handdator

Visa fullständig version : Mycket Böj Bänk Mark


Sidor : [1] 2

pedersen1980
2009-01-01, 11:54
Startar en tråd som jag ska skriva ner lite resultat i.
Mest gör jag detta för min egen skull av uppenbara skäl.

I dagsläget.
Fyller 29 om en vecka.
188cm
105,5kg
25,8% BF enl. brorsans fettmätare. Tror den stämmer rätt bra.

Nacke 45cm
Biceps 41 (spänd ingen pump)
Mage 101cm (tjockaste stället)
Midja 99cm
Lår 68cm (tjockaste)
Vad 41cm (avslappnad)

Vägde 115kg pure fat för 5 år sedan. Ingen vacker syn men men. Bantade då ner mig till 95kg med hjälp av ris, kyckling och grönsaker på påse. Den lilla träning jag pysslade med bestod av fotboll max en gång i veckan på låg nivå.
Spelar fortfarande fotboll på samma nivå.

För exakt 3 år sedan började jag iaf med styrketräning och har under hela denna tid hållit mig mellan 3-5 pass per vecka.

Har under mina 3 träningsår pendlat mellan 87-105kg. BF mellan 18-26.

Ser på mig själv i daxläget som lite väl stor (fet)
Kommer att komma lite bilder.

Min plan är att skriva ner kost och träningsresultat.
Mina max.
Bänk 135kg (Helt klart min bästa övning)
Mark 170kg (Har aldrig maxat på riktigt)
Böj 130kg (Inte tränat ben speciellt länge)

Träningsupplägg har varit lite olika men nu kör ja denna och den gillar jag.
Bröst/triceps
Rygg/mage
Biceps/axlar
Ben/vader
Pendlar mellan att köra 6-8 reps upp till 12-15
I princip alltid är detta vad jag hinner med på en vecka.

Har tidigare ätit ganska fettsnålt med GI tänk.
Dock alldeles för mycket snask på helger därav min lilla övervikt :o)

I början av detta expriment kommer jag äta så lite kolhydrater som är rimligt. Mitt mål ät att vara i Ketos jämt.

Frukost idag.
100gram bacon
2 stekta ägg
25gr mozzarella

350gram turkisk yoghurt
2dl röd mjölk
1dl jordgubbar

*****
Självklart är det ok men kommentarer och kritik, positiv och rena idiotförklaringar :o)

Första bilden ett halvår med träning efter en deff. 87-88kg
Andra bilden 1.5 års träning 95kg

walter_skepper
2009-01-01, 15:16
Är det inte mer intressant att se bilder på dig i nuläget istället för bilder som är 3 år gamla?

pedersen1980
2009-01-01, 15:28
Hade ingen ny bild men de e fixat nu :o)

Nyss käkat lite mellis.
5 ostskicor och 10 salami skivor med lite majonäs till.
Även 2 ölkorvar.

Mycket fett och lite kolisar.

Varit en väldigt oaktiv dag...Men ska ut på en promenad nu med the dogs.

Mår bra och lagom mätt. Antar att det är alldeles för tidigt för o börja känna av bristen på kolhydrater.

pedersen1980
2009-01-01, 18:38
Hur deletar man sin tråd?

Scratch89
2009-01-01, 18:53
Kontakta en moderator. Det vore trevligt om du skapade en egen journal, i den delen av forumet. :)

pedersen1980
2009-01-01, 20:02
Tackar. Ska försöka :o)

Sadde
2009-01-01, 20:30
Håller med Scratch, det skulle vara intressant att följa din journal. Du kanske inte behöver få tråden raderad, utan endast flyttad till rätt del av forumet. Lycka till nu, jag ska följa din resa så gott jag kan (om du nu fixar journal) ;)

pedersen1980
2009-01-02, 08:59
Aja, kör väl vidare. Att skriva asså :o)

Mat igår

Frukost
I stekpannan
100gram bacon
2 stekta ägg
25gr mozzarella

Smoothie av
350gram turkisk yoghurt
2dl röd mjölk
1dl jordgubbar

Mellanmål
5 ostskivor och 10 salami skivor med lite majonäs till.
Även 2 ölkorvar.

Middag
Färsbiffar med fetaost (250gr)
Sås gjord på 5dl grädde och 3 dl creme fraish. Hmm... Stavning på de?
Brb, kylen och kolla :o) creme fraiche. Ser fortfarande fel ut men nu e de rätt iaf.

Träning då. Ett halvdåligt bröst/triceps pass.

12-15 reps veckan iaf

Bänk 3*15 70kg
Lut Bänk 13/60 - 12/55 - 14/50
Bra kontakt men verkligen inget tryck i tuttarna. Kändes fel att köra på 50 kilo och känna hur det spränger i brösten. Kombination av lite alkohol på nyårsafton och inga kolhydrater antar jag. Var även på jobb gymmet där jag hade möjlighet o köra lutbänk. Brukar köra lut hantelpress annars. Var en ganska skön övning.

Triceps
Liggandes på rygg.
Ez-stång smalt grepp mot pannan.
14-15 reps 4 set
25kg-25kg-22,5kg-22,5kg

Samma position fast med en hantel mot bröstet/axeln
14-15 reps
9kg-9kg-8,5kg-8,5kg

Sedan rak stång i cable.
4set a´15-20 reps ganskka lätt

Kör såklart uppvärmning med lättare bänk och lättare ez-stång.

Min plan är och har varit i några månader att köra striktare än innan och kortare vila mellan seten.
Detta resulterade i att jag har börjat lyfta mindre och mindre vikter... Var en tuff smäll för psyket vill ja lova, men jag har lyckats övertala mig själv att det ger bättre resultat...

Aja det var gårdagens träning iaf.

Maten då... Tror ja fick i mig lite för lite mat totalt igår. Det är ju väl rekommenderat med minst 2gr protein/kg.
Fick nog i mig omkring 150gr protein igår... En rejäl vassleshake hade gjort att ja hamnat mer rätt tror jag.

Humöret är bra, känner mig absolut inte trött eller seg pga brist på kolhydrater. Inget kolhydrats sug alls. Är en fantastisk godis råtta men igår kväll efter middagen fanns inget sug efter nånting hela kvällen.
Vikt är egentligen totalt oväsentligt än så öänge men ja har gått ner 2 hekto. Obajsad :o)

Eddie Vedder
2009-01-02, 09:54
Starta en journal. Jag kan ta bort den här tråden om du vill

pedersen1980
2009-01-02, 10:14
Kan du flytta den bara?

Eddie Vedder
2009-01-02, 10:20
Flyttad! :thumbup:

pedersen1980
2009-01-02, 22:29
Sitter här med ett otroligt sug efter kolhydrater och de mesta är allmänt jobbigt. Humöret är bra men jag är trött i skallen o har ingen energi i kroppen.

Aja. två stycken promenader på 30 respektive 20 minuter.
Biceps axlar på gymmet idag.
Sitt biceps curl
15kg 15ggr
12,5 13-14ggr
12,5 12ggr
10 14ggr

Stående ez curl
25kg 15ggr
25kg 13ggr
22kg 13ggr
20kg 14ggr

Sittande axelpress
15kg 3*15

Utsida axlar
samtliga set mellan 12-15
9kg
7kg
6kg
5kg

Liggande med ansikte ner på bänk (baksida)
samtliga 15 reps
3kg
3kg
2kg
2kg

Shrugs
30kg
30kg
25kg
25kg

Jag är så fantastiskt svag för tillfället :o(

Sedan vart de lite bowling på kvällen. Det gick konstigt nog sjukt bra.
135 är min bästa serie tidigare.
158-142 fick jag idag... Konstigt :o)

Frukost
100gram bacon
2 ägg med majonäs och räkor
En smoothie (som den ja skrivit om tidigare)

En vassleshake efter träning

Middag
Färsbiffar med fetaost (250gr)
Fet sås på grädde o creme fraiche

Två ölkorvar till kvällsmat

Jag är inte hungrig men jag mår inte bra....

Var på apoteket idag föresten och kollade BF på deras impedansvåg föresten.

25.1% BF
Det är för högt... Trivs inte med så högt.
Fett fri massa var iaf 79kg och fett i vikt 26.5kg

Kul att ha dom siffrorna på papper så man kan jämföra efter låt oss säga 4 veckor.
Vet inte hur mkt man brukar tappa vid en traditionell deff, alltså muskler kontra fett.

Någon som vet från sina egna deffperioder?
vad tycker ni jag ska vara nöjd med?
Om jag tappar mer fett än muskler e de då ok?

Köpte även keta-stix. Tror inte jag hamnar i ketos föresten... Men de får vi se... Kollar imöra bitti.

Jag mår inte bra.... Men jag är inte hungrig :o)

pedersen1980
2009-01-03, 20:29
Varit en skitdag idag.
Mådde bra när jag vaknade, sen gick de bara utför.

Två promenader och ett rygg/mage pass på gymmet.
Rygg gick skit pga mitt biceps/axlar pass igår, så brukar de verkligen inte vara. Framsida axlar och biceps var trötta idag. Inte träningsvärk men trötta.
Mage gick bra som faan iaf!

Lidit av grov kolhydratsbrist idag... Mått skit fast nu e de bra efter en supergod middag :o)

Frukost
Smoothie
100gr bacon

Mellis
Leverpastej, salami, ost och räkor

Middag
Fläskkarre bea o grönsaker

Lördags snacks
Vispad grädde o mörk riven choklad.
(sambon åt med honungsmelon)

Sambon mådde idag som ja mådde igår och ja mått idag... Ja verkar ligga en dag närmre ketos än henne, antagligen pga att ja gymmar och hon "bara" promenerar.

pedersen1980
2009-01-04, 20:59
Benpass idag.
Gick oväntat bra. Lite bökigt pass då ja har bytt gym men men.

Kollade pisset med mina keto-stix och dra på trissor. Är i ketos. Sambon oxå. Hon hade mer ketoner i pisset än mig. Konstigt men men :p

Idag har ja iaf mått bättre än igår men suget efter goda kolisar är stort :o)

Just ja, fick nästan spykänsla av maten idag... De va inge vidare. Middagen asså.

Bacon o ägg te frukost.
Shake efter träning.
En karreskiva o bea te mellis
Kyckling o currysås på grädde o creme fraiche te middag
Kan bli lite oliver o fet ost te kvällsmat.

24,7 i bf hos brorsan (25,8 från början)
gått ner 2 kilo

Eddie Vedder
2009-01-04, 21:03
Jag blir alltid avundsjuk så fort jag läser kosten för alla ni som går på LCHF.*drool*

Hade jag inte varit så snål och bekväm av mig hade nog min kost sett radikalt annorlunda ut. Dock hade det inte varit i syfte att gå ner i vikt utan en kosthållning med samma mål som i dagsläget fastän med helt annan makronutrientfördelning. Kul att läsa om andra dock.:)

Har du planer på att fortsätta på samma bana efter att du nått målvikten?

pedersen1980
2009-01-05, 11:13
Kör ju strikt lchf nu, tänkte ge det 4 veckor och kolla vad som händer med kroppen.
Är lite rädd för att den kraftiga minskningen av ork och förmågan att flytta vikter på gymmet kommer göra att jag tappar för stor del muskler.
Vet ju fortfarande inte vad som är bra eller dåligt, men du kanske har koll?
Om ja tappar 50% muskler och 50% fett är det ok?

Jag kommer antagligen gå över till Targeted Keto Diet efter 4 veckor, mest för o testa.

Men jag kan nog lova att jag aldrig kommer köpa en light produkt till i hela mitt liv :d

Kommer nog lägga till så pass mycket kolhydrater efter sommarn att det inte längre är en ketogen diet men vi får se :d

Har inte direkt någon målvikt än... Min dröm är 100kg och 10% BF men det är LÅÅÅÅNGT borta. 90kg och 10% är lite mer rimligt...
Som det är nu har jag ungefär 79kg fettfri massa att jobba med...

Nu en fråga till alla erfarna deffare.

Hur har förlusten av vikt varit fördelad för er vid deff??
Självklart vill jag inte jämföra mig med ngn som deffat med aas.

Skriva gärna längd, vikt innan deff och efter, hur lång va deffen, hur deffade ni osv.

Tacksam för hjälp :o)

pedersen1980
2009-01-06, 14:05
Nu mår man som en prins med LCHF och det är sjukt skönt!!!

Frukost består numera av
100 gram bacon
3 ägg
riven ost
lite grädde
Står mig fint på detta
Lunch/mellis brukar variera lite med ost, salami, leverpastej, ölkorv, ägg med majjo o räkor. En fin blandning av lite grejjer.
Middag igår korvgryta/stuvning med grädde, creme fraiche o lite sambal oilek.

Dagen bröst/triceps pass gick svinbra!!
Dålig kontakt men det gör inget för det vart strikt och ganska tunga vikter.

Strikt bänk
Bara 6-8 reps
55kg-70-80-90-100-105-110-115(3:a)-105-100-90-80-70-60
Gick så bra att jag bara körde bänk på bröst idag :o)
Tänk o köra massa bänk, mark o böj pga lite mindre, sämre o billigare gym.

Triceps vart smalbänk i smith, liggande på rygg med ez-stång mot pannan och sist liggande på rygg med hantel mot bröstet.
Smith 6-8 reps
80-70-60-60

EZ
40kg en fyra som var fantastiskt ostrikt och alldeles för tung
34kg-30-30-30

Hantel
10-9-8-8

Kör med kort vila.
26 set 6-8 reps vart de... 156-208 reps tot

Körde länge länge 3*10 tre övningar två muskelgrupper
det är 18 set *10 reps... 180 reps

Ungefär samma och tar lika lång tid :d

Fin ork fast jag måste erkänna att det inte fanns något riktigt tryck i musklerna... E väl så det är att köra på fett.

Fast ja kör hellre halvtungt o länge än jättetungt en kortare stund.

På torsda har de gått en vecka o då kommer de lite mått å sånt :o)
Undrar om de har hänt nåt :d

Eddie Vedder
2009-01-06, 14:14
Om ja tappar 50% muskler och 50% fett är det ok?

Nej det låter inte som en bra nedgång, men det tror jag inte du kommer drabbas av heller. Några konkreta siffror kan jag inte ge men så stor muskelförlust kommer helt enkelt inte inträffa sålänge du inte misshandlar kroppen.

Du håller ju ett bra proteinintag, du styrketränar och du ligger inte på något svältintag så oroa dig inte.:)

Kul för övrigt att orken mer och mer kommer tillbaka och du börjar anpassa dig. Jag tror många ger upp för tidigt när de testar ketodieter faktiskt. Jag kommer fortsätta följa din utveckling.:thumbup:

pedersen1980
2009-01-06, 14:43
Ok Eddie och det känns kul att du kommer med positiv information :o)

Kom just på varför ingen verkar vilja komma med info om viktmiskning i procent :o) (tror ja)

Ni verkar ha lite agg och förakt mot såna där bioimpedens vågar och då e de ju svårt o veta hur fördelningen är, såklart!

pedersen1980
2009-01-07, 18:53
Till alla som undrar om man kan träna på en ketogen diet... Det är helt underbart!!!

Kost idag.
Frukost
Misslyckat bränd omelett på
4 ägg, 1dl riven ost, 125 gram fläsk och 1 dl grädde.

Lunch
125gram nötfärs, 50 gram creme friache, 40 gram philadelphia ost och 1 dl riven ost.
Gratäng asså. Lite krossade tomater me föresten.
Plus sallad bestående av gurka, paprika och feta ost.

Mellis 75 gram ost och 75 gram fet salami.

Efter träning
1.5 dl whey 100

Middag/kvällsmat kommer bli 3 kycklingkorvar (200gram)som duffas i aoli.


Nu till dagen rygg/mage pass.

Tror jag har skrivit att ja kommer fokusera på basövningar.
Men iaf...
Marklyft stället va upptaget så ja börjar med latsdrag, de kanske inte gör nåt för ja har nog i princip inga vingar :o)
Körde 6-8 reps på
45-50-55-60-65-70 kg
Sista setet vart dom lite korta men skit samma.

Marklyft. Så strikta jag kan göra dom med kort vila. Max 60 sekunder.
Åttor på
50-60-70
Sexor
80-90-100-110-120-130
Nu kom de en galen gubbe o ville köra emellan så de vart lite längre vila men bara lite
sexa på 140 och slutligen en fyra på 150.
Kände att jag inte hade fixat en sexa strikt så jag sket i det.
Men satan vilken energi jag har!!!!
Hade inte tjejen vart me o gymmat o började bli klar hade ja vänt o kört sexor neråt me.

Körde tung mage i en magmaskin och sen situps men de fanns inte mycket krut kvar i bålen efter dagens pass.

Mår helt underbart!!! Who needs drugs???

pedersen1980
2009-01-08, 19:00
LCHF är bra att träna på. Eftersom jag går ner i vikt bygger jag inga muskler men det var heller aldrig planen. Jag försöker ju att deffa.
Ät en rejäl ganska sen middag igår och det resulterade att jag inte vart hungrig förens 9,30 imorse. Går upp 06,25...

Promenad 1 timme och biceps axlar idag.
Det känns verkligen att fett är en bättre långvarig energikälla. Blir inte seg efter halva passet utan kan hålla samma tempo hela tiden. Det känns jävligt bra. Har redan funderingar på om man kan lägga till en gainer efter passet och då bygga lite muskler men det pratar vi nog inte om förens vågen visar -90. Då ska vi börja pussla med kolhydrater.

Sittande bicepscurl
7-9-10 kg åttor
11-12,5-15-17,5-20-20-17,5-15-12,5-11-10kg
sexor

Koncentrerad biceps med armbågen mog ryggstödet på bänken stående
Shit..... måste kolla va den heter egentligen :o)
Koncentrationscurl typ.
Sexor
15-12,5-11-10-10

Axlar
Hantellyft åt sidan
Sexor
5-6-7-8-9-10-9-8-7-6-5kg

Sedan baksida i cable plus shrugs med hantlar. Sämst i världen på kontakt i shrugs. Prövat allt där. Tips någon??

Imöra... Nej lördag e de nog dax för tömning innan vågen, kolla lite mått, fett % kanske och ev. nån bild.

pedersen1980
2009-01-10, 20:57
Igår va de vila på schemat. Mår bra men har väldigt liten aptit... Funderar om de kan bero på den riktigt ordentliga frukosten.... Ska nog minska lite på den tror ja.

De bästa som hänt på sista tiden är att ja har lyckats få sambon intresserad av en tant vid namn airam (tror ja)
Den tanten har en hemsida me massa svingoda recept. Äter ännu godare numera :o)

Benpass idag.

Knäböj
50-60-70 * 8
80-90-100 * 6
110*5 Fick en otrevlig smärta i baksida lår....
100*5 Samma men inte lika ont
90-80-70 *6

Baksida lår i nån maskin
25-30-35-40-45-50-45-40-35-30 *6
Kort vila som faan men ja bökade lite me inställningar så de va sådär.

Sittande vadpress
Körde ett gäng åttor.

Imöra e de kalas och ja ska försöka göra glass på ägg, grädde och philadelphia ost...

Tog två bilder imorse med de e ingen skillnad typ.

Efter 10 dagar har ja iaf gått ner 3 kilo.
BF från 25,8% till 24,5%
27,2kg fett till 25,1kg

Gått ner 2,1kg fett och 0,9kg FFM
70/30 känns jävligt stabilt!!!

Imöra ska de köras bröst och triceps. Riktigt sugen på en bra bröstpass!!!

Eddie Vedder
2009-01-10, 22:07
Ni verkar ha lite agg och förakt mot såna där bioimpedens vågar och då e de ju svårt o veta hur fördelningen är, såklart!

Hehe, nej inget "agg" direkt, bara realism. De ger felaktiga siffror helt enkelt.;)

Men kanonkul att du är så bra och har hittat energin!*flex* Även om jag själv äter mycket kolhydrater så är jag väldigt positiv till ketodieter och hela LCHF-grejen. Jag är för slö för att ändra saker och ting samt för snål helt enkelt, annars hade jag helt klart testat och även gett det tid. Många ger nog upp i ett tidigt stadie bara för att det är tufft just då.

pedersen1980
2009-01-11, 10:50
Skrev en jävla massa men så låste sig datorn så ja måste skriva om. Orkar inte skriva allt.
Kalas idag, Massa socker på borde. Jag har gjort glass utan socker som antagligen kommer smaka skit.

Jag blir tjock av kolhydrater och måste äta massor massor hela tiden för o va mätt.
Ketogen diet kanske e jättebra för mig.

Knappt nån skillnad p

14K
2009-01-11, 12:15
Tjoohoo... Här ska vi hjälpa varandra... Låter bra allt du gör. Skönt du trivs med din diet nu, kan vara jobbigt i början men man vänjer sig...

You go girl.... Hejjar på dig :)

pedersen1980
2009-01-11, 19:23
Klart vi ska!!

Idag har de vart kalas och ingen träning.

"Glassen" smakade skit o åts inte.
Dagen fusk består av en bulle och grädde med smält mjölkchoklad.
Sambon kör vidare på hon airams recept och idag var det "ungspannkaka" till midda... I helvete heller :o)

Fick en bioimpedansvåg i present :o)
PERFEKT för mig som tycker om att se BF% minska!!

Dagens besvikelse är att ja trodde de va lördag hela dagen fram till väldigt nyss då sambon informerade att det var söndag = upp o jobba imöra bitti...

pedersen1980
2009-01-12, 20:43
Nya arbetsuppgifter på jobbet. Riktig negergöra men bra motion. Promenerar ett par kilometer om dagen nu och de ser ja som gratis motion och de e bra :d

Bra bröst/triceps pass idag
Bänk
Sexor
50-60-70-80-90-100-105-110-100-90-80-70-60-50. Kramp i bröst i mitten där nånstans och det tycker jag e bra kontakt :d
Sen vart de lutande hantelpress
Sexor
17,5-23-25-27-30-35
Sista vart en ful femma.

Triceps
Ez-stång på rygg
Massa sexor samma stuk som bänk. Började på 17-20kg. Som tyngst kanske 30-35kg.
Och sen hela vägen tillbaks till startvikt :p

Sen på rygg med hantel
De vart konstigt nog bara femmor men men :p
11-10-9-8-7

Idag var det fläskfile med dragonsås till lunch och baconinlindad pesto och soltorkade tomater fylld kycklingfilé till middag. Med bea såklart :d

Föresten... Jag bantar/deffar :o)

Vikt imorse 102.2 Bf 23.5% på min nya våg.
Fick en liten ipod shuffle i present av min kära sambo och jag är tydligen påväg att ge migsjälv en ny mobil för jag tappade min påväg hem från gymmet. Sjukt klantigt!!!!
Men mobilen va kass så de gör inget :p

Los
2009-01-13, 10:56
Ska bli spännande och se hur det går för dig!

Provar själv LCHF sedan ett par veckor tillbaka. Jag gör det dels för att jag är nyfiken och vill ha praktisk erfarenhet och dels för att "sympatisera" med min flickvän som nyss har börjat :)

Jag upplever inga som helst problem att träna mycket och hårt på LCHF. Tränar omkring 9 timmar i veckan (7 timmar kondition och 2 timmar styrka). Ligger på omkring 50-100 kolhydrater om dagen (lite mer än strikt LCHF alltså) och fyller på med fett och protein tills jag är mätt.

Har inga problem med ork, tvärtom faktiskt, långpassen går bättre och har intervallpass går lika bra som förut. Jag är piggare och har dessutom gått ner något kilo (förutom vätske-kilona), ligger omkring 10% bf.

Ska göra en hälsoundersökning i slutet av februari via jobbet, ska bli intressant och se vad kosten gör med mina värden (kolesterol, blodtryck, socker etc). Tyvärr har jag aldrig mätt förut så jag har inget att jämföra med.

pedersen1980
2009-01-13, 21:00
Coolt!!
Ålder, vikt, längd?

Jag äter fantastiskt god mat, dock lite dyr.
Tränade marklyft o mage idag. Gick skitbra
Prövad att maxa lite från golvet utan remmer. 180 gick. Nöjd :o)

Mycket att stå i så de blir inte mer än såhär idag.

14K
2009-01-13, 21:00
Vet inte om du hittat den ostkaka jag gjort men det är á la vår diet.. kolla i min journal... bästa du nånsin kommer äta i en sån diet vi kör :) :) :)

pedersen1980
2009-01-14, 18:16
Låter jävligt bra de med låter helt fantastiskt med tanke på att allt jag hittills (nästan) är himmelskt :o)
Kollar strax!

Frukost
Bacon o ost
Lunch
Nötfärs och mozzarella fylld paprika (färs med grädde creme fraiche o tacokrydda)
Proteinshake efter gym
Middag
Fläskfilé gryta

Biceps/axlar på gymmet
Så sjukt underbart att fått tillbaka styrkan efter hur länge som helst.
Vet inte vart den varit senaste halvåret-året.
Har börjat öka igen trots att ja kör strikt som faan.

Sittande biceps curl
sexor
11-13,5-15-17,5-20-23(fyra)-20-17,5-15-13,5-11
Grejjade lite o försökte hitta en ny andra övning i cable med jag kom fram till att fria vikter äger :o)

Axlar
Baksida övning
En till baksida.
Försök till en baksida till men jävla skitgym med kassa bänkar.
Utsida övning
Sen sist min favvo övning... Shrugs
40kg
18-16-15-13
Ingen kontakt som vanligt men strikta tror jag.

Tjo!
Nu ska ja kolla efter en ostkaka och om det är många som kollat i min tråd :p

14K
2009-01-15, 18:21
Grymt att du fått tillbaka din styrka.. min e long gone... Känner mig svag på gymmet, fast jag kör många rep o set, kan vara det. Vad står vikten på numera?

*PS.. Skickade vän grej till dig men du har inte svarat :)

pedersen1980
2009-01-15, 18:53
Så jävla skönt o vara stark. Motivationen blir på topp!!!
Har sett hur du tränar. Tycker du tränar jävligt vettigt med tanke på dina mål!
Vägde 102,1 (105,5) för nån dag sen. Går ner precis i lagom takt. 0,5kg i veckan vore drömmen. Dvs -12kg (90kg) i Juli.

Knäböj idag
Sexor
50-60-70-80-90-100-110-120-110-100-90-80-70-60-50
Aldrig reppat på 120 förut och de kändes grymt!
Gissa om jag var trött, yr, hade hög puls efter det där!!

Sen en baksida maskin
Sexor
Pyramid där oxå

Sittande vadpress
Sexor
Uppe på 60kg o reppade
Håller fortfarande på o lär mig den för den känns konstig

Stående vadpress i smith
Aldrig kört förut men de kändes konstigt. Vart så mycket vikt på stången tyckte jag...

Sambon förklarade att hon inte ska köra LCHF längre nyss, men hon ska inte äta bröd, pasta, ris eller potatis... Hmm??

14K
2009-01-15, 18:55
Hahaha det där va roligt

pedersen1980
2009-01-15, 18:58
Trodde hon skulle äta snask men de skulle hon inte... Förutom på fredagar då. Hon är lite knäpp idag :p

14K
2009-01-15, 19:00
Trodde hon skulle äta snask men de skulle hon inte... Förutom på fredagar då. Hon är lite knäpp idag :p

Kallas kolhydrat brist när man beter sig så... :smash:

pedersen1980
2009-01-15, 19:01
Du svarar sjukt snabbt... Nej nu blir de lite buffallo wings o duscha :p

Tjo!

Du e för övrigt uppe sjukt segt.
Ska blir spännande o få den officiellt fredagsvikten :p

14K
2009-01-15, 19:02
Ja jag längtar jag med :P

Det var exakt vad jag åt idag med efter träning :)

Eddie Vedder
2009-01-15, 19:11
Grymt att du fått tillbaka din styrka.. min e long gone... Känner mig svag på gymmet, fast jag kör många rep o set, kan vara det.

Det låter inte osannolikt när du saknar glykogen i musklerna. Kanske är det skillnaden i hur mycket protein du äter jämflört med hur mycket fett pedersen80 äter som är skillnaden i varför han orkar mer?

Jag har inget stöd för det jag säger nu men man kan ju spekulera.:)

pedersen1980
2009-01-15, 20:19
Eddie>> Vad menar du?
Du tror jag orkar mer än 14K för att jag äter så mycket fett?

Eddie Vedder
2009-01-15, 20:39
Eddie>> Vad menar du?
Du tror jag orkar mer än 14K för att jag äter så mycket fett?

Tror och tror, det skulle kunna vara en orsak säkert. Jag tillhör ju kategorin som tror väldigt mycket på fettet som underskattad energikälla vid träning och skulle inte förvånas om det var en av orsakerna.

Sedan finns ju förstås fler faktorer, du kanske är mer vältränad överhuvudtaget än 14k, han kanske ligger på en hårdare diet, han kanske kör mer uthållighetsräning vid sidan om styrketräningen o.s.v.

Men att den diet där det låga kolhydratintaget ersätts med mycket fett jämfört med mycket protein tror jag är bättre ur ett prestationsperspektiv helt klart.

Men ovetenskapligt raljerande som sagt.;)

Los
2009-01-15, 21:00
Coolt!!
Ålder, vikt, längd?

Jag är 33 år, 182cm och väger 72 kg för tillfället, tror jag ligger på runt 10% bf nu.

Dubbla löppass idag (7km + 16km), funkade finfint :)

14K
2009-01-15, 21:03
Det låter inte osannolikt när du saknar glykogen i musklerna. Kanske är det skillnaden i hur mycket protein du äter jämflört med hur mycket fett pedersen80 äter som är skillnaden i varför han orkar mer?

Jag har inget stöd för det jag säger nu men man kan ju spekulera.:)

Det kan stämma det du säger, jag vet innan när jag dietade som vanligt och tränade så va jag MYCKET tröttare än vad jag blir nu men jag va lite starkare då. kanske en 50/50 ^^

Los
2009-01-15, 21:17
Hur gör ni efter passen, äter ni (lite) extra kolisar eller bara "som vanligt"?

pedersen1980
2009-01-15, 21:18
Jag är rätt säker på att det är alla anledningar jag :p
Men det är jävligt coolt att det går MYCKET bättre på gymmer när jag kör på fett.
Jag var lixom jävligt duktig på att äta ordentligt innan träning när jag körde på kolhydrater, men fett är helt enkelt bättre.
Sen om det är en effektiv diet det vet vi inte än.

Men kommer ju som sagt göra en BF mätning med bioimpedans våg och jämför bilder efter en månad.

Sen ska targeted ketogenic traning provas.

Då ska/kan man inte 25-50 gram kolisar innan och efter träning.
Ser ingen som helst anledning till o trycka kolisar innan som ja känner nu iaf.
Men det är väl ingen hemlighet att insulin är bra för muskelbyggandet.
En liten godispåse och en proteinshake vore ju inga fel när man ABSOLUT inte får äta godis annars :d

En liten fest efter träning helt enkelt

14K
2009-01-15, 21:28
Hur gör ni efter passen, äter ni (lite) extra kolisar eller bara "som vanligt"?

Äter helt som vanligt... massa fett, proteiner o typ 5-8 kollisar. Jag har snart avsluta min 3:e vecka på Atkins o har inte ens pillat på något söt. Sjukt konstigt känns det att man inte är sugen på nåt sånt.

Nu snart ska jag börja öka kolhydrater, 5 per vecka.. sen håller jag mig på ca 40 tills jag är nere på 85kg nåt.. o då ökar jag lite till.. till kanske 60.. tills jag e ner på 80 sen får vi se :P

Sadde
2009-01-15, 21:34
Pedersen, du ser ut att köra på bra! Verkligen intressant journal, funderar själv på att börja föra journal igen (har nyligen hoppat på LCHF-trenden). Lycka till nu och kör hårt!

pedersen1980
2009-01-15, 21:58
Sadde> Tack!! Har tränat på gym i 3 år och aldrig har det gått såhär bra och aldrig varit mer sugen på att träna!!!
Hur långt har du kommit i processen att ställa om till fett-drift?

Till alla som går på gym och funderar på att köra nån form av keto-diet... Gymma INTE första veckan. Ni kommer bara må dåligt av det. Ge kroppen lite vila och låt den ställa om. Tror den redan är i chock...

pedersen1980
2009-01-15, 22:03
LOS>> Jag tar 35-40 gram whey-100
Strikt Keto-diet (lchf,atkins,stenålders bl.a) innehåller i princip inga kolhydrater. Omkring 20 gram är att sikta på.

Men sen finns de lite varianter på dessa om man satsar lite på muskelbyggning.
Bland annat Targeted Ketogenic Diet (TKD)
Då äter man 25-50 gram före och efter eller bara efter. Har med insulintopp att göra tror jag.

Jag försöker föresten INTE göra en snabb viktminskning.

Sadde
2009-01-15, 22:27
Sadde> Tack!! Har tränat på gym i 3 år och aldrig har det gått såhär bra och aldrig varit mer sugen på att träna!!!
Hur långt har du kommit i processen att ställa om till fett-drift?

Till alla som går på gym och funderar på att köra nån form av keto-diet... Gymma INTE första veckan. Ni kommer bara må dåligt av det. Ge kroppen lite vila och låt den ställa om. Tror den redan är i chock...

Hmm, har faktiskt ingen aning om hur lång tid det tar innan man hamnar i ketos, men jag startade iaf nu i måndags 12/1 och har legat <20g kolhydrater varje dag förutom idag (34g). Precis som du säger känner man skillnad nu första veckan utan kolhydrater, man blir tröttare i gymmet och har ständigt kolhydratssug. Såg att du hade sådana där piss-stickor där man kunde se om man ställt om till fett-drift ännu, vart köpte du dem och vad kostade de?

pedersen1980
2009-01-15, 22:32
För mig tog det 4 dagar tror jag. Gymade nog 3 eller 4 av dom dagarna. Fått för mig att det går snabbare o ställa om till ketos om man bränner lite energi.
Apoteket 50 pack för en hundring ungefär.

Jag har noll sug efter kolhydrater, men visst faan vill man äta goda saker som man inte får. Fast det är ju inte kolhydrater man vill ha, det är ju den goda smaken av rollo eller riktigt goda kakor :p
Men om man inte vill vara fet så får man inte äta alla goda saker man vill :p

14K
2009-01-15, 23:11
Hmm, har faktiskt ingen aning om hur lång tid det tar innan man hamnar i ketos, men jag startade iaf nu i måndags 12/1 och har legat <20g kolhydrater varje dag förutom idag (34g). Precis som du säger känner man skillnad nu första veckan utan kolhydrater, man blir tröttare i gymmet och har ständigt kolhydratssug. Såg att du hade sådana där piss-stickor där man kunde se om man ställt om till fett-drift ännu, vart köpte du dem och vad kostade de?

För mig tog det 4 dagar tror jag. Gymade nog 3 eller 4 av dom dagarna. Fått för mig att det går snabbare o ställa om till ketos om man bränner lite energi.
Apoteket 50 pack för en hundring ungefär.

Jag har noll sug efter kolhydrater, men visst faan vill man äta goda saker som man inte får. Fast det är ju inte kolhydrater man vill ha, det är ju den goda smaken av rollo eller riktigt goda kakor :p
Men om man inte vill vara fet så får man inte äta alla goda saker man vill :p

Nu blev jag helt lost, vad exakt snackar ni om stickor man pissar på? Vad gör de? Vad är de bra till?

pedersen1980
2009-01-16, 06:42
När man äter kolisar är hjärnan i gkykos-drift.
När man slutar äta kolisar ställer hjärnan om till Ketos.
Det finns pinnar som man kan pissa på så ser man om man är i ketos. Är egentligen till för typ-1 diabetiker att mäta ketoacidos med. "Surt" blod.
Men vi utan typ 1 diabetes i ketos ger bara utslag på ketoner i urinet.

Officiell vikt
102,0
BF
23,8%

-3,5kg
-2% BF (typ)
Vet inte om de stämmer eller om de e bra.

14K
2009-01-16, 13:47
FOTO FOTO FOTO... säger mycket, även måttband :) Där ser du bästa resultat, vågen ska du inte alltid lita på

pedersen1980
2009-01-16, 17:59
Tror tjejen inte ställer upp på o ta lite bilder på möran innan jobbet så de blir imöra :p
Inget gym idag, men fotbollsträning snart.

Frukost
Omelett på
140gr bacon
3 ägg
5cl grädde
1 dl riven ost

Lunch
160gr kycklingkorv (10% kolisar)
grönpepparsås på grädde
200gr buffalo wings

Mellis
2 ölkorvar

Middag
14K´s ostkaka tror ja de blir efter fotbollen :p

He på er!!

14K
2009-01-17, 01:39
Hur smakade den då? *Nyfiken*

pedersen1980
2009-01-17, 08:04
... Svarat i din journal...

Eddie Vedder
2009-01-17, 08:12
Frukost
Omelett på
140gr bacon
3 ägg
5cl grädde
1 dl riven ost

Det är sånt här som gör mig så sjukt lockad att testa LCHF.*drool*

Om du nu ändå ska lägga upp bilder på formen kan du väl bjuda på lite fettdrypande matbilder också?;)

pedersen1980
2009-01-17, 08:24
Har du iofs rätt i :p

Problemet är bara att ja nyss tappade min mobil och snart blir av me jobbet så ja köpte mig en äkta skitmobil me VGA kamera... Så bilderna som tas måste va på måltiderna hemma för jag släpar inte med mig digitalkameran te jobbet... Trots att den är du som önskar detta :p
För övrigt e ja från karlskoga eddie :p

pedersen1980
2009-01-17, 08:26
SM i meningsuppbyggnad?
Få inte ens ihop de där själv...
Så bilderna på måltiderna måste tas hemma för ja släpar inte med mig digitalkameran te jobbet. Bättre fröken? Bra Anders.

Eddie Vedder
2009-01-17, 08:31
Har du iofs rätt i :p

Problemet är bara att ja nyss tappade min mobil och snart blir av me jobbet så ja köpte mig en äkta skitmobil me VGA kamera... Så bilderna som tas måste va på måltiderna hemma för jag släpar inte med mig digitalkameran te jobbet... Trots att den är du som önskar detta :p
För övrigt e ja från karlskoga eddie :p

I see.:)


Kul att vi är f.d. "grannar" då hehe. Född 1980 borde det inte vara HELT uteslutet att vi har någon gemensam bekant. Om du överhuvudtaget känner någon Degerforsare är sannolikheten ännu större, vi Degerforsare har ju en tendens att vara bekanat med varandra hela bunten:D

pedersen1980
2009-01-17, 08:34
Ja e me född 80 har har spelat fotboll hela livet så vi har antagligen mötts MASSA gånger.
Ederer, Mats Karlgren, David Fridholm, Pierre Pakkonen (jobbar me honom) e nåra av spelarna som ja minns. Bergman såklart oxå :p

Eddie Vedder
2009-01-17, 09:24
Ja e me född 80 har har spelat fotboll hela livet så vi har antagligen mötts MASSA gånger.
Ederer, Mats Karlgren, David Fridholm, Pierre Pakkonen (jobbar me honom) e nåra av spelarna som ja minns. Bergman såklart oxå :p

Ja alla de där känner jag ju till:) Ederer är ju numera en svensk profil inom byggningen.;)

pedersen1980
2009-01-17, 09:39
Jorå har allt koll på han. Han tränade ju på träningslagret när han va hemma i stan. Tränade där fram tills väldigt nyss... Men sen va de där me pengar :p Så numera e jag på stadens badhus gym :o)
Väldigt mycket intressant o titta på där vill ja lova!

Insåg just att du kanske inte e född 1980 utan de e jag som e de :p

Eddie Vedder
2009-01-17, 09:50
Insåg just att du kanske inte e född 1980 utan de e jag som e de :p

Hehe, ne jag är född -87.:)

pedersen1980
2009-01-17, 12:46
Har för övrigt benhinneinflammation, av att gå... Jag behöver lära mig att motionera...

Los
2009-01-17, 21:49
Ang. benhinnebesvär. Om du har höga fotvalv (hålfot), köp ett par sulor på t.ex. löplabbet. Har sådana själv och de fungerar utmärkt i alla sorters skor och kängor. Har inte haft benhinnekänning alls efter att ha börjat använde dem.

Har precis varit och prövat ut formgjutna sulor på löplabbet (via ortolab), får dem om två veckor, blir härligt! :)

pedersen1980
2009-01-18, 09:53
Å faan!! Har väldigt höga fotvalv, men aldrig trott att de kunde ge min problem!
Ska genast kolla runt efter det! Tack o tack!!

Festade igår. Bacardi och ramlösa funkar alldeles utmärkt. Massa ölkorv och lite jordnötter som snacks istället för chips :p
Det var födelsekalas så de fanns smörgåstårta men det var självklart jätte-enkelt att låta bli. Minskade i vikt trots omkring 1000kcal från alkoholen. Får se om det bara e tillfällig låg vatten nivå i kroppen.

Undrar hur man håller sig viktstabil på LCHF... Antar att det bara är att lägga till lite kolhydrater... Eller?
Någon som vet?

14K
2009-01-18, 12:58
Är det inte samma som atkins? ökar typ 5 kolhydrater i veckan tills man hamnar på ca 40-60 kolhydrater o håller det tills man gått ner i vikt sedan balanserar det till ca 100 kolhydrater om dagen.. så klart man ökar med 5 för varje vecka då med.

14K
2009-01-20, 02:34
Har för övrigt benhinneinflammation, av att gå... Jag behöver lära mig att motionera...

Det är ju verkligen INTE mycket du ska ner.. din BF kan inte vara väldigt högt..

pedersen1980
2009-01-20, 20:52
Min bf låg på 25-26 när jag började och de e högt. Kring 10-12 vore fantastiskt, utan att va smal asså.

pedersen1980
2009-01-20, 21:10
Varit lat med uppdateringar ett tag.

Igår Bröst triceps
Bänk
Testar lite ny teknik och det kändes bra
Lättare vikter, bättre kontakt och kramp
Triceps kändes helt ok.

Idag rygg mage.
Kände mig svag i ryggen och fick kramp i magen i situps maskin. Det var rätt kul :o)

Mat är som vanligt väldigt gott och vågen går åt rätt håll :p

Kanske dax o mäta lite nån dag men ja har inte bråttom.

Sadde
2009-01-21, 00:16
Härligt att höra att det går åt rätt håll! Lite sjukt att du har fått kramp på exakt samma ställen som jag har fått de senaste två dagarna (ryggen o magen). Hur mycket kolhydrater ligger du på per dag ungefär? Har du någon dag i veckan då du äter mer kolhydrater eller kör du LCHF fullt ut?

pedersen1980
2009-01-21, 18:21
Nu va de ju mage och bröst ja fått kramp mena nära :p

Ett dåligt biceps/axlar pass idag pga dålig koncentration.

Maten går bra som faan. Väldigt enkelt att äta low carb tycker jag, men de ska bli skönt när ja drar i mig nåra fler carbs för då ska ja dricka min smothie istället för o äta ägg o bacon te frulle. Kommer nog börja med den snart, under 100 3 dagar i rad så börjar med den säger vi :p

Orkar inte uppdatera sidan känner jag riktigt. Kommer inte lägga ner den men vi får se hur de blir.

Sadde
2009-01-21, 19:18
Nu va de ju mage och bröst ja fått kramp mena nära :p
Ett dåligt biceps/axlar pass idag pga dålig koncentration.

Maten går bra som faan. Väldigt enkelt att äta low carb tycker jag, men de ska bli skönt när ja drar i mig nåra fler carbs för då ska ja dricka min smothie istället för o äta ägg o bacon te frulle. Kommer nog börja med den snart, under 100 3 dagar i rad så börjar med den säger vi :p

Orkar inte uppdatera sidan känner jag riktigt. Kommer inte lägga ner den men vi får se hur de blir.

Hahaha my bad, jag som är lite vimsig bara (skyller på kolhydraterna :P).

Vad kommer din smothie innehålla?

pedersen1980
2009-01-22, 21:20
Den kommer innehålla 330 gram turkisk yoghurt, lite frusna när ca 2 dl mjölk och så mkt grädde som får plats :p

Vikten var på 100.8 idag.

Haft dåligt tryck dom senaste passen... Hoppas det var tillfälligt,. Ska spela en fotbollscup på lördag på lchf. borde gå väldigt bra. tror dock jag behöver ta med mig en del "egen" mat.

Lite öm axel efter passet igår, inte bra. Tror ja ska vila från gymmet några dagar... Kanske kanske drar iväg imöra o kör lite iaf, ledig så ja kommer nog ha lite rastlöshet i kroppen.

Pumpat massa Coleman filmer senaste dagarna. Han e störd :p

14K
2009-01-22, 21:30
Den kommer innehålla 330 gram turkisk yoghurt, lite frusna när ca 2 dl mjölk och så mkt grädde som får plats :p

Vikten var på 100.8 idag.

Haft dåligt tryck dom senaste passen... Hoppas det var tillfälligt,. Ska spela en fotbollscup på lördag på lchf. borde gå väldigt bra. tror dock jag behöver ta med mig en del "egen" mat.

Lite öm axel efter passet igår, inte bra. Tror ja ska vila från gymmet några dagar... Kanske kanske drar iväg imöra o kör lite iaf, ledig så ja kommer nog ha lite rastlöshet i kroppen.

Pumpat massa Coleman filmer senaste dagarna. Han e störd :p

Coleman e *drool*

pedersen1980
2009-01-23, 17:45
Han e FÖR stor :p
Och troligtvis har han lagt steroiderna på hyllan nu...

pedersen1980
2009-01-23, 21:36
Idag kom måttbandet fram igen

1/1 105,5kg 23/1 101,2kg
Hals 45 42,5 Jävlar vicken skillnad
Biceps 41 41 WOHO!!!!
Midja 99 94,5 Nöjd
Mage tjockaste 101 96,5 Nöjd
Lår 68 67,5 Konstigt men byxorna känns samma
Vad 41 39 Oj!!

pedersen1980
2009-01-23, 21:40
Idag kom måttbandet fram igen

1/1 105,5kg 23/1 101,2kg
Hals...................45......................... 42,5..Jävlar vicken skillnad
Biceps ...............41.........................41.....W OHO!!!!
Midja..................99......................... 94,5..Nöjd
Mage tjockaste....101........................96,5..Nöjd
Lår.....................68........................ .67,5..Konstigt men byxorna känns samma i låren
Vad....................41......................... 39....Oj!!

Overall... Tror de e bra. Jävligt nöjd med att inte tappat nåt alls på biceps.

Luttis
2009-01-24, 12:15
Bra gjort!! Ser ut som du tappat på "de rätta" ställena. :thumbup:

14K
2009-01-24, 12:35
Idag kom måttbandet fram igen

1/1 105,5kg 23/1 101,2kg
Hals...................45......................... 42,5..Jävlar vicken skillnad
Biceps ...............41.........................41.....W OHO!!!!
Midja..................99......................... 94,5..Nöjd
Mage tjockaste....101........................96,5..Nöjd
Lår.....................68........................ .67,5..Konstigt men byxorna känns samma i låren
Vad....................41......................... 39....Oj!!

Overall... Tror de e bra. Jävligt nöjd med att inte tappat nåt alls på biceps.

Ligger inne men nästan samma, dock tog jag aldrig mått på halsen :)

Men allt annat har nästan droppat. sen har man ju magen... den loosa jag mest på. från 124 till 112. Rätt nöjd på en månad.

pedersen1980
2009-01-24, 15:11
Luttis>> Tappat mycket på vaderna... Får piska dom extra går när ja kör lite mer kolisar så ja börjar bygga igen!!

14K>> Japp!
Lite skillnad på mage o vad dock :p

pedersen1980
2009-01-26, 18:46
Dagens mat kan vi börja med.

09,00
Smoothie på 50 gram jordgubbar, 3dl turkisk yoghurt, 2 dl mjölk 2 dl grädde.

12,30
Stor kycklingfilé lindad med bacon, fylld med soltorkade tomater, pesto och mozzarella.
Grönsaker och massa bea till detta.

Här tränade jag.

14,30
2dl whey 100

18,30
Köttfärs med lök, sambal, creme fraiche, grädde o soya.
Wok grönsaker till.
Gjorde 3 matlåder till mig o 2 till sambon oxå. Det var skitgott kan ja lova.
Hade en del riven ost på efter oxå föresten. Det va pricken över i:t.

Träningen har börjat harva på sista tiden, vetto faan varför.
Men ja ska skaffa en träningsdagbok iaf. För logg över hur de går o peppa mig själv den vägen!

Tjo!
Vikt imorse 100,6kg. 2 siffrigt e när nu!

Sadde
2009-01-26, 20:13
ojdå det var ingen pjåkig frukost smoothie :), bara själva smoothien innehåller ca. 1100kcal va?

pedersen1980
2009-01-27, 16:04
Ingen aning, räknar inte kalorier :p
Går ner i vikt i ganska lagom takt och ja har allt annat än bråttom.
Men smoothien e god och ja står mig ett gäng timmar.

pedersen1980
2009-01-27, 20:31
Benpass idag. Böjjen kändes SKITBRA!!!
10*50
10*60
10*70
10*80
10*90
8*100
6*110
5*115

Sittande baksida curl i maskin
1*20 30kg
1*16 40
1*14 45
1*12 50
I princip max reps på samtliga vikter

Nån konstig ranglig rehab eller nåt variant på benpress men de va gött med krampkänning o verkligen pumpa ur allt som fanns i benen.
4 set samma stajl som baksida.

Sittande vadpress 5 sett till kramp samma stajl med stegrende vikter.


Maten idag då.
Smoothie ala fett till frulle.

Köttfärs med massa grädde, creme fraiche o lök te lunch. Wok grönsaker i detta. Riven ost oxå föresten.

Lite ost o salami innan gymmet. Va småhyungrig men ville inte äta.

2dl whey 100 efter träning

Nu blir de 300 gram buffalo wings.


Hittade en birk med blandade nötter på willys häromdagen med 8% kolisar. Såg lite tattig ut men ja köpte en iaf, SVINGOTT!!!
Nutisal Spicy Mix. Ett jävligt mycket bättre och godare snask än äckel päckel 85-86%-ig choklad vill ja lova :d

pedersen1980
2009-01-28, 16:59
Samma smothie frulle.
Köttfärs grejjen te lunch.
Hoppas på max low carb middag :p

Rygg pass på jobb tid idag.
Brett grepp lats drag
Smalare grepp lats.
Noll kontakt i dessa övningar och jag har ingen aning om vad ja gör för fel men de kommer :p
Stångrodd.
Rygg lyft.
15 minuter på step maskin = svett

Köpte nya skor igår = fint skavsår ;o)

Tror min smoothie e osmart om ja inte bränner lite extra energi för jag har stått still ett par dagar i vikt... Hmm...

14K
2009-01-28, 17:20
0.5 - 1kg i veckan.. borde väl inte va så mycket om du väger dig varje dag, plus dina needs i toan, ge det ett par dagar :)

pedersen1980
2009-01-29, 16:53
Idag käkade ja annan frulle. En riktigt cool "macka"

3 ägg med lite grädde som vispades i en skål.

Stektes på båda sidorna i en lite stekpanna så de vart som 1 tjockt ägg.

På denna 25-30gram räkost
6 skivor salami
140 gram knaperstekt bacon
3 tjocka ostskivor
och en massa gurka på detta.

Var svingod o stog mig kanske lite väl länge på denna :d

Åt den halv nio och åt nästa gång halv tre för ja ville äta på jobbet innan ja drog hem :d

Köttfärs lådan vart de.

Idag ska de stekas 1.2 kg fläskfilé som äts med sallad och bea sås.

LCHF är bra skit för smaklökarna :d

100,6 imorse.

pedersen1980
2009-01-31, 09:29
Har som sagt inte gått ner så mycket eller inte alls den sista tiden, ingen panik eller nåt sånt. Bara kommit till insikt :o)
Är mindre eller smartare eller rör på dig mer :o)
Har ju gått omkring att detta skulle gå som en dans på rosor, så var dock inte fallet.
Kolhydrats-suget är under kontroll. Det finns där men inga problem att låta bli.
Har suttit ner en stund och räknat lite på några frukost alternativ. Känns som att det är där jag kan påverka mest. Lunch och middag kanske vi pillar lite på en annan dag. Men här är vad jag kom fram till iaf.

Frukost 1
Bacon 140 gram
Stekt ägg 120 gram

750 kcal
67 fett
35 protein
.
.
.
Frukost 2
Bacon 70 gram
Stekt ägg 120 gram
Grädde 5 cl
Riven ost 50 gram

800 kcal
75 fett
45 protein
2 kolh
.
.
.
Frukost 3
Turk. yog 300 gram
Mjölk 2 dl
Grädde 1 dl
Frusna bär 100 gram

1000 kcal
75 fett
20 protein
23 kolh
.
.
.

Kom gärna med lite reflektioner. Vad äter ni andra fett ätare till frulle?

GasseG
2009-02-01, 01:05
Alltså allvarligt, Jag greppar inte riktigt. Jag la för ett tag sedan in det du käkade i mitt lilla fina excel-ark som finns här kollo och kom till typ 4400 kcal någonting...och det är galet mycket!
Upphör regeln om kcal in och kcal ut-regeln att gälla med din diet?

En annan ligger på 1300 kcal alla vardagar och 1600-1900 kcal på helgerna. Jo jag minskar stadigt men jag lider. Du stoppar in mer kcal varje dag än jag stoppar i mig per tredje dag och glider också sakta ner. Förklara!

Förövrigt så går jag till gymet fyra dagar i veckan á 1.5 h och trappmaskin på det.

pedersen1980
2009-02-01, 09:07
Ja du. Jag har haft mina funderingar kring det här med insulin när det gäller ketogena dieter.

Låt oss såga att du och jag i princip är identiskt byggda och gör samma saker. Vi har alltså samma förbränning varje dag. 3000kcal säger vi. Sen lägger vi oss på 500 underskott.

Jag äter mina saker och du äter och dricker skumbananer och cola.

Rent teoretiskt så borde båda gå ner i vikt, men ja vet faan inte.
Ditt blodsocker lär ju leva rövare och mitt ligger så lågt och fint hela tiden...

Jag var till apoteket och kollade vikten på deras våg igen igår.

Jag har gått ner 4.4 kilo
2.2 kg var fett
1.6 kg var vatten
0,6 kg var nånting annat. Förmodligen muskler :d

Så 0,6/4,4=13,6% muskler

Detta måste ju vara väldigt bra eller?
Om det nu stämmer såklart :p

GasseG
2009-02-01, 13:22
Grattis till att du inte har förlorat så mkt muskler!

Jag kör också lchf förövrigt och ligger på ~20-40 gram kolisar per dag. Lider på veckodagarna men verkar förlora vikten på helgerna när jag slappnar av. Förra veckan så "gick vattnet" över helgen som sagt och jag förlorade 1,4 kilo från fredag till tisdag vilket gjorde en total på veckan = 1.8 kilo. Jag trodde jag hade kollen och ville förlora ~0.3-0.4 kilo i veckan men helt plötsligt så föll jag som en sten. Ja ja jag ligger kvar på mina 1300 kcal per dag för någon dag så lär det väl plana ut.
Har du några tips på hur jag kan torka mig lite så jag kan få en större koll på raset i vikt?

pedersen1980
2009-02-02, 19:47
Tack som faan!!!

Tror inte du vill torka dig. Och även om du skulle vilja det så skulle jag gärna vilja veta varför? Vad jag vet så torkar sig bodybuildare inför tävlig men då handlar det om att vara torr typ en halv dag max. Även folk som tävlar i en viktklass torkar sig ganska duktigt om det är invägning dagen innan. Nåt kilo går såklart o torka bort även om det är invägning samma dag men då brukar resultaten bli lite lidande.

Om du inte gillar/klarar att se vikten gå lite upp och ner så tycker jag du ska välja en dag i veckan då du väger dig istället. Som 14K gör. Jag funderar på att göra samma snart.

Förstår inte hur du pallar 1300 kcal om dagen :o)
Rent teoretiskt så borde du tappa över ett kilo i veckan med den kosten.

Vad det gäller mig själv nu så kör jag numera mindre portioner och kolhydrater efter träning. Targeted Ketogenic Diet.
Just nu kör ja 20 carbs efter träning. Ska antagligen höja till 30-40.

60 minuter cardio på jobbet idag.
2*20 minuters promenad
Benpass på gymmet.
10*50
10*70
10*80
10*90
8*100 (kanske va 10*100)
6*110
Vi pratar djupa långsamma utan studs i bottenläget.

En framsida maskin
En baksida maskin
Två vadövningar som finnish :p

Nu ska de ätas buffalo ribs. Det är sjukt gott och mer mat än buffalo wings *tips*

pedersen1980
2009-02-04, 20:32
Bröst triceps pass idag
Gick skitbra :p

Kommit fram till att kotlett gör sig bättre än karré i stekpannan men karré e bättre än kotlett på grillen.

TKD är roligare än SKD :p

Äter gott o mår gott. På fredag SKA jag väga 99.nåt!!!

pedersen1980
2009-02-06, 21:28
Vägde mig inte idag men igår (torsdag) vägde jag 99.6 och det kändes riktigt jävla bra att va på tvåsiffrigt igen. Ska enbart väga mig lördag mornar. Orkar inte med allt huvudbry om att jag står still i vikt bla bla bla. Har jag inte gått ner när jag väger mig får jag ta ett beslut då. Inte fundera på det varje dag :o)

Bacon, ost och ägg är sjukt gott till frukost.
Creme fraiche röra fylld lövbit till lunch.
Kyckling sallad med pesto/creme fraiche sås (för gott...)

LCHF är enkelt och gott. Undrar om det går att bygga på... Borde det verkligen göra. 50gram kolisar efter träning och en rejäl 1200 kcal smoothie te frukost så ska ja nog gå upp i vikt. Funkar inte de så blir de protein shake till målet efter träning med tror jag. Funkar inte de heller så blir de kanske en protein shake till båda dom lagade målen. Är helt säker på att jag går upp i vikt om jag tillför omkring 100 gram protein och den stora frukosten till min befintliga kost. Är ju ändå omkring 1000kcal mer än vad jag äter nu.

pedersen1980
2009-02-14, 08:20
99.3Kg 22.4% BF på min skräp våg. Minus 5.2kg alltså. Minus 0.2kg från förra vägningen.

93cm runt magen
91cm runt midja. Det jag tror är midjan iaf.
Det är minus 8cm på båda. Det är jag väldigt nöjd med.

Anledningen till den lilla viktminskningen är nog att jag åt 400 gram köttfärs igår.
Det var tacos och jag åt en massa tveksamma varor :o)
Skulle ja pissa på en ketosticka nu skulle den nog inte visa några ketoner.
Det var bröd, tacokrydda och taco sås. Förmodligen omkring 100 kolisar om man räknar med creme fraichen, osten och alla grönsaker. Men jag har gått ner i vikt iaf och är väldigt nöjd.

Längtar till våren när man faktiskt kan ta promenader utomhus utan att frysa häcken av sig :o)

De e så skönt och dieta utan att ha bråttom att se resultat!!!

Luttis
2009-02-14, 09:03
Härligt att läsa att det går så pass bra. Hur känns det i kroppen och knoppen under en sådan här diet?

pedersen1980
2009-02-14, 17:57
Skitbra. Riktigt jävla tokjobbigt i omställningen. Gick inte o gymma, seg, trött, humgrig plus att man inte riktigt förstog vad som pågick. Gick över efter 3 dar tror ja de va.
Lågt blodsocker? Vad är det. Trött o seg är man i princip aldrig. Väldigt väldigt sällan "sugen" Äter gör man när man är hungrig. Och då äter man sig mätt på god mat.

Går skitbra på gymmet!!

Sexa på 160 i mark och Sjua på 110 i bänk denna vecka. Det är nog mina två topnoteringar ever i dom övningarna.

pedersen1980
2009-02-16, 20:31
Haft en skithelg då jag åt tveksamt mycket kolhydrater i fredags och även i lördags. Kändes verkligen skit i kroppen på söndagen pga detta. Men nu är allt bra igen. Körde ett tungt rygg pass idag som gick bra som faan!

Massa åttor i stegrande vikt som vanligt.
Sista var 150 kg. Riktigt skönt o se alla vikter på stången och känna hur man verkligen tar i så man skiter på sig för å klara sista!
Sen vart de lite hantelrodd o lats.
Efter de så vart de situps 5*max och 5*10 sidan på magen.

Fett är gott. Gjorde en fin uträkning på köttfärsen och konstaterade att jag äter för lite fett för o va optimal LCHF. Dock vill ja få i mig lite mer protein än en vanlig bantare.

600 gr köttfärs, 400 gr kr. tomater, 300 gr champinjorner, 5 dl grädde, 2.5 dl creme fraiche. Det är för LITE fett :o)
Totalt är det iaf 4000 kcal. Fördelat på 3 lådor till mig o 2 till kärringen så vart de ungefär 900 kcal per portion till mig.

pedersen1980
2009-02-18, 20:45
Kör på som vanligt med tunga basövningar.
Idag stog ben o fokus på böj.
Åttor på 80-110-110-100-100
De va gött men tappar ryggen känner ja när de blir tungt. Inte bra.

Stått o lagat lite mat o haft lite skoj med lite uträkningar samtidigt :o)

400gr bacon, 150 gr gul lök, 5 dl grädde, 100 gr ost, 450 gr wiener korv.
Det är totalt 53K 147P 405F och totalt 4850 kcal.
Fördelat på 3 portioner till mig o 1 till sambon.
Säg att ja tog 27%*3 och hon 19% till henne.
1300 kcal per portion. Det är inte så lite :o)

Mat idag
3 ägg = 0K 25P 36F 420kcal
140 gr bacon = 0K 19P 46F 480kcal
Lunch = Som igår 900 kcal
Middag = De ja skrev nyss 1300kcal
Mellis = Lite choklad och salami 250kcal
Rejäl med sallad till lunch och lite till middag 150kcal

Totalt intag idag 3500. Har inte räknat med smör.

Undrar om alla dagar ser ut såhär för mig? Då är det väldigt konstigt att jag går ner så mycket i vikt. Över ett kilo i veckan lixom...

En sak som jag går omkring o tänker på o forskar lite om dagarna...

Om man äter 75% fett 20% protein 5% kolhydrater och totalt intar 4000 kcal
vs.
75% kolhydrater 20% protein 5% fett
och har en daglig förbrukning på 3000kcal.

Är det någon skillnad? De jävliga är att jag tror det...

Om någon sponsrar mig med bacon så ska jag göra ett test på en vecka.
1.4 kilo bacon om dagen. (10 paket)
5000 kcal
200 protein
500 fett
0 kolhydrater.

Det bör vara omkring 2000 mer än vad jag behöver om dagen och på 7 dagar generera i 2 kilos viktuppgång.

Vad tror ni om detta, skulle ja gå upp i vikt?

14K
2009-02-19, 14:54
Skönt med lite uträkningar... men fan o göra det varje dag, känner du att kroppen börjar dra åt sig nu? Skönt att du fortfarande går ner även när du käkar lite mer, men det kanske du tränar hårdare med... Angående kardio så har jag varit lite lat, kör promenader o ibland på gym men 99% av min träning är annars på gymmet. :) Ny vägning imorgon, känns inte som man gått ner nåt men återstår o se... hehe.. lycka till

pedersen1980
2009-02-19, 16:07
Precis, orka räkna varje dag :o)

Tror du inte promenader kommer mer naturligt när vädret börjar ordna upp sig?
Jag kör ju i princip noll cardio... Måste börja sen för o fortsätta gå ner i vikt tror jag.

Tappat 8-9 cm på magen/midjan nu typ. Börjar se rätt ok ut tycker jag faktiskt :o)

GasseG
2009-02-19, 16:24
Tappat 8-9 cm på magen/midjan nu typ. Börjar se rätt ok ut tycker jag faktiskt :o)Fantastiskt! Jag får steppa upp på takten nu så du inte går om mig :). En annan ligger ju då på ett grovt underskott medan du ligger på 3000+ kcal utan cardio??
Alltså den som kan förklara din nedgång skulle jag vilja höra!

Berätta en gång till hur mkt du rör dig och vad du jobbar med och så vidare.

<---182 cm, 98 kilo.

pedersen1980
2009-02-19, 16:34
Om jag går till och från jobbet så har vi i runda slängar totalt 30 minuters rask promenad.
Extremt stillasittande jobb. Hämta kaffe, gå på toa och fram o tebax te micron. Massa kortspelande och tv tittande dock.
Cyklar till gymmet då och då, totalt... 15 minuter max :o)
Gymmar mellan 4-6 pass i veckan. Uppvärmning på cykel dom dagar ja kör ben.

Har varit en tjockis på 115 pannor. Totalt otränad. Gick ner med ris/kyckling till 95. Det var då jag började träna.

Tror vikten i princip står still numera. Väger mig på lördagar.

pedersen1980
2009-02-19, 20:01
Fundering 1.
9 stekta ägg
3 paket bacon
Drygt 1 dl whey 80 + 40 kolhydrater
3000 kcal
160 protein
250 fett
50 kolhydrater
35% P
55% F
10% K

Hmm... Trist som faan men kul om ja går ner på detta :o)

Endura
2009-02-19, 20:24
Fantastiskt! Jag får steppa upp på takten nu så du inte går om mig :). En annan ligger ju då på ett grovt underskott medan du ligger på 3000+ kcal utan cardio??
Alltså den som kan förklara din nedgång skulle jag vilja höra!

Berätta en gång till hur mkt du rör dig och vad du jobbar med och så vidare.

<---182 cm, 98 kilo.

Du har inte funderat på om du ligger för lågt helt enkelt? Så att du har sänkt din ämnesomsättningen och med den även den mer spontana aktiviteten?

GasseG
2009-02-20, 01:35
Fantastiskt! Jag får steppa upp på takten nu så du inte går om mig :). En annan ligger ju då på ett grovt underskott medan du ligger på 3000+ kcal utan cardio??
Alltså den som kan förklara din nedgång skulle jag vilja höra!

Berätta en gång till hur mkt du rör dig och vad du jobbar med och så vidare.

<---182 cm, 98 kilo.Oj här sitter jag och ljuger 88 kilo väger jag ju nu!

pedersen1980
2009-02-20, 06:28
Endura>> Hmm... Vet inte om ja tror på sånt där men för lågt... VLCD går ju hur snabbt som helst...

Gasse>> :o)

Endura
2009-02-20, 11:21
Endura>> Hmm... Vet inte om ja tror på sånt där men för lågt... VLCD går ju hur snabbt som helst...

Gasse>> :o)

Iofs, också därför jag skrev att den spontana aktiviteten sjunker, man orkar inte röra sig lika mycket (spontant) när orken sjunker...

Dock var jag själv med om nåt sånt under min förra diet...
Jag låg väldigt lågt på kaloriintaget och tappade ork, vikten stod still. Valde att ta en "ätardag" och vilade, höjde sen intaget något mot innan och med det ökade energin och vikten började rasa...

Vad som egentligen hände - ingen aning - men det hjälpte att öka intaget :)

Håller f.ö med Eddie, det är intressant att få följa nån som deffar på LCHF och inte bara bantar. Gick faktiskt först in på din journal för att vi har samma efternamn, hehe :D

pedersen1980
2009-02-20, 16:13
Endura>> Att aktivitetsnivån sjunker är jag oxå helt med på!!
Kroppen är ett mysterium måste ja säga!
Jag tycker själv jag har ätit rätt ok mat sedan förra sommaren men ändå lyckades jag gå upp 10 kilo. Kör alltid mörkt bröd, fullkorn på allt som går o köra de på och "light" produkter.

Tänkte presentera lite nya mått, bild o vikt på lördag om de hinns o de gör det nog :o)

Danska gener kanske?

pedersen1980
2009-02-20, 20:19
Dagens roligaste.
Herre kring 45år och har tränat i 27 år kommer in i mitt matrum på jobbet.
Det går inte träna utan kolhydrater.
Mitt svar med väldigt mjuk och ödmjuk ton. Jo det tycker jag nog att det gör. Drog en åtta på 150 i mark igår och så mycket har jag aldrig klarat förut. Känner du till ketos?
Herrn. Svarar tyst och försiktigt nej...

Sadde
2009-02-21, 01:47
Fundering 1.
9 stekta ägg
3 paket bacon
Drygt 1 dl whey 80 + 40 kolhydrater
3000 kcal
160 protein
250 fett
50 kolhydrater
35% P
55% F
10% K

Hmm... Trist som faan men kul om ja går ner på detta :o)

Bara en fråga angående ditt proteinintag. Hur kommer det sig att du väljer att ligga så "lågt" på proteinet? 160g är 2g/kgkv för en person på 80kg, och du väger la ca 100kg om jag inte minns fel. Ett högre proteinintag brukar vara att sträva efter under deff.

pedersen1980
2009-02-21, 07:53
Skulle gärna ligga högre. Men visste e de så att protein höjer insulinet och höja insulinet så mycket när ja äter så mycket fet... Skulle iofs kunna trycka en whey-80 som ett rent mellanmål. Inget fett i samband med det.
Skulle även kunna skita i kolhydraterna... Hmm... Inte lätt det här.

Men tack för din fråga!!! Fick ja lite mer o fundera på :o)

pedersen1980
2009-02-21, 08:14
Startvikt 105,5kg
Idag 98,3
-7,2kg
Mycket nöjd. Går sakta nu med det är bra det!

Mage 101cm / 91cm
Midja 99cm / 89cm
Lår 68cm / 66cm
Vad 41cm / 40cm
Biceps 41cm / 41cm (minus nån millimeter)

Känns nästan för bra för o vara sant.
Känner mig bekväm med min nya vikt och kropp. Skönt!!

pedersen1980
2009-02-21, 08:17
Just de. Bänkpress igår
3*10 på 100kg.
De e mitt bästa ever.

Första tian var STRIKT!
Andra va strikt och TUNG!
Sista var i några ögon fusk, i andras inte. Hälar och röv i men snabbare tempo och pytte studs mot bröstet.

Endura
2009-02-21, 11:52
Danska gener kanske?

Dansk medborgare till och med :cool:
Kändes på när jag förnya passet häromdagen... fick casha upp 1300kr för det. Det sved i plånboken, men va fan... det sker inte så ofta ;)

Härligt vilka schyssta resultat du gör! *flex*
Det är inte utan orsak man blir nyfiken på att prova LCHF... Dock har jag själv precis påbörjat en mer IF-inspirerad diet just nu, så det får bli längre fram... Kanske kan va lyckat att testa LCHF under tävlingsdieten i sommar? Brukar ändå skära främst på kolhydraterna då, kan lika gärna köra fullt ut! :D

Jag har funderat på om det kan vara så att tjejer och killar upplever den strykemässiga prestationen olika under LCHF? Hur gick det för sambon din?

pedersen1980
2009-02-21, 16:07
De va som faan!! Vinner du nåt på o va dansk medborgare?

Sambon kör LCHF på veckodagarna men klarar sig inte utan godis på helgerna. Antar att hon äter kring 100 gram godis freda, lördag och ibland söndag. Tror inte att hon går ur ketos för hon gnäller inte nåt om omställningsproblemen som vi hade i början. Hon har i princip bara nåt/några kilon att gå ner för o va perfekt fett messigt.

Nu frågade ja henne hur hon tycker träningen går på LCHF o svaret ja fick va ett glatt : Jo, de går ju så bra, jag äter ju en massa godis :o)
Hon har haft ett längre uppehåll med träning så hon har inte så mycket att jämföra med.

Hon tränade ett år seriöst för ett tag sen och nu har hon kört oseriöst några månader och kommit igång seriöst sen 1/1.

Hon känner att det ungefär är samma att träna på kolhydrater som fett.

Kul att du tycker ja gör bra resultat!
Nu ska ja kolla va IF diet är!

Jag har funderat på om det kan vara så att tjejer och killar upplever den strykemässiga prestationen olika under LCHF. Var de riktat till mig oxå?

Sadde
2009-02-21, 17:51
Grattis! Skjukt bra resultat, är imponerad. Både axlar och pecs börjar komma fram ordentligt och kärlekshantagen är ju typ borta!! Tycker även du ligger inne med en väldigt bra hållning. Keep up the good work!

Endura
2009-02-21, 19:05
De va som faan!! Vinner du nåt på o va dansk medborgare?

NJa... de har mer varit en principsak faktiskt :D
Tvärtom gjorde det att jag inte kunde göra lumpen och det var faktiskt lite surt... men jag har aldrig behövt gå ur kyrkan för att slippa den skatten och jag har en ursäkt för att inte rösta riks, jag får inte ;)


Kul att du tycker ja gör bra resultat!
Nu ska ja kolla va IF diet är!

Lyle McDonald http://www.bodyrecomposition.com/
och Martin Berkhan http://leangains.com/
är väl de bästa jag kan tipsa om då, och ev om du söker på boken "Eat stop eat"

Martin är f.ö Grandmaster här på Kolo, kolla upp hans trådar!


Jag har funderat på om det kan vara så att tjejer och killar upplever den strykemässiga prestationen olika under LCHF.

Var de riktat till mig oxå?

Nja, mer jag som har reflekterat över att killar varit mer benägna att träna hårt på LCHF, men de flesta tjejer bara bantat... Har inte hittat nån bra ref på en tjej som styrketränat hårt med kroppsbyggning i åtanke på ketos...
Vet du nån tar jag gärna emot tips! :)

pedersen1980
2009-02-21, 21:57
Ja kollar upp de!

Eftersom fler killar än tjejer lyfter skrot så måste de ju va därför vi deffar med LCHF och tjejer inte gymmar, då blir de att dom bantar ;o)

Väldigt lätt att träna hårt på LCHF måste jag säga.

Endura
2009-02-22, 17:41
Har du läst i den här tråden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124727

pedersen1980
2009-02-22, 19:45
Jorå, har ju t.o.m skrivit i den. Håller inte riktigt med sverker men det kanske man inte behöver :o)

Endura
2009-02-22, 19:57
Jorå, har ju t.o.m skrivit i den. Håller inte riktigt med sverker men det kanske man inte behöver :o)

Haha, man behöver inte hålla med nån :D

Såg att du hade varit med i början, tänkte mer om du sett senaste delen av diskussionen ang fettlever och likn?

pedersen1980
2009-02-23, 17:07
Jorå, men de spekuleras så sjukt mycket om allt möjligt som är nytt så ja lyssnar inte.
Man ska ju tydligen bli svagare av LCHF oxå. Max orka lyfta i 6-7 sekunder eller vad det var... Körde tre åtter på 100 i bänk häromdagen. Det har jag aldrig klarat förut så ja vet inte...

Endura
2009-02-23, 19:42
Jorå, men de spekuleras så sjukt mycket om allt möjligt som är nytt så ja lyssnar inte.
Man ska ju tydligen bli svagare av LCHF oxå. Max orka lyfta i 6-7 sekunder eller vad det var... Körde tre åtter på 100 i bänk häromdagen. Det har jag aldrig klarat förut så ja vet inte...

Iofs... även om de mesta jag läst hittills mest varit att högintensiv träning inte funkar ihop med LCHF, däremot lågintensiv och explosiv (såsom styrketräning).

Viktigast är ju att hitta det som funkar för en själv. Sen om man utgår ifrån en kost som kan ge risk till brist av något resp. för hög konsumtion av något, kanske det kan vara värt att kolla värdena med jämna mellanrum? :)

pedersen1980
2009-02-23, 20:12
Högintensiv? Då tänker jag på typ kort distanslöpning, fotboll, hockey, basket, innebandy och sånt.

Jag tror det är onyttigare att äta chips o pommes 2 gånger i veckan än att äta LCHF :o)

Endura
2009-02-26, 11:10
Högintensiv? Då tänker jag på typ kort distanslöpning, fotboll, hockey, basket, innebandy och sånt.

Jag tror det är onyttigare att äta chips o pommes 2 gånger i veckan än att äta LCHF :o)

Haha, inte riktigt min poäng, men ok ;)

Kan iaf konstatera att IF inte är min grej... blir kass i magen av de stora portionerna och kan inte helt hantera suget som kommer med det grymma insulinpåslaget :smash:

Men av ren snålhet, hrm, tänker jag ändå äta ur kylen på de kolhydratrika varor jag har inköpt... sen blir det nog att sakta styra mot en mer lågkolhydrataktig kost... ska bli intressant :)
Har du nån favorit-matblogg du hämtar inspiration från?

pedersen1980
2009-02-26, 16:08
Hehe, ok.
Kollade lite löst på länkade du skickade men såg inget om vad IF är för något?

Kan ju inte säga att min mage funkar som den brukar heller nu med allt fett men de e smällar jag får ta. Gillar att jag går ner i vikt bra :o)

Los
2009-02-26, 16:22
Har du nån favorit-matblogg du hämtar inspiration från?

http://www.lowcarbkost.com/low-carb-mat.php

pedersen1980
2009-02-26, 16:31
Airams matblogg kan du google :p

Kollade mitt kolesterol idag föresten. Fick även levern testad men det var tvunget till o skickas på analys så de tar nån vecka.

Mitt kolesterol var på 5.33 och det är tydligen "bra"

Riktigt skönt måste ja säga!!!

pedersen1980
2009-02-26, 18:44
Sjukt rygg pass idag!!

200 i mark från ställning och detta är ett nytt pers med 20 kilo.
Sjukt nöjd!!!

Helt slut i ryggen ocg nu ska iväg o hjälpa en polare flytta. Mindre nöjd :o)

14K
2009-02-26, 18:46
Sjukt rygg pass idag!!

200 i mark från ställning och detta är ett nytt pers med 20 kilo.
Sjukt nöjd!!!

Helt slut i ryggen ocg nu ska iväg o hjälpa en polare flytta. Mindre nöjd :o)

Grymt... kör hårt *cupid*

pedersen1980
2009-02-26, 20:12
UNdrar vad jag är mest nöjd med... Kolesterolet eller marklyftet :o)

GasseG
2009-02-27, 09:32
Bör nämnas att du ser riktigt bra ut på bilderna Pedersen. Fettet riktigt smälter bort :thumbup:!

pedersen1980
2009-02-27, 16:10
Hehe, man tackar!
Gick och sneglade lite på mig själv på gymmet idag :o)

Tror ja ska försöka ta lite bilder på rygg med pump... Helt kört o se själv om man har nå muskler där juh!!!

Fett är gott!!!

pedersen1980
2009-02-28, 06:53
Vikt 97,6 (105,5)
Mage 99cm (101)
Midja 87,5cm (99)
Fett 21.7% (med min skräpvåg)
Vill åka o bli kalipprad nånstans när ja e klar :o)

14K
2009-02-28, 10:14
Vikt 97,6 (105,5)
Mage 99cm (101)
Midja 87,5cm (99)
Fett 21.7% (med min skräpvåg)
Vill åka o bli kalipprad nånstans när ja e klar :o)

Ser väldigt bra ut, syns bättre på bilderna.. Va stolt :)

pedersen1980
2009-02-28, 12:00
Tack tack!

Kom precis hem från gymmet nu.
Jag blir starkare och starkare. Why???

Nu ska ja snart ner o kolla vågen på apoteket. Dock har ja ätit frukost, tränat, druckit whey o käkat en dubbel daim. Hmm... Blir inte 100% rätt men va faan, ja vill ha ett nytt papper i plånboken med lite siffror.

14K
2009-02-28, 12:40
Skönt du mår bra, jag har oxo märkt att jag har ökat markant i vikter när jag lyfter, är även mycket hårdare överallt. Skönt

pedersen1980
2009-02-28, 14:40
Vi börjar bli starka helt enkelt :o)

Enligt sista fettmätningen 19,4%
Nu börjar de likna nåt!!!
Från 26,5kg fettmassa till 19,1
De e 7.4kg fett totalt på en viktminskning på 7 kg :o)
Ni läste rätt, ja har enligt vågen ökat 0.4 kg fett fri massa :o)
Dock är det 0.3 kg mer vatten i kroppen än sist. Tror det har med kolhydrater efter träningen som gör det. Glykogen i musklerna eller nåt sånt.
Hoppas vågen inte ljuger för mycket bara :o)

Nu ska ja städa. Hej hej

pedersen1980
2009-02-28, 18:23
Köpte vitamintabletter med dags behov av bl.a selen idag :o)

GasseG
2009-03-02, 10:52
Jag hävdar dock att selenbrist kan man fan inte få med lchf men däremot magnesiumbrist! Just när det gäller hjärtproblem så får man tydligen det av både magnesiumbrist och selenbrist. Såg du inte mitt sista inlägg i lchf-tråden? Ett av barnen som dog hade vid tillfället barnet dog ätit extra selen varje dag i en månad och efter dödstillfället så gjordes ingen obduktion!! Ändå drogs slutsatsen att barnet dog av selenbrist?

pedersen1980
2009-03-02, 17:10
Smart... Verkligen... Antagligen e LCHF så "hatat" pga av att många e fanatiska med det... Synd de tycker ja!

14K
2009-03-02, 18:09
Allt handlar om pengar.

pedersen1980
2009-03-02, 20:37
Hehe, förstår va du menar. Alla vill tjäna pengar på "sin" grej. Fast ja måste ju säga att Paulun är och nosar lite på LCHF med långsamma kolhydrater = mätt längre.

14K
2009-03-02, 21:26
Jo, men innan de erkänner att LCHF/Atkins är nåt av det bättre val så lär det ta tid, finns för mycket produkter med protein/kolhydrat.

pedersen1980
2009-03-03, 16:39
Om nu LCHF är bland de bättre :o)

Min lever ser bra ut fick ja reda på iaf, det är bra!

pedersen1980
2009-03-06, 23:33
Woho!!
En riktigt strikt sexa på 115 i bänk och en helt ok sexa på 120. Varför blir ja starkare o starkare när jag går ner i vikt???

ceejay
2009-03-06, 23:39
Det luktar doping!

skämt åsido, va fan glad att du blir stark av deff :D

pedersen1980
2009-03-07, 09:15
Hehe, LCHF kallas de :p

96,8kg
90cm mage
88cm midja
40cm biceps

Idag ska ja spela fotbollsmatch. Kommer vara död i kroppen i några dagar. Kommit fram till att jag inte kan träna ben nu i iaf minst en månad pga fotboll... Göd inte så mycket!

pedersen1980
2009-03-07, 11:48
Saknar Veder lite måste ja säga...

GasseG
2009-03-13, 10:07
Woho!!
En riktigt strikt sexa på 115 i bänk och en helt ok sexa på 120. Varför blir ja starkare o starkare när jag går ner i vikt???Ja du! Bara att gratulera till att du blir starkare :). GOGO PEDERSEN!:thumbup:

14K
2009-03-13, 10:24
Ja du! Bara att gratulera till att du blir starkare :). GOGO PEDERSEN!:thumbup:

Nice :D

pedersen1980
2009-03-14, 07:53
Tack tack!

Ingen viktminskning denna vecka. 96,9. Misstänkte det för ja gick ner nästan ett kilo förra veckan.

Nyaste styrkestatsen är iaf en sexa på 170 i mark. Detta är helt klart ett personbästa!

Tror att ögat spelade mig ett spratt igår då jag tyckte mig ana en magmuskel eller två. Dock säger tjejen att hon oxå såg de på mig... Tänk om detta vore fallet!!!

Eddie Vedder
2009-03-14, 08:51
Saknar Veder lite måste ja säga...

*cupid*

När du skrev det där var jag dock i Degerfors. Jag var där i en vecka och var allmänt lågaktiv på Kolo. Inget bredband hos päronen.*gah!*

Hur gick fotbollen för övrigt? Om du spelade i Degerfors med Bråten vore det kul för den matchen spelades när jag passerade planen promenerandes till mormor.:D

För övrigt hade jag faktiskt planer om att PM:a dig för ett pass på Träningslagret. Morsan kör lite olika pass där ett par gånger i veckan och jag funderade på att följa med men träna styrketräning. Dock skippade jag det och löpte istället.

pedersen1980
2009-03-19, 17:42
Fotbollen> Spelat två matcher. Första såg ja stjärnor efter en kvart men dom försvann men orken dog efter 65-70 minuter. Matchen vanns men jag är icke nöjd med min insats.
Andra matchen slapp ja o orken kändes kanon. Mycket nöjd med min egna insats.
Spelar dock med rävåsen så ja va inte me på plan.

Angående Träningslagret så tränar ja inte där längre. Tjejen ville att ja skulle börja på Badhuset för de passar henne bättre så ja började där istället. Skit trångt gym med väldigt många väldigt unga och väldigt gamla. Men vad gör man inte för o ha en tränad tjej :o)

Tror min viktminskning har stannat helt. Inte bra... Tror jag har ätit för mycket till lunch. Brukar äta den kring 13-14 när ja ska träna vid 17. Tar en shake och 50 gram choklad efter träning 18.30 och sen mat på kvällen vid 19.30-20
Är oftast inte hungrig på kvällen men vill äta.

Dom dagar jag tränar på förmiddagen blir de bättre.
09 frulle
11 träna
12.30 shake
14 lunch
18 middag

pedersen1980
2009-03-21, 07:23
96,3 och nöjd!

Blir nog ett par bilder senare idag!

Eddie Vedder
2009-03-21, 07:33
Fotbollen> Spelat två matcher. Första såg ja stjärnor efter en kvart men dom försvann men orken dog efter 65-70 minuter. Matchen vanns men jag är icke nöjd med min insats.
Andra matchen slapp ja o orken kändes kanon. Mycket nöjd med min egna insats.
Spelar dock med rävåsen så ja va inte me på plan.

Okej, ja då kanske vi spelat mot varandra. Antingen med Degerfors IF eller med Svartå.

Har du varit borta från fotbollen länge och tappat "fotbollskonditionen" eller tror du ketodieten spelar in? Fotboll är ju trots allt en väldigt glykogenförbrukande aktivitet.

Angående Träningslagret så tränar ja inte där längre. Tjejen ville att ja skulle börja på Badhuset för de passar henne bättre så ja började där istället. Skit trångt gym med väldigt många väldigt unga och väldigt gamla. Men vad gör man inte för o ha en tränad tjej :o)

Ja Badhusets gym är trångt. Jag har tränat där två gånger. Det är litet som du säger men fräscht tycker jag i alla fall.:)


96,3 och nöjd!

Blir nog ett par bilder senare idag!

Bra jobbat, ser fram emot bilderna.:thumbup:

CVN
2009-03-21, 08:59
Fan va kul att du lyckas gå ner i vikt men ändå öka i vikter :)

pedersen1980
2009-03-21, 10:48
Eddie>> Har spelat med WFC i sen -00 sen ett år med Alkvettern och nu ska ja spela med RIK.
Ang. kondition så har jag aldrig haft nån egentligen. Upp till 20 år så var den ok och sedan dess har den dalat. Tror att den kommer bli rätt ok i sommar pga mindre fett på kroppen, bra kost och många promenader.
Precis vart ute på en 50 minuters med våra små hundar.
Gymmet funkar bra för mig.
Bilder ska nog tas snart.

CVN>> Tycker jag med, tycker det är konstigt... Fast ja har tränat jävligt hårt hela detta år.

pedersen1980
2009-03-21, 13:48
De va ett tag sen man la upp lite bilder.

Eddie Vedder
2009-03-21, 14:11
Eddie>> Har spelat med WFC i sen -00 sen ett år med Alkvettern och nu ska ja spela med RIK.


Woody's spelade vi mot med Svartå min sista säsong innan fotbollen. Våren 2006. Vi vann matchen på Nobelstadions bedrövliga grusplan. Var du med då?

Om du lirat i Alkvettern kanske du lirat med syrrans pojkvän, en kille som heter Peter men kallas Pedro av många. Vill inte skriva hans fullständiga namn dock. Var du med mot FCZ?:D

EDIT: Och formen ser bra ut.:thumbup:

pedersen1980
2009-03-21, 16:48
Minns inte, var fingal med i WFC då?
Spelade inte i AIK när dom hade jubileumsåret.
Pratade med Pedro och syrdin förut idag på en godisaffär i stan. Min tjej och hans tjej köpte godis inför Robinson ikväll.

Tackar!

Eddie Vedder
2009-03-21, 16:50
Minns inte, var fingal med i WFC då?
Spelade inte i AIK när dom hade jubileumsåret.
Pratade med Pedro och syrdin förut idag på en godisaffär i stan. Min tjej och hans tjej köpte godis inför Robinson ikväll.

Tackar!

Vafan!?:D

Coolt, då måste jag ju veta vem din flickvän är antar jag. Har ju hyfsad koll på syrrans polare. Har du berättat att du har internetkontakt med mig och att jag "coachar dig" i din LCHF-diet?:D

pedersen1980
2009-03-21, 17:16
Haha, våra tjejer var inte där tillsammans utan på skilda håll :o)
Så nej det har ja inte pratat me dom om :o)

14K
2009-03-22, 20:25
Bilderna ser SKIT bra ut............ Hur mycket ska du ner till?

pedersen1980
2009-03-23, 19:30
Tack som faan!!!
Dom tankar ja har haft är 90 kilo eller till sista april (4 månader)
Vet faktiskt inte hur de blir. Ska tänka mer på de om ett tag :o)

Anders The Peak
2009-03-23, 19:36
Kul att se att andra också får goda resultat med LCHF :thumbup:

pedersen1980
2009-03-24, 06:31
Tack tack!!

pedersen1980
2009-03-24, 14:31
Var ett tag sen ja skrev ner ett träningspass, så nu e de dax för ett.

Rygg

Marklyft
50*10
80*10
100*8
120*6
140*6
150*6
160*6
170*6
180*1 (Slutade där för ja kom fel på nå konstigt sätt)

Chins
Andra gången ja kör denna helvetiska övning
KV 6*6*5*5*4

Hantelrodd
20*6
23*6
25*6
27*6
30*6
35*6 (Halvstrikt)

Jag är nöjd med siffrorna men de kändes inte helt hundra. Orken var inte riktigt med mig till 100%, men nästan :o)

Eddie Vedder
2009-03-24, 14:35
En kille som gillar tunga basövningar ser jag:D

En 6:a på 170kg i marklyft under LCHF-deff borde få den allra mest inbitna kolhydratfanatikern att inse att det faktiskt går att träna på ketodiet. Självklart kan ingen svara på om du istället hade gjort åtta reps med kolhydrater i kroppen men nog fan ska du vara nöjd.:thumbup:

Jag hoppas du fortsätter på LCHF i energibalans när du är nöjd med vikten. Då blir verkligen intressant att utvärdera. För att inte tala om eventuell uppbyggnadsperiod.

pedersen1980
2009-03-24, 17:29
Allt över sex reps är väldigt jobbigt på keto kost har jag märkt. Tror de e sverker som skrivit om det nånstans. Han skriver alltid överkurs för mig men det var nåt om syror eller nåt.

Igår gjorde jag sexor på 115 och 120 i bänk. På tal om basövningar asså :o)
Torsdag är det knäböj som gäller. Jag är kass på det tyvärr, men till mitt försvar har ja inte tränat det så länge :o)

Har inte bestämt om ja klarar -100 kolhydrater i sommar pga att jag tycker om öl väldigt mycket. Inte supa men nåra då och då.
50cl 3.5% är 23 kolhydrater
Så ett sexpack och ketosen är som bortblåst.....

pedersen1980
2009-03-28, 12:22
Vikt
95,5kg
Mage 88cm
Midje 87cm
Fett på apotekets Tanita 410
17,7%

Väldigt nöjd

pedersen1980
2009-03-31, 15:36
Har nu börjat köra chins...
6-5-4-3-4
6-6-5-5-4
6-6-6-6-6

Det är antalet jag lyckats köra på min tre pass ja kört än så länge, dock gjorde jag inte chins som förstaövning dom 2 första passen. (körde mark)
Men jag känner helt klart att jag börjar få in pyttelite teknik iaf.
Målet är 10 reps innan maj är slut.

14K
2009-03-31, 16:32
Har nu börjat köra chins...
6-5-4-3-4
6-6-5-5-4
6-6-6-6-6

Det är antalet jag lyckats köra på min tre pass ja kört än så länge, dock gjorde jag inte chins som förstaövning dom 2 första passen. (körde mark)
Men jag känner helt klart att jag börjar få in pyttelite teknik iaf.
Målet är 10 reps innan maj är slut.

Bra mål... Avis på att du kör chins, har inte börjat med det än.

pedersen1980
2009-04-01, 17:32
Tog mig 3 år o börja med så du hinner nog börja innan mig :o)

pedersen1980
2009-04-05, 11:03
Glömde skriva vikt igår.

105.1kg

Match idag, pissväder.

14K
2009-04-05, 12:01
105.1??????????????????????? Vad fan har du gjort människa????? Jag hoppas verkligen du skrev fel.

pedersen1980
2009-04-05, 16:02
Haha, oj :p

95.1 såklart :p
Du e bara 3.5 kilo tyngre än mig nu. Dröjer nog inte innan du gått förbi mig!

Matchen vanns med 4-1 mot Veders gamla lag. Enkel vinst :p

Eddie Vedder
2009-04-05, 16:05
Matchen vanns med 4-1 mot Veders gamla lag. Enkel vinst :p

Svartå?

För inte lär ni slå Degerfors IF's juniorer i alla fall.:)

pedersen1980
2009-04-05, 17:20
Haha, japp Svartå. Tydligen så är det många dig juniorer i de laget som inte platsar i Dif längre hörde ja.
Sen skulle vi nog göra mos av dif´s juniorer om vi ställde upp med en rent a-lag och spelade på gräs :p

pedersen1980
2009-04-07, 13:08
Då var man utan jobb och nu börjar promenaderna :p
Idag klarade ja 7 chins iaf!

pedersen1980
2009-04-09, 08:25
Hmm... Börjar närma mig målvikten... Hur ska ja göra nu då?
Faan asså, när ja vägde 105+ tänkte jag 90 kilo är målet. Ville lixom inte väga mindre, nu väger ja 93,6 och tycker absolut att ja kan gå en bra bit under 90... Hmm... Hur ska ja göra för o bli viktstabil nu då... Tror ja ska börja dricka protein shakes till maten.

PS. Slutade röka igår... Är jobbigt men va faan.

pedersen1980
2009-04-11, 18:06
Idag har det varit för mycket kolhydrater men det gör inget :p
Känner att jag är ganska nära målvikt som skall hållas till sommaren är slut.

pedersen1980
2009-04-14, 07:53
Påsken har inte gått i LCHF´s tecken vill jag lova. Massa sötsaker och godis. Men nu är det dax att ta tag i kosten igen. Har gått upp 2 kilo men ingen panik. Vet att mycket är vatten och sånt.

mikaelj
2009-04-14, 08:15
Påsken har inte gått i LCHF´s tecken vill jag lova. Massa sötsaker och godis. Men nu är det dax att ta tag i kosten igen. Har gått upp 2 kilo men ingen panik. Vet att mycket är vatten och sånt.

Bra det. Många på t.ex. KiF nojar sönder av sånt. Sedan finns ju andra mått än vågen också. Centimetrar och klämma-mellan-tumme-och-pekfinger kan vara rätt nyttiga.

pedersen1980
2009-04-14, 08:17
Men jag VET att träningen kommer gå superskit idag. De känns jobbigare än dom 2 kilona.

Hur funkar tunga övningar med fler än 10 reps för dig?

mikaelj
2009-04-14, 08:26
Hur funkar tunga övningar med fler än 10 reps för dig?

"bra"? :-)

Svårt att jämföra eftersom jag tränar för uthållighet (~16-20 reps). Vilket i och för sig är mer än 10... Skall snart ändra min träning och lyfta tyngre, kring 6-9 reps. Kan återkomma då.

Vilken aspekt av "funkar" tänkte du på? (och exakt hur många reps?)

14K
2009-04-14, 08:37
Men jag VET att träningen kommer gå superskit idag. De känns jobbigare än dom 2 kilona.

Hur funkar tunga övningar med fler än 10 reps för dig?

Funkar extrem bra, jag kör mellan 4-6 rep. Testa d :)

pedersen1980
2009-04-14, 08:40
Mikael>> Allt över 10 funkar skit för mig. Tar totalt slut av det...

14>> Haha, du missförstog mig. 4-6 kör ja med o de funkar skitbra :p
De e över 10 som gå dåligt.

PS. Ja steker bacon nu :o)

mikaelj
2009-04-14, 08:42
Förresten, något jag märkt är att ett kaloriunderskott dagen innan gör att jag presterar oerhört mycket sämre på träningsdagen. Det tycker jag inte att jag märkte något av Förr.

Dessutom, andningen känns mycket viktigare att hålla koll på. Tar slut direkt om jag inte flåsar på.

Någon som känner igen sig?

14K
2009-04-14, 08:43
Mikael>> Allt över 10 funkar skit för mig. Tar totalt slut av det...

14>> Haha, du missförstog mig. 4-6 kör ja med o de funkar skitbra :p
De e över 10 som gå dåligt.

PS. Ja steker bacon nu :o)

Jaha, hur lyckas du med det? haha

Förresten, något jag märkt är att ett kaloriunderskott dagen innan gör att jag presterar oerhört mycket sämre på träningsdagen. Det tycker jag inte att jag märkte något av Förr.

Dessutom, andningen känns mycket viktigare att hålla koll på. Tar slut direkt om jag inte flåsar på.

Någon som känner igen sig?

Japp, händer mig samma sak. Man börjar fundera var det gick snett.

mikaelj
2009-04-14, 08:55
Japp, händer mig samma sak. Man börjar fundera var det gick snett.

Snett och snett... Jag tror att det beror på att kroppen har ett större syrebeov. Inga nämnvärda mängder socker att förbränna anaerobt längre. Om du syftar på flåsandet.

Vad gäller matandet: inte en aning.

pedersen1980
2009-04-14, 15:51
Aha!! Kanske är andningen som spelar in oxå... Hmmm.... Ska tänka på det. Har inte ens tänkt på att träningen kommer gå bättre när ja inte försöker gå ner i vikt :o)

Baconet steker ju sig själv typ :o)

pedersen1980
2009-04-19, 16:38
Har börjat fela på helgerna jag. Onödigt känns de o ja tror ja kommer bli mycket bättre i fortsättningen för de e inte så pass gott att de e värt det. Kommer äta när det bjuds hos föräldrar/svär-föräldrar men inte planerade godiskvällar.

14K
2009-04-19, 16:47
Har börjat fela på helgerna jag. Onödigt känns de o ja tror ja kommer bli mycket bättre i fortsättningen för de e inte så pass gott att de e värt det. Kommer äta när det bjuds hos föräldrar/svär-föräldrar men inte planerade godiskvällar.

Så länge det inte går överstyr och du mår bra av det så varför inte, du tränar mycket nu ju. Har ju inte sett mått, bilder på länge.... Latmask :smash:

pedersen1980
2009-04-20, 07:22
Fast godis är onödigt.... Skallen som luras till att man vill ha det. Vet inte varför, antagligen för att man fått det som belöning i snart 30 år. Hmm...

85cm i midjan har ja numera. Började på 99.

Snart börjar fotbolls säsongen, ska bli kul!

mikaelj
2009-04-20, 08:44
Lustigt med godissug.. Jag är aldrig längre sugen på godis (förutom choklad, blir kanske tio gram i månaden eller nå't, heh). Men salt, däremot! Ujujuj.

Söta
2009-04-20, 08:49
Det är ganska psykologiskt med godis... sitter djupare än det fysiska suget. Jag kan få godissug fast jag är proppmätt. Skillnaden är att det nu går att äta ETT chips eller ETT geléhallon och känna att det nästan är äckligt sött istället mot förr då det gick att trycka i sig flera nävar på raken utan att blinka.

mikaelj
2009-04-20, 09:06
Jo, det är förstås sant. Och det är ju ett bra steg i rätt riktning!

pedersen1980
2009-04-21, 07:11
Söta>> Precis sådär är det för mig mig. Kan faktiskt äta lite, måste inte äta mig mätt på det onyttiga!

pedersen1980
2009-04-27, 09:14
Chins är svårt och jobbigt, men ja kämpar vidare med dom.
Marklyft är kul!
Bänkpress tar ja snart 1.5 gånger min kroppsvikt.
Knäböj är svårt...

Fotbolls säsongen är i princip i full gång så de kommer bli lite bökigare o gymma men de ska inte bli några problem. Kommer strunta i benpassen lite då och då för ja tränar inte ben dagen innan eller samma dag som match, så om ja vill träna och det är dax för ben så måste ja strunta i det. Någon som förstod?

Vikt är omkring 93kg sen 2-3 veckor tebax.
Tänkte ta några bilder med pump inom en snart framtid.

14K
2009-05-04, 19:33
Var har du tagit vägen?

pedersen1980
2009-05-11, 07:46
Är i princip klar med mig deff.
92. nånting har vågen stått på ett bra tag nu.

Fortsätter träna hårt, knalla med hundarna varje dag, äter inte kolhydrater som huvud-del i mina måltider.

140 i bänk i fredags. Det är 1.5 gånger kroppsvikt
140 böj tar jag med
200 i mark har ja tagit från backen utan remmar.

Ska mäta o jämför o sånt.

Kommer hålla vikten stabil till i höst.

pedersen1980
2009-06-19, 08:12
Äter inte i närheten av strikt LCHF. Vill tjejen äta frukost i stan så tar ja en macka.
Men jag lagar inte mat till mig själv med kolisar. En vanlig bra dag äter ja precis som under deff, lite mer mat dock.
En dålig lchf dag slinker det ner en rejäl bit kaffebröd eller godis.
Pizza äter jag efter fotbollsmatch då och då.

Tränar inte lika hårt längre pga att jag jobbar 7-16. Spelar fotboll 3 dagar i veckan och gymmar 3-4 gånger. Pallar inte o jobba 7-16 gym 16,30-18 fotboll 18,30-20... Är gammal verkar det som...

Vikten ligger kvar på 93 och det är planen. Ska till utlandet sent i sommar. Skulle va kul o göra en 2 veckorsdeff innan det men det skiter jag nog i :o)

pedersen1980
2009-08-29, 09:37
Efter en sommar med vanlig mat och livets alla läckerheter stog vågen i måndags morse på 97.nåt.
Kör igång med lchf med fokus på bygga muskler. Deff påbörjas antagligen 1 Feb -2010. Det är en förskjutning på 1 månad jämfört med 2009. Hoppas att väga max 105kg då. Antagligen är lagom vikt till sommaren -95kg.

Testat 3-split ett litet tag nu o måste säga att ja inte gillar det :o)
Gillar att mjölka ur musklerna ja tränar lite mer och det orkar ja bara inte när ja kör 3 muskler på pass.

pedersen1980
2009-11-15, 19:12
Hallå alla glada!
Dax o skriva nåt här igen nu.

Käkar massor av mat och går upp i vikt enligt planerna, dock äter ja för mycket skit på helgerna så ja känner mig verkligen inte i "bra" form. Ska testa att bulka en månad eller två på LCHF och försöka ha koll på kalorierna. Minns av senaste deffen att jag kunde äta väldigt mycket kalorier från fett o protein och ändå gå ner i vikt. Nu vill ja se om ja går upp eller ner av 4000+ kalorier.

Vikt 102-103kg
Längd 188cm
Midja 94-95cm

Kommer uppa en bild o lite stats innan ja börjar med LCHF igen. Antingen 1 dec eller 1 jan

pedersen1980
2010-01-06, 14:48
Jul-ledigheten har satt sina spår.

107 kg
Midjan... Törs ja kolla???
98 cm

Nästan samma som förra året vid den här tiden asså, dock väger ja lite mer så nåt kilo muskler kanske ja lagt på mig, usch vicken tid de tar o bygga rent :o(

1 Februari startar min LCHF deff iaf.
Ska försöka ta bilder på mat som ja lägger upp, samt skriva ner resultat :o)

pedersen1980
2010-01-31, 21:12
Sådär ja! Nu är det snart 1 Feb och min diet startar som jag lovat mig själv!

1/1 -09
29år
188cm
105,5kg

Nacke 45cm
Biceps 41 (spänd ingen pump)
Mage 101cm (tjockaste stället)
Midja 99cm
Lår 68cm (tjockaste)
Vad 41cm (avslappnad)

31/1 -10
30år
188cm (no shit)
108kg (kvällsvikt kommer en ny imöra)

Nacke 44cm (46,5 flexad:o)
Biceps 42,5cm
Mage 101,5cm
Midja 99cm
Lår 69cm
Vad 41cm (kul att dom inte ökat en mm på 1 år trots mycket träningsvärk i dom)


Slutsats av ett års träning.
Tyngre, starkare, samma midjemått och lite större biceps. Inte nöjd måste jag säga men det är helt ok tycker jag.

Mina bästa gymresultat
BP 1*150 /// 6*130 el 4*135
KB 1*150 /// 8*130
Precis för nån månad sen fått till tekniken ordentligt så maxet är nog egentligen högre
ML 3*200
Inte kört alls mycket mark den sista tiden och verkligen inte tungt.

Kör biceps/triceps/axlar ganska lätt men gärna väldigt strikt.
Tänkt o köra tyngre biceps/triceps nu under deff men fortsätta köra axlar lätt o strikt.

Tränar en 4-split som jag tror jag kommer fortsätta med
Bröst/Triceps
Rygg/Biceps
Axlar
Ben/Vad ev mage

pedersen1980
2010-02-01, 19:19
Mat idag

06,00 1 dl Whey-80
09,00 3 kokta ägg
12,00 200gram kyckling, wok grönsaker och kokosnöt mjölk
14,30 1 dl Whey-80
18,15 25gram kolisar och 30gram protein (efter träning shake)
20,00 Samma som lunch fast 140 gram bacon oxå.

Tränade mellan 17-18,15
Lite rygg, ben, vader och mage
Känns ovärt o skriva vikter på maskin-övningar

Marklyft
10*80
10*110
10*130

Baksida lår maskin
3*10-12

Annan baksida msk
3*8-10

Frontböj
5*10 50kg
Superstrikt larvigt djupa med pauser i bottenläget

Knäböj
10*90
Extrem strikta atg

Stående vadpress
4*10-14

Sittande vadpress
3*10-14
Plus ett dropset

Situps i bänk
4*8-25

Varit väldigt hungrig idag. Ätit väldigt lite fett.

pedersen1980
2010-02-02, 20:15
06,00 1 dl Whey-80
09,00 3 kokta ägg
12,00 200gram kyckling, wok grönsaker och kokosnöt mjölk
14,30 1 dl Whey-80 Lite ost o salami
18,15 25gram kolisar och 30gram protein (efter träning shake)
20,30 Kyckling, creme bonjour, grädde och morötter


Bröst Triceps
B.P 4*5-120kg
Lutande h.p 4*5-40kg
Flyes 3*8-15kg
Kan inte denna övning...

Liggande hantel mot bröst 3*5-15kg
Liggande tricepsextention 3*10-12-30kg
Omvänt grepp i b.p 3*5-50kg
Stående tricepsextention i cable 1 dropset

Körde inte 100% i bänken pga av dåliga erfarenheter av första träningsveckan när man ställer om kroppen till ketos drift istället för glukos.
Annars ett ganska ok pass.

Mår bra, har konstigt nog inte tappat massa vätska (pissat asså) än.

Rumble77
2010-02-02, 20:44
Läste i din andra tråd där du gjorde ett bulkförsök med lchf.

Men du skrev att du blev svagare etc?
Ska du fortsätta köra lchf nu under deffen även fast du kände så?

Vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska ge det ett försök att bygga muskler på lchf eller övergå till en mer blandad kost, blir lite osäker när du skriver att du blev svagare etc.

/Rumble77:)

pedersen1980
2010-02-02, 21:14
Jag körde ju bara bulk 1 månad så antagligen var det för kort tid.
Har för mig att jag blev starkare när ja deffade på LCHF sist så ja tycker själv de va konstigt att ja vart svagare när ja mosade i mig så mkt ja kunde.

Jag räknar stenhårt med att bli svagare under deff :p

Pallar du att köra bulk LCHF en längre tid så tycker ja de vore ett kul experiment!
Jag gillar ju kolhydrater väldigt mycket så för mig funkade de inge vidare för mig.

Rumble77
2010-02-02, 21:46
Jag körde ju bara bulk 1 månad så antagligen var det för kort tid.
Har för mig att jag blev starkare när ja deffade på LCHF sist så ja tycker själv de va konstigt att ja vart svagare när ja mosade i mig så mkt ja kunde.

Jag räknar stenhårt med att bli svagare under deff :p

Pallar du att köra bulk LCHF en längre tid så tycker ja de vore ett kul experiment!
Jag gillar ju kolhydrater väldigt mycket så för mig funkade de inge vidare för mig.

Jo exakt. Har för mig att du skrev att under din tidigare deff så blev du starkare och kände dig piggare på gymmet, men kan väl också vara tillfälligheter nu när du inte körde på så lång tid. :)
Funderar faktiskt på att testa bulka på lchf men också käka grönsaker, såsom morötter etc. Även fast det inte är strikt lchf. Tror nog att nåt sånt kanske skulle funka. Jag får nog fixa en ny journal isåfall.

Vad har du för mål med den här deffen?
Lycka till med din deff!:)

Rumble77
2010-02-03, 19:44
tänkte på det du skrev om att du bara kört en kort bulk på lchf. Körde du nån annan bulk där du käkade "normal" kost lr?
Kolhydrater är ju som sagt sjuk gott så velar lite inför hur jag ska göra :)

pedersen1980
2010-02-04, 20:25
Tack!!
När jag inte deffar så bulkar jag på kolhydrater och tyvärr godis på freda/lörda kvällar. Annars äter jag bra mat under bulk.

Målet med denna deff är... Bli deffad inför sommarn. Inte bestämt mig om ja vill ha ungefär samma BF som i somras fast lite tyngre eller kring samma vikt fast lite hårdare.
Men mellan 90-95 kilo kommer de blir, så mkt vet jag.

pedersen1980
2010-02-04, 20:31
Dagens kost.
Frukost 1 : 1 Dl whey-80
Frukost 2 : 3 ägg med randig kaviar
Lunch : Kyckling, creme bonjour, grädde, morötter ich champinjoner
Mellanmål : 1 dl whey-80
Efter träning shake
Middag : 3*90gram hamburgare 140 gram bacon, ost, lök o tomat


Gymmet då
3 latsövningar
1 rodd
1 set marklyft lätt
Stående Biceps curl 3*6-20kg
Koncentrations curl 3 dropset 15 och 10 kgs hantlar reps mellan 5-7
Omvänd stångcurl 3*6-8 a´20kg

Var omotiverad när ja kom till gymmet men det kändes bra och var kul!

Eddie Vedder
2010-02-04, 20:47
Gött att du är igång igen Pedersen!

Nästa gång du träffar Thom måste du för övrigt hälsa att jag träffade Thoms brorsa på Friskis & Svettis igår. Blev HELT CHOCKAD! Trodde hans motion på sin höjd var att gå till affärn för att köpa cigaretter.:D

pedersen1980
2010-02-06, 12:20
Haha, de ska ja göra!!

Igår vart de ett lugnt axelpass
Strikt med försök till tungt

Sittande utsida med hantel
Baksida i cable
Framsida i maskin (ska börja ta de lite lugnt med framsida)
Shrugs

Nu e de snart dax för ett försök till tungt benpass

Vid uppvaknande
1 dl whey-80

Frukost idag
140gram bacon, 2 stekta ägg och några skivor ost.

Har börjat med Creatin Monohydrat föresten

mikaelj
2010-02-06, 14:05
Du får skriva upp lite vikter, set och rep också!

pedersen1980
2010-02-06, 16:16
Ok Mikael :p

Knäböj
60*10
90*8
120*6
140*5
120*5
110*6*5
100*5 kanske inte 5:a till, minns inte

Frontböj
60*5
Struntade i denna övning för ja va tydligen för trött i kroppen :p

Benpress
5 set stegrande vikt : reps mellan 8-10

Baksida msk
4*8-12 på 40kg

Annan baksida msk
3*7-10 på 30-35kg

Stående vadpress
3*8-12 på 50 kg
3 superset på 45-50kg och 25-30 kg : reps väldigt varierande

Sit-ups med olika lutning
4 set : reps mellan 7-25

Sen provade jag 1 dragonfly och insåg att det är en svår övning och att jag nog är många års träning ifrån att klara detta.

mikaelj
2010-02-07, 12:10
140x5 i böj?! Du är en stark gosse!

pedersen1980
2010-02-07, 12:13
Tack!

Det var med ljusår mitt bästa benpass genom tiderna.
Tror att jag nån gång tidigade kört en osäker sexa på 130 långt ifrån lika djupt som ja kör nu! Skulle va kul o filma när ja kör dom 3 stora...

mikaelj
2010-02-07, 14:44
Gör gärna det! Vore kul att se.

pedersen1980
2010-02-08, 21:01
Mat idag

06.00 1 dl whey 80
09,00 3 kokta ägg med kalles randiga
12,00 Köttfärslimpa med creme bonjour/vispgrädde sås
14,30 1 dl whey 80 och en chorizo med hamburgerdressing
18,00 1 dl whey 80 plus 35 gram snabba kolhydrater
20,00 500 gram buffalo wings (300 gram kött)


Bröst Triceps på gymmet

B.P
10*60
6*90
4*5 : 120

Lutande hantelpress
10*25
5*42
5*40
6*37,5
5*37,5

B.P Maskin
3*5 Ganska tungt

Bröst i cable crossen stående framåt
4*5 : 35-40

Ez liggandes på rygg mot pannan
2*5 : 40
5*37,5
4*37,5

Dips
6*5*5*4

Omvänt grepp i B.P
4*5 : 50

Bra energi som faan!!

pedersen1980
2010-02-09, 19:56
Inte mycket att rapportera.
Vilar från gymmet idag fast de egentligen inte e vilodag, känner mig lite trött o har pytte känningar i axlarna. Kört jävligt hårt ett tag så tror kroppen behöver en längre vila egentligen. Tar den nog så fort de e lite varmare. Tänkte försöka mig på lite utomhus löpning då. Jävligt soft löpning snackar vi då.

Håller självklart dieten!

pedersen1980
2010-02-10, 19:52
06,00 1 dl whey
09,00 140 gram bacon och 3 ostskivor
12,00 180 gram köttfärs, 50 gram bacon, 1,25dl grädde, 0,3dl Creme F.
14,30 1 dl whey
18,00 30 gram snabba kolisar och 30 gram protein
20,30 500 gram kycklingklubbor (300 gram kött)

Rygg Biceps

Chins
5-4,5-3,5

Latsdrag
8-7-6-6-6 : 55kg

Stångrodd
7-7-7-7-7 : 80kg

Marklyft
80*8
120*5
150*3
180*3
190*2

B.C
25*4
22,5*4
20*6*5*5

Rak stång
40+kg
5*5*4*4*3

Bra pass!

pedersen1980
2010-02-11, 19:20
Ingen träning.

Äter fett.
Var på ett fik i stan idag, dom ja fikade med åt både kaka och wienerbröd. Hade noll sug. Skönt!

pedersen1980
2010-02-12, 17:17
Ingen träning idag heller.

Äter bra och går sakta men säkert ner i vikt.
Mår även väldigt bra.

pedersen1980
2010-02-13, 13:56
06,00 1 dl whey
10,00 140 gram bacon och 2 stekta ägg
13,00 Efter träning shake
Antagligen taco grejjer utan bröd o chips runt 15,00
Sen fet sallad senare ikväll


Ben/Axlar på gymmet

Knäböj
3*5 : 135kg (tydligen väger stången bara 15kg)

Benpress
10*100
5*150
5*175
5*200
5*225
Ganska ny övning för mig så ja kände mig fram

Single leg curl
4*8 : 50kg

Stående vadpress / lutande sit-ups
Utan vila superset.
Kanske 6 set stegrande vikt och lutning

Sedan gigantset på utsida, baksida och framsida axlar.
Vikter oviktigt men 3 varv vart de.

Nu måste jag hjälpa frugan så de blir lite husfrid idag.

Just ja, gått ner prick 3 kg idag så vågen står på 104.0kg

pedersen1980
2010-02-14, 16:38
Bröst Triceps

BP
130*5
130*3
125*4
120*5

Lutande hantelpress
40*5*5*4*4

Smithmaskin Superset Rak och lutande
3*5 : 80kg

Ez-stång mot pannan på rygg och dips superset
30kg och kroppsvikt
3 set mellan 4-6 reps

Sen vart de ett gäng ofokuserade set pulldown med rak stång.

Jag är trött idag...

pedersen1980
2010-02-17, 17:53
Lats Biceps igår

Chins kv
6*5*4*4

Brett latsdrag
4*6-8 : 90kg

Latsdrag i nån ny pure strength maskin
4*6-8 : 60kg

Sittande B.C
4 : 25kg
4 : 22,5kg
6 : 20kg
5 : 20kg
8 : 17,5kg

Scottcurl
30kg : 4 set : reps mellan 4-6

Cablecurl
4 set tungt reps mellan 5-8

Detta känns i biceps idag.
Ingen träning idag.

pedersen1980
2010-02-18, 19:27
Axlar på gymmet.

Inget avancerat. Körde tungt och halvstrikt.

Ätit gott och mått gott.

Fy faan va ja gillar denna diet måste jag säga. Alla som har svårt att gå ner i vikt, testa de här asså. Jag äter precis hur mycket jag vill känns de som!

pedersen1980
2010-02-19, 16:43
Faan, går inte ner i vikt. Äter bra LCHF.
Imöra kommer måttbandet fram o då ska de mätas ordentligt.

Ben/vader/mage

Knäböj
10*35
6*75
4*115
4*135
3*145
2*155
1*165

Detta är mitt bästa benpass ever

Singel curl baksida ben
3*8 : 55kg

Superset annan baksida msk och stående vader
4 set

Superset samma vad msk och situps i ställning
4 set.

pedersen1980
2010-02-20, 08:17
Vikt 103,4kg (107)
Mage 95cm (101)
Midja 93cm (99)

3 veckors diet
-3.5kg och 6 cm på magen

Gick ju ner kanske 2.5kg direkt så det har gått ganska säkta ändå... Men va faan!!
Skitlänge kvar till sommarn så No Reason To Panic

mikaelj
2010-02-20, 09:41
165 i böj? Jisses. Galet! Vad är ditt personbästa?

På tal om vikten: jag märkte skillnad (främst benen) i fettförlust när jag började äta bara en gång om dagen.

pedersen1980
2010-02-20, 12:24
Före igår... 150kg
Aldrig riktigt vågat pressa mig ordentligt plus att jag relativt nyss lärt mig o hålla ryggen någe sådär rak iaf. Föll alltid med ryggen framåt förr.

Jag har endast en gång i hela mitt liv haft antydan till rutor på magen och det var i somras. Jag har även endast ätit LCHF en gång förut och det var då.

Slutsats : Alla som äter LCHF får rutor på magen.

PS. Jag började gymma och tänka på vad jag äter för 4 år sen (innan va de pizza, godis o läsk i mängder) sedan dess är detta min stora passion här i livet. Det jag försöker få fram är att jag verkligen verkligen vill skapa en bra kropp. Självklart utan steroider!
Målet satte jag för 2 år sedan. 100 kg med BF kring 10%

pedersen1980
2010-02-21, 15:00
Vikt 103,2 imorse

Bröst/Triceps/Axlar
Bänkpress
90*5
100*5
110*5
120*5
130*5
135*4

Lutande hantelpress
25*5
30*5
35*5
40*5
42,5*5
45*5 Skakigt och fult = för tungt

Dips
Typ 15-12-10-8
Grovt mitt bästa dips pass ever.

Sen ezstång mot pannan
40kg är för tungt för mig men va faan
Typ 5-5-4-3

Sen vart de oeriöst baksida och utsida axlar ett gäng set.

Väldigt nöjd med bröst och triceps passet. Ska börja köra 3-split ett tag nu tänkte jag. Se hur de känns.

Hade jeans provar kväll igår. Väldigt kul att kunna använda mina jeans igen kan ja lova :o)

pedersen1980
2010-02-22, 19:52
Marklyft
100-120-140-160 * 5 och sist en 4a på 180

Chins
5-4-3-4

Tät grepp latsdrag
3 väldigt tunga set

Testade en ny rodd masking
3-4 set med varierande kontakt och reps men ja fick till den till slut.

Sittande biceps curl
25*4
22,5*5
20*7*6

Stående biceps rak stång
3 set tungt men strikt.

Underarm omvänd biceps curl
3 set : 20-22,5kg


Väldigt väldigt nöjd med mitt pass idag!

pedersen1980
2010-02-24, 20:55
1dl whey
3 ägg med kaviar
Korvgryta
1 dl whey
Post work-out shake
Färsbiffar med svamp o baconsås

De va dagens mat.

Dagens träning va Ben/Vad/Mage

Böj
5*105
5*115
5*125
5*135
5*145
Blir att öka allt med 5 kg nästa gång.

Benpress
Stegrade upp till 220kg tror ja de va. Femmor
Ska försöka köra 3 set på någorlunda samma vikt nästa gång

Single leg curl
3 set 6-8 reps : 55kg
Blir att öka där med

Double leg curl
5*45
5*40
7*35

Superset Stående Vad och Lutande situps
5 set tungt.

Tror jag gottat mig lite väl mycket i såser för ja har inte gått ner nå värst.

pedersen1980
2010-02-25, 20:41
Ingen träning mycket fett.

pedersen1980
2010-02-26, 15:51
Går segt med vikten asså. Pendlar mellan 103,0-103,5 hela tiden känns de som.
Måste nog engagera mig lite mer tror jag. Fr.o.m första mars kommer ja väga mig väldigt ofta och håller bättre koll på hur mycket ja äter. Är nästan alltid tjejjen som lagar mat och hon lagar så jävla god mat så de blir lätt att man äter för mycket.

Dagens träning

Bröst/triceps/axlar

B.P
120*4
130*4
140*3

H.P
50*1 (oj va tungt de va, får nog vänta med dom ett tag till)
45*4
42,5*4
40*5

L.H.P
37,5*6
35*5*5

EZ på rygg mot pannan/bakom huvet
40*7*6*6*5

Dips
5 set reps mellan 5-8

Superset baksida och utsida axlar
5 set

pedersen1980
2010-02-27, 18:29
Chins
6-5-4

Latdrag maskin
5 set

Rodd maskin
5 set

Rodd Cable
3 set

Biceps curl
22,5kg * 5
20,0kg * 6 * 5
18,5kg * 7 * 6

Rak stång
Vet inte va den väger men tung e den
3 set

Koncentrationscurl
12,5kg * 5 * 5 * 4

Hammercurls
Reps minns ja inte men men mellan 5-8 tror ja
15,0kg första
12,5kg andra
10,0kg sista

pedersen1980
2010-03-01, 18:31
Vikt 102,7

Ben/Mage
Knäböj
140*5
130*5
120*5
115*5*5

Utfall i smith
Ny övning för mig, höll på o svimma
3 set * 10

Skrev inget om vikt.... för ja hade ingen!!!

Legcurl
5 set 50kg reps 6-8

Stående vad supersettat med mage
4 set

Extremnöjd med mitt pass. Faan va gött de e o köra med lite tempo!

pedersen1980
2010-03-03, 18:38
Tror jag fått ordning på viktminskningen nu. Skönt :p

Serratus är numera synlig, väldigt svagt och bara i "bra" ljus :o)

Bröst/triceps/axlar

Hantelpress
6*45
5*42,5
6*40
6*37,5

Lutande i maskin (lutbänkarna va upptagna av småkids o ja orkade inte me dom)
4 set lite för tungt. Reps mellan 4-6

Ez stång på rygg mot pannan
4 set
Reps mellan 5-6 minskande vikt. Startade på 40

Dips
4 set
Reps mellan 5-8

Superset utsida och baksida axlar
4 set

Helt ok pass. Trodde ja va starkare i hantelpress men icke!

pedersen1980
2010-03-04, 18:40
Rygg/Biceps

Chins
6-5-4

Latsmaskin
3 set
6-9 * 60kg

Stångrodd
4 set
6-10 * 80kg

Sittande bicepscurl
4 set
4-8 * 20-22,5kg

Rak stång
4 set
3-6 * vet inte vikt men 40+ tror jag

pedersen1980
2010-03-05, 14:12
Vikt 102,1kg

Annars vila.

pedersen1980
2010-03-10, 19:12
Missat o skriva några dagar

Bröst/Triceps/Axlar gick ok

Rygg/Biceps gick skitbra

Gick upp lite i helgen pga halvslarv men de e borta igen.
Vikt i morse 101,4kg

Har 2 bilder på mat som ska postas nån da. Speciellt till dig Eddie om du har koll på denna journal :p