handdator

Visa fullständig version : Handlinda och bänkpress


Vitamin
2008-12-30, 18:34
Jag har försökt fila på min bänkpress teknik och har lyckats lyfte lite tyngre med enkla justeringar, har läst om någon man lindar runt handlederna för att kunna lyfta mer. Vad är det rätta ordet för detta och hur fungerar det?

http://media.gonext.name/01/global/1249/89684.jpg
Är det typ dessa man använder sig av?

Nelo322
2008-12-30, 18:46
det kallas för handledslindor... och anledningen till att man använder det är när belastningen börjar bli hög så får många ont i handlederna.
Det som du har länkat tror jag är en kampsportslinda. Tyvärr så kan jag inte länka till något ställe där du köper bänkpress-handledslindor eftersom det bryter mot forumets regler... men testa googla "handledslindor titan".

Rahf
2008-12-30, 18:52
Det där ser ut som en boxningslinda. Handledslindor för bänkpress har jag för mig är bredare och styvare.

Pepz
2008-12-30, 18:56
du kommer inte att lyfta mer oavsett hur du lindar handlederna om inte smärtan i dina handleder gjort att du bänkat lite ;)

Jag har titan thp handledslinda för att jag har ett glapp(skada) i vänster handled som gör att dorsalflexion under belastning gör ont

pellepedal
2008-12-31, 12:56
Jag använder lindor iblan beroende på att jag har en gammal kampsportsskada i ena handleden som gör sig påminnd i bland.
Funkar kanon...

Vitamin
2008-12-31, 13:10
Hur hårt är normalt att man lindar ungefär? jag har testat en gång och det blir ju som att blodet i handen stannar kvar har man lindat för hårt då?

Rahf
2008-12-31, 13:12
Hur hårt är normalt att man lindar ungefär? jag har testat en gång och det blir ju som att blodet i handen stannar kvar har man lindat för hårt då?

Det ska vara stabilt utan att hindra blodflödet. Hårt och stadigt men inte alltför hårt alltså. Pröva dig fram tills du hittar ett läge du tycker är bra. Vill du köra riktigt rejält så lindar du riktigt hårt och lösgör dem efter varje set.