handdator

Visa fullständig version : En ishockeydomares väg till elitserien


Axmode
2008-12-30, 13:44
Namn: Gustav
Ålder: 21
Bor: Linköping
Längd: 183 cm
Vikt: 68 kg
Mål: Elitserien
Mål till september 2009: 2400 meter / 9 minuter

Gustav heter jag och har varit medlem här ganska länge. Min största intresse var innan alltid gymträning, därför jag hittade hit från första början. Under senaste året har gymträning inte varit lika aktuell längre då hockeyn har varit nummer ett. Målet är självklart att döma elitserien.
Eftersom jag mest tränar kondition och även kommer ta upp gymträningen igen så kanske ni inte ska läsa här om ni vill titta efter en person som gör PB i bänk varje vecka. Istället kommer jag berätta lite om mina matcher, roliga saker som händer under matcher och givetvis mina träningspass.


Gårdagens match
Mjölby hockey - mjölby hockey , div 1 intermatch

Eftersom matchen var en intermatch 2*20 min blev det en väldigt lugn match.
Jag som linjeman fick inte göra så mycket eftersom det var många tryoutspelare med på planen. Nästan hela matchen var det att slå av icing och plocka puckar.
Matchen började kl 1900 och slutade runt 20:30.
720 kr rikare i plånboken

Testade även en pulsklocka igår under matchen för första gången och jag förbrände cirka 700 kcal på en match som endast var 40 min (normalt 60 min).
Måste även påpeka att matchen var ganska lugnaste i år och behövde knappt ens kämpa.
Räknar med att jag ligger på strax runt 1200 som linjeman normalt och 1500+ som Huvuddomare vid en normal seriematch.

Eftersom jag ska vara bestman när man bästa kompis gifter sig i helgen blir det ingen mer match denna vecka. Men nästa vecka räknar jag med minst 2 matcher och några träningspass.

Hoppas några av er kommer läsa här ibland.


Mvh Gustav

Freeddee
2008-12-30, 14:37
Kommer följa detta, ska bli roligt och se hur det går för dig, lycka till!:)

Prisman
2008-12-30, 14:45
Cooooolt! Lycka till! :)

Exhale_
2008-12-30, 14:51
Detta verkar bli en mycket intressant blogg! Ska följas med spänning. *popcorn*

700 kcal på 40 min, är det inklusive grundförbränningen?

Ha det gott

fåret
2008-12-30, 14:52
spännande med andra typer av journaler :) skall försöka följa denna ;)

J.V
2008-12-30, 15:14
Det här kan bli intressant.
Kul att få höra om matcherna från en domares sida :)

Axmode
2008-12-31, 16:59
Roligt att det finns lite folk som kommer följa journalen. Ingen träning nu i helgen eftersom det är bröllop och nyår nu närmaste dagarna.

På måndag är det ny match:
J20 Div. 2 Småland Norra 2009-01-05 0 BT-Arena Mjölby HC
HF Linköping

Linjeman
Eftersom det är ett 3-milsderby så kan det nog bli en ganska tuff match.
Kommer berätta om matchen, förberedelser och kcalförbrukning osv efteråt.

Grått nyy hår på er.

J.V
2008-12-31, 17:37
Hur är div 2-matcherna i södrare Sverige? Mycket slagsmål och övervåldsamma tacklingar? Här blir man nästan rädd för att spela ibland. :p