kvinna. =)

Pfft, om det finns styrka i mig kan den väl sluta gömma sig nån gång *grr*

Carolinew
2009-05-10, 12:12
2009-05-??

Löpning 2,5 km

Kommentar:
Nåt pass för några dagarsen...


2009-05-10

Ett riktigt sketet ryggpass.

Carolinew
2009-05-13, 17:26
2009-05-13

Löpning 2,5 km - tid 13:56

Kommentar:
Det där var inte helt fel, förbättring med 14 sek :) Dock sitter jag nu med något som känns som typ kramp i knät, vilket det givetvis inte är men det är den bästa beskrivning jag kan komma på... drar liksom hela tiden o gör lite ont. Får hoppas att det försvinner.

Carolinew
2009-05-18, 17:31
2009-05-18

Jogging 5 km - 30:38

Kommentar:
Det var faktiskt PB (för i år), men det kändes ju inte direkt jättebra, var vääldigt seg i benen andra varvet. Men men, jag är nöjd ändå, snart under 30 :) Imorgon skall jag försöka göra halvcomeback på gymmet IGEN...

Aleqz
2009-05-19, 23:31
2009-05-18

Jogging 5 km - 30:38

Kommentar:
Det var faktiskt PB (för i år), men det kändes ju inte direkt jättebra, var vääldigt seg i benen andra varvet. Men men, jag är nöjd ändå, snart under 30 :) Imorgon skall jag försöka göra halvcomeback på gymmet IGEN...

Grattis till årsbästat! Dröjer inte länge innan du är under 30 min :) kämpa på!

Carolinew
2009-05-30, 21:47
Grattis till årsbästat! Dröjer inte länge innan du är under 30 min :) kämpa på!

Heh tack, får hoppas att jag klarar det i sommar iaf.

Carolinew
2009-05-30, 21:50
2009-05-28

Löpning 2,5 km - 15:21

Kommentar:
Ojojoj vad dåligt!!! Hade noll krafter och kände mig allmänt osmidig.



2009-05-30

Löpning 2,5 km - 13:58

Kommentar:
Jäkla skit. Kändes ju väldigt bra men lyckades ändå inte klå tiden. Jaja, en klar förbättring sen i förrgår haha :D

Carolinew
2009-06-02, 16:02
2009-06-02

Jogging 8,7 km

Kommentar:
Glömde klockan hemma men det var nog lika bra det, var rätt skönt att inte ha någon tidspress utan bara lunka på i sin egen takt.

CVN
2009-06-02, 16:06
Bra sprunget.

rolf
2009-06-02, 16:09
Onkel Rolf tycker att journalen bör innehålla mer vikter och mindre cardio, all löpträning får honom nämligen att känna sig i sjukt dålig form. :D

Fjollgymarn
2009-06-02, 16:13
grymma löp/jogging rundor

Carolinew
2009-06-02, 19:22
Onkel Rolf tycker att journalen bör innehålla mer vikter och mindre cardio, all löpträning får honom nämligen att känna sig i sjukt dålig form. :D

Jag är faktiskt beredd att hålla med, måste bli mer styrketräning framöver. *Skamsen* Dock skall cardion fortsätta som nu, minst!

Funderar på att ställa upp i Skövdes 6-timmarslopp i slutet på sommaren, inte för att jag har en chans nånstans men för att utmana sig själv bara. Det är en sån där grej som är tillräckligt dum för att jag skall ställa upp... Kommer ju få promenera största delen men skitsamma, det låter ganska skoj :D

Bra sprunget.

grymma löp/jogging rundor

Hehe tackar då :)

Carolinew
2009-06-10, 22:33
2009-06-??

Jogging 5 km


2009-06-10

Jogging 4 km

Kommentar:
Inga kommentarer... Träningen är allmänt tråkig just nu. Eller inte tråkig det är ju trevligt när man är ute men jag har inga mål eller så och att träna utan mål är nog det sämsta som finns. Lade ner Skövde-grejen då de tydligen springer runt runt runt runt runt på en 400-metersbana. Man lär ju få avbryta av tristess.

Mitt gymkort går snart ut. Vet inte om jag ska se mig om efter lite andra gym, känns som jag kanske behöver lite miljöombyte, och nån styrkelyftare kommer jag ju ändå aldrig att bli ändå så :( Trivs iofs bra på slottskogsvallen annars. Men jah näh vi får se.

Carolinew
2009-06-28, 22:48
2009-06-??

Jogging 2,5 eller 5 km (minns ej...)

2009-06-??

Jogging 2,5 eller 5 km (minns ej...)

2009-06-??

Jogging 2,5 km

2009-06-28

Jogging 2,5 km

Kommentar:
Är lite seg på att uppdatera och har glömt vad jag sprang i de två första passen. För övrigt blir jag sjukt seg i värmen och orkar inte masa mig runt några längre pass, det får bli när det blir svalare igen.

Carolinew
2009-07-02, 22:09
2009-07-02

Jogging 5 km - 31:10

Kommentar:
Blä... gick ju sådär, men jag förväntade mig inget annat heller i och för sig. Måste skärpa mig med träningen nu, kan inte fortsätta mesa runt så här *grr*

zydar
2009-07-09, 18:52
Fan,, nu fåru tagga till =) variera träning blire inte lika tråkigt.
Börja med nån sport, så blir du nog mer taggad till att träna.
Jag började spela fotboll, då märkte jag hur kass jag var så fick typ damp och löper som fan så jag ska orka =) har ja en anledning att löpa liksom.

Lycka till

mini
2009-07-09, 18:55
Styrkelyftare blir man ju inte bara sådär. Man måste inte vilja träna SL, men du är jus tark så det vore skoj om du ville prova lite.
Jag fattar att träningen är tråkig då den består av korta jogginrundor utan mål. Kanske ska skaffa en pulsklocka och förbättra dig konditionsmässigt, eller förbättra tiden på samma runda varje pass, eller börja med intervaller, eller åk inlines, eller vad som helst utom att nöta päronjogg?

Carolinew
2009-07-09, 19:05
Fan,, nu fåru tagga till =) variera träning blire inte lika tråkigt.
Börja med nån sport, så blir du nog mer taggad till att träna.
Jag började spela fotboll, då märkte jag hur kass jag var så fick typ damp och löper som fan så jag ska orka =) har ja en anledning att löpa liksom.

Lycka till

Vet inte vad för sport jag skulle börja med, är för gammal för det mesta... Iaf om man vill hinna bli hyfsad då jag inte har någon talang någonstans verkar det som. Men tack iaf :)

Styrkelyftare blir man ju inte bara sådär. Man måste inte vilja träna SL, men du är jus tark så det vore skoj om du ville prova lite.
Jag fattar att träningen är tråkig då den består av korta jogginrundor utan mål. Kanske ska skaffa en pulsklocka och förbättra dig konditionsmässigt, eller förbättra tiden på samma runda varje pass, eller börja med intervaller, eller åk inlines, eller vad som helst utom att nöta päronjogg?

Jag är faktiskt inte särskilt stark, utvecklingen när jag tränade någorlunda regelbundet var väl inte den jag hoppades på så jag tappade suget. Visst, jag är medveten om att jag kanske ger upp lite för lätt men särskilt framstående skulle jag nog aldrig blivit ändå och då tappar jag motivationen...

När det gäller joggingen så känner jag mig inte så jättemotiverad där heller, därav lite halvdana pass utan variation. Vet faktiskt inte när/var/hur jag skall hitta motivationen igen, men förr eller senare kommer den väl hoppas jag! Tack för tanken i alla fall :)

Carolinew
2009-07-11, 08:16
2009-07-??

Jogging 5 km

2009-07-??

Jogging 2,5 km

2009-07-10

Jogging 2,5 km - 14:23

Kommentar:
Ännu mer päronjogg si...

Eldhroka
2009-07-11, 08:21
Vet inte vad för sport jag skulle börja med, är för gammal för det mesta... Iaf om man vill hinna bli hyfsad då jag inte har någon talang någonstans verkar det som. Men tack iaf :)



Jag är faktiskt inte särskilt stark, utvecklingen när jag tränade någorlunda regelbundet var väl inte den jag hoppades på så jag tappade suget. Visst, jag är medveten om att jag kanske ger upp lite för lätt men särskilt framstående skulle jag nog aldrig blivit ändå och då tappar jag motivationen...

När det gäller joggingen så känner jag mig inte så jättemotiverad där heller, därav lite halvdana pass utan variation. Vet faktiskt inte när/var/hur jag skall hitta motivationen igen, men förr eller senare kommer den väl hoppas jag! Tack för tanken i alla fall :)


Måste man verkligen vara BÄST på allt man gör? Räcker det inte bara att
göra sitt bästa och vara så bra just DU kan vara, utan att jämföra sig
med alla andra?

Carolinew
2009-07-11, 08:40
Måste man verkligen vara BÄST på allt man gör? Räcker det inte bara att
göra sitt bästa och vara så bra just DU kan vara, utan att jämföra sig
med alla andra?

Haha jo man tycker ju det... Det är väl det jag brukar säga till andra också, men själv är jag är inte funtad riktigt på det viset :Virro

zydar
2009-07-14, 12:36
Haha jo man tycker ju det... Det är väl det jag brukar säga till andra också, men själv är jag är inte funtad riktigt på det viset :Virro



hehe, en riktig tävlingsmänniska *flex*

näämen, ja tror visst man kan bli bra på senare år,bara man ger sej fan på det.

Carolinew
2009-07-28, 17:20
2009-07-??

Jogging X km (glömt men tror det var 5, annars 2,5...)


2009-07-24

Löpning 2,5 km


2009-07-28

Jogging 2,5 km + Löpning 1 km


Kommentar:
Cp-dålig på att uppdatera. Men det är inte så värst stimulerande att lägga in dessa mes-pass om man säger så. Är sugen på att ta upp styrkan igen men då måste jag bestämma mig om jag ska köpa ett nytt årskort på slottskogsvallen eller se mig om efter nåt annat gym... Är lite hemmakär men saknar ändå vissa saker där. Hm.

Carolinew
2009-07-29, 08:44
Ska och provträna på Sportlife idag, ringde nyss och frågade lite om stället. Får se om det är något att ha :)

Carolinew
2009-07-29, 11:41
Jahapp, var på Sportlife nu och testade, men jag blev inte särskilt imponerad... Fett bra att massagestol och vattenmassage samt solarium ingår, men själva gymmet var väl inte riktigt i min smak. Triljonersbiljoner maskiner av alla de slag men endast EN ENDA ställning för knäböj - där även marklyften måste köras. Redan nu en vardagsförmiddag var det kö dit. Helt hopplöst.

Nej, blir nog till att leta vidare.

Btw, körde lite bänk och rygg bara samt lite löpband.

Carolinew
2009-07-31, 17:19
2009-07-31

Jogging 5 km

Kommentar:
Så jäkla segt idag att det är ett under att jag ens tog mig runt. Herregud.

Carolinew
2009-08-01, 11:56
Ska nog provträna på Friskis o Svettis nästa gång. Jobbar helgen så får bli på måndag (de har kassa öppettider jao :/) Det verkar som att de har årskort för 3200 och då får man träna på alla anläggningar i Göteborg, vilket vore soft. Kanske att de har bra lyftarstänger på något av gymmen i alla fall...? Man tror ju inte att Friskis har sånt men i Kristianstad var det ju grymt bra :) bara att hoppas...

Carolinew
2009-08-08, 14:43
2009-08-??

Jogging 5 km


2009-08-08

Löpning 2,5 km

Kommentar:
Inte så mycket att säga, mer än att jag joggar/löptränar för lite för att det skall gå framåt. Jobb nu hela helgen, kul med sånt här väder... bah

Carolinew
2009-08-17, 20:53
2009-08-14

Jogging 2,5 km


2009-08-16

Jogging 2,5 km


2009-08-17

Jogging 5 km

Kommentar:
Inte så mycket att säga. Imorgon skall jag faktiskt till vallen och träna, herregud *rolleyes*:Virro

Carolinew
2009-08-18, 12:05
2009-08-18

Marklyft:
50 kg: 6
60 kg: 6, 6, 6

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 6, 5, 5
33 kg: 8, 10, 10

Knäböj:
20 kg: 10
25 kg: 10
30 kg: 10, 10

Raka marklyft:
40 kg: 8, 8, 8

Rygglyft:
+10 kg: 10, 10, 10

Kommentar:
Tog det riktigt lugnt, får börja om från noll igen (eller minus rättare sagt) men jag har ingen brådska. Tar det som det kommer. Blir nog kvar ett år till på vallen trots allt :)

Carolinew
2009-08-20, 21:14
2009-08-20

Jogging 2,3 km

Kommentar:
Har haft sån enorm träningsvärk i benen (även armarna) sen i förrgår så det finns bara inte. Går som en gammal kärring som tappat bort sin rollator. Men som alltid känns det mycket bättre när man joggar så tog bara ett lugnt pass nu ikväll och det kändes bra.

Carolinew
2009-08-23, 21:18
2009-08-23

Jogging 2,5 km

Kommentar:
Gick ju inte så bra direkt... promenerade en halvtimme också. Imorgon hoppas jag på att hinna köra ett pass på vallen.

Carolinew
2009-08-24, 12:47
2009-08-24

Bänkpress:
20 kg: 10
30 kg: 8, 8, 8, 8

Hängande benlyft:
15, 15, 15, 15

Axelpress hantlar:
10 kg: 10, 6, 5, 5

Halvbrutalbänk:
15, 12, 12

Dips med hjälpvikt:
33 kg: 8, 8, 8, 8

Magmaskin:
25 kg: 12
20 kg: 20

Hantellyft sidan:
9 kg: 10, 10
8 kg: 10 --->
Dropset med 10 reps på 7, 6, 5, 4 kg och 20 reps på 3 kg.

Kommentar:
Har noll styrka och framförallt noll uthållighet i musklerna nu känner jag. I axelpressen så fick jag typ mjölksyra eller något annat kul efter första setet som gjorde att jag orkade noll efter några reps, tog tvärtstopp. Smått pinsamma vikter i övrigt med :laugh:

Halldin
2009-08-24, 15:10
Misstänkte att det var dig jag såg utifrån avataren, men visste inte.
Verkar vara en och annan koloit som tränar på vallen. ;)

Testa att träna senare på dagen om det tar emot, det är svårare att applicera jävlaranamma™ tidigt på dagen.

Carolinew
2009-08-24, 15:43
Misstänkte att det var dig jag såg utifrån avataren, men visste inte.
Verkar vara en och annan koloit som tränar på vallen. ;)

Testa att träna senare på dagen om det tar emot, det är svårare att applicera jävlaranamma™ tidigt på dagen.

Oh noes! :Virro Tränar ju mitt på dagen bara för att slippa göra bort mig inför alla andra nu när jag är så klen :D Brukade köra på kvällarna samt lördagsträningarna med klubben (inkl. en massa koloiter) innan men nu känns det bara dumt haha. Pensionärerna lär ju inte bry sig, fast jag antar att du var någon av de yngre? :D

Halldin
2009-08-24, 15:47
Äh, du tävlar ju bara mot dig själv. Jag läste att du hade givit upp SL-planerna för att du var gammal för att bli riktigt stark :MrT:
Det tycker jag är en knasig inställning, har själv nyligen börjat med SL och är flera år äldre än dig. Det kan ju vara kul ändå, även om man inte vinner VM-guld. :)

Jag är svartklädd, fet och långhårig. Svårt att missa. ;)

Carolinew
2009-08-26, 23:11
2009-08-26

Löpning 2,5 km

Kommentar:
Jodå det gick ganska bra idag ändå. Får dock skärpa till mig snart och köra något längre pass emellanåt också...

Carolinew
2009-08-28, 15:34
2009-08-28

Marklyft:
50 kg: 8
65 kg: 8, 8, 8, 8

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 6, 6, 6
33 kg: 10

Hantelrodd:
12,5 kg: 10, 10, 10 (per arm)

Rygglyft:
+ 10 kg: 12, 12 12

Hantelcurl:
10 kg: 6, 6, 6
8 kg: 12, 12

Kommentar:
Jojo... det får ta den tid det tar att komma tillbaka. Har skaffat årskort nu iaf så nu får jag se till att utnyttja det också *slap*

Carolinew
2009-08-30, 18:47
2009-08-30

Löpning 2,5 km

Kommentar:
Kändes sådär. Imorgon blir det en benpass på gymmet tror jag.

Carolinew
2009-08-31, 15:26
2009-08-30

Knäböj:
20 kg: 8
35 kg: 8, 8, 8

Frontböj:
25 kg: 10, 10

Raka marklyft:
50 kg: 8, 8, 8

Halvbrutalbänk:
12, 12, 12, 12

Magmaskin:
20 kg: 15
25 kg: 10, 10
20 kg: 15

Kommentar:
Jag fegar väl lite väl mycket med höjningarna, kändes lätt. Men det gör ingenting egentligen för jag får träningsvärk så det räcker ändå. Känns bra att vara igång med gymmet igen, mindre bra är det att en dum frisör gjorde mig till ett trafikljus idag! Knallrött hår, panik........ *cry*

Godfella
2009-08-31, 15:37
http://www.profilefunk.com/pics/comments/you_go_girl/youGoGirl22%5B1%5D.gif

Carolinew
2009-09-02, 15:25
2009-09-02

Bänkpress:
20 kg: 8
32,5 kg: 8, 8, 8

Smalbänk:
25 kg: 10, 10, 10

Axelpress hantlar:
10 kg: 8, 7, 6, 6

Dips med hjälpvikt:
33 kg: 8, 8, 8

Hantellyft sidan:
8 kg: 8, 8, 8
Dropset från 7 till 4 kg: 10 per st

Kommentar:
Stor brist på motivation idag. Trött och sömnig hela tiden, har väl att göra med att jag har så svårt att få ordning på dygnet när jag jobbar nätter några ggr/vecka. Känns som jag kan lägga mig ner och sova i tre år just nu. Planen nu är ett joggingpass imorgonkväll och sedan marklyft/rygg på fredag innan jag åker till Sthlm för SM i othello :D

Carolinew
2009-09-04, 14:49
2009-09-04

Marklyft:
70 kg: 5, 5, 5, 5

Stångrodd:
30 kg: 8, 8, 8, 8

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 6, 6, 5, 5
33 kg: 10

Hängande benlyft:
15, 15, 15, 15

Rygglyft:
+10 kg: 12, 12, 12

Bicepscurl:
Stång 20 kg: 8, 6, 5
Hantlar 8 kg: 12

Kommentar:
Hela passet gick på ca 30 minuter, så inte mycket vila emellan, chinsen o benlyften körde jag varannan för att spara tid. Marken kändes väldigt lätt idag, skönt. Men det märks att jag inte tränat på länge, jag känner uppenbarligen inte ens igen folket från GKK längre :smash:

Hann tyvärr inte någon löpning igår, däckade direkt när jag kom hem från skolan vid 19-tiden sen vaknade jag inte förrän det var mörkt ute och elljusspåren släckta. Förbannat dumt att de släcks så tidigt! Inte alls lika motiverande att springa runt kvarteret.

Nu blir det Sthlm, kommer hem sen på söndag kväll så lär väl inte bli nån träning då heller :(

Godfella
2009-09-04, 15:12
Bra marklyft ju! =)

Carolinew
2009-09-04, 15:52
Bra marklyft ju! =)

Ja jätte :D Tack i alla fall :)

Carolinew
2009-09-07, 16:49
2009-09-07

Knäböj:
40 kg: 8, 8, 8, 8

Halvbrutalbänk:
15, 15, 15

Benpress:
+75 kg: 8, 8, 8, 8

Stela marklyft:
50 kg: 8
55 kg: 8, 8

Magmaskin:
25 kg: 12, 12, 12, 12

Kommentar:
Kändes rätt okej idag med, känner att styrkan är betydligt bättre än för två veckor sedan. Lång väg kvar att gå men än så länge känns det bra :)

I övrigt så är jag numera Svensk mästare i othello, haha :D Hur många (få) som var med behöver vi ju dock inte nämna... :laugh: Kul helg i Stockholm i alla fall, sen blir det VM i Belgien om ca två månader.

Miquey
2009-09-07, 17:25
Vad är othello? :D Grattis hur som ;)

Carolinew
2009-09-07, 18:13
Vad är othello? :D Grattis hur som ;)

Ett nördigt spel jag ägnar mig åt ibland :D

Carolinew
2009-09-10, 20:17
2009-09-09

Löpning 2,3 km - 13:43

Kommentar:
Gårdagens pass. Hade jag inte haft sån förbannad träningsvärk i benen hade tiden blivit bättre. Egentligen kör jag ju gym på onsdagar men jag hann tyvärr inte det igår :( Vet inte om jag skall försöka trycka ihop både bänk och rygg imorgon eller om jag skall försöka hinna med ett pass på lördag också.

Carolinew
2009-09-11, 12:32
2009-09-11

Bänkpress:
20 kg: 10
35 kg: 8, 6, 6, 6

Smal bänkpress:
30 kg: 6, 6, 6

Marklyft:
60 kg: 5
75 kg: 5, 5, 5

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 6, 6
33 kg: 10

Axelpress hantlar:
10 kg: 10, 10, 8, 8

Rygglyft:
+10 kg: 15, 10, 10, 10

Hantellyft sidan:
8 kg: 8
9 kg: 10, 10, 10, 10
Dropset:
7, 6, 5, 4 kg: 10

Kommentar:
Slog ihop passen i alla fall, fick bli en liten kompromiss med lite färre övningar, men bättre det än inget alls. Kändes sisådär, det enda positiva var väl axelpressen av alla övningar som kändes betydligt lättare än förra gången. Är besviken på att marken inte kändes lättare, är ju trots allt hela 25 kg kvar tills PB-nivå... :(

Carolinew
2009-09-13, 21:21
2009-09-13

Löpning 2,3 km - 13:40

Kommentar:
3 sek bättre än förra gången, hehe. Dock inget att hänga i granen ändå, men jag bryr mig ärligt talat inte heller.

Carolinew
2009-09-14, 14:32
2009-09-14

Knäböj:
20 kg: 8
45 kg: 8, 8, 8

Frontböj:
30 kg: 8, 8, 8

Halvbrutalbänk:
+2,5 kg: 12, 12, 12

Magmaskin:
25 kg: 10, 10, 10

Hantelcurl:
10 kg: 12, 12, 12, 12

Kommentar:
Skitpass! Böjarna kändes CP-dåliga. Det konstiga är att första reppen i första setet är lika jobbig som den sista i sista setet. Då borde något inte riktigt stå rätt till... *gah!* Dessutom glömde jag bort de stela marklyften för baksida lår.

Carolinew
2009-09-16, 14:10
2009-09-16

Bänkpress:
20 kg: 10
35 kg: 2
37,5 kg: 6, 6, 5

Smal bänkpress:
30 kg: 8, 8, 8

Axelpress hantlar:
10 kg: 10, 7, 8

Hängande benlyft:
20, 20, 20

Dips med hjälpvikt:
33 kg: 8
26 kg: 6, 6, 6

Halvbrutalbänk:
+5 kg: 10, 8, 8
10

Hantellyft sidan:
9 kg: 12, 12, 12
Dropset 8, 7, 6, 5, 4 kg: 10

Kommentar:
Inte så mycket att säga. Bålstyrkan känner jag dock skillnad på, det verkar vara den jag kommer tillbaka snabbast i. Långsammast går det förstås i bänk, böj och mark *rolleyes*

Carolinew
2009-09-17, 19:31
2009-09-17

Jogging 5,4 km

Kommentar:
Hade egentligen tänkt ta den längre rundan runt Oxsjön eftersom det var så längesedan, men tyvärr hann jag inte dit innan det var mörkt :( Så det fick bli ett varv runt Sisjön och ett runt elljusslingan istället.

Carolinew
2009-09-18, 15:05
2009-09-18

Marklyft:
60 kg: 5
80 kg: 5, 5, 5
70 kg: 8

Stångrodd:
35 kg: 8, 8, 8, 8

Breda latsdrag:
40 kg: 10, 8, 8

Rygglyft:
+10 kg: 12, 12, 12

Hantelcurl:
12,5 kg: 3½, 7½, 3½
10 kg: 18

Kommentar:
Hur fasen kan marken vara så tung *gah!* Sista setet på 80 var skitdåligt. Blir så sur...

Carolinew
2009-09-18, 17:49
Har just upplevt min livs första sömnparalys :Virro Det är så fascinerande att jag känner att jag måste skriva ner det :D

Ska ju jobba natt så tänkte försöka sova lite nu på kvällen, men när jag vaknar (ur en sjukt konstig dröm) känns det som att drömmen på nåt vis följer med in i vakenheten och det känns som att allt är på riktigt. Först känns det som att hela jag (inkl. sängen på nåt konstigt sätt) trycks upp mot taket och jag tror att jag skall bli totalt mosad, åker ner igen och nu känns det som att ett spöke håller fast mig i sängen (ärligt, jag trodde faktiskt det). Som om någon på 120 kg+ lägger sig på en och håller fast en så man inte kan röra sig en millimeter trots otaliga försök.

Efter ett tag så släppte det och det dröjde innan jag fattade vad som hänt och var jag var någonstans. Sedan kom jag på att en medlem skrivit om just sömnparalys här på kolo och då förstod jag. Får tacka kolo för detta, annars vet jag inte vad jag hade trott :Virro

Nitrometan
2009-09-18, 17:54
I övrigt så är jag numera Svensk mästare i othello, haha :D Hur många (få) som var med behöver vi ju dock inte nämna... :laugh: Kul helg i Stockholm i alla fall, sen blir det VM i Belgien om ca två månader.
Othello!

Där fick du många nördpoäng! :thumbup:

Carolinew
2009-09-18, 18:02
Othello!

Där fick du många nördpoäng! :thumbup:

Ja såna har jag gott om ;)

shadowfire
2009-09-18, 18:27
aldrig hört talas om det där sömnparalys... jag hade nog hoppat till rejält och slängt ut vartenda kosttillskott därefter :P

Carolinew
2009-09-18, 19:42
aldrig hört talas om det där sömnparalys... jag hade nog hoppat till rejält och slängt ut vartenda kosttillskott därefter :P

Det är en fördel att känna till fenomenet när det väl inträffat kan jag säga, hehe. Fast kosttillskottens fel är det nog knappast ;)

Carolinew
2009-09-20, 21:34
2009-09-20

Löpning 2,3 km - 13:27

Kommentar:
Lite bättre än förra gången igen. Hade en massa fladdermöss som förföljde mig hela vägen runt också (kändes det som) vilket inte var så trevligt...

Carolinew
2009-09-21, 12:37
2009-09-21

Knäböj:
20 kg: 6
40 kg: 2
50 kg: 6, 6, 6

Frontböj:
35 kg: 8, 8, 8

Halvbrutalbänk:
+5 kg: 10, 10, 10
10

Stela marklyft:
50 kg: 5
60 kg: 6, 6, 6

Hängande benlyft:
20, 20+5sek, 20+5sek, 10+10sek

Magmaskin:
20 kg: 10
22,5 kg: 10
25 kg: 10

Kommentar:
Faktiskt väldigt glatt överraskad över det här passet. Böjarna på 50 var mycket enklare än på 45 förra veckan. Tekniken är inte helt hundra dock, rumpan sticker fortfarande för tidigt. Raka marklyften kändes riktigt lätta :)
Mycket nöjd, efter regn kommer väl solsken!

Carolinew
2009-09-23, 15:29
2009-09-23

Bänkpress:
20 kg: 12
40 kg: 3, 3, 3, 3

Smal bänkpress:
32,5 kg: 7, 7, 7

Axelpress hantlar (utan ryggstöd):
10 kg: 8, 8, 8

Dips med hjälpvikt:
26 kg: 5
19 kg: 3, 5, 4
26 kg: 8

Hantellyft sidan:
9 kg: 10, 10, 10, 10
Dropset 8, 7, 6, 5 kg: 10

Kommentar:
...och efter solsken kommer såklart regn *gah!* Bänken var en ordentlig besvikelse. Resten av passet kände jag mig däremot bättre än förra gången... Blir nog till att stanna på samma vikt i bänken nästa vecka men öka lite i ett par av de andra övningarna.

Carolinew
2009-09-24, 20:21
2009-09-24

Löpning 2,3 km - 13:20

Kommentar:
Det här var ju bra, kapade ytterligare 7 sek :) Inte så långt ifrån sub 13 min nu.

Carolinew
2009-09-25, 14:47
2009-09-25

Marklyft:
60 kg: 5
80 kg: 1
82,5 kg: 5, 5, 5
70 kg: 8

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 8, 6, 6, 6

Hantelrodd:
15 kg: 8, 8, 8 (per arm)

Rygglyft:
+10 kg: 15, 15, 15

Hantelcurl:
12,5 kg: 5½, 8, 6

Stångcurl:
20 kg: 10, 8

Kommentar:
Kändes ungefär lika dåligt som förra gången med marken. Var allmänt loj och omotiverad idag med, är tyvärr ofta det på fredagarna pga en hel helg med nattjobb väntar och humöret är inte direkt på topp. Återstår att se om det blir bättre nästa helg för då är jag ledig :)

Carolinew
2009-09-28, 15:46
2009-09-28

Knäböj:
20 kg: 8
50 kg: 5
52,5 kg: 5
55 kg: 5, 5, 5

Frontböj:
35 kg: 8, 8, 8

Stela marklyft:
50 kg: 5
60 kg: 6, 6, 6

Bakåtlutande situps:
+5 kg: 10, 10, 10

Hängande benlyft:
20+5sek, 20, 20+5sek

Magmaskin:
25 kg: 10, 10, 10

Kommentar:
Böjen är den övning jag verkar komma tillbaka snabbast i av någon anledning, till skillnad från marken. Fast de stela marklyften känns ju bra av någon anledning. På tok för lätta frontböjar, får höja nästa gång. Har bytt namn på "halvbrutalbänken" som jag kallat den förut till bakåtlutande situps... det är ju någon slags blandning mellan brutalbänk och situps... Men är nog lättare att förstå om jag skriver så här istället.

Men men, är nöjd med dagens pass :) Sen är det bara att nöta bänk på onsdag.

Carolinew
2009-09-29, 18:57
2009-09-29

Jogging 7,9 km

Kommentar:
En runda från Sisjön till Oxsjön idag. Var sjukt mycket folk borta vid Sisjön när jag kom dit, för det första var det visst någon träning inför Göteborgsvarvet 2010 och för det andra verkade det vara nån slags orienteringstävling/träning med en massa orienterare som sprang kors och tvärs över spåret. Men så fort jag vikit av mot Oxsjön blev det fridfullt igen och riktigt, riktigt mysigt var det :)

Det var ganska knackigt i början och mitten av passet pga träningsvärk i benen sen igår samt lite ovana att springa lite längre sträckor (har ju hållt mig till 2,5 km sista tiden) men mot slutet flöt det på väldigt bra.

Carolinew
2009-09-30, 13:49
2009-09-30

Bänkpress:
20 kg: 8
40 kg: 4, 4, 4
35 kg: 10

Smal bänkpress:
32,5 kg: 7, 7, 7

Axelpress hantlar:
10 kg: 5
12,5 kg: 6, 4, 5
10 kg: 8

Dips med hjälpvikt:
19 kg: 5, 5, 4
26 kg: 8

Hantellyft sidan:
9 kg: 10, 10, 10, 10
Dropset 8, 7, 6 kg: 10

Kommentar:
Jag vill inte hänga läpp men det här var ju fanimej riktigt jäkla uselt. Bänken går verkligen i snigelfart framåt om ens alls. Inte kul, men jag tänker inte ge mig *grr*

Carolinew
2009-10-02, 13:39
2009-10-02

Marklyft:
50 kg: 8
80 kg: 2
85 kg: 5, 5, 3
70 kg: 8
50 kg: 10 teknikträning

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 8, 8
19 kg: 2
26 kg: 6

Stångrodd:
40 kg: 6, 6, 6

Rygglyft:
+10 kg: 15, 15, 15

Barholds:
Lite på 50 och 70 kg...

Stångcurl:
20 kg: 10, 10, 8

Kommentar:
Är väldigt missnöjd att jag inte klarade 3x5, för att inte säga katastrofalt. Men skit i det nu, jag tänker absolut inte ge upp och därmed basta. Mitt grepp är också under all kritik, fixar knappt 10 sek på 70 kg! Kör ju alltid mixat grepp i vanliga marken annars tappar jag stången med en gång. Måste köra mer greppträning framöver...

Imorgon blir jag förresten med hund igen, så lär väl bli en del promenader framöver också. Det är min mosters barn som har blivit allergisk så jag skall ha deras hund på obestämd tid, vi får se hur det går och om jag hinner med allting eller ej.

Danne2k
2009-10-04, 21:17
Fan va du klagar på dig själv hela tiden! Jag har följt din träningsblogg lite till å från, inte så noga men om jag kollar på dina stats nu och hur länge du tränat så kan du inte vara missnöjd, även om du tappat pga. träningsuppehåll. Du ligger inte mer än 10-15 kg ifrån mig på marklyft och jag har ändå tränat i 11 månader utan större uppehåll (och är kille) :).

70-80 kg mark tycker jag är jävligt starkt av en tjej ändå och det är kul att se tjejer som satsar lite mer "seriöst" på träning och inte bara nöter maskiner och löpband.

Keep it up och låt inte motivationen påverkas av att du tycker att du borde vara starkare, alla tappar ibland men du har en bra grundstyrka/kondition eftersom du rört på dig mycket tidigare i livet (vilket jag verkligen inte har) så upp med humöret och du kommer gå långt!

Sen vill jag se en helkroppsbild nu, har bara sett den i första inlägget (har inte läst alla sidor) :>

Carolinew
2009-10-04, 21:28
Fan va du klagar på dig själv hela tiden! Jag har följt din träningsblogg lite till å från, inte så noga men om jag kollar på dina stats nu och hur länge du tränat så kan du inte vara missnöjd, även om du tappat pga. träningsuppehåll. Du ligger inte mer än 10-15 kg ifrån mig på marklyft och jag har ändå tränat i 11 månader utan större uppehåll (och är kille) :).

70-80 kg mark tycker jag är jävligt starkt av en tjej ändå och det är kul att se tjejer som satsar lite mer "seriöst" på träning och inte bara nöter maskiner och löpband.

Keep it up och låt inte motivationen påverkas av att du tycker att du borde vara starkare, alla tappar ibland men du har en bra grundstyrka/kondition eftersom du rört på dig mycket tidigare i livet (vilket jag verkligen inte har) så upp med humöret och du kommer gå långt!

Sen vill jag se en helkroppsbild nu, har bara sett den i första inlägget (har inte läst alla sidor) :>

Hej och tack för ditt inlägg :) Alltså visst det kan låta som att jag klagar lite väl mycket på mig själv och så är det nog men jag har å andra sidan också en anledning till att göra det... Att jag inte är starkare än jag är beror till stor del på mina träningsuppehåll (inte de pga sjukdom utan de pga min bristande motivation). Men den här gången skall jag försöka att inte ge upp bara för att jag är svag :D

Några bilder blir det nog inte på ett tag eftersom jag inte har något att visa upp som det är just nu.

Danne2k
2009-10-04, 21:57
Ingen orsak, kände för att skriva nåt bara i kontrast till det du säger :>

Vet inte varför du tycker att du är svag egentligen, det är klart att allt är relativt men du behöver ju inte jämföra med hur du var innan träningsuppehållet?
Vet inte om du har som mål att tävla men om inte så antar jag att du tränar för att må bra, bli starkare samt för att få en bättre/snyggare kropp, det gör ivf jag, och då är det bara att köra på, titta inte bakåt, titta inte frammåt (inte för mycket iaf:)) utan koncentrera dig på nuet och gör allt du kan just NU för att bli starkare!

Ang. greppstyrka, inte funderat på greppträning/grippers?

Föresten, ang. helkroppsbild, hur ser du ut nu jämfört med bilden i första inlägget?

LadyInsane
2009-10-04, 22:14
En grym greppövning är barholds. Sätt upp en stång på en ställning så du simpelt bara lyfter av och står som i mark. Be någon hålla tiden och testa köra exempelvis 5sek så tungt du klarar. Jag brukar alltid köra denna övning med frontgrepp. Egentligen den enda greppövningen jag kör och jag tror att den har hjälpt marken ganska mycket. Brukar hålla frongrepp och reppa i marken på typ 110kg utan problem. :)

Edit: Till diskussionen så är femmor på 85 bra för en tjej som inte ens tävlar i lyftning! Fortsätta nöta med vettiga scheman så tror jag att du kommer öka lätt :)

Carolinew
2009-10-04, 22:21
Ingen orsak, kände för att skriva nåt bara i kontrast till det du säger :>

Vet inte varför du tycker att du är svag egentligen, det är klart att allt är relativt men du behöver ju inte jämföra med hur du var innan träningsuppehållet?
Vet inte om du har som mål att tävla men om inte så antar jag att du tränar för att må bra, bli starkare samt för att få en bättre/snyggare kropp, det gör ivf jag, och då är det bara att köra på, titta inte bakåt, titta inte frammåt (inte för mycket iaf:)) utan koncentrera dig på nuet och gör allt du kan just NU för att bli starkare!

Ang. greppstyrka, inte funderat på greppträning/grippers?

Föresten, ang. helkroppsbild, hur ser du ut nu jämfört med bilden i första inlägget?

Jag hade som mål att tävla senast förra året men som sagt, jag lade ner den biten när jag tappade min motivation. Hm, är nog ingen större skillnad på hur jag såg ut då och nu, kanske nåt kilo extra nånstans *grr*

En grym greppövning är barholds. Sätt upp en stång på en ställning så du simpelt bara lyfter av och står som i mark. Be någon hålla tiden och testa köra exempelvis 5sek så tungt du klarar. Jag brukar alltid köra denna övning med frontgrepp. Egentligen den enda greppövningen jag kör och jag tror att den har hjälpt marken ganska mycket. Brukar hålla frongrepp och reppa i marken på typ 110kg utan problem. :)

Nämen, här var det finbesök :hbang: Jag körde lite barholds förra passet och insåg då hur jäkla dåligt mitt grepp är :D Men jag kommer definitivt köra den övningen mer i fortsättningen, behöver kanske inte alltid vara på markdagen heller.

Carolinew
2009-10-05, 15:34
2009-10-05

Knäböj:
20 kg: 10
50 kg: 6
55 kg: 5
60 kg: 2, 2
50 kg: 5 teknik
40 kg: 5, 5 teknik

Benpress:
50 kg: 6
75 kg: 8
85 kg: 8, 8, 8

Hängande benlyft:
15st+5sek, 15st+5sek, 15st+10sek

Bakåtlutande situps:
+10 kg: 8, 8, 8

Stela marklyft:
50 kg: 6
60 kg: 6, 6, 6

Kommentar:
Nee vad är detta... Böjarna kändes inte alls bra, blev riktigt besviken. Försökte sedan komma underfund med hur jag skall rätta till mina knän som drar sig inåt samt rövlyften... tog av mig skorna, använde en matta som "klack" osv. men blev väl inte riktigt klok på det nu heller. Frågan är vilken träning som egentligen behövs för att rätta till detta, är det högreps på låg vikt där jag tänker på att trycka ut knäna varje gång? Skulle väl tro det i alla fall. Måste jobba på min explosivitet också för den är väl ungefär lika med noll. Nästa fråga är ju då om jag skall försöka klämma in ett lätt böjpass utöver detta vanliga eller enbart rikta in mig på högreps... Jeje får fundera vidare.

I övrigt medförde detta att motivationen på resten av passet var mycket låg.

Carolinew
2009-10-06, 18:06
2009-10-06

Hundpromenad på en timme idag, likaså igår. Rätt skönt med hund ändå så att man kommer ut oavsett väder. Det är möjligt att jag kommer flytta bänkpasset imorgon till på torsdag istället, kan bli ont om tid imorgon men vi får se.

LadyInsane
2009-10-06, 18:21
Böjen verkar knepig... ? Själv tycker jag att böjteknik ska vara på autopilot. Man ska inte behöva tänka. :D Själv skulle jag helt enkelt värmt upp längre. Kört fler lätta set innan de tyngre vikterna för att verkligen få in stilen ordentligt.

Carolinew
2009-10-06, 18:37
Böjen verkar knepig... ? Själv tycker jag att böjteknik ska vara på autopilot. Man ska inte behöva tänka. :D Själv skulle jag helt enkelt värmt upp längre. Kört fler lätta set innan de tyngre vikterna för att verkligen få in stilen ordentligt.

Jo jag har alltid haft problem med mina knän, inte bara i böjen utan får även samma problem i marklyften. Visst är det bättre när jag kör på låga vikter men det verkar inte hjälpas när det väl börjar bli lite tyngre... Jag vet att vi försökte komma underfund med detta även förra året och kom väl fram till att mina skor var alldeles för ostabila bland annat.

Är ju dessutom plattfot haha, enligt löplabbet, och pronerar i mitt steg, dvs att foten viker sig inåt i löpsteget. Har en väldigt rörlig fotled och det gör nog att jag står lite mer ostabilt. Egentligen skulle jag nog behöva ett par skor med inlägg både på insidan av skon samt en klack... Och sen då fortsätta tänka på att trycka ut knäna tills det blir naturligt. Nu har väl kroppen vant sig vid att vika in dem...

Carolinew
2009-10-08, 15:22
2009-10-08

Bänkpress:
20 kg: 10
30 kg: 5
40 kg: 5, 5, 5

Dips med hjälpvikt:
19 kg: 5, 6, 8, 8

Axelpress hantlar:
10 kg: 5
12,5 kg: 5, 5, 4
10 kg: 8

Hängande benlyft:
20, 20, 20, 20

Lutande hantelpress:
10 kg: 8
12,5 kg: 4, 4
10 kg: 8

Magmaskin:
30 kg: 10, 10, 10
20 kg: 30

Hantellyft sidan:
9 kg: 13, 10, 10, 10

Kommentar:
Små framsteg är också framsteg. Första 5:an i bänken kändes lätt, den sista var seg. Testade även lite lutande bänk igen och det var minst sagt ovant. Får också ont i axlarna av dipsen i början så därför blir det inte så många reps där, vet inte vad det kan bero på, kanske att jag är dåligt uppvärmd? Känner även att bålstyrkan fortsätter bli bättre, så lite irriterande att det inte märks i böjen *grr*

Danne2k
2009-10-08, 22:36
Bra pass, men hur tusan orkar du köra bänk, hantelpressar OCH dips under samma pass?!
Du måste ju ha outtröttlig triceps ;D

Prova att lägga triceps med axlar eller bröst (helst axlar om jag fått välja) och se om du ser nån skillnad efter några veckor.

Föresten, kalla mig gärna dum men vad är dips med "hjälpvikt"?

Körde själv dips idag btw men dom har inte satt fast dipsställningen så när man råkade skaka till så började det vingla som tusan vilket gjorde dipsen mycket jobbigare, kändes inte så stabilt precis =/

Carolinew
2009-10-08, 23:59
Bra pass, men hur tusan orkar du köra bänk, hantelpressar OCH dips under samma pass?!
Du måste ju ha outtröttlig triceps ;D

Prova att lägga triceps med axlar eller bröst (helst axlar om jag fått välja) och se om du ser nån skillnad efter några veckor.

Föresten, kalla mig gärna dum men vad är dips med "hjälpvikt"?

Körde själv dips idag btw men dom har inte satt fast dipsställningen så när man råkade skaka till så började det vingla som tusan vilket gjorde dipsen mycket jobbigare, kändes inte så stabilt precis =/

Jag vet inte, det är nog förklaringen till att jag inte orkade någonting i hantelpressarna haha. Men nu kör jag ju redan axlar, bröst och triceps ihop så vet inte riktigt vad jag skulle ändra på.

Mitt schema är väl ungefär som såhär:

Pass 1: Ben och mage
Pass 2: Bröst, axlar, triceps och ev. mage
Pass 3: Rygg och biceps, ev. mage.

Skall snart försöka ändra lite i det och börja med att köra böj, bänk och mark två ggr/vecka, ett lätt teknikpass och ett lite tyngre. Blir svårt att få in alla övningar *gah!*

Danne2k
2009-10-09, 13:45
Jag vet inte, det är nog förklaringen till att jag inte orkade någonting i hantelpressarna haha. Men nu kör jag ju redan axlar, bröst och triceps ihop så vet inte riktigt vad jag skulle ändra på.

Mitt schema är väl ungefär som såhär:

Pass 1: Ben och mage
Pass 2: Bröst, axlar, triceps och ev. mage
Pass 3: Rygg och biceps, ev. mage.

Skall snart försöka ändra lite i det och börja med att köra böj, bänk och mark två ggr/vecka, ett lätt teknikpass och ett lite tyngre. Blir svårt att få in alla övningar *gah!*

Nu tror jag du missförstod mig (om inte så missförstod JAG dig). Jag sa inte att du skulle köra bröst, axlar och triceps på samma pass, snarare på helt enskilda pass, själv kan jag varken köra någon av dessa 3 muskelgrupper under samma pass, axlar kan jag iofs köra med bröst men då blir det inga axelpressar. Ett tips är alltså att köra bröst ensamt på ett pass och lägga triceps med axlarna, eller om du tycker triceps/axlar blir för långt eller för jobbigt, så kör bröst + axlar på samma pass fast skit i axelpressarna, de kan du lägga när du kör triceps, ELLER om det blir jobbigt (om du kör mkt dips osv) så kan du köra endast axelpressar när du kör rygg, dvs superseta.

Om du är trött på schemat och vill lägga om det helt kan jag tipsa om min 4-split som jag funderar på att börja med:

Rygg (lats) + triceps
Vila
Axlar + korsrygg (marklyft m.m.)
e.v vila pga. träningsvärk i korsrygg
Ben + biceps
Bröst

I ungefärlig ordning, går säkert att lägga upp bättre, men orkar inte fundera just nu:p

Danne2k
2009-10-09, 13:50
Edit: Glömde skriva:

Som du ser ligger mycket fokus på att superseta och göra relativt korta pass (ibland), t.ex. kommer jag nog supersta latsdrag/dips, militärpress/marklyft, ben/biceps osv, är ju inget måste men har man tidsbrist så kan det vara bra.

Edit2: Mage körs med marklyft och e.v. nån dag till.

Carolinew
2009-10-09, 14:25
Hehe, alltså jag vet inte, jag har egentligen inte tid att köra mer än 3 ggr/vecka så får försöka hålla mig till det tror jag... Skall nog rota fram mitt gamla schema jag fick förra året och se om jag kan börja med det igen, fast kanske med lite små modifikationer.

Glömde förresten svara på din fråga om dipsen igår: med hjälpvikt menas att man har en motvikt som gör dipsen lättare.

Carolinew
2009-10-09, 14:27
För övrigt så blir det nog inget markpass idag, då klockan har hunnit bli lite för mycket. Har varit sjukt trött hela dagen och knappt orkat lämna sängen... Brukar bli såhär ett par dagar i månaden, inte mycket att göra åt *gah!*

Nu blir det nattjobb idag men skall försöka hinna till gymmet imorgon eftermiddag istället när jag fått sova några timmar iaf. Blir väl strax innan 17-tiden då så att jag hinner innan de stänger vid 18.

Danne2k
2009-10-09, 14:33
Men how about this 3-split:

Rygg (lats) + axlar
Bröst + korsryg
Ben + biceps/triceps

Allt kan du (i princip) superseta om du har ont om tid, och dessutom får biceps/triceps "nytta" av allt tillväxthormon som utsöndras av benträningen :)

Carolinew
2009-10-09, 14:37
Men how about this 3-split:

Rygg (lats) + axlar
Bröst + korsryg
Ben + biceps/triceps

Allt kan du (i princip) superseta om du har ont om tid, och dessutom får biceps/triceps "nytta" av allt tillväxthormon som utsöndras av benträningen :)

Mja fast jag vill nog helst lägga mark, böj och bröst på olika dagar då det är dem jag lägger ner mest energi på och det är de som är viktigast i min träning. Dessutom känns det mer naturligt att lägga liknande övningar på samma dag för som det schemat du skrev nu där får ju triceps i princip aldrig vila... Dessutom känns det konstigt att dela upp ryggövningarna på olika dagar...

Men men alla är vi olika och trivs med olika saker :)

Carolinew
2009-10-10, 17:22
2009-10-10

Marklyft:
50 kg: 8
80 kg: 2
87,5 kg: 3, 3, 2
60 kg: 10, 10 fartträning

Barholds:
70 kg: 20 sek, 15 sek, 10 sek

Chins med hjälpvikt:
26 kg: 3
19 kg: 3, 3, 3
21,5 kg: 5, 5
24 kg: 6

Rygglyft:
+10 kg: 15, 15, 15

Stångcurl:
20 kg: 10, 10, 10

Kommentar:
Men gud så ynkligt *rolleyes* Ingen kraft alls i marken idag (har jag någonsin det?). Hade ont om tid också, passet gick på ca 45 min. Jaja, det är bara att fortsätta traggla, en vacker dag kanske man ökar med några milligram *gah!*

Carolinew
2009-10-11, 18:46
2009-10-11

Löpning 2,3 km - 13:20

Kommentar:
Exakt samma tid som förra gången, vilket är lite irriterande men samtidigt får jag vara nöjd för benen kändes som bly ända från start idag.

Funderar på att köra ett högrepspass i böjen imorgon... blev lite inspirerad av pumping iron :D Men vi får se, beror på lite hur det känns. För övrigt skall jag nog ta och titta till Ruddalens gym någon gång snart för tydligen gällde kortet på slottskogsvallen även där. Har hört att det är ett väldigt litet gym men kan kanske fungera då och då, är ju skönt när det är så nära :)

Carolinew
2009-10-12, 14:32
2009-10-12

Knäböj:
20 kg: 10
50 kg: 5, 6, 7, 8, 10

Frontböj:
37,5 kg: 10, 6, 6
35 kg: 10

Stela marklyft:
50 kg: 6
60 kg: 8, 8, 8

Hängande benlyft:
20st+10sek, 20st+10sek, 15st+5sek, 20st+5sek

Magmaskin:
27,5 kg: 10, 10, 20

Kommentar:
Lite mer högrepsinriktat pass idag. Kändes sådär, men tror det kan vara nyttigt.

Carolinew
2009-10-13, 14:04
2009-10-13

Bänkpress:
20 kg: 8
40 kg: 5, 5, 5, 5

Axelpress hantlar:
10 kg: 6
12,5 kg: 8, 7, 6, 6
10 kg: 10

Lutande hantelpress:
12,5 kg: 8, 8, 8

Hängande benlyft:
20, 20, 20

Dips med hjälpvikt:
26 kg: 8
24 kg: 8, 8, 8

Hantellyft sidan:
9 kg: 10, 10, 10, 10
Dropset 7, 6, 5, 4 kg: 10

Kommentar:
Samma vikt och antal reps i bänken som förra gången, dock ett set till + att det kändes lite lättare, så ett litet framsteg är det väl. Hoppas på ett par 6:or nästa vecka... I övrigt var det väl ett helt ok pass.

Carolinew
2009-10-14, 20:45
2009-10-14

Löpning 2,3 km - 13:22

Kommentar:
Men vad tusan??! Tyckte att jag kämpade på betydligt bättre idag än förra gången, och ändå blir tiden sämre? *gah!* Jaja skitsamma...

Har även fått hem en massa nytt protein nu. Alla har ju sagt att kolozzeums nya sloow protein är skitgott, men alltså vafan det smakar ju mjöl/kemikalier med vatten! Får kväljningar för varje klunk. Hur skall jag kunna tvinga i mig allt det där nu då :(

Carolinew
2009-10-15, 15:00
2009-10-15

Marklyft:
60 kg: 6
80 kg: 2
90 kg: 3, 3, 2
70 kg: 10, 10, 10

Chins med hjälpvikt:
24 kg: 8
21,5 kg: 6, 6
24 kg: 8

Hantelrodd:
15 kg: 10, 10, 10, 10 (per arm)

Barholds:
60 kg: Några set på 10-15 sek

Stångcurl:
20 kg: 10, 10, 10, 10

Rygglyft:
+10 kg: 15, 15, 15

Kommentar:
Kändes ändå rätt bra i marken idag, kändes inte tyngre än förra veckan. Tappade dock tekniken lite i tredje set så brydde mig inte om att sega upp den sista. Hantelroddarna var på tok för lätta men 17,5 kgs hantlarna var upptagna och orkade inte vänta. "Supersetade" barholds, stångcurl och rygglyft då jag fick ont om tid på slutet. Mitt grepp är btw fortfarande löjligt dåligt *rolleyes*

Danne2k
2009-10-15, 21:57
2009-10-15

Marklyft:
60 kg: 6
80 kg: 2
90 kg: 3, 3, 2
70 kg: 10, 10, 10

Chins med hjälpvikt:
24 kg: 8
21,5 kg: 6, 6
24 kg: 8

Hantelrodd:
15 kg: 10, 10, 10, 10 (per arm)

Barholds:
60 kg: Några set på 10-15 sek

Stångcurl:
20 kg: 10, 10, 10, 10

Rygglyft:
+10 kg: 15, 15, 15

Kommentar:
Kändes ändå rätt bra i marken idag, kändes inte tyngre än förra veckan. Tappade dock tekniken lite i tredje set så brydde mig inte om att sega upp den sista. Hantelroddarna var på tok för lätta men 17,5 kgs hantlarna var upptagna och orkade inte vänta. "Supersetade" barholds, stångcurl och rygglyft då jag fick ont om tid på slutet. Mitt grepp är btw fortfarande löjligt dåligt *rolleyes*

Det är bara att köra igång med greppträning! :whipped:

Går ju frammåt i mark iaf! :thumbup: :thumbup:
Har själv lite problem med tekniken, ska köra några lättare pass hade jag tänkt.

LadyInsane
2009-10-15, 22:17
Kul att se att du börjat med Barholds iaf!!

Vad gör att du tappar tekniken i mark?

Carolinew
2009-10-15, 22:22
Det är bara att köra igång med greppträning! :whipped:

Går ju frammåt i mark iaf! :thumbup: :thumbup:
Har själv lite problem med tekniken, ska köra några lättare pass hade jag tänkt.

Hehe greppträningen är igång... därav barholdsen. Försökte mig på det där med att hålla i en stång och typ curla med handlederna men det gick inge vidare, fick inte kläm på hur jag skulle göra + att stången nog är lite för tung :D

Kul att se att du börjat med Barholds iaf!!

Vad gör att du tappar tekniken i mark?

Just nu tror jag mest att det är bristen på styrka. Men annars har jag ofta problem med knäna, precis som i böjen. De drar sig inåt precis hela tiden *grr* Sedan handlar det även mycket om inställning tror jag, att jag sällan taggar till innan jag skall lyfta utan bara ställer mig och drar typ. Måste jobba på min inställning och uppladdning helt klart.

Carolinew
2009-10-17, 21:26
2009-10-17

Löpning 2,3 km - 13:05

Kommentar:
JAJAMÄN!!! :hbang: Äntligen lossnar det lite. En putsning av PB:t med 15 sek minsann :) Det var på tiden.

Carolinew
2009-10-19, 14:54
2009-10-19

Knäböj:
20 kg: 8
50 kg: 5
60 kg: 5, 5, 5
50 kg: 10

Frontböj:
40 kg: 6, 6, 6

Hängande benlyft:
20 st + 10 sek, 20 st + 10 sek, 20 st + 10 sek, 20 st + 10 sek

Stela marklyft:
50 kg: 5
60 kg: 8
62,5 kg: 8
65 kg: 8, 8

Magmaskin:
30 kg: 10, 10
25 kg: 15

Kommentar:
Det går ju framåt :) Kändes väldigt befriande måste jag säga. Det är så mycket annat som känns jobbigt och stressigt i livet just nu med massa plugg och prov, jobb, en hund, snart VM och utlåning av lägenhet osv osv. som ger mig ont i magen, så jag behöver verkligen något positivt från träningen.

Böjen var över förväntan och de stela marklyften var med mersmak.